Risk of particle filter clogging

Spallato

Active member
Izbacilo mi je danas tu poruku 3 puta, nikakva lampica ne svijetli i auto ide normalno. Šta to znači?

U međuvremenu sam čitao malo na netu i svašta piše, potrebna regeneracija, zamjena dpf filtera... U servisnoj piše da je prije 7 mjeseci mijenjan aditiv za taj filter (ako to nešto znači). Sutra se na autu radi veliki servis (zupčasti remen, pumpa vode, vanjski remen i sve ostalo šta ide pod veliki servis). Da promijenim i filter nafte (ako može pomoći i ako je bitan za ovaj problem)?

Također, prije 4 dana sam bio na tehničkom i eko test je bio odličan.
 
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
Upravo to što piše, da se DPF filter može zaštopati ... treba ti vožnja na otvorenoj cesti pri velikim okretajima u nižoj brzini (tipa 3-4 brzina) nekih 20-30 minuta minimalno, kako bi se zagrijao sustav spaljivanja i pokrenula regerenaracija ... nakon toga vidi dal ti se bude pojavljivalo ili ne
 

Spallato

Active member
Jel kod tih automatika to česta pojava kad je u pitanju dpf filter nego kod auta s mehaničkim mjenjačem?
Recimo, automatik vrlo brzo dođe do 5-6 brzine (već oko 70 kmh) a sve je to laganini vožnja. Jel takva vožnja i način rada motora štete tom dpf filteru ili ne?

Ne znam ništa o tome pa sam možda pitao glupost.
 

vborovic

C5 modifikator
Ne nužno, više ti ovisi o stilu vožnje ... ti i na ručnom mjenjaču možeš ubaciti na 60 km/h u 5-u i tak se voziti ... dpf filter je poznat po tome da ga niski okretaji ubiju, odnosno gradska vožnja, jer ne može pokrenuti i dovršiti ciklus regeneracije (preniska temperatura, i neravnomjeran rad motora) ... zato je nekakva "preporuka" da dizeli sa dpf-ima nisu za kratke/gradske relacije, jer će se puno ranije nego što mu je normalni životni vijek zaštopati ... zato bi svi vlasnici takvih vozila trebali povremeno dati i sebi i autu oduška malo agresivnijom vožnjom pri većim okretajima, kako bi sustav odradio ono za što je dizajniran
 

Spallato

Active member
Istu rutu i dnevnu kilometražu (40 km) sam radio i sa C5 2.0 hdi pa mi se nikad nije pojavila ta poruka. 80% od te svakodnevne kilometraže je otvorena cesta a ostatak je gradska vožnja. A nema druge nego malo promijenit način vožnje i vidit kako će se onda odvijat stvari.
 

vborovic

C5 modifikator
A tko kaže da C4 Picasso trenutno ima isto stanje filtera kai i C5 dok si ga još imao? Ne dolazi do te poruke nakon (ni zbog) par dana vožnje
 

Spallato

Active member
Ma znam al eto... Uglavnom, otišao ga malo "propuhati" i sad više ne javlja grešku/upozorenje, a vidit ću do kada će biti dobro. Hvala na savjetu.
 

Spallato

Active member
Trebam savjet vas iskusnijih, pa da ne otvaram novu temu napisat ću tu (ako moderator nema ništa protiv).
Ovaj moj C4 Picasso ima start/stop, sve radi ok. Kad sam ga prije kupnje spojio na dijagnostiku izbacilo je neku grešku u vezi remena i da je neispravan. Kad sam nazvao u Citroen, serviser mi je rekao da bi on, da je njegov auto, isključio tu opciju preko dijagnostike. Ja imam mogućnost preko dugmeta kraj volana uključit/isključit eco mode. Kakva su vaša iskustva i savjeti?

