Poboljšavanje zvučne izolacije auta

2mario2

Well-known member
Pratim temu ukoliko bude tko stavio cijene materijala i gdje kupit jer mi užasno ide na živce vanjska buka, a Dynamat mi je preskup trenutno premda bi htio s tim izdampirat komplet auto da se riješim dosta te buke. Nije ni tolko buka u pitanju kolko vibriranje lima kod glasnije muzike
 

MR47

Member
Ja danas na tehničkom i hodam okolo auta,kuckam i šuplji zvuk,ko da po nekom loncu lupam,pa da nisu mogli tu natrpati bar neke izolacije, to je prokleta laž.Treba nekaj baš polijepiti po limu iznutra, to je neophodno.Ja sam čak počeo gledati hidroizolacijske trake od butila.Od svega toga mi je veliki problem ponašanje na temperaturi.Bojim se da to ne počne smrditi i da ne "prodimi" nekaj pod haubom.
 

Cutac

Prèkaroš
Mario, Petrokov za Armaflex. Mene je 300 kuna izašlo 3 kvadrata samoljepljivog od 8 mm i od 13 valjda, ne sjećam se više.
 

Lakii

Well-known member
S obzirom da sam ja usred posla ugradnje bolje muzike u Cactusa, da se ubacim!

Ja sam za damping koristio Silent Coat (ista stvar kao STP i Dynamat).

Nakon dampinga sam ugradio nove zvučnike a kao zadnji dio ide pojačalo sa DSP-om.
Možda i postavim slike kada se sve posloži...

Ugl., da se vratim na temu Silent Coat sam kupio iz engleske, bio je na popustu i dosta jeftin. Preporučam ti da uzmeš baš materijale namjenjene za audio damping jer Armaflex to baš i nije. Malo te dođe skuplje ali kasnije je kvalitetniji rezultat.

Ugl. SC iz engleske:

https://www.deadening.co.uk/

Ima i u HR, ali je malo skuplje:

http://www.caraudioempire.hr/montazni-material/izolacijski-material?___store=caraudio_hr

Što se tiče zvučne izolacije, imaš na ovim stranicama dosta kvalitetne materijale.

O količinama i točnim materijalima možemo kasnije...
 

Milosh

Test
pa da nisu mogli tu natrpati bar neke izolacije, to je prokleta laž.Treba nekaj baš polijepiti po limu iznutra, to je neophodno.Ja sam čak počeo gledati hidroizolacijske trake od butila.Od svega toga mi je veliki problem ponašanje na temperaturi.Bojim se da to ne počne smrditi i da ne "prodimi" nekaj pod haubom.
Naravno da su mogli, ali bi to onda morali naplatiti, da ne pričamo da bi time zašli u spektar karakteristika skupljih auta.

Koliko sam vidio, generalno mišljenje po forumima u vezi tih hidroizolacija je da mogu smrditi ljeti i da su isparenja kancerogena.

Silent Coat koji si koristio je bio koje debljine?
Moj je bio 3 ili 4 mm debljine.
 

Lakii

Well-known member
2 mm sam stavio.
Naravno da bi bilo bolje deblje ali nisam htio toliko masu nadodavati na vrata. Samo sam stavio dulpli sloj točno iza zvučnika. Ako možeš, stavi deblji imaju 3 i 4 mm, razlika u cijeni nije prevelika.
Imaju i neki DodoMat, cijena je smješna!

Osim materijala za smanjenje vibracija, imaju hrpu materijala za zvučnu izolaciju, closed cell foam svih debljina!
 
Posljednje uređivanje:

Lakii

Well-known member
Pa, s obzirom da još nisam ugradio pojačalo, kvaliteta muzike je tek malo popravljena.
Originalni radio je stvarno slab i sam zvuk je jako obrađen i nema basa.
SMEG radio izbacuje sam 16W RMS-a.

Ono što je bitno je da limarija puno manje vibrira, isto tako sama vrata se čine puno čvršća (ono, kada lupaš po limu). Buka izvana se smanjila! Ne užasno puno ali ipak dosta primjetno.
Ono što je najbitnije, meni je jako vibrilala originalna plastična izolacija u vratima, onaj najlon koji sprječava prodor vode i vlage u kabinu. To sam zamjenio sa silent coatom i sada ništa u vratima ne zuji. A to je bio najveći uzrok loše kvalitete zvuka.

Iz mog iskustva, ebay je bio dosta skup, pogotovo ako moraš uračunati carinu i shipping. Ja sam uletio na black friday 30% popusta...

Èuo sam za Sloveniju, to su one group buy sheme!
 

MR47

Member
https://www.orangeaudio.si/zvocna-izolacija

Na ovoj adresi.Samo kad se zbroje troškovi dostave, neznam kolko je isplativije da se kupuje od Omišljana.

