Novi C-elysee - par pitanja

kekec01

Member
Kameru još nisam upogonio, čekam toplije vrijeme....
Prvo, Kupujem alu felge za ljetni set, nisam još načisto da li 15 ili 16 cola. Auto mi služi za privatne potrebe ali vozim s njime i Taxi u prosjeku dva sata dnevno 4-5 dana u tjednu. Ako stavim 16-ice onda ide guma 195/55 ako se ne varam. Ima li tko iskustva sa tom dimenzijom u odnosu na 185/65, kolika je razlika u prelasku preko rupa, udobnosti, upravljivosti??
Drugo, da li je netko stavio onu zaštitu ispod haube i lajsnu između vjetrobrana i armature i da li se i koliko se smanjila buka motora u kabini?? Sada imam 3700km. Kad sam izašao s autom iz salona jako je bučio i nije išao s mjesta, svakavi zvukovi su se pojavljivali. Kako se km nabiru tako zvukovi nestaju, motor je tiši i bolje vuće. Nije subjektivno. Svejedno bih još malo smanjio buku ako je moguće.
Treće, interval izmjene ulja je 30tkm. Osobno ga mijenjam na 15tkm. Kako vozim i Taxi promijenit ću ga na 10tkm. Naravno Total ulje po specifikaciji i originalan filter ulja. Zanima me da li bih mogao to sam doma zamijeniti, hoće li me u servisu zaje.... zbog toga i poništiti garanciju?
Hvala svima!
 

sir.Oliver

Well-known member
jasno da hoće . a i osiguravajuće društvo , ako imaš casco . moraš imati pečat servisa koji je to odradio . ( ja to radim sam , od kako me " ovlašćeni " pokušao preveslat . auto imao godinu dana i samo 7700 km . otišao u zakazano vrijeme u servis ... ali tražio sam da mi ulje ostave u gepeku . i ostavili su , ali ne ono iz mog motora ( pošto ga nisu ni zamijenili , ali fakturisali jesu ) već od nekog dizelaša ... sve crno i puno karbona ) . intervenisao sam odmah u servisu , prije preuzimanja vozila . najprije ono , kao to je ulje iz mog motora , zamenili su ..... ali kada sam pozvao vlasnika i pokazao mu ulje i pitao da li je to ulje iz BENZINCA sa predjenih 7700 km .... samo je pobelio . onda sam mu pokazao prašnjav čep filtera ulja .... niti filter nisu menjali a fakturisali su . tresnuo sam šakom po stolu i rekao otvoreno i dovoljno glasno da svi čuju - moja noga ovamo više kročiti neće .... i toga se držim
 

sir.Oliver

Well-known member
to su ti original čelične felge sa ratkapama . da , to su 16" kotači . u gepeku imaš podnicu samo do 3/4 poda ( samo dio koji se podiže ) . ostalo je samo goli tepih. stoga sam bio prinudjen odraditi novu podnicu . ona 4 prihvata za mrežu nemoj raditi , ionako ih prekrije kadica .
 

sir.Oliver

Well-known member
Jesu li to naknadno ugrađeni amortizeri haube? Ovako nešto bih ukalkulirao na svog C5 x7..ne znam je li izvedivo 🤔
da , bili su . demontirao sam ih . planiram montirati od BMW - a hidraulične . ( ne samo otvaranje , već i zatvaranje )
 

auriga

New member
ja sam na svoj elysee (1.5 hdi, 2013. godina) stavio 17-ice, 225/45/17, felge sa 206-ice RC, podigne auto u izgledu nenormalno!
 

sir.Oliver

Well-known member
ja sam na svoj elysee (1.5 hdi, 2013. godina) stavio 17-ice, 225/45/17, felge sa 206-ice RC, podigne auto u izgledu nenormalno!
a koja fotkica ? kako si uspio upisati 17" felge ? proizvodjač ne dozvoljava 17" - pitao i kod uvoznika i direktno kod francuza ( preko prijatelja iz uprave PSA Trnava ) odgovor je bio samo 15" ili 16" niti manje niti veće ....
 

szahtila

Well-known member
a koja fotkica ? kako si uspio upisati 17" felge ? proizvodjač ne dozvoljava 17" - pitao i kod uvoznika i direktno kod francuza ( preko prijatelja iz uprave PSA Trnava ) odgovor je bio samo 15" ili 16" niti manje niti veće ....
Ako je to u Hr, koliko ja znam može ako opseg kotača ne odstupa od opsega tvorničkih guma za neki postotak (ne znam točno koliko)
 

sir.Oliver

Well-known member
ovdje ne može . ako to primjeti redarstvenik , oduzima saobraćajnu dozvolu i naplaćuje kaznu na licu mjesta .
 

szahtila

Well-known member
ovdje ne može . ako to primjeti redarstvenik , oduzima saobraćajnu dozvolu i naplaćuje kaznu na licu mjesta .
U Hr odeš u stanicu za tehnički pregled vozila, oni pregledaju vozilo tj. gume i ako ne odstupa opseg više od nekog postotka(mislim da je 2.5%) upisuju tu dimenziju u prometnu dozvolu. Kod ugradnje netvorničkog ispuha ili ovjesa, ili ugradnje kuke, plinskog uređaja(LPG), radi se atest. Jednom kad su te izmjene upisane u prometnu, nema šta policajac da oduzima i naplaćuje. Ako nije upisano u prometnu, ima pravo tražiti tehnički pregled i ako auto ne odgovara onome što piše u prometnoj, vozilo se isključuje iz prometa+kazne
https://www.cvh.hr/sluzbene-obavijesti/2000/i7-broj-1790-12000/
Službeni naputak CVH djelatnicima stanicama za teh. pregled vozila vezano uz gume
 
