Poboljšavanje zvučne izolacije auta

Cutac

Prèkaroš
Pozdrav!

Možda su neki već skužili da imam osjetljive uši i da volim dobar zvuk:D
Nego, mislim da ne bi bilo loše imati generalnu temu o izoliranju auta, bilo da se utišava buka ili poboljšava zvuk zvučnika.

Nemam baš nekog iskustva, ali budem napisao što sam sebi radio.
Ja sam koristio samo Armaflex jer nije skup, a dosta je dobar. Poželjno bi bilo ubaciti i alu izolacije(bilo da je tvornički sendvič poput Dynamata(nekih modela) )ili da se lijepi preko Armaflexa.
To bi najviše došlo do izražaja u prostoru kotača i kod mene sa VTI motorom koji ima visoku notu.

Što sam ja radio?
Poredati ću od boljih rezultatima ka lošijima(uvjetno rečeno, sve je dobro).
Gepek!
Obložio sav metal ispod tepiha u gepeku 19mm Armaflexom. Nije samoljepljiv, nije ni lijepo za vidjeti, ali nigdje nema nikakvih rupa i u kombinaciji sa 3-4 kile teškim tepihom, sve stoji.
Razlika je bila izuzetno zamjetna, ponajviše na autocesti jer na 3500 okretaja auspuh dosta buči. Bilo bi još bolje za izvedem cijev van kroz branik da ne gleda u pod, ali manje bitno.

Vrata
Polijepio samoljepljivi 12mm Armaflex po metalu gdje god je bilo mjesta(sa strane koja gleda u auto), polijepio 8mm Armaflex po oblozi vrata gdje god je bilo mjesta i ispod zvučnika stavio dva sloja vodovodne izolacije u traci(siva, samoljepljiva, Bauhaus).
Rezultat? Kad kucaš po oblozi, svuda je tup zvuk, cestovna buka je mrvicu niža, ali zato više ništa ne vibrira od zvučnika. Kada relativno glasno slušaš, sve je mirno, ne tresu se vrata više.

Blatobrani
Polijepio 8mm Armaflex po limu s unutrašnje strane blatobrana. Nije baš lako jer je lim oblikovan da varovi služe kao oslonac za oplatu blatobrana. Tj. nije izolacija-friendly.
Može bolje, trebalo bi polijepiti direkt na oplatu blatobrana, to planiram na ljeto.
Razlika?
Tiše gume. Ono što je bilo na 100 sad je na 120. To budemo još spustili :D


Postigao sam da na ~80 voziš u skoro potpunoj tišini na dobrom(ne izvrsnom) asfaltu. 70 na prosječnom.

Planovi?
Po haubi na ne-ojačanim dijelovima(dakle, goli, ravni metal) i tamo bih stavio 12mm samoljepljivi Armaflex i možda preko njega nešto od STP-a sa aluminijem.

Moram vidjeti koji je još tanji Armaflex od 8 mm, njega ću na oplatu blatobrana i lako moguće na stražnje blatobrane, ali iznutra, u gepek.

Ne bi bilo loše ni na blatobrane, ali na metal iznutra, ali dio koji gleda van(eng. wing), tada bi manje zvuka motora išlo tuda i manje bi ulazilo u kabinu bočnim staklima.

Želje?
12mm Armaflex na firewall, ali to je skoro pa nemoguće u c4 II.
Na krov nešto, taman da se teže zagrijava auto.
Napraviti engine cover, nabaciti izolacije ispod njega i montirati na motor.

Problemi?
Što ga više utišavaš, to se više navikneš i to više su ti ostali auti te klase pretjerano glasni.


Nego, evo jedan fora link.
https://dynamat.eduardomaio.net/citroen-c6/



Eto, koga što zanima, savjeti, kritike, postignuća, sve dobrodošlo :) :)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Oli nismo imalo ovu temu već:confused: Ali lako moguće da se varam. Ako nije bila, onda hvala na otvaranju, bit će korisna ;)

A sad da te malo prcam, kad nisam do sada :D Armaflex je toplinska i kondenzacijska izolacija, sa zvučnom nema veze, koliko vidim :whistling: Što ne znači da nema efekta sa zvukom, samo kažem...

