Ovo za automatski mjenjač je 100% točno. Mjenjač je japanska konstrukcija Aisin Warner, model TF80-SC. Negdje između 150 i 180kkm počnu problemi a koji se svode na glavni elektro-hidraulični blok tzv. valve body. Taj dio putem solenoida određuje smjer ulja i koja će se kvačila/kočnice otvarati tj. zatvarati. Uglavnom svo ulje u mjenjaču prolazi kroz tu "skretnicu".
Glavni razlog zašto "proulupa" je taj što je proizvođač/konstruktor odredio da je ulje u mjenjaču "sealed for life" tj. nije predviđena zamjena. Pokušaj zamisliti kako izgleda ulje u mehaničkom sklopu nakon 180.000km. Oštećenja su takva da se pojede metal/meso dosjeda tih solenoida i poravak je praktički nemoguć. Rješenje je promijeniti taj dio, što košta 15-17kkn, naravno ne u ovlaštenom servisu nego kod specijaliste za automatske mjenjače.
Zašto je to tako?
Po mom mišljenju, zato jer proizvođači danas imaju tehnologiju da naprave "vječan" auto, ali im nije u interesu. Auto industrija je industrija obrtaja. Prodaj, prodaj, prodaj. Auti se rade da manje-više bezbolno prođu period otplate leasinga ili sl. i zatim kupac polovnog snosi trošak.
Punac je na c6 imao taj problem na 190kkm, ja sam na c5 na 160kkm imao taj problem.
Promijeniš i voziš dalje. Ja osobno gledam na to kao na promjenu skupljeg kvačila koje bi i onako došlo na toj kilometraži sa ručnim mjenjačem. Samo ću sada svakih 40kkm mijenjati ulje u mjenjaču. Bez obzira na preporuke proizvođača.