Onda ćeš je duže vreme proučavati
Zanimljivo je koliko varijacija odnosno preporuka postoji od strane proizvođača vozila (kao i prouvođača pneumatika) kada je pritisak u gumama u pitanju, Na primer kod nekih renaulta sam viđao da je preporučeni pritisak na prednjoj osovini veći nego na zadnjoj.
Takođe, kod istog vozila a koje iz fabrike dolazi sa različitom dimenzijom - različiti su i preporučeni pritisci u gumama.
Na gornjoj nalepnici vidimo da je za optereceni auto veći pritisak na obe osovine - ali recimo na nalepnici moje c3ojke je isti pritisak na prednjoj osovini u oba slučaja.
Ono gore što je naveo Pokra, da drži 0,2 Bar više od onog što piše na stubu vrata je zgodna praksa koja uglavnom rezultuje da je potrošnja goriva nešto niža, da je auto nešto tvrđi, i da se uglavnom ne ulazi u rizik vožnje sa potpumpanim gumama.
Po onome što sam ja video sa svojim 175/65/R14 - na svakih 1000 km gradske vožnje pritisak opadne 0,1-0,2 Bar.
Lično mislim da se ovde radi o tome da svako može da nađe sebi najzgodniju varijantu jer na kraju krajeva pritisak u gumama se menja u zavisnosti od temperature u gumi, a ona varira poprilično u različitim klimatskim periodima.
Inače, po pravilu svakih 10 C se pritisak menja za oko 0,1 Bar (u automobilskim gumama, kod većih je to na nižem nivou). Ko je gume napumpao pre mesec dana na npr. 20 C po preporuci, sada vozi poptumpane gume ako ih nije dopunjavao - ili će prilikom merenja konstatovati sličan pritisak ukoliko ih je vožnjom donekle zagrejao. Uglavnom, u nekim korisničkim uputstvima se pominje da se merenje pritiska vrši na vozilu koje se nije kretalo (npr. odstajalo preko noći) ili ako vožnja nije bila duža od 5 km.
Usput, zanimljivo mi je bilo da je Michelin preko svog selektora pneumatika za moj auto npr. dao preporuku za pritiske koji bitno odstupaju od onog što piše na stubu vrata (uglavnom je preporućio veće pritiske). Kada sam proveravao sa goodyear selektorom jer imam njihove pneumatike - preporuka je bila takva da su dali niže pritiske nego što piše na stubu vrata. Kada sam to predočio njihovoj online podršci - onda su rekli da bih trebao da se držim onog što piše na stubu vrata.
Takođe, oni koji se drže tzv. eco-driving-a po pravilu duvaju gume na višim pritiscima od preporučenih. Kod nekoh vozila (npr. Volvo) u sasmom korisničkom uputstvu stoje viši preporučeni pritsci za one koji žele uštedu goriva (a navedeno je da se to primenjuje na brzinama do 160 km/h)
Hoću da kažem da nalepnica na stubu vrata suštinski nije zabetonirani zakon i da se radi o stvari koja je vrlo varijabilna.