Druga stvar koja me zanima je opcija dječje sigurnosti (zadnja vrata i prozori) preko prekidača u vratima vozača. Kad aktiviram to zaključaju se samo vrata a prozori ne. Može li se to za prozore uključiti preko dijagnostike? Za sada sam samo izvadio osigurač zadnjih podizača.
 

mamut

C5
Donator foruma
start stop :thinking:

najgluplja stvar ikad, po meni, tu je samo zato jer mora bit, ''radi smanjenja loših ispušnih plinova'' i ušteda goriva, neš ti pol litre na tanku valjda

pa to ubija auto, pogotovo u gradu, zamisli kolko puta se upali ugasi u gužvi. Turbina ostaje bez hlađenja i protoka ulja, baš jako zdravo, kompresor klime se prestane okretati itd. (iako novi motori imaju elektricnu pumpu koja i dalje cirkulira ulje i vodu)

znači totalno nepotrebno silovanje auta

jedino tko se veseli start stop sustavu su proizvođači anlasera, akumulatora i raznorazne elektronike po autu koji sretno trljaju ruke jer im se povećava prodaja
 

Spallato

Active member
Danas spojio auto na dijagnostiku i pokazalo da je dpf filter zaštopan 97%.

Kaže u servisu da vozim dok ide a onda zamjena, cca 3300 kn, al da će pogledati ima li koja jeftinija varijanta.

U drugom servisu kaže da ga može probat očistit i da je bilo slučajeva uspješnog čišćenja i kad je bio 100% zaštopan.

Kad mogu očekivat da se skroz zaštopa, ima li neko pravilo jer 97% i 100% nije tako daleko. :)

Šta je sa ovim firmama koje čiste filtere, ima li netko iskustva s tim?

Nazvao sam jednu od njih i kaže mi čovjek: čišćenje dpf filtera je 1200 kn, u to ulazi i dijagnostika, garantira da će biti kao novi (0) ali da uz to treba pregledati dizne i utvrditi zašto je doslo do začepljenosti filtera, bla bla...i ako utvrdi da ima neki problem s diznama, onda pitaj Boga koja je cijena.

Kaže i da staviš novi dpf filter, nije garancija da će sve bit ok ako postoji neki problem zbog kojeg dolazi do zaštopavanja filtera.

Na kraju kaže, možeš ga izvadit (druge mape...), auto čak ide brže i bez problema prolazi tehnički, cca 3500 kn.

Èitao sam da te filtere sa buseva, kad se zaštopaju, stavljaju u peći, očiste i da je onda sve ok.

Meni sve to skupa izgleda kao deranje ljudi (možda i griješim) i da oko toga rade znanstvenu fantastiku.

Zna li netko mogu li se u HR kupiti TUNAP sredstva za čišćenje dpf filtera?

http://www.tunap.com/en/tunap-automotive/assortment/diesel-particulate-filter/
 

ZlatkoC4

Well-known member
Èišćenjem se postiže upravo to da dobiješ gotovo novi filter čađi. S tim da obavezno treba vidjeti i u kakvom je stanju egr . I koliko ima aditiva. 97% je na izdisaju i trebaš što prije to riješit. Stop start sustav je zlo i bolje ga ne koristiti.
Koliko sam te razumio imaš dosta otvorene ceste i u takvim uvjetima bi dpf trebao raditi bez problema. Ne znam. Koliko imaš km. I dali si prvi vlasnik.
 

Spallato

Active member
Ima dio otvorene ceste a dio je grad, ali sad su radovi na cesti, kolone, gužve i sporo se vozi.
Auto sam uzeo u Zg-u i dok sam se vozio po Zagrebu i okolici, i na putu za Split, nikakvo upozorenje se nije palilo, tek nakon nekoliko dana ove usporene vožnje kad sam se vratio doma.

Drugi sam vlasnik, auto ima 157000 km. Svi servisi uredno rađeni od prvog dana u Citroenu (kompletna servisna povijest), aditiv stavljen u 10.mjesec prošle godine, danas na dijagnostici pokazalo da ga ima 100%.
Danas se mehaničar čudi da je 97% jer po njegovim iskustvima ne bi mogao pokrenuti auto. Auto stvarno super vuče i nema nikakvih problema osim povremenog paljenja one poruke. On čak misli da nije do filtera nego do neke sonde.
U ponedjeljak idem kod drugog koji je baš za te stvari i radio je u Citroenu pa ćemo vidit.

Danas mi preko dijagnostike isključilo start/stop a on opet radio. Jedino nije bila u funkciji ona tipka eco mode pored volana, pa sam mu rekao da ga opet uključi.

Filter se može očistiti kemijski ili termički, s tim da je termički osjetno skuplja varijanta.
Cijelo popodne čitam po netu iskustva ljudi iz prve ruke i kako su to oni očistili...nakon toga ispada, da sve ove firme šta masno naplaćuju usluge čišćenja filtera nemilo deru ljude.
 
Na vrh