Savjeti iskusnih za duži život naših ljubimaca

visaluteju

Well-known member
Ako postoji tema izvinjavam se neka me admini kore ali nisam naletio ono fino sve na jednom mjestu.

Kako nas ima raznih, nekima je nešto opšte poznato, nekima ne, neki su više a neki manje iskusni - predlažem da svako napiše neki savjet za koji zna da čuva i produžuje vijek autu i komponentama. Evo ja ću početi...pišem ono za šta sam siguran da sam naučio (prilično pouzdano) da pomaže iako ne zam baš sve objasniti

1) prilikom paljenja auta uvijek stisnuti kvačilo

2) ne paliti potrošače struje odmah nakon starta auta već malo sačekati, isto tako ih pogasiti pa malo sačekati prije gašenja motora

3) Ostaviti malo da motor odradi nakon dužeg puta da ulje prođe kroz i ohladi turbinu

4) zagrijati motor (dovoljno par sekundi prije kretanja, osim zimi kad je pola minuta-minut dovoljno) Predugo zagrijavanje šteti novijim autima jer se motor, mjenjač i još neke komponente nezagrijavaju ravnomjerno) ne voziti preko 3 000 obrtaja dok je motor hladan

5) novije motore voziti radije na višim nego nižim obrtajima jer vibracije na nižim obrtajima prave štetu... Ako ništa povremeno "produvati" auto na 3 - 4000 obrtaja da se izbjegne zagusivanje egr i dpf

6) Naravno redovno mjenjanje kvalitetnog ulja i filtera

7) Ne držati kvačilo na semaforu i dok auto stoji, radije povući ručnu i izbaciti iz brzine

8) ne mjenjati pozicije guma (prednje neka budu prednje a zadnje zadnje)

9) kvalitetnije gume nazad a ne naprijed kao sto se dugo mislilo

10) ko ima doboše i pakne (nazad) ne povlačiti često ručnu dok se auto kreće jer se zna desiti od grijanja da se odljepi feroda (ili kako li se zove) sa kočnica iako nije istrošena ili stara

11) Zimi i u jesen izbjegavati svakodnevno zatvarati auto u garazu ako je natopljeno kisom ili prekriveno snijegom ako garaza nema oduvu, jer isparavanja vode koja se cijedi ispod auta u zatvorenom prostoru uvlaci vlagu u sve moguce dijelove trapa i limarije i poboljšava hrdjanje (uvjerio se na vlastitoj koži)

12) Uvijek imati bar trećinu rezervoara goriva radi podmazivanja i boljeg i lakseg rada pumpe goriva

13) izbjegavati kratke vožnjice gdje se motor i ne zagrije pa ne stigne ispariti kondenzacija koja se stvara u motoru pa ulazi i u ulje (tako nesto)

14) Cesto koriatiti rucnu jer sajla kad se ne koristi propada

15) paliti klimu i zimi ponekad da kompresor bude sretan i zadovoljan

16) Normalna i "proračunata" vožnja (bez prenaglih kočenja, ubrzavanja ili bilo čega divljačkog) produžava vijek svemu (naravno uz povremena produvavanja da auto malo prodiše:)

Ne mogu se više sjetiti...dodavajte ili pobijajte moje ako griješim
P.S.Ne valja biti zaludjen i opsesivan ali opet ove neke jednostavne i nezahtjevne stvari koje kad postanu rutina mislim da na duže staze pomažu
 

Franz

Well-known member
Sjetilo me ovo na jedan stih pjseme. Kaže:

"Ne smem da jedem masno
ne smem da jedem slano
ne smem da lezem kasno
zato sto ustajem rano

Doktor mi je sve zabranio
da Bog da se on tako hranio
pa od cega cu da umrem"

:D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
:palac-gore:

Svaka čast na trudu. Nemam zamjerke na listu, makar br. 12 ne prakticiram redovno, a dal je imalo utjecaja neznam :D No svakako je pametan savjet
 

diegos

Well-known member
Zanimljiva tema... :)


8, 9. Mijenjam pozicije naprijed/natrag, sve su jednakomjerno potrosene i sve ok

10. Nisam primjetio, a i ne povlacim bas rucnu dok se auto krece :D

11. Dobro zapazanje, garazu nemam ali je auto pod krovom

Ostalog se pridrzavam :)