Posljednje uređivanje:

dinko1981

Well-known member
Pa radi se atest i za nehomologirane dimenzije felgi/guma. Nije samo da dodjes na stanicu i oni to upisu, osim ako se nesta nije promjenilo u zadnjih 2god. Ja sam za svoj c4 radio taj tzv. "mali" atest, cca 300kn. Tom prilikom moras imati i papire (tuv) od felgi osim ako se ne radi o tvornickim felgama, tada samo poslikaju oznake na felgi
 

sir.Oliver

Well-known member
ovdje ne. ovdje moraš imati certifikat proizvodjača vozila da je moguće ugraditi felne od , recimo 17" .... ( bem ti EU ) kuku , auspuh , folije ... nikakav posebni atest . jedino certifikat . sve , pa čak i obično posrano krilo na stražnjem djelu mora imati certifikat . recimo " sportski " branici , takodje certifikat . neoriginalna svetla ( obično zadnja ) takodje certifikat .....
 

auriga

New member
ma kakvo upisivanje u prometnu, 99.9999999% sam siguran da me nitko nista nece pitati ako me policija zaustavi jer kotaci su taman takve velicine da ne izgledaju masivno u blatobranu, ne strse van i guma nije jako niska, nisu neke mutave boje nego su srebrne, sve 4 imaju citroenove logoe (nemaju cepove jer RC-ova felga nema centralnu rupu), bas ono decentno auto izgleda, serijski rekli bi, samo jaca oprema - to su mi ljetni kotaci a rega je na zimu kad imam 16-ice koje sam upisao u prometnu. 17-ice ne mozes upisat, zvao sam u Emil Frey koji je generalni zastupnik za hrvatsku i na poslu suradjujemo s njima, 16 je max velicina kotaca koji idu na elysee. 225/45/17 je mislim u tih 2.5% povecanja naspram 16-ica ali idu na auto na milimetar. razmak izmedju gume i donje casice amortizera je cca 1 cm, nista ne grebe niti struze po unutarnjoj strani blatobrana, cak ni pri punom okretu volana. sta se tice udobnosti voznje, dosta je niza jer auto svaku rupu (a pogotovo lezece osjeti kojih ima na svakih 13 metara), po meni je auto i dosta tromiji, pogotovo iznad 60, 70 na sat (a kad upalim klimu necu ni komentirat). jos sta sam primjetio, brzinomjer vise ne laze ni jedan kilometar, podudara se sa gps mjerenom brzinom i onim tablama kaj ima po cestama kaj ti govore kolko se vozis, doslovno u kilometar. tak da ak me policija skine, nema skidanja brzine 10%, vec je skinuta na kotacima! hahahahah najvise kaj sam ga uspio navuc sa tim kotacima je 180... nemam slika u mobu sad, slikam ga ujutro kad cu ic na posao pa cu vam pokazat...

tako da mislim da se mogu pohvalit da sam jedini vlasnik elyseea u hrvatskoj sa tom velicinom kotaca!!! (mama mi prsti od ponosa)
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Onda moraš stavit sliku :D

ma kakvo upisivanje u prometnu, 99.9999999% sam siguran da me nitko nista nece pitati ako me policija zaustavi
Osiguranje ti ne vrijedi pa ti toplo preporučam da ih atestiraš. Meni su par puta gledali dimenzije u redovnoj, rekao bih da je postotak malo drugačiji :)
 

szahtila

Well-known member
Evo, to je ta pila... Nece ih dat atestirat, vjeruj mi...
U slučaju prometne, jedna od prvih stvari koje policija provjerava i zapisuje u zapisnik su dimenzije su guma(pišem iz vlastita iskustva) Ako nisu one iz prometne, vozilo je tehnički neispravno. U tom slučaju možeš zaboraviti na policu osiguranja tako da stvarno ne vidim zašto bi se neko vozio na neupisanim gumama, pogotovo ako je trošak atesta tih cca 300 kuna
 

auriga

New member
U slučaju prometne, jedna od prvih stvari koje policija provjerava i zapisuje u zapisnik su dimenzije su guma(pišem iz vlastita iskustva) Ako nisu one iz prometne, vozilo je tehnički neispravno. U tom slučaju možeš zaboraviti na policu osiguranja tako da stvarno ne vidim zašto bi se neko vozio na neupisanim gumama, pogotovo ako je trošak atesta tih cca 300 kuna
Ja bas suprotna iskustva imam, nikad, ali nikad nitko nije gume provjeravao, radim u firmi na odrzavanju i osiguranju vozila koja ima nebulozno velik vozni park... Ovo mi zvuci ko da je netko bio ekstra pikiran na tebe ili ti na nekog pa te/si ga probao naguzit na bilo koji nacin... Kak bi rekli, hvatanje za slamke...
 
Na vrh