Risk of particle filter clogging

ZlatkoC4

Well-known member
Filter se može očistiti kemijski ili termički, s tim da je termički osjetno skuplja varijanta.
Cijelo popodne čitam po netu iskustva ljudi iz prve ruke i kako su to oni očistili...nakon toga ispada, da sve ove firme šta masno naplaćuju usluge čišćenja filtera nemilo deru ljude.
kvalitetne firme jednako dobro čiste i termički i kemijskim putem.
to što ljudi pričaju da su sami si čistili dpf rijetki su oni koji su to uistinu napravili i bez problema. to nije tek tako niti skinuti niti vratiti i sve softwerski podržati. a uz to ne oštetiti dpf.
trebao si pitati majstora da ti napravi prisilnu regeneraciju dpf i onda vidjeti začepljenost istoga.
sonda senzor moguće ali baš i ne vjerujem ali kažem moguće jer da ona ne miješa smjesu gorivo zrak kak spada bilo bih i drugih problema.
a što je sa egr ventilom u kakvom je stanju. povrati ili turbina bilo što od toga ako ne radi kak spada može utjecati na pojačano skupljanje čađi u dpf.

Problemi kod vožnje u niskim okretajima i do brzine od 70kmh je upravo taj niski i stalni okretaji motora. motor u stvari voli raznoliku vožnju kombiniranu. ne ustaljenu. U tim niskim okretajima koji su većinom u gradskoj vožnji dolazi do toga da je egr ventil stalno otvoren i onda se čađa višestruko skuplja u dpf a automobil ne postiže određenu temp. u kojoj bih započeo proces samo-izgaranja čađi u dpf.
zato svi koji voze dizela u gradskim uvjetima je poželjno barem svakih 20 dana istjerati auto na otvorenu cestu ali prethodno več da je zagrijan i onda ga dići npr u 3 brzini na 3 ili više tisuća okretaja. ili na autoputu u četvrtu i okretaji također 3-4 t voziti tako cca 20min i auto će odraditi sigurno izgaranje.
zato je dobro ko got je u gradskoj vožnji a povremeno na dr. cesti znaći gdje je ograničenje do 90kmh staviti u nižu briznu i viziti malo sa više okretaja nego li je to preporučeno. i onda manje više ne bih treblo biti nekih problema sa dpf.

da dodam još svi koji voze više u gradskoj vožnji a naročito dizelaši a vrijedi djelomično i za benzince trebaju svakako mijenjati ulje i uljni fitrer ranije od preporučenog znači ako je termin na 25 tkm treba ga odraditi max na 15tkm razumijete što govorim. današnja ulja uvelike su obogaćena aditivima koja direktno utječu na čišćenje motora i rad samoga. te se s vremenom na vrijeme smije i staviti dodatno aditiv u motor za čišćenje ali samo po preporuci proizvođača motora i time mu produžiti vjek.
oni koji su ulje mijenjali na krajnjoj km a nisu nikada koristili nikakav aditiv za čišćenje motora a imaju npr već oko 150tkm ili više to se niti ne preporuča učiniti jer time može doći do više štete nego koristi i u takvom se slučaju motor može samo mehanički očistiti adekvatno.

Nadam se da sam barem malo pridonjeo razumjevanju problematike s dpf.:grin:
 

Spallato

Active member
Hvala na opširnom opisu :)

Nekoliko mehaničara kojima sam opisao problem se čude kako auto uopće ide ako je filter začepljen 97%. Stvarno ide odlično, i da ponekad ne izbaci tu poruku ne bi ni znao da postoji neki problem.

Nije napravio prisilnu regeneraciju jer nije imao vremena (a mislim ni volje), tako da vjerujem da kod njega više ne idem.

Kontaktirao sam jednu od firmi koja se bavi dpf filterima i rekli su da, ako je filter zaista toliko zaštopan, da je bolje ne raditi prisilnu regeneraciju dok se ne očisti (zapaljenje i slično).
Èak su mi i oni rekli da možda nije zaštopan filter, s obzirom na to da auto ide odlično i da ne gubi snagu. Spominjali su neki senzor (zaboravio sam čega), da je možda problem u njemu.

Nisam mislio da je čišćenje filtera lagan posao (iako po iskustvima nekih je), ali isto tako mislim da nije znanstvena fantastika kao šta neki tvrde da je, pogotovo oni koji dobro zarađuju na tome.