Jos bih dodao kao zgodnu stvar nanosenje voska na auto, zastita laka, lakse se pere, skidaju insekti itd :)
 

visaluteju

Well-known member
Za 8i9 ovako nekako su mi objasnjavali...pogonski tockovi trose malo vise gume od nepogonskih, ALI zadnji tockovi zbog toga sto se ne zakrecu prilikom skretanja auta trose se drugacije nego one na prednjim tockovima, tako da rotacijom guma naprijed i nazad dobije se navodno guma istrosena na 2 razlicita nacina i opet navodno tako krace traje. Plus svaka guma se "navikne" na svoj tocak i prilagodi nekim nepravilnostima oa prilikom zamjene prije dolazi do vece buke i jos nekih popratnih gluposti...to mi je objasnjavao neki iskusni vulkanizer bla bla...sad da li je tako ili ne...
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
To je i Deda tvrdio ako se dobro sjećam... ima logike. Rotacija guma je više stvar ekonomičnosti na uštrb performansi. Pa kako kome odgovara...
 

Milosh

Test
Dobra lista!

Da dodam jedan podatak koji sam negdje čitao, vezano za tačku 15:

Zimi paliti klimu barem jednom u 15 dana u trajanju od barem 10-ak minuta.

E sad, ispod nekih temperatura klima uopšte ne radi, tako da je to upitno. :)

Ako smijem da dodam i broj 17..

17) Pročitati temu: tema :D:D:D


@ Franz, podsjetio si me na:

 

Phantom

Drajver
8) ne mjenjati pozicije guma (prednje neka budu prednje a zadnje zadnje)

9) kvalitetnije gume nazad a ne naprijed kao sto se dugo mislilo
prvi put čujem...
Zašto rotirati gume?

Gume na prednjoj strani vozila obično se troše brže od onih na stražnjoj strani. Ako često mijenjate položaje guma, pobrinut ćete se da se ravnomjernije troše i postići maksimalan vijek trajanja gaznog sloja.

Napomena: rotacija guma ne može ispraviti probleme istrošenosti koji nastaju zbog neispravnog tlaka zraka u gumi.Dobra je ideja rotirati gume približno svakih 10.000 km.
 

visaluteju

Well-known member
Procitaj par postova iznad objasnio sam (onako kako sam cuo ne znam bas 100 % da li je ispravno

Kopiram tekst sa jednog sajta, podugacak ali objasnjava :)

Mislim da se oko rotacije guma duže vremena lome koplja da li je to dobra ili loša stvar. Elem, što se tiče guma koje imaju označen smer rotacije, one moraju tako da budu montirane zbog šara, koje su asimetrične i koje bi, da se montiraju suprotno, vrlo loše ''držale'' pravac i auto bi bio nestabilan, da ne pominjem izbacivanje vode iz lamela gume, stukturalna ojačanja po obodu i tako dalje.Kada su u pitanju ''obične'' gume sa simetričnom šarom, poenta je da nakon 5-10 hiljada kilometara, lamele gazećeg sloja gume dobiju određeni oblik zbog načina ''hvatanja'' asfalta i, što neko pre mene reče, vrste i ugla opterećenja. Kada se, recimo, prednja leva stavi na zadnju desnu, onda se sve to menja i vožnja postaje zapravo nesigurnija. Ovaj princip rotacije radi ravnomerne potrošenosti guma, usvojen je još dok su se masovno koristile dijagonalne gume, jer kod njih smer rotacije, nema mnogo veze sa karakteristikama u vožnji, pošto su inače loše ;D.U principu, ako se već menja mesto gumama, onda to treba činiti na jednoj strani, ali samo jednom, znači, zameniti točkove na istoj strani, a sledeći put obavezno kupiti nove gume. Mislim da je besmisleno ubacivati i trošiti rezervni točak, jer je njegova namena da služi za rezervu, a posle 10 godina bi svakako trebalo zameniti i tu gumu zbog starosti i nesigurnosti, jer, šta će ti rezerva koja će da pukne pre nego što stigneš kod vulkanizera."

"Gume današnje tehnologije se NE SMIJU ROTIRATI.Svaki proizvođač to izričito zabranjuje.Ne samo da profil dobiva određen oblik u smjeru rotacije,nego guma tj gazeći sloj "pliva" prema smjeru vrtnje i prema opterećenju,dakle nije isto dali je na pogonskim kotačima ili na onim bez pogona,i to bez obzira kakav je gazeći profil,dali ima smjer rotacije,asimetričan ili simetrićan.Kad se jednom stavi na tom kotaču mora ostati do kraja.S obzirom da se pogonske gume brže troše,zamjenjuju se novima,a nikako se nesmiju premeštati.Boćna strana gume uvijek kasni u rotaciji za felgom,uvija se,pa se tome i prilagođava,i nikad se više ne vraća u nulto stanje,što je posljedica momenta koji pogotovu dolazi do izražaja kad je guma zagrijana.To izleda kao da mačku gladiš u suprotnom smjeru od rasta dlaka,doslovno.
A, evo u 13 godina sam se naslušao puno toga, na puno seminara o gumama,a radio sam za četiri proizvođača guma,Bridgestone,Vredestein , Yokohamu, Michelin.