Baš me zanima kakva bi razila bila da recimo sav Armaflex zamjeniš za Dynamat
 

Cutac

Prèkaroš
Oli nismo imalo ovu temu već
I ja mislim da je negdje nešto bilo. Ali ja sam o tome pisao u svojoj temi i u onoj za zamjenu zvučnika.
Ako ima, pardon :eek:
A sad da te malo prcam
sa zvučnom nema veze, koliko vidim
Znam, to je prvenstveno namjenjeno za grijaće/rashladne instalacije.
Ali je dobra stvar to što dosta pomaže po pitanju buke :D
Ajd budem probao snimiti video sa autom u leru, otvorena hauba, sa i bez komada Armaflexa na motoru.

Baš me zanima kakva bi razila bila da recimo sav Armaflex zamjeniš za Dynamat
Jedno 4000 kuna :D
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
U tom grmu leži zec :D

Moram provjerit dal su kinezi kakvu jeftinu kopiju osmislili
 

Cutac

Prèkaroš
Kad sam ju otvorio, ajd da i održavam :)

Armaflex 8mm.
Izvana definitivno tiši, a mislim i iznutra, na brzinama oko 80-90 km/h(za sad, uskoro na AC pa ću vidjeti).

Još ostaju blatobrani, moram naći izolaciju sa aluminijem.




I jedan video, rekao sam Ivanu :)
https://www.youtube.com/watch?v=exCgudNRtks&feature=youtu.be

Što mislite, kako bi se armaflex ponašao na blatobranima s vanjske strane(prema kotaču)?
Ne da mi se sve skidati, a to bih napravio rado. Voda ne bi trebala biti problem. Kamenčići i sol, mislite da bi naštetili?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Sigurno, kroz neko vrijeme. Pogotovo zima i autocesta. Možeš probat, čak samo komadić stavit za probu... ali mislim da je pametnije iznutra.
 

Cutac

Prèkaroš
To sigurno, ali onda moram drapati ono sto sam stavio na lim i nece biti popunjeno skroz jer se plastika blatobrana na nekim mjestima naslanja na lim.
Budem probao, ako propadne, stavim novu, ako ne jos bolje :grin:

Samo kad u zg :thinking:
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Napisaću sve što znam o zvučnom izolovanju auta, što sam saznao od drugih a i iz svog iskustva.

Svaki ispravan postupak zvučnog izolovanja auta se sastoji od dva procesa, prvi je dampiranje a drugi izolovanje.

Dampiranje (eng. Damping, Vibration damping) je postupak promjene specifične frekvencije na kojoj određene velike limene površine karoserije vibriraju. Naime, većina buke u autima dolazi upravo od tih vibracija koje vrše velike limene površine (pod gepeka, mulde, pod kabine, vanjski lim vrata i sl.). Promjena frekvencije na kojoj one vibriraju se postiže upotrebom damping materijala koji laički rečeno otežavaju te površine i time im mijenjaju frekvenciju vibriranja. Damping materijali su tanki i teški, po pravilu napravljeni na nekoj bazi bitumena. Ti materijali se lijepe u određenim (manjim) površinama na strateški određena mjesta na limene površine. Oko toga postoji cijela nauka, ali za amaterske potrebe dovoljno je recimo trećinu neke površine pokriti damping materijalom. Najpoznatiji damping materijal je vjerovatno američki STP i njegove razne varijante (STP Gold, STP Bomb i sl.). Damping materijal je takođe i gorepomenuti Dynamat. Damping materijali su po pravilu skupi (od 50 eura po m2 pa na više), a dostava je takođe skupa zbog težine. Dampiranje se radi i u samoj fabrici, to su oni debeli slojevi neke mase koja nalikuje tvrdoj gumi koja je nanesena na limove, vidi se ako se zadignu tepisi i tapacirunzi. Takođe, velika je šansa da ćete naći komad damping materijala zalijepljen sa donje strane kuhinjskog sudopera, baš zato da smanji virbacije pri udaru vode.

Pravilo je da se uvijek prvo radi dampiranje a zatim izolovanje. Prvo se damping materijal lijepi na lim a onda preko njega se stavlja zvučna izolacija. Neki ljudi umjesto pravih damping materijala koriste građevinske proizvode na bazu bitumena ali to nije pametno jer kao prvo smatra se da je bitumen kancerogen, drugo, ljeti pri visokim temperaturama smrdi i treće, može doći do topljenja.

Istraživanja su potvrdila da je dampiranje dovoljno raditi u određenoj mjeri koja će dovesti do smanjenja vibracija, a dalje potpuno oblaganje površina damping materijalom je nepotrebno jer kao prvo ne dovodi do dodatnog utišavanja, a kao drugo, dodaje znatnu težinu autu.

