Razne novosti

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Slažem se da ne postoji idealan auto,sve su to velike serije,sa ciljem sto manjih troškova. Svakako da ki se Citroen-i najvise svidjaju :).
 

Cutac

Prèkaroš
Nisam povjesničar, od povijesti znam četres petu i deves prvu, ali koliko su puta u povijesti ljudi guranjem prstiju tamo gdje im nije mjesto sjebali nešto, tj. otjerali u propast?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
FCA+PSA = Stellantis

Zvuči ko neka azijska limuzina za lokalno tržište. Al ako ih veseli...

A DS je jedina ''premium'' marka koja je uspila spustiti co2 prosjek ispod birokratskih eu granica i izbjeći kazne. S jedne strane zvuči super, ali kad se sjeti čovjek razloga... Realno je to jedina ''premium'' marka bez ozbiljne motorizacije.
Neću čak niti pretjerivati pa spominjati v6+ motore, ali o kakvim mi premijumima danas govorimo bez baaarem dvolitrenog motora.

https://www.motoringresearch.com/car-news/ds-premium-brand-emissions-targets/
Nego, jesmo li spominjali novi DS4?

Dela se... vjerujem da je u članku greška, jer spominju da će biti na CMP subkompaktnoj platformi. Nemoguće (ili se bar tako nadam). Ako ništa, barem ne djeluje suvasto



 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Razvodniti će se vjerovatno troškovi, ako sam dobro ubrao proizvoditi će se u De zajedno sa novom blizankinjom Astrom.
Zbog toga još više sumnjam u ovaj navod o platformi.
 

Pavel

Lepi™
Nije baš tema, ali doba korone pa se ima vremena nešto i pročitati..

Objavljen je draft preuzimanja (da, preuzimanja) PSA od stran FCA. FCA preuzima PSA s dogovorenim efektivnim datumom. Sav promet i financije PSA se knjiže pod FCA, FCA mijenja ime u Stellantis, dionice PSA se poništavaju a vlasnici dobivaju udio dionica u Stellantisu.

Dosta dobro.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Otkud sad preuzimanje?
To mi je novost, ja cijelo vrijeme čitam o spajanju, a Tavares postaje zajednički CEO.

...
Aha. Vidim sad sljedeću definiciju u ovom dokumentu:

In accordance with this Merger Proposal, as at the Effective Time (i) PSA will be merged with and into FCA and will cease to exist as a stand-alone entity, while (ii) by operation of Law, FCA, as the surviving entity, will acquire all assets and assume all liabilities, rights, obligations and other legal relationships of PSA
Zašto je tome tako? Nemam pojma... Možda pojednostavljuju priču, jer nastavljaju kao firma sa sjedištem u Nizozemskoj.
Struktura bi i dalje trebala biti ovakva, sami dioničari su izjednačeni:

All-stock cross-border merger of Groupe PSA and FCA resulting in a Dutch company (DutchCo) 50/50 resulting ownership between Groupe PSA and FCA shareholders (1)
https://www.fcagroup.com/en-US/investors/events/FCA_PSA_Merger/psa_fca_proposed_merger_presentation_dec_18_19.pdf

Znači sutra ćemo imat talijansku Opel Corsu! HAHA!
Nemaju talijani platformu za to. Ali zato danas imamo francusku Corsu
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
Da, u principu umjesto mergera ovo je više acquisition u financijskom smislu. Jer sve što PSA grupa financijski prikazuje, od sada će se prikazivati kao financije FCA grupacije. Dionice PSA će se poništiti a dioničari će dobiti dionice FCA u određenoj protuvrijednosti.

FCA će na kraju cijelog procesa samo promijeniti ime u Stellantis. U principu to je po financijskim nekakvim definicijama - preuzimanje, uz kozmetičku promjenu imena.

Ostaje za vidjeti kako će se podijeliti odnosi unutar uprave ali mogu postaviti i Ferdinanda Pežoa za šefa ako će FCA imati većinu u Upravnom odboru. Tak je svejedno tko će biti šef, jer bitno je tko nosi većinu.