Ima još jedan naputak za gume;ako se brzo vozi kroz zavoje,ili dugo po autoputu velikim brzinama(preko 120km/h),a još je i dosta natovaren,pogotovu ljeti,dolazi do većeg zagrijavanja guma,gazeći sloj poćinje plivati po vezivu na karkasu gume i pomiće se suprotno od smjera vrtnje,treba prije stajanja kilometar dva voziti smanjenom brzinom(ispod 80km/h) da se guma ohladi i vrati na svoje mjesto.Inaće kod zaustavljanja nastaje naglo hlađenje i gazeći sloj se zaljepi u pomaknutom položaju.Posljedica toga je razbalansiranje i guma poslije trese i nema joj pomoći.
 

Cutac

Prèkaroš
Dodao bih da treba ima milosti prema svemu.
Kad je hladan mjenjač, ako neće u brzinu, međugas ili čekanje, a ne silovanje sinkronog.

Kad se izlazi iz parkirnog mjesta koje ima kanal ili ako se silazi sa ivičnjaka, a da se ide u stranu, ne držati volan u "full lock-u", treba ostaviti malo lufta.

Ne kočiti kvačilom.

Kod duge, duge nizbrdice na kojoj auto sam ubrzava, kočiti u navratima. Koči, uspori, pusti kočnicu da se hladi, koči, uspori i tako u krug.

Kod zaustavljanja nakon više brzine(semafor na avenijama i sl.), kada se auto zaustavi, ne stisnuti kočnicu da ga drži. Rađe podići ručnu taman toliko da uhvati, jer vršenje pritiska na vrele kočnice i vrele pakne pomaže pri deformaciji. (Da, i zadnje su vruće, ali ne toliko, a i prvi zub ručne je uglavnom "ništa").
(Ovo je moja teorija :D )


Ovo sa gumama je zanimljivo, mislim da ove godine vraćam zimske kakve su bile.
 

visaluteju

Well-known member
Sjetio sam se jos jednog na osnovu cutacovog :)

X) ne ubacivati u 1 i u rikverc ako se auto krece, pogotovo ne u rikverc. U prvu i ajde nekako pod uslovom da se auto jedva krece, dati medju gas. Inace se rizikuje pofino ostecenje mjenjaca

Mislim da ovo "moje" iznad objasnjava za gume...osim ako ima jos neko ko stvarno bas zna znanje
 

Cutac

Prèkaroš
X) ne ubacivati u 1 i u rikverc ako se auto krece, pogotovo ne u rikverc. U prvu i ajde nekako pod uslovom da se auto jedva krece, dati medju gas. Inace se rizikuje pofino ostecenje mjenjaca
A ono.
Prva ima sinkroni, znači da je šaltanje isto kao za sve druge, nije da nije sinkronizirana kao rikverc pa da ju nemreš ubaciti da si isus.
Recimo, na VTS-u se do ~20-25 km/h na sat može sasvim normalno ubaciti u prvu, dok se na c4 normalno može na ~6-7, inače je potreban međugas.
Ubacivanje u prvu dok se auto kreće nije loše ako se izvodi pravilno.

Ako je mjenjač tako konstruiran, da to dopušta, ubacuj, a ako nije, slobodno korisitiš međugas.
Ja sam na raznim autima ubacivao "pravilno" u prvu na niskim brzinama(uglavnom kada sam u drugoj, pripremam se za ubrzanje(recimo skretanje ispred nekog), ali usporavam, usporavam i da tada stisnem gas u drugoj auto se pomaknuo ne bi, ler, gas, prva i ide kao pjesma u brzinu :) ) i nisam imao problema.
Evo na c4 imam 103 tisuće km, i nikakvih problema :)

A na VTS-u je netko ubio sinkroni treće već na 80 tisuća, jer nije znao voziti ili ga je klao.
 

Milosh

Test
Meni je npr. mjenjač kod bivšeg Focusa (Ford MTX75) zakon što se toga tiče, uvijek možeš ubaciti u prvu i rikverc kad se auto lagano kreće. Iz druge u prvu, iz prve u rikverc dok auto još ide unaprijed, iz rikverca u prvu dok auto još ide unazad, šta poželiš. Nikad nikakvih zvukova niti problema.

