Moj C4-II 1.6 Hdi 92KS. Babilon-crvena.

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Trebalo bi ga ovako i onako svake 2 godine... a sve ćešće od toga može bit samo bolje.
 

Damaj

Active member
Na svakom tehničkom provjeravaju stanje ulja tako da ne možeš promašiti sa uobičajenim intervalom od 4 godine. A ovo "može biti samo bolje" si u pravu, ali to i nepotrebno košta. Uvijek gledam ulagati kroz omjer ULOŽENO-DOBIVENO.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Jedino mi nije jasno što si mijenjao kočiono ulje
Preporuka je od proizvođača. ali i inače sam na svim svojim autima mijenjao kočiono ulje svake 2god. Možda zato nikad nisam imao sa istima problema. što se tiče sigurnosti nikad nisam šparao na autu ali da može bit udubljen ogreben ili tome sl to mi ne bih smetalo.
Ali kad su vitalni dijelovi u pitanju onda samo najbolje. :cool:

Pa s obzirom da se dosta voziš onda je ovakav auto bio dobar izbor!
Je nije mi žao niti najmanje. S obzirom da je ovih 49000km 90% vangradska vožnja. :cool:
od tud i tako niska potrošnja.
 

Damaj

Active member
Ja mijenjam svake 4 god uz kontrolu tehničkog i također nikada nisam imao problema. Ako uređaj na tehničkom pokazuje da je sve za 5, zašto mijenjati osim ako želiš praviti profit tvornici maziva i ulja. Nikada nisam čuo od ovlaštenog servisa da mi makar i ponudi zamijenu kočionog ulja, a kamoli da kažu da bi trebao nakon 2 god. A ovo da proizvođač preporučuje nakon 2 godine to je istina.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Ako uređaj na tehničkom pokazuje da je sve za 5, zašto mijenjati osim ako želiš praviti profit tvornici maziva i ulja
Po toj logici niti ostala ulja ne bih trebalo mijenjati dinamikom kojom ja mijenjam u 49000km 4puta zamijenjeno ulje filter ulja. također i sve ostale tekućine mijenjam prema preporuci proizvođača.
mogu oni mjeriti što hoće mogu i ja ulje mogu mijenjati na 25000 umjesto na 10-11000km ali neću. motor daleko ljepše radi sa novim uljem i to je osjetno ne znam zašto ako može do 25tkm. kod zagrijavanja toplo hladno mora doći do promjene svojstva ulja da ga je ne znam tko i kako napravio. A to su potvrdili i vrsni stručnjaci u toj branši.
 

Damaj

Active member
Nema veze toplo-hladno (odnosno zanemarivo) kod sintetičkog ulja jer mu je viskozitet postojan na svim temperaturama. Zanima me zašto onda ulje ne mijenjaš na 5000 km, pretpostavljam da bi to bilo još zdravije za motor ali naravno pitanje je koliko je to isplativo, odnosno koliko bi produžio radni vijek motora i po kojoj cijeni (na 200 000 km ja ću promijeniti 10 puta ulje i filter - 2500-3000 kn + filteri oko 800 kn, a ti ćeš promijeniti 20 puta ili još više - 5000-6000kn + filteri 1600kn + ruke i ne računam.) Za tu razliku od oko 4000-5000 kn ja ću napraviti polugeneralku ili još malo nadodati pa napraviti