Saxo 1.0i by Leprechaun

Leprechaun

Member
Sad i nikad više :D!
Nego, "poklonio" sam si danas, napokon, osvjetljenje kontrola ventilacije. I što da velim, čudim se što su me (se) u lokalnom Citroenu lijepo riješili kad sam mijenjao remenje i rekao im da mi pogledaju tu lampicu - nisu ništa napravili uz obrazloženje da "ima puno posla jer treba sve skidati", da dođem posebno za to na servis. Ok, objašnjavali ste mi tu na forumu da se skida dio po dio i da ima par lampica, ovi mi rekli da ima puno posla, pa se nisam sam upuštao u to. Jučer me nešto uhvatila volja za šarafanje, a skupilo se i malo hrabrosti :whistling:, primio se ja torxova, skinuo pet šarafa i za 5 minuta je valjda taj dio kokpita bio dolje. Sve je prilično pristupačno i jednostavno, ima samo jedna 12V 2W lampica koja je ipak pregorila (čudi me da je ponekad radila?). Danas nabavio lampicu u istom onom Citroenu (2.5 kn) i promijenio ju te sad konačno imam to osvjetljenje koje me je bolo u oči mjesecima. Zaljučak: svatko tko je držao šarafciger u ruci može promijeniti tu lampicu sam :).
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
Svaka čast :stovanje::stovanje:

Još da si poslikao to i stavio slike da vide i oni koji možda budu to nekad morali promjenit :whistling::D
 

Leprechaun

Member
Da ne otvaram novu temu, premda i nije neki problem, već više anomalija...

Primijetim već duže vrijeme, možda i otkako sam uzeo Saxo, bez obzira na godišnje doba (temperature), da mi auto redovito ujutro pri kretanju, tj. po izlasku iz dvorišta na cestu i dodavanja gasa u drugoj brzini slabije vuče, ima jedan period koji traje jedno 2 - 3 sekunde kada kao da ne prima gas, kao da treba nešto "probiti" da bi proradio kako treba. Ma znate o čemu pričam, često se to spominje na forumu :D. Uglavnom, to se dogodi gotovo redovito kod prvog kretanja u danu (obično jutro, je li) i više se ne ponavlja, pa niti nakon dužeg parkiranja negdje u gradu. Mislio sam da možda ima utjecaja put iz garaže kroz moje dvorište, jer imam uski prolaz pod 90 stupnjeva i gotovo da se vučem na kvačilu kroz dvorište, ali ista stvar se dogodi i kad krenem s mosta pred kućom :confused:.

Auto je prešao 67000 km, a filtar goriva, zraka i svjećice, koliko ja znam, nisu mijenjane, da li bi to trebalo prvo prekontrolirati/ izmijeniti (mislim da to spada u redovni servis na 60k km)? Ili je u pitanju ubrizgavanje (dosta se o tome priča na forumu)? Nije da me to uopće puno opterećuje, no nebih htio da preraste u veći problem, ako se može spriječiti na vrijeme.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Uglavnom, to se dogodi gotovo redovito kod prvog kretanja u danu (obično jutro, je li) i više se ne ponavlja, pa niti nakon dužeg parkiranja negdje u gradu. Mislio sam da možda ima utjecaja put iz garaže kroz moje dvorište, jer imam uski prolaz pod 90 stupnjeva i gotovo da se vučem na kvačilu kroz dvorište, ali ista stvar se dogodi i kad krenem s mosta pred kućom
Filter goriva? -Moguće, ali malo vjerojatno.

Meni ovo upućuje na simptome prebogate smjese, zato prvo pogledaj filter zraka. Svakog smeća se zavuče u njega.
Nakon toga izvadi svjećice, pa vidi kakve su boje, ima li hrđe i tako..

Na kraju ne bih izostavio ni da je problem u MAP (Manifold Absolute Pressure) senzoru...
 

gox

New member
To se i meni isto događalo, otkad sam neki dan napravio servis vise se događa, barem zasad , zamijenio sam između ostalog i filter goriva pa probaj prvo s tim...
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
To se i meni isto događalo, otkad sam neki dan napravio servis vise se događa, barem zasad , zamijenio sam između ostalog i filter goriva pa probaj prvo s tim...
A, jel bi mogao MAP imati veze s ovim?
 

maxx

Member
Ah,i meni se to događa al uglavnom kad auto duže stoji(preko noći recimo)tj. kad je mašina hladna.Kad se zagrije vuče u drugoj ko divljak:D
I ja bi se složio da je možda prebogata smjesa pa ga nekaj zaguši(dok sam davnih dana vozio stojku isto se dešavalo i to pod čokom :D).
Šta reć,samo ti to teraj:cool:

Auto je prešao 67000 km, a filtar goriva, zraka i svjećice, koliko ja znam, nisu mijenjane,
Tek sad vidim ovo,pa nemoj reć da nisi filtere mjenjo 67tkm????Pa to sam mjenjaš bez posjeta servisu,ja mjenjam filter zraka na svakih 10tkm a svječice na 30 :-D
 