Mislim da je u mom slučaju problem i vožnja u automatik modu, jer to je stvarno penzionerska vožnja. Kad se na to dodaju još trenutni uvjeti na cesti, kojom se vozim svaki dan, bilo bi čudno da nema tog problema s filterom.
Definitivno, od sada se vozim u manual modu i agresivnija vožnja, a automatik mod ostavljam za autoput i duge relacije.

Isplati li se dodavati aditive za dpf filter u gorivo?
 

ZlatkoC4

Well-known member
Isplati li se dodavati aditive za dpf filter u gorivo?
ne u ovom stanju. treba riješiti prvo dpf pa onda tek dalje ići. čudno je da ti auto ide normalno s toliko začepljenim filterom u 90% slučaja ti blokira obrtaje snagu i ne vuće.

je taj serviser dobro očitao parametre filtera čađi ?

da možda provjeriš sa drugim serviserom dali je to zasigurno ili da je u pitanju samo neki senzor kojih ima više.

odoh se malo izguštati u moru pa nazad u borovinu. pa čujemo se kasnije.
 

Spallato

Active member
A nadam se da je dobro očitao, a auto stvarno ide odlično. Prije nekih 10 dana je napravljen veliki servis, mijenjano ulje i filteri. Mehaničar koji je radio na autu se čudi da je filter toliko začepljen. Vozio je auto i kaže da ide odlično.

U ponediljak idem kod drugog mehaničara da vidim šta on kaže na sve to, on i njegova dijagnostika.

Ajde, samo se ti kupaj i uživaj. I ja sam na plaži ali sam toliko zaokupljen dpf filterom da se zaboravim bacit u more :)
 

Spallato

Active member
Danas otišao na dijagnostiku i pokazalo stanje začepljenosti dpf filtera 0%.

Kad sam bio prvi put na dijagnostici, i kad je pokazalo 97%, mehaničar je "pokušao" prevariti kompjuter i unio nešto tako da izgleda kao da je stavljen novi filter. Nakon toga ne izbacuje mi više grešku i sad pokazuje začepljenost 0%.

Ovaj mehaničar šta je danas gledao kaže da sad vozim tako, da ne bacam pare, i da nakon 300-500 km dođem ponovo da pogleda stanje filtera (osim ako prije ne izbaci neku grešku).


Ima li netko slično iskustvo i neki savjet?
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
A tih 97% jel to bio postotak cadi koja se ne moze unistiti regeneracijom tj. pepeo ostao od regeneracija prije ili su to natalozene cestice koje se tek trebaju spaliti regeneracijom? Meni je jednom postotak bio na 190% i nikakva poruka, ali nakon regeneracije 0%, a postotak ove cadi koja se ne moze vise spaliti je oko 47%.
 

nemo26

C5 X7 2.0 HDI 140 FAP
Prekinuta regeneracija na samom kraju, filter se ocistio a postotak se nije resetirao. Mislim da je pokazatelj pravog stanja tlak dpf filtera. I moj delphi je kostao puuuuno vise nego oni sa ebaya, ne pokazuje sve parametre kao lexia, ali ono sto pokaze je sigurno pouzdano.
 

vborovic

C5 modifikator
ne pokazuje sve parametre kao lexia, ali ono sto pokaze je sigurno pouzdano
A dobro, ako ti tako kažeš ... :weeabooface: ... ja inače nemam pojma o tome i pišem gluposti po forumu, tak, jer mi je dosadno ... LOL
 

Spallato

Active member
nemo26
Ne znam točno na što se odnosilo tih 97%, ali nakon unosa podataka da je zamijenjen novi filter (a nije zamijenjen), pokazivalo je 0%, a pisalo je i prije koliko km je napravljena regeneracija.

Nakon svega toga više ne izbacuje nikakvu poruku, a auto ide super kao i prije.
 

moj ce tri

New member
Pozdrav svima,

vidim da ste bili u sličnim problemima, pa bih vas molila savjet.

Dakle, C3, već par mjeseci mi povremeno s vremena na vrijeme javlja "risk of filter clogging", a u zadnjih par dana se počelo javljati svakih par minuta tijekom vožnje, i to uglavnom kad prebacim u 5. ili kad naglo ubrzam.

