visaluteju
Well-known member
Ako postoji tema izvinjavam se neka me admini kore ali nisam naletio ono fino sve na jednom mjestu.
Kako nas ima raznih, nekima je nešto opšte poznato, nekima ne, neki su više a neki manje iskusni - predlažem da svako napiše neki savjet za koji zna da čuva i produžuje vijek autu i komponentama. Evo ja ću početi...pišem ono za šta sam siguran da sam naučio (prilično pouzdano) da pomaže iako ne zam baš sve objasniti
1) prilikom paljenja auta uvijek stisnuti kvačilo
2) ne paliti potrošače struje odmah nakon starta auta već malo sačekati, isto tako ih pogasiti pa malo sačekati prije gašenja motora
3) Ostaviti malo da motor odradi nakon dužeg puta da ulje prođe kroz i ohladi turbinu
4) zagrijati motor (dovoljno par sekundi prije kretanja, osim zimi kad je pola minuta-minut dovoljno) Predugo zagrijavanje šteti novijim autima jer se motor, mjenjač i još neke komponente nezagrijavaju ravnomjerno) ne voziti preko 3 000 obrtaja dok je motor hladan
5) novije motore voziti radije na višim nego nižim obrtajima jer vibracije na nižim obrtajima prave štetu... Ako ništa povremeno "produvati" auto na 3 - 4000 obrtaja da se izbjegne zagusivanje egr i dpf
6) Naravno redovno mjenjanje kvalitetnog ulja i filtera
7) Ne držati kvačilo na semaforu i dok auto stoji, radije povući ručnu i izbaciti iz brzine
8) ne mjenjati pozicije guma (prednje neka budu prednje a zadnje zadnje)
9) kvalitetnije gume nazad a ne naprijed kao sto se dugo mislilo
10) ko ima doboše i pakne (nazad) ne povlačiti često ručnu dok se auto kreće jer se zna desiti od grijanja da se odljepi feroda (ili kako li se zove) sa kočnica iako nije istrošena ili stara
11) Zimi i u jesen izbjegavati svakodnevno zatvarati auto u garazu ako je natopljeno kisom ili prekriveno snijegom ako garaza nema oduvu, jer isparavanja vode koja se cijedi ispod auta u zatvorenom prostoru uvlaci vlagu u sve moguce dijelove trapa i limarije i poboljšava hrdjanje (uvjerio se na vlastitoj koži)
12) Uvijek imati bar trećinu rezervoara goriva radi podmazivanja i boljeg i lakseg rada pumpe goriva
13) izbjegavati kratke vožnjice gdje se motor i ne zagrije pa ne stigne ispariti kondenzacija koja se stvara u motoru pa ulazi i u ulje (tako nesto)
14) Cesto koriatiti rucnu jer sajla kad se ne koristi propada
15) paliti klimu i zimi ponekad da kompresor bude sretan i zadovoljan
16) Normalna i "proračunata" vožnja (bez prenaglih kočenja, ubrzavanja ili bilo čega divljačkog) produžava vijek svemu (naravno uz povremena produvavanja da auto malo prodiše
Ne mogu se više sjetiti...dodavajte ili pobijajte moje ako griješim
P.S.Ne valja biti zaludjen i opsesivan ali opet ove neke jednostavne i nezahtjevne stvari koje kad postanu rutina mislim da na duže staze pomažu
Kako nas ima raznih, nekima je nešto opšte poznato, nekima ne, neki su više a neki manje iskusni - predlažem da svako napiše neki savjet za koji zna da čuva i produžuje vijek autu i komponentama. Evo ja ću početi...pišem ono za šta sam siguran da sam naučio (prilično pouzdano) da pomaže iako ne zam baš sve objasniti
1) prilikom paljenja auta uvijek stisnuti kvačilo
2) ne paliti potrošače struje odmah nakon starta auta već malo sačekati, isto tako ih pogasiti pa malo sačekati prije gašenja motora
3) Ostaviti malo da motor odradi nakon dužeg puta da ulje prođe kroz i ohladi turbinu
4) zagrijati motor (dovoljno par sekundi prije kretanja, osim zimi kad je pola minuta-minut dovoljno) Predugo zagrijavanje šteti novijim autima jer se motor, mjenjač i još neke komponente nezagrijavaju ravnomjerno) ne voziti preko 3 000 obrtaja dok je motor hladan
5) novije motore voziti radije na višim nego nižim obrtajima jer vibracije na nižim obrtajima prave štetu... Ako ništa povremeno "produvati" auto na 3 - 4000 obrtaja da se izbjegne zagusivanje egr i dpf
6) Naravno redovno mjenjanje kvalitetnog ulja i filtera
7) Ne držati kvačilo na semaforu i dok auto stoji, radije povući ručnu i izbaciti iz brzine
8) ne mjenjati pozicije guma (prednje neka budu prednje a zadnje zadnje)
9) kvalitetnije gume nazad a ne naprijed kao sto se dugo mislilo
10) ko ima doboše i pakne (nazad) ne povlačiti često ručnu dok se auto kreće jer se zna desiti od grijanja da se odljepi feroda (ili kako li se zove) sa kočnica iako nije istrošena ili stara
11) Zimi i u jesen izbjegavati svakodnevno zatvarati auto u garazu ako je natopljeno kisom ili prekriveno snijegom ako garaza nema oduvu, jer isparavanja vode koja se cijedi ispod auta u zatvorenom prostoru uvlaci vlagu u sve moguce dijelove trapa i limarije i poboljšava hrdjanje (uvjerio se na vlastitoj koži)
12) Uvijek imati bar trećinu rezervoara goriva radi podmazivanja i boljeg i lakseg rada pumpe goriva
13) izbjegavati kratke vožnjice gdje se motor i ne zagrije pa ne stigne ispariti kondenzacija koja se stvara u motoru pa ulazi i u ulje (tako nesto)
14) Cesto koriatiti rucnu jer sajla kad se ne koristi propada
15) paliti klimu i zimi ponekad da kompresor bude sretan i zadovoljan
16) Normalna i "proračunata" vožnja (bez prenaglih kočenja, ubrzavanja ili bilo čega divljačkog) produžava vijek svemu (naravno uz povremena produvavanja da auto malo prodiše
Ne mogu se više sjetiti...dodavajte ili pobijajte moje ako griješim
P.S.Ne valja biti zaludjen i opsesivan ali opet ove neke jednostavne i nezahtjevne stvari koje kad postanu rutina mislim da na duže staze pomažu