Savjeti iskusnih za duži život naših ljubimaca

markan1000

Well-known member
fora tema :palac-gore: . kad sam vidio naslov, pomislio sam da se stvarno radi o kućnim ljubimcima, i još gledam koliko puno odgovora ima... :eek:

1, 2 i 9 ne poštujem, šta se može... ali isto mislim da mom ljubimcu nije loše sa mnom, jedino malo češće pranje bi mu dobro došlo :angel:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Što se te 9.ke tiče, već sam pisao po forumu... bitna je i percepcija držanja koje daju gume.
Na većini auti je skretanje, kočenje i pogon naprijed. Znači skoro sav feedback dobijemo s prednjeg kraja, i prema njemu prilagodimo vožnju.

Ako su napred puno bolje gume, ravnamo se po njima. Misliš da auto hendla dobro, prednje gume će držat, ali se može desit da ih stražnje nemogu pratiti - popuste - i sra*je.

Ako su pak slabije gume naprijed, vožnja će bit prilagođena njima i možemo biti potpuno sigurni da stražnji kraj neće iznenaditi = sigurnija i opuštenija vožnja.

No na kraju dana jednostavno treba napomenut da treba imati podjednake gume na sva četri kotača i nema frke. A ove filozofije ionako vrijede najviše za ekstremne slučajeve u koje se ne treba niti dovesti (dve loše dve dobre gume).
 

Ax boy

Well-known member
Jednostavno receno, redovno servisirati auto pa nema problema niti sa zadnjim niti prednjim dijelom auta. Ukratko npr, kaj se tice spojke spomenute u prvom postu pod tockama, tata na berlingu ju je mijenjao tek na 350 000tkm prvi put a ima genijalaca koji vec na 120 000 tkm jer previse koriste spojku :

Da skratimo, uvijek trebaju biti top klasa gume i naprijed i iza i kraj price, neki mozda usparaju ako stave pola pola ali onda je to skupa skola jako, pogotovo po zimi :)
 

Milosh

Test
Evo samo da se i ja nadovežem na raspravu o tacki 9:

Ja se slažem sa ovim što je visaluteju napisao a i kasnije citirao.

Poenta je upravo to da je proklizavanje prednjih tockova sa aspekta kontrole nad vozilom manje opasno od proklizavanja zadnjih, zato jer se prednji mogu donekle kontrolisati (gas, kocnica i upravljanje) te tako povratiti kontrolu nad njima, dok je nad zadnjim gotovo nemoguće povratiti kontrolu kad jednom proklizu. Druga bitna činjenica je da su zadnje gume auta u krivinama izložene daleko većem bočnom momentu od prednjih (sila koja bočno djeluje na točak i nastoji da ga gurne u stranu). Treća bitna činjenica je da je kod svih auta sa prednjim pogonom raspodjela težine neravnomjerna, teži je prednji kraj auta, što dovodi do boljeg prijanjanja/trakcije prednjih guma. I četvrta činjenica je da se usljed kočenja dešava dodatno prenošenje težine sa zadnje osovine na prednju, što dodatno potencijalno olakšava proklizavanje zadnjeg kraja.

I za kraj jedna anegdota iz auto škola u Švedskoj... Moj blizak rođak je skoro polagao vozački u Švedskoj i između ostalog, jedna od stvari koju svim polaznicima uporno ponavljaju je baš to pravilo za gume: bolje uvijek nazad. A auto škola u Švedskoj je puno ozbiljnija od naše, vježbaju vožnju i proklizavanje na ledu, ekonomičnu vožnju, moraju na ispitu identifikovati dijelove u motornom prostoru, itd.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

DS9

Active member
Goodyear (takođe kaže da) preporučuje "rotiranje" guma. Ipak pod tim terminom se nekada podrazumevala čitava šema unakrsne zamene (uključujući npr. i rezervnu) - dok ovo što se danas preporučuje suštinski znači premeštanje guma na istoj strani sa prednje osovine na zadnju i obratno.

Btw, takvom praksom (na svakih 10000 km) su se moje gy vector 4season vozale do istrošenosti 3 mm, prednji par (46000 km, zadnji par 55000 km), obaška što je npr. nakon 30000 km kada smo pred jedan duži put došli na balansiranje guma vulkanizer morao dobro da se zamisli koju da stavi na prednje a koju na zadnju osovinu. Jedna od četiri gume nije ni zahtevala balansiranje.

https://www.goodyear.eu/en_za/consumer/learn/rotating-your-tires.html

Inače nešto preciznije navodi Nokian

The best way to even out the wear and to get the best possible driving results from your tires is to rotate the positions of the tires between the front and rear axles after every 5,000-6,000 miles (8,000-10,000 km).
https://www.nokiantires.com/innovation/facts-about-tires/faq/

***

Pozdrav, tocka 9 nema logike kod auta, naravno koji nemaju zadnji pogon, nove i dobre gume barem, uvijek trebaju naprijed biti ako je tamo pogon, cista glupost sve drugo
Nije glupost, daleko od toga, već je gore visaluteju naveo da proizvođači pneumatika navode tu preporuku, a i neki koji se bave preporukama bezbedne vožnje.

https://www.michelinman.com/US/en/safe-driving/tire-safety/mixing-tires.html

Druga je priča kada neko ima samo jedani par korektan, što se naravno ne preporučuje, kao i to da je vožnja vrlo raznolika stvar u kojoj pod određenim uslovima i jeste pogodnije imati prednji par sa većom trakcijom. U problematičnim uslovima kao što je vlažan/mokar kolovoz stručnjaci kažu da je bezbednije sa novijim/manje_istrošenim gumama pozadi, a Milosh je odlično objasnio razloge.

http://www.tirereview.com/always-install-two-new-tires-on-the-rear-axle/

***
Ukratko npr, kaj se tice spojke spomenute u prvom postu pod tockama, tata na berlingu ju je mijenjao tek na 350 000tkm prvi put a ima genijalaca koji vec na 120 000 tkm jer previse koriste spojku :
Neki koji su na novom autu menjali spojku/kvačilo na 300,000 km nakon toga zamenski set menjaju na 100,000 km - što je inače tipično dešavanje među nekim taksistima u Beogradu, koji su nabavljali nove automobile.
 

