Rad s dijagnostikom (Lexia, Diagbox...)

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Moje iskustvo sa BMW-om i kodiranjem dizna je takvo da to nema nikakvog utjecaja na rad motora.
To je suviše paušalna ocena i subjektivni sud. Na rad motora nema uticaja ni loš termostat, ali samo gledano onako, odokativno.

Ako mi jedna dizna ubrizgava 5% više goriva nego ostale, zato što nije kodirana, reklo bi se da nema uticaja na rad motora jer se spolja ne može primetiti, ali ja to svakako ne bih voleo.

Common rail je sofisticiran sistem da bismo ga cenili tako.


Teorije zavere fabrika automobila protiv nas vozača su neozbiljne.
 

sir.Oliver

Well-known member
Bobane , ako nema zavere , kako onda objašnjavaš činjenicu da ( uzimam primjer C - elysée , pošto je imam ) na C - elysée imaš cca 40 osigurača i nekih 14 releja ali nigde nećeš naći spisak sa vrednostima SVIH osigurača i strujnih kola koje osiguravaju . isto tako nećeš naći podatke niti o jednom releju ... čak ni to koje strujno kolo zatvara ....
manual navodi nekih 10 osigurača , ali ne navodi niti jedan relej ..... samo onako ovlaš spomene da su ugradjeni ..... ali niti jedne jedine reči dalje .... ?
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Hm... Jako čudno. Obično sve bude dobro dokumentovano, negde čak i sa električnim šemama. Ne znam za taj konkretan slučaj.
 

Memphis

Active member
To je suviše paušalna ocena i subjektivni sud. Na rad motora nema uticaja ni loš termostat, ali samo gledano onako, odokativno.

Ako mi jedna dizna ubrizgava 5% više goriva nego ostale, zato što nije kodirana, reklo bi se da nema uticaja na rad motora jer se spolja ne može primetiti, ali ja to svakako ne bih voleo.

Common rail je sofisticiran sistem da bismo ga cenili tako.


Teorije zavere fabrika automobila protiv nas vozača su neozbiljne.
To je tvoj sud.

Je sofisticiran a ne toliko koliko ti misliš .... i dalje je to motor sa unutrašnjim izgaranjem koji radi na istom principu od 19 stoljeća u kojem je izumljen. Sa godinama je unaprijeđivan kroz razne tehnološke napredke i dodatke ali u suštini radi na istom principu.

Da je to sve tako crno na bijelo i da tako funkcionira u praksi onda bi ECU odmah našao kvar, odnosno svaka greška bi bila riješenje kvara a vidimo da u praksi je još to uvijek dosta daleko ...

A tvoj primjer termostata nije baš za usporedbu ... jer termostat ili radi ili ne radi. Ako ne radi onda je neispravan. A ovdje pričamo o ispravnim komponentama.

Pa eto kao primjer kakav ima utjecaj na rad struje kodirani akumulator od onog koji nije kodiran u ECUu? Osim kaj će novji auti ti bacit grešku da je to "neispravno" i poslat te u servis da ti kodiraju isti.

To nisu teorije to je realnost. Koliko često se danas kupuju/mijenjaju novi auti a koliko je to bilo prije? Danas na otpadu imaš aute stare po 10 godina dok su prije to bili auti 20+.
Koliko modela danas u ponudi ima svaki proizvođač, koliko ih je bilo prije?
Sve ti se to nameće da što prije zamijeniš postojeći auto novim. Od servisa, ponude, pravne regulative i sl.
 

jboban

Istrajno trajni poèetnik
Princip jeste isti, ali pritisak u rail-u koji ide i do 1200 bara nije za poređenje sa bilo čim iz 19 veka. ECU nije svemoguć i ne meri koliko goriva izađe iz koje dizne, već samo reguliše vreme otvorenosti dizne na osnovu koda i izmerenih parametara.