Zvala mehaničara, kaže da može kompjuterski isključiti grešku a filter mehanički skinuti i ta priča košta 2500 kn.

Zanima me:

1.Što ako skine taj filter i ne stavi novi, hoće li auto proći tehnički? Ako hoće, znači da taj filter uopće ne treba, zašto ga ugrađuju?

2. Što ako samo kompjuterski makne "grešku" a ne dira filter, zar nije to malo risky

3. zar je to tako komplicirano filer nakon skidanja očistiti i vratiti natrag, zašto to nitko ne radi nego ga samo skidaju?

4. što ak ga sad natjeram u 3. na brzoj cesti, isto me malo strah ako je filter prezačepljen da se neš ne desi

4. šta da radim?:)

fala
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
1.Što ako skine taj filter i ne stavi novi, hoće li auto proći tehnički? Ako hoće, znači da taj filter uopće ne treba, zašto ga ugrađuju?
Zasad prolaze (ako je ostatak motora ipravan), nemogu ga testirati bez opterećenja... no nesmije niti biti vidljivo da je mican. Drugi dio pitanja traži složen odgovor... u kratko, birokratima je duša na mjestu.

2. Što ako samo kompjuterski makne "grešku" a ne dira filter, zar nije to malo risky
Je, nemre samo skinuti software... filter je integralni dio ispušnog sistema.

3. zar je to tako komplicirano filer nakon skidanja očistiti i vratiti natrag, zašto to nitko ne radi nego ga samo skidaju?
Nije baš tako, ne mora se niti skidati... moj meho nudi čišćenje FAPa Tunap kemijom bez skidanja. Vjerujem da ima i drugih opcija.

4. što ak ga sad natjeram u 3. na brzoj cesti, isto me malo strah ako je filter prezačepljen da se neš ne desi
Samo daj... jedina šansa da sama nešto napraviš. Ali moraju biti opterećenja čim viša.

4. šta da radim?
Otići kod pravog mehaničara na dijagnostiku, viditi da nije slučajno stvar do senzora... ima ih vezanih uz filter.

Pretpostavljam da se auto koristi većinom u gradu? Planiraj se riještiti dizelaša i uzeti primjereniji auto... atmosferski benzinac.
 

Spallato

Active member
Ne znam odakle si, ali se u Hercegovini može očistiti za nekih 700-800 kn, i garantiraju da će skoro biti kao novi.

Za usporedbu, kod mene u Splitu traže 1500 kn, a rade s istim preparatima kao i ovi iz Hercegovine, čak ih kupuju od njih :)

Fizičko uklanjanje je 400 kn, a ostatak posla, onaj kompjuterski je od 1000-1500 kn.
 

batuljica

New member
Pozdrav društvo!
Imam jedno pitanje vezano za DPF filter. Recimo da skinem kompletan filter (radi se o C4 Picasso 1.6 hdi 2009g) i umjesto njega stavim posebno izrađenu spojnu cijev između turbine i ispuha. Zašto se nakon toga mora reprogramirati računalo kad ono mjeri razliku tlaka između ulaza i izlaza DPF-a tj. ako nema filtera onda nema ni zaštopanja pa tako ni senzori neće ništa očitavati dakle ni ubrizgavati aditiv. Eto to mi nije baš nešto "bistro".:confused:
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Jer računalo ''zna'' da mora nešto očitavati... ništa bi isto predstavljalo problem, zar ne?
 

batuljica

New member
Vjerovatno bi trebao očitati nekakvu razliku tlaka, ali ako je, recimo, auto nov i u DPF-u nema ništa i plinovi slobodno prolaze onda je jedino što može očitati da nema razlike tlaka između dva senzora. Juče sam bio na tehničkom i sve je u redu dok je srednje zacrnjenje je bilo 0,42 i to nakon 40 km vožnje (20 starom cestom do Novske a onda 20 po autoputu do Kutine). Rekli su mi da je za Citroena dozvoljeno 0,50 dok je to isto za WW grupaciju 2,0. :hmmm:
 

ZumZum

New member
Zdravo svima,

Je li nakon postupka ciscenja FAP-a potrebno preko dijagnostike uraditi neki reset?
Jer vozio sam auto na ciscenje filtera, ali mi i dalje preko aplikacije FAP prikazuje da je isti nivo zacepljenosti (91%)

Hvala unaprijed.
 
Na vrh