Opterećenje auta i tlak u gumama

Milosh

Test
Da, a sa druge strane ima ona priča (pisali smo o tome na temu zašto bolje gume trebaju ići nazad) kako je kod većine modernih auta centar teže pomjeren prema naprijed, tako da kad to uzmeš u obzir, nikako nema logike. Tj., logike sigurno ima, samo je mi ne vidimo. :D
 

DS9

Active member
Kod nekih automobila drugih evropskih proizvođača, dakle necitroena, ume da bude viši preporučeni pritisak (i za neopterećen i za opterećen) za prednju u odnosu na zadnju osovinu - i to deluje logično jer je motor u prednjem delu.

Međutim, kod citroena ne znam za slučaj da je preporučeni pritisak na prednjoj osovini veći nego na zadnjoj. Mislim da sam već naveo kako Michelin u nekim slučajevima preporučuje viši pritisak u odnosu na ono što preporučuje citroen. Ono što sam ja video - mislim da je najednostavnije/najzgodnije preporučeni pritisak povećati za nekih 0,2 Bar za najveći broj slučajeva (eksploatacije). To donekle doprinosi uštedi goriva, a verujem i tome da se pneumatici nešto manje troše, osim što manji rizik da će se nakon nekih npr. 1000 km ili npr. mesec dana vozati sa potpumpanim gumama.
 

Ime86

New member
Pozd forumaši!

Puno ste informacija naveli i sve ste dobro rekli, možda i suviše precizno, ako uzmemo u obzir da velika većina nas pumpa gume na benzinskim postajama i to na jedinom tada dostupnom nam analognom instrumentu-manometru sa kazaljkom koji često ima odstupanja zbog ispadanja ljudima na pod itd.
Preciznost se može provjeriti tako da se prstima zatvore izlazi zraka iz ručice i digne tlak sa 0 na 6 ili 7 bara dok zrak ne počne izbijati pod prstima. Nakon toga, zaustaviti punjenje, PA potom ispustiti preostali tlak u ručici. Ja to napravim svaki put, i gotovo nikad se kazaljka ne vrati na nulu, nego stane na 0.1-0.3 bara. Na ovaj se način simulira dopumpavanje gume koja je obično na oko 2 bara tlaka. Bilo bi dobro nakon takvog punjenja provjeriti napunjeni tlak sa nekim digitalnim manometrom.
Dalje:
Svim benzinskim postajama je pod u nagibu prema odvodnom kanalu zbog sigurnosti protiv izljevanja goriva, odvodnje kiše itd, stoga nam je i auto malo nakošen što dovodi do većeg opterećenja težinom auta na gumu prema nagnutoj strani, odnosno poveća se tlak u gumi za cca 0.1-0.2 bara, dok se na drugoj strani smanji za otprilike isto toliko.
Kada sam napumpao gume na isti tlak, te okrenuo auto za 180 i opet spojio manometar, razlika između tlakova u gumama na lijevoj i desnoj strani bila je oko 0.2 bara. Stoga kada napumpamo gume na kosoj podlozi, i odvezemo se misleći da smo ih izjednačili.. nije to baš tako.

Kada nam vulkanizer obavi zamjenu guma, rutinski ih napuni na cca 2 - 2.2 bara. Tu je sve u redu, takav bi tlak i trebao biti u gumi, no tu se ne vodi računa o tome da ta guma leži bez opterećenja pred njim na radnom stolu. Nakon ugradnje na vozilo, spušta vozilo na kotače i optereti gume. Tada tlak u gumi dodatno poraste.
Meni je bio za 0.4 bara viši kada sam išao na benzinsku odmah nakon zamjene guma.
Mislim da nije loše malo više napumpat gume od preporučenog tlaka, barem radi toga što se i sama sa vremeno prazni tijekom vožnje. Opće je poznato da je srednji dio gume fleksibilniji od rubnog djela, pa se slabo napumpanoj gumi puno više troše rubovi što se može vidjeti nakon manje od 1000km, dok na prepumpanoj gumi to nije toliko izraženo.

Nije na odmet ni promjeniti ventil na felgi kod izmjene gume, budući da mu je cijena oko 10 kn/kom što je neznatno obzirom na cijenu gume.

Ja sam našao kod lokalnog distributera na internetu 5% popusta pri kupnji preko web shop-a tako da mi ventili nisu utjecali na razliku u cijeni.

Sa novim ventilima napumpao sam gume 2.7 prednje i 3.3 stražnje. Radi se o teretnom berlingu 2.0 hdi. Taj tlak je preporučio proizvođač nezavisno o tome dali je auto prazan ili pod teretom (max 780 kg tereta). Sa otprilike 100-200 kg tereta vozio sam svakodnevno i po svim uvjetima. Nakon oko 1mj ili oko 1500 km, kontrolirao sam tlak u gumama, nije se promjenio. Još 1 mj poslje tlak u gumama je pao za 0.2 bara, vjerojatno radi vremenskih promjena jer je u međuvremenu zahladilo a opće poznato je da sa promjenom temp. i tlak u gumi mjenja. Također je i temp. okoline bila niža za oko 15 C. Dopunio sam tih 0.2 i nakon dva mjeseca i otprilike istoj temp. tlak se gotovo nije ni prommjenio. Nakon gotovo godinu dana vožnje po svakakvim uvjetima i pravilno održavanje tlaka u gumama, svaka guma se potrošila idealno tj. dubina tzv. šare na bočnim djelovima gume je identična dubini šare na srednjem djelu gume. Ujednačeno trošenje cjele površine gume, naj značajnije je po pitanju sigurnosti, jer je guma prijanjala max. tj. cijelom površinom jednako. Usput, na taj se način guma najmanje troši jer je opterećenje ujednačeno na cijeloj površini gume.

Po pitanju tlaka od 3.3 bara u stražnjim gumama koji je preporučio proizvođač za dozvoljeno opterećenje od 780 kg max, prema mojih 100-200 kg tereta, po mome mišljenju, trebalo bi dostatno smanjiti tlak u gumi. Èini mi se kao da je guma prepumpana - ispravite me ako griješim..
No, nisam ih ispumpavao nego sam ostavio na preporučenome tlaku od 3.3 bara. Nakon cca 1 god. vizualnim pregledom gume unutarnja-vanjska površina izgleda idealno.

Toliko od mene
Ako netko ima nešto dodati/ispraviti..
Sve su informacije iz vlastitog iskustva, nadam se da će nekome biti korisne
 

Cutac

Prèkaroš
Ja bih dodao da se moze kredom povuci crta po sirini gume i voziti ravno people suhome par metara, desetak. Tada se vidi jel prepumpana ili podpumpana guma. Recimo za slucajeve kada imate gume koje nemaju proizvodjacevu specifikaciju za taj model auta.
 
Na vrh