Termostat sam pomenuo kao primer gde možeš voziti auto, a da misliš da je sve u redu. Temperatura bude npr. 75-80°, imaš grejanje, a on i te kako utiče na rad motora, habanje posebno. Moj slučaj, više puta.


Ako auto na minus klemi ima IBS (Inteligent battery sensor) utiče tako što meri struju punjenja, pražnjenja, broji cikluse, reguliše punjenje, sprečava podpražnjenje, predviđa vek trajanja... Ako nema, onda se i ne kodira. Moj slučaj.

Sama zamena akumulatora neće baciti grešku, nego će greška već postojati od prethodnog neispravnog akumulatora. Zato se sistemu treba reći da je stavljen novi. Jako je to sve prosto i logično, samo ko hoće.
 

Memphis

Active member
Još jednom termostat je neispravan a aku kodirani ili ne je potpuno ispravan.

A dobro svako ima svoje mišljenje a ja ti velim da to kaj ti pričaš nema veze s time. Pogotovo to sa strujom jer kodirani aku je isti kao i ne kodirani. Nikakve razlike u njegovom radu nema. Struja je struja ... i taj sensor je stavljen da ti imaš razlog doći u servis, ništa on pametno ne mjeri od onog što radi ECU i regler bez tog senzora. Sve je već izmišljeno.

Al kako natjerat korisnika da dođe u ovlašteni? Pa upravo na taj način. Sad su već razni proizvođači počeli ugrađivat zaštitne module na ECU tako da se više ne možeš spajat sa alternativnim/ univerzalnim dijagnostikama već samo ovlašetnima, šta misliš zašto? Oni će ti reć sigurnost ... a šta ćeš ti reć? Da, sigurnost hakeri mi mogu upast u ecu i radit sranja.:rolleyes:

Ti ćeš uvijek naći opravdanje u proizvođačevom razlogu pogotovo ako hoćeš, isto kao što ti on navodi koje ćeš ulje sipat jer to je preporučeno i tih božijh zapovijedi se moraš držat ako ne sam ćeš si bit kriv što ti je riknuo motor a ako rikne iako si se držao pravila onda će ti oni reć razlog zakaj je riknuo ...

Svugdje prvo ide ekonomska korist onda sve ostalo ... Pa šta misliš da mi već ne bi imali aute na struju davnih dana .... kome bi prodavali naftu i sva silna ulja ... ameri su ti najboji primjer kako se štiti domaća ekonomija.

Al bespotrebno je raspravljat o tome na ovom topicu vezan za dijagnostiku.
 

Brruno

Well-known member
Poklanjam dijagnostiku kakvu ima i cutac pa ako kome treba
Sorry ne znam koju imas? Jel full chip? Ako jest, ja uzmem taj jer jedini radi dobro na c5x7 a poklonim moj koji radi bez greske na svim ostalim modelima

Moze on jos svasta. Recimo programirati bluetooth uređaje, programatore za igrace konzole, programatore za receivere, android boxeve itd. Ali nije za auto uređaje, tj uređaje koji su direktno spojeni na auto recimo bsi i sl. Ali je must have za hobiste, jos mi stoji blutooth plocica koju sam programirao i pripremio za ugradnju u moj rneg za BT streaming ali nevjerojano koliko sam lijen otkad sam napunio 41. god.
 

pokra89

Well-known member
Jel radi diagbox preko virtal machine? Planir virtualku bacit na win 10, a bila bi xp 32 bit. Glupo mi na funkcionalan laptop stavljat xp i koristit samo za par puta godišnje...
 

Milosh

Test
Jel radi diagbox preko virtal machine? Planir virtualku bacit na win 10, a bila bi xp 32 bit. Glupo mi na funkcionalan laptop stavljat xp i koristit samo za par puta godišnje...
Radi, ja sam imao dvije VM za sav Citroen softver (jedna za Diagbox a druga za ServiceBox i Sedre). Samo ja koristio Win 7 kao virtuelne mašine a host (laptop) mi je isto Win 7.
 
Na vrh