Leprechaun

Member
Tek sad vidim ovo,pa nemoj reć da nisi filtere mjenjo 67tkm????Pa to sam mjenjaš bez posjeta servisu,ja mjenjam filter zraka na svakih 10tkm a svječice na 30 :-D
Auto je kod mene od prosinca prošle godine, kada je imao 58k km. Ne znam da li je što dirano, čini mi se da sam negdje pročitao (možda u priručniku) da se to troje (ili barem svjećice) mijenja nakon 60k km. Bilo kako bilo, kad malo skupim financija, izmijenit ću što je potrebno. Koliko bi me te tri stvari došle otprilike, MAP senzor nebih dirao odmah, pretpostavljam da je mrvicu veći trošak?
 

maxx

Member
Ma care,to se odmah mjenja kad kupiš rabljeni...nemaš tu šta razmišljat jel onaj prije tebe to mjenjo i kak je servisiro auto.
E sad,mislim da je filter zraka oko 60-70kn...nisam baš siguran.Svječice,zavisi koje uzmeš(navodno bosh baš i nije nekaj),ja sam zadnje uzeo denso a prije toga imo eyquem...neke razlike nema(samo što ih je sjeb.. izmjenit:D)
Ah da,cijena ovih denso je 45 kn/kom.Bosh sam plaćo nekih 25 kn :)
 

Leprechaun

Member
Imam jedan problem(čić) sa Saxom u posljednje vrijeme, naime, nešto cvili kad je auto hladan. Remen alternatora je mijenjan proljetos i rekao bih da on nije uzrok, majstor mi ga je probao i podmazati. Èitao sam da vlaga u zraku zna tako utjecati na remenje, a uglavnom vozim kratke gradske relacije u zadnje vrijeme, pa se motor ne stigne ugrijati.
No, zadnjih dana sam primijetio da se škripanje redovito javlja kad je motor hladan i kad stisnem kvačilo, ali samo kad stanem, ne kad mijenjam brzine u vožnji. Škripanje zatim nestane kad malo turiram na mjestu ili za nekoliko sekundi po kretanju.
Rekao bih još da se to škripanje češće događa kad mi ventilacija radi u 2. ili 3. brzini, no ne mogu to tvrditi sa sigurnošću. Inače uz to škripanje ne primijećujem neke druge probleme pri mijenjaju brzina ili primanju gasa. Nadam se da sam donekle dobro objasnio, u nadi da nije veliki trošak... :meh:
 

1587 VTS

New member
No, zadnjih dana sam primijetio da se škripanje redovito javlja kad je motor hladan i kad stisnem kvačilo, ali samo kad stanem, ne kad mijenjam brzine u vožnji. Škripanje zatim nestane kad malo turiram na mjestu ili za nekoliko sekundi po kretanju.
Po meni je potisni lezaj kvacila, prvi simptomi. Ne bih pripisao remenu. Je li na autu ikako mijenjano kvacilo?
Samo ti to teraj pa dok dura :)
 

Leprechaun

Member
Nije mijenjano kvačilo koliko je meni poznato. No, isto tako mi je poznato da je auto vožen uglavnom po gradu, vozio ga je stariji čovjek - pretpostavljam lagana vožna s puno mijenjanja brzina. Auto ima nepunih 69000 km trenutno.
Koliko bi me došao taj potisni ležaj kvačila otprilike?
 

1587 VTS

New member
Nije mijenjano kvačilo koliko je meni poznato. No, isto tako mi je poznato da je auto vožen uglavnom po gradu, vozio ga je stariji čovjek - pretpostavljam lagana vožna s puno mijenjanja brzina. Auto ima nepunih 69000 km trenutno.
Koliko bi me došao taj potisni ležaj kvačila otprilike?
Ako je tako mala kilometraza, onda kvacilo nije mijenjano sigurno. Al ako je uglavnom gradska voznja, stradava to i prije ocekivanih 100 i kusur tkm. E, sad, ako se uopce i moze kupiti samo potisni lezaj posebno (za neka vozila postoji samo komplet seta kvacila), ne isplati ga se mijenjati zasebno jer je za taj zahvat potrebno odvojiti citavu getribu i ima dosta posla. I tad je sve ok jedno kratko vrijeme, onda ti ode lamela ili korpa i citav posao ponovo. Mozda je taj deda koji ga je vozio spavao s lijevom nogom na pedali pa ni lamela nece jos dugo. Zato - vozi dok god ide pa uzmi odmah kompletan set kvacila, neka ti majstor zamijeni sve i miran si. Cijena? Iskreno, ne znam za Saxo, raspitaj se po ducanima. Ja ti mogu samo dati svoj primjer - za C2 VTS sam platio LUK-ov set 1500 kn i 400 kn mi je majstor uzeo za ruke (inace uzimaju vise). A cijene su vjerojatno tu negdje (meni je bila svirnula korpa pa sam promijenio cijeli set).
Odvedi ga prvo kod majstora, nek on uzivo procijeni kakva je situacija.
 
Na vrh