Zvučno izolovanje se po pravilu radi nakon dampiranja i to sa tzv. Closed Cell Foam materijalima. Ti materijali su prvenstveno toplotni izolatori za upotrebu u HVAC pogonima, ali imaju i odlične karakteristike i kao zvučni izolatori. Najbolji opis tih materijala je da imaju spužvastu strukturu s tim da se sastoje od puno malih spojenih i zatvorenih mjehurića vazduha. Postoji bezbroj proizvođača ovih materijala i svi su u principu isti. Razlike su u debljinama i da li su sa jedne strane samoljepljivi. Mogu imati i sloj alu folije sa druge strane. Armaflex je samo jedan od tih proizvoda, to je brend, a drugi jednako poznat i dostupan je K-Flex. Potpuno su isti proizvodi, razlika je samo u imenu. Proizvode se u obliku tankih i debljih ploča za oblaganje većih površina i u obliku cijevi kojima se oblažu instalacije (toplovodne cijevi i sl.). Što se tiče primjene izolacije, pravilo je da što je više to je bolje. Treba pokriti svaki komadić auta koji se može pokriti a da to ne smeta i da se ne vidi. Izolacija se takođe, osim direktno na lim, može stavljati i na plastike sa unutrašnje strane.

Moje iskustvo u izolovanju Fokusa MK2: kod Fokusa mi je iskreno najviše smetala buka i to od motora. Izolovao sam komplet pod gepeka, mulde, plastike oko gepeka, sve plastike na vratima gepeka, pod ispod zadnje klupe, plastike oko C stubova, plastike oko B stubova, dio firewalla (sa motorne strane), prostor između brisača/firewalla/motora i prednja vrata (lim i plastične oplate sa unutrašnje strane). Za dampiranje sam koristio Silent Coat koji sam kupovao na eBay-u a za izolaciju samoljepljivi K-Flex od 6 mm. Ja bih rekao da bitka sa auto bukom nije nimalo laka i da je to bitka na sve ili ništa. Po mom iskustvu, moraš natrpati izolaciju u sve moguće šupljine i na sve moguće površine da bi dobio iole manje buke. Èak i onda je to jako subjektivno i npr. telefonom potpuno nemjerljivo (mjereći buku prije i poslije postupka). Vrlo lako je moguće da nakon svega toga neko ko se ne vozi svaki dan u autu uopšte ne primjeti da je nešto učinjeno po pitanju buke. Mnogi koji su radili izolovanja kažu da se samo izolovanjem (bez dampiranja) teško išta primjetno može postići.

U BiH, K-Flex je prilično jeftin i prodaje ga Vokel koji ima radnje širom BiH.

@ Cutac: kad sam počeo to raditi na bivšem autu, jedna od prvih stvari koja mi je pala na pamet je bila da uradim ovo sa izolacijom na haubi što si ti uradio. A još je Fokus imao onu fabričku izolaciju od onog debelog filca na haubi, ali meni nije bilo dovoljno. Ali onda su me ljudi upozorili da bih tako značajno spriječio mogućnost hlađenja motora preko haube, što i jeste tako kad malo razmisliš. Tako da ne znam koliko je to pametno.
 

Cutac

Prèkaroš
dio firewalla (sa motorne strane)
To je sa c4 muka. Tome ne možeš prići da ga :cenzura::cenzura::cenzura:eš, da prostite. Morao bih izvaditi motor i ući u motorni prostor, mislim da nema drugog načina.
@ Cutac: kad sam počeo to raditi na bivšem autu, jedna od prvih stvari koja mi je pala na pamet je bila da uradim ovo sa izolacijom na haubi što si ti uradio. A još je Fokus imao onu fabričku izolaciju od onog debelog filca na haubi, ali meni nije bilo dovoljno. Ali onda su me ljudi upozorili da bih tako značajno spriječio mogućnost hlađenja motora preko haube, što i jeste tako kad malo razmisliš. Tako da ne znam koliko je to pametno.
Moj c4 ima dosta neiskorišteno hlađenje. Mislim da je termostat jako rijetko otvoren do kraja.
Budemo vidjeli sada kako se ponaša temperatura motora, ali uvjeren sam da neće biti problema.