Ne mislim da je spajanje nešto loše, i jedni i drugi imaju tehnologiju koju vrijedi upariti no to nije spajanje, već preuzimanje. :D
 

markan1000

Well-known member
Da, u principu umjesto mergera ovo je više acquisition u financijskom smislu.
Kakav aquisition? Da bi pričali o preuzimanju mora postojati tok novca (ili neke druge ugovorene imovine) između dvaju ugovornih strana, gdje jedna strana preuzima drugu i isplaćuje joj fer vrijednost za to. Kad je PSA preuzimao Opela, to je bio aquisition, s tokom novca od kupca prema prodavateljima.
Ovdje po svemu viđenom tok novca ne postoji, već se radi o klasičnom spajanju. A logično je ako se provodi pravi merger da će jedna firma prestati postojati, a druga nastavlja živjeti kompletnim preuzimanjem imovine i obveza firme koja je prestala postojati.. Alternativno, može se osnovati skroz novo društvo pod novim imenom i tvrtkom. Ali to zasigurno povlači puno novih zavrzlama (čitaj troškova) pa se odlučilo da jedna firma ostaje na životu, a druga prestaje postojati. Zašto je odlučeno da FCA ostaje, vjerojatno postoji više milijuna razloga koji su govorili u korist FCA opcije.
Ostaje za vidjeti kako će se podijeliti odnosi unutar uprave ali mogu postaviti i Ferdinanda Pežoa za šefa ako će FCA imati većinu u Upravnom odboru. Tak je svejedno tko će biti šef, jer bitno je tko nosi većinu.
Uprava će imati 11 članova - 5 iz PSA, 5 iz FCA. 11. član je CEO, a taj je predviđeno da bude Carlos Tavares (dakle PSA)
no to nije spajanje, već preuzimanje.
stvarno po ničemu nije preuzimanje, osim kratkotrajnog zadržavanja imena FCA, koje se nakon toga opet mijenja u Stellantis
"Upon the Governance Effective Time, FCA will further amend its articles of association, as a result of which, inter alia, the statutory name of FCA will become "Stellantis N.V."
 
Posljednje uređivanje:

Pavel

Lepi™
FCA i dalje daje Chairmana (Elkann). Ne mislim da je loš potez "spajanje" no izgleda da i nije baš da FCA traži bogatu udavaču (PSA). Jer mislim da će u ovom braku oni puno bolje proći.

Isto tako merger-of-equals gotovo uvijek kroz povijest je završio preuzimanjem ili razvodom. Tako se i AOL usrećio sa Warnerom. Imaš primjer i CitiCorp i Travelers grupe. Isto su mislili da je to super ideja, napravili 50/50, imali dva CEO, podijelili dužnosti i na prvom sastanku raskol u idejama. Ljubav je trajala tri godine dok se nisu razdvojili. ;) Jedini uspješan primjer koji je zaživio je GlaxoSmithKline

Negooo koje modele očekujemo da će gasit? :D DS bi mogao loše proći u cijeloj priči o uštedama.
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
U svakom slucaju ce biti bolje nego da su ostali samostalni, jbga u takvom vremenu zivimo. Mozda ovako zajedno budu imali snage da izbace neki model koji samostalno nikad nebi mogli, naprimjer neki coupe
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Osim onog najavljenog gašenja braće C1, ne vjerujem da će se masivno gasiti drugi modeli.
Jedino DS vidim, ako ne potpuno ugašen, onda brend koji će biti recimo potpuno elektrificiran.

Ali FCA nema praktički ništa relevantno u ponudi u A, B i C klasi (pogotovo izvan Italije)... isto kao što PSA nema ništa bitno od D na dalje... Tako da nema kompletnog preklapanja ponude.
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Do 2030., kako stoje stvari, imat ćemo dvi američke korporacije (Ford i šta se sve uspije spojit u drugu), jednu europsku, kad Folcika krene u akviziciju, tri azijske i 555 kineskih. :) I jedna ruska, koja se motora s unutarnjim izgaranjem neće odreći nikad. :)
 
Na vrh