Brruno

Well-known member
Ja mijenjam gume 2x prednje i 1x straznje. Meni se uvijek prednje trose puno vise nego straznje pa tako i na ovom C5. Moze biti jer uvijek imam vise od 150KS pa moment ubija prednje puno jace.
 

pokra89

Well-known member
Ja mijenjam gume 2x prednje i 1x straznje. Meni se uvijek prednje trose puno vise nego straznje pa tako i na ovom C5. Moze biti jer uvijek imam vise od 150KS pa moment ubija prednje puno jace.
u c5ice se prednje očigledno puno brže troše. moje su zadnje ko nove, mogu još barem sezonu, ako ne i dvije, a prednje...hm, nije toliko šara loša koliko su popucale
 

Pavel

Lepi™
Kad smo već kod savjeta i pitanja, jučer mi palo na pamet pa da pitam..

Dakle, vezano je za korištenje automatskog mjenjača. Kada se kraće zaustavljam na semaforu (u Sisku semafor uglavnom dosta brzo promijeni, stvarno se ne čeka dugo), obično mjenjač ostavim u D i držim kočnicu. Intervali čekanja su mi uglavnom do pola minute.

Jučer sam po prvi puta nakon dugo vremena naletio na vlak u Stupnu. Èekanje nekad zna potrajati, od minutu-dvije pa preko pet. Što onda? Izbacujem mjenjač u N i držim kočnicu ili izbacujem skroz u P? Što zapravo radite s automatskim mjenjačem kod dužeg čekanja na semaforu?

Vlak u Stupnu i nije najbolji primjer jer većina ugasi auto s obzirom na vrijeme rampe..Ali generalno..Služi li taj N ičemu osim šlepanju?
 

pokra89

Well-known member
A, koje gume i imaš?
hankook ventus prime 2

kad su bile nove:


Nakon tri godine i 46.500km (vožene u periodu od četvrtog do jedanaestog mjeseca), šara je i dalje tu





ali problem je u ovome










e sad, nedavno sam išao na offroad u brdo, gdje su kamenja bila katastrofa oštra i znao sam da će gume bit u bedu, ali ovo me malo zamislilo.

Što zapravo radite s automatskim mjenjačem kod dužeg čekanja na semaforu?
kod dužeg N i nožna kočnica, kod kraćeg držim u D+nožna

također, prije ubacivanja u P dižem ručnu uvijek, jer se puno nježnije prebacuje u D prilikom sljedeće vožnje
 

visaluteju

Well-known member
Da se nadovezem na Cutacov savjet za automatski mjenjač, ne smije se slepati osim na jako kratke relacije jer se mjenjač u potpunosti ne odvaja od pogona cak i kad je u N i onda se mjenjač može lako pregrijati, tačnije ulje ga ne pomdazuje i nastaje belaj. Jedino da se odvoje pogonski tockovi od zemlje.

Sto se tiče kočenja čuo sam i ja da se ne preporučuje na duže vrijeme držati kočnica u D
 

Cutac

Prèkaroš
Potekla rasprava s frendom i aj da vidim praksu forumaša...
Koristite li double clutching(tipa za šaltanje u višu ide kvačilo-ler-otpuštanje kv.-gas-kvačilo-brzina) i kada i koristite li heel-and-toe(dok kočite lijevom nogom, lijevom nogom dodate gas za revmatch u nižu)?
 

visaluteju

Well-known member
Ja ne radim nista od ovoga(mislim da od toga nema nikakve koristi ali ne znam...jedino nekad ovaj revmach ali samo ako idem brze za brzinu u koju saltam ali se trudim da to sredim prije saltanja) jedino kad ubacujem u prvu a i dalje se malo krecem dodam malo gasa radi lakseg ubacivanja u prvu brzinu... Cesto se uhvatim po gradu da zaletim auto u drugoj pa ga izbacim iz brzine, malo se vozim u leru, pa opet usaltam zaletim i tako. Razlog: druga mi je prespora za voznju (osim da ga tjeram na 3000rpm) a treca mi je prebrza za voznju po gradu (osim da ga vozim na 1500rpm a ne volim patiti motor) i nekad bi zelio da postoji neka medju brzina...da li sam lud zbog ovoga ? :)
 

Cutac

Prèkaroš
mislim da od toga nema nikakve koristi ali ne znam
Double clutching koristim kada je mjenjač hladan i kada vozim polagano da štedim sinkrone, a heel and toe kada ganjam auto. Iako je heel and toe težak za izvesti u oba c4 radi osjetljive kočnice i nisko postavljene papučice gasa.
 

diegos

Well-known member
Ovo s kvačilom dosta često koristim, ali samo za u prvu, ili rikverc, s obzirom da citroenov mjenjač ne voli baš iz prve u R :D Za više brzine nema potrebe...
Rev match isto često, ali bez kočnice kad je moguće. Gas je nekako nisko, da :) Btw, misliš desnom nogom, ne lijevom :p
 
Na vrh