Kod c4 je i problem to što je (pametno) dizajniran tako da se plastične obloge(gepeka, vrata, ...) naslanjaju na sam lim nekim svojim dijelovima. Tako je povećana izdržljivost, ali zato se ne može napraviti neprekinuti sloj izolacije npr. na vratima. A jedna mala rupa poprilično kompromitira kvalitetu izolacije.
Meni su zapravo sada najveći problem vjetar i kotači. Kotače ću probati sa vanjske strane oplate blatobrana, a za vjetar... Možda odem u ovlašteni da mi poštimaju vrata.
Ili skinem retrovizore.:thinking:
Jel znaš jel postoji Armaflex ili K-Flex sa alu slojem?
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Vjerujem da je jednako teško prići firewallu kao i kod Fokusa. Ja sam uspio tako što sam zavukao komad izolacije sa alu folijom između firewalla i tvorničke filc izolacije, a za to sam morao skinuti komplet plastike ispod sajbe i neke snopove kablova privremeno odvojiti od firewalla pa ih kasnije vratiti.

I kod Forda se plastike na više mjesta oslanjaju na lim, ali mislim da to nije toliki problem, ne možeš ti njih naravno nikad potpuno odvojiti. Ali nema ni potrebe, cilj je više blokirati zvuk koji se prenosi vazduhom a ne same vibracije dijelova. Bitno je što veću površinu pokriti izolacijom.

Ali opet kažem, moj je utisak da je to generalno prilično neisplativ posao. Puno posla, materijala i para za upitne i subjektivno osjetne rezultate. Mada sigurno ima razlike u lakoći dostizanja nekih rezultata i od auta do auta.

Sent from my FRD-L09 using Tapatalk
 

MR47

Member
Da ja malo dignem temu iz mrtvih.Muzika u autu mi je dosta bitna i čini mi se da izolacija i hi fi u Citroenu nisu baš došli do zajedničkog jezika.Èini mi se nagore oko štokova vrata,mislim da tu uopće nema izolacije,nikakve.Također, kroz koje vrijeme namjeravam stavljati bolje zvučnike unutra, mislim da radio to može podnijeti,samo ovi zvučnici što su unutra dobri su jedino za slušanje vijesti itd.Ako dosad nisam spomenuo auto je C 4 II.Momentalno mi fali i izolacija na haubi, pa mislim da i to doprinosi povećanju buke.Motorni prostor,slobodno svi možemo zaboraviti,jer do toga se jako teško može doći.
Dobro, zanima me sljedeće, da li je moguće,umjesto dynamata koristiti gumu,npr., 3 mm debljine poijepiti po haubi,gepeku,vratima i sl,kud god se može i na taj način dampirati te površine?Ja bi na gumu dalje nalijepio pluto.Mislio sam direktno pluto,ali nije dovoljno teško i od dampiranja nebi bilo ništa.
E,sad, najveći mi je problem čime zalijepiti gumu za lim?Negdje sam pročitao da neoprenska ljepila hoće popustiti nakon nekog vremena.Ako neko ima kakvu ideju,bilo bi zgodno da podijeli tu,pa da vidimo.
Za početak, pokušat ću s vratima bunkera,jer mi se čini da ona najbolje "vrište".
 

Cutac

Prèkaroš
Ne lijepi gumu. Guma nema ni približna svojstva kao Armaflex.
Uzmi Armaflex za damping i onda neki zvučni izolator sa slojem aluminija za buku.
Armaflex na vrata, podnicu i haubu, a preko njega na haubu izolaciju sa aluminijem i nju još na oplate blatobrana.
Još bi valjalo firewall riješiti, ali kada se ne da.
 

MR47

Member
Nebih rekao da je Armaflex za damping,materijal za damping bi moral biti težak i tanak,vidi Dynamat.
Evo,ima od Henkela Terodem, samo se treba raspitat za cijenu.
 

Cutac

Prèkaroš
Ne treba biti tanak. Damping materijal služi upijanju vibracija i time je debljina plus.
Treba gledati gustoću materijala, Dynamat vjerojatno ima dosta veću gustoću pa može biti tanji. A samim time je i višestruko skuplji.
Za cijenu dva kvadrata Dynamata, ja sam izolirao dva gepeka, 4 vrata+obloge, haubu u 3 sloja, 4 oplate blatobrana i čujem razliku :)
Makar meni fale aluminij za kotače i haubu i akustična šajba.
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Tako je, armaflex nije damping materijal. Pogledaj cijene i Silent Coat-a, to je isto damping materijal kao Dynamat (ja sam ga kupovao na ebay-u).
 

MR47

Member
Daj neke cijene i gdje se može povoljno i kako nabaviti.Zato sam ja mislio gumu polijepiti, u debljini 2 ili 3 mm i pluto na to.Samo me muči da li guma ili bitumen.Neznam kak bi se bitumen držao pod haubom.
 
Na vrh