Ja sam ove dane svašta okretal po glavi.Sutra još moram nazvati u jednu firmu koja radi gumene proizvode, oni imaju neku samoljepivu gumu u ponudi,ali mi danas ovaj prodavač nije znal reči detalje.Budem sutra više saznal i cijene i svojstva pa ćemo znati više.
U Ronisu su mi rekli za dampiranje cijelog auta 3 dana i 6000 kn,a ako samo idu vrata onda je 2000 kn.
Bitno je da se ne dampira nečim na bazi bitumena jer onda može smrditi,isparavat neke štetnosti i tak,a moguće je da se i odlijepi.Znači,ono kaj nas zanima je da je nekaj na bazi alubutila ili možda da je takva guma otporna barem na 100 C.

3 mm guma je oko 100 kn metar kvadratni.Ja bih to uzeo da znam čime polijepiti kak spada.Ima ko kakvu ideju?
 

MR47

Member
Moj zaključak je sljedeći.Investicija sa gumom i neostikom je najjeftinija,ali zahtijeva najviše truda i najprljavija je.Guma i trake možda najskuplje,ne radi gume nego trake, koje iole valjaju, koštaju masno.Tako da Silent coat definitivno prednjači kad je omjer cijene,kvalitete i jednostavnosti ugradnje u igri.Pattex ima neoprensko ljepilo koje drži do 120 Celzijevaca,ali opet ostaje mogućnost smrada.Kaj se tvorničke izolacije motornog prostora kod C 4 tiče,tu si nisu dali baš previše truda.Mislim da bi bilo jednostavnije izvaditi cijeli unutarnji panel nego se za:cenzura::cenzura::cenzura:avat oko motornog prostora.Meni fali izolacija na haubi pa neznam koliko manje bi se čulo da ona postoji.Nadam se skorom postavljanju iste.Puno bi se moglo napraviti oko blatobrana.Tu treba skinuti one plastike i postaviti izolaciju,tu ima mjesta.Bunker i zadnja sjedišta to je sve na golom limu,ima dovoljan pristup da se sve lijepo posloži.
 

Lakii

Well-known member
Po meni, koliko god u startu materijali koji su namjenjeni zvučnoj izolaciji auta bili skuplji, kada se sve zbroji, ispadaju najjeftinija opcija. A i najkvalitetnija.

C/P sa jednoj audio foruma:

"Ne znam što očekuješ i koji sistem imaš ali reći ću ti da kad staviš osnovni damping na auto (dampiraš samo oko zvučnika i po jednu ploču cca 30cm x 30cm staviš na lim od vrata) dobiješ poboljšanje oko 30-40% , a onda dampiraš cijeli auto sve moguće , potrošiš hrpu dampiga i poboljšaš sve za još cca 20-30% tako da razmisli koliko ti je sve potrebno baš kompletan auto dampirati.
Sa osnovnim dampingom možeš jako unaprijediti sound , pa možda za početak ti je bolje samo osnovno napraviti , ako ne budeš zadovoljan , lako možeš ostatak dampirati. Moje mišljenje.
"

I ovo je najbliže stvarnosti!

Ako ti jako smeta buka motora, samo izolacija haube neće puno napraviti. Trebalo bi nešto napraviti i sa pregradom kabine i motornog prostora.
Ali, za izolaciju pod haubom, preporučam nešto ovakvo:
https://www.deadening.co.uk/products/dodo-bonnet-liner

Da li ti smeta buka vjetra? Buka guma? ili Buka motora?

Po meni, osnovno dampanje vrata i blatobrana, postavljanje zvučne izolacije po blatobranima, podnici gepeka i na haubu...
 

MR47

Member
Najviše me smeta onaj šuplji limeni zvuk zatvaranja vrata i u b nosačima ko da nema uopće izolacije.Èuje se šum vjetra.Nemam namjeru rastavljat cijeli auto.Hoću dampirat vrata,bunker i haubu,stavit malo bolje zvučnike i to je to.Baš sam iz gore navedenog razloga pokušavao napraviti neku analizu materijala koji bi mogli poslužiti u te svrhe.Problem je sa neoprenskim ljepilima uz sve ostalo da ako se ne stisne sve kak treba,nije se napravilo ništa.Buka kotača je isto tako dosta izražena,vidi se da se štedilo.Da li bi Silent coat izdržal da ga se nakelji pod blatobrane,naravno,tvornička plastika se vraća na svoje mjesto?
 

diegos

Well-known member
Pitat ću ovdje s obzirom da se više razumijete u taj damping... :p
Da li bi se dobilo kakvo poboljšalje ugradnjom nekog od spomenutih damping materijala samo u gepek (podnica)? U auto koji ima sub u gepeku, tj. unutar rezervnog kotača
 
Na vrh