BMV6 kod C5 mi je isto dobar što se svega ovoga tiče, ali malo restriktivniji što se tiče brzina pri kojima dozvoljava saltanje. Isto mogu uraditi sve gore nabrojano, ali pri malo manjim brzinama. Još je primjetna razlika što kod BMV6 treba malo veća sila na ručici mjenjača da se ubaci u brzinu.

Na bivšem ženinom C4 I, mjenjač (5 brzina) je bio katastrofa. Morao si potpuno stati da ubaciš u prvu ili rikverc. Ako se auto imalo kreće dok ubacujes u te dvije brzine, on zakrči.

Sent from my Ei-Nis E1 - using buggy and annoying Tapatalk
 

visaluteju

Well-known member
Morao si potpuno stati da ubaciš u prvu ili rikverc
Tako i na mom bivšem xsari picasso 2.0hdi 2001. Za rikverc je morao potpuno stajati inace mjenjač zasvira tako lijepo da se svi okrenu u precniku 200 metara a meni se okrene želudac :)

Na sadašnjem c4 dajem medjugas ono tipa kad idem preko ležećeg pa usporim do nekih 10km/h jer ispod deset se lako može ušaltati bez problema ali preko 10 kmh baš i ne...
 

Ax boy

Well-known member
Pozdrav, tocka 9 nema logike kod auta, naravno koji nemaju zadnji pogon, nove i dobre gume barem, uvijek trebaju naprijed biti ako je tamo pogon, cista glupost sve drugo. 7- normalno, spojka se ne drzi dok stoji auto na semaforu ali ima jaaakoo pametnih koji i dalje drze spojku, ne razumijem cemu, bezveze se trosi pogotovo u gradu. Kupili vozacku na placu valjda takvi. I jos bi na ove tocke sve dodao,:17 - uvijek prilikom skretanja uključiti pokazivače smjera bez izuzetka, zasto je nekima to tesko.??
 

visaluteju

Well-known member
17 - uvijek prilikom skretanja uključiti pokazivače smjera bez izuzetka, zasto je nekima to tesko
hehe da! ja bi za to uveo najostriju kaznu (bez zeze) :)

tocka 9 nema logike kod auta
kopiram tekst sa jednog sajta o automobilima

Ako montirate samo dve nove gume, bez obzira da li su letnje, zimske ili gume za sve sezone, istraživanja su pokazala da je najbezbednije staviti ih na zadnju osovinu, pošto to daje najbolju bočnu kontrolu posebno u krivinama. Ove činjenice su se pokazale tačnim za sva vozila, uključujući i vozila sa zadnjom vučom, prednjom vučom i pogonom na sva četiri točka.

Logično, možete pomisliti da je najbolje staviti ih na prednje točkove na vozilu sa prednjom vučom, ali to nije slučaj, pošto je bezbednije imati bolje bočno prijanjanje nazad. Obično možete povratiti kontrolu nad prednjim gumama kad proklizaju otpuštanjem papučice gasa, ali ako se zadnji kraj zanese možete se okrenuti, možda čak i sudariti.

Zadnje gume svakog vozila moraju imati istu ili bolju vuču od prednjih guma da bi pokretljivost i kontrola nad vozilom bila optimalna, posebno pri iznenadnim manevrima.

Većina vozača stavlja dve nove gume napred i vrlo teško im je dokazati da je bolje staviti ih na zadnju osovinu. Ako ne verujete nama, možda ćete poverovati najvećim svetskim proizvođačima guma:

Michelin u svom priručniku Vodič za profesionalce kaže: “Kada se menjaju dva pneumatika, preporučuje se da se novi pneumatici ili oni manje istrošeni montiraju na zadnju osovinu”.

Goodyear : “Kada izaberete par guma za zamenu iste veličine i konstrukcije kao one koje imate na automobilu, preporučujemo vam da ih stavite na zadnju osovinu. Jedna nova guma trebalo bi da se upari na zadnjoj osovini s gumom koja ima najveću dubinu šare od ostale tri gume.”


***** ja koliko sam skontao i koliko mi neka druga logika govori: jeste da prednji tockovi "vuku" auto ali auto kada proklizuje uvijek više prokliže zadnji kraj....prednji baš zato što se točkovi okreću (ako su pogonski) imaju svakako veću šanu da ostanu stabilniji od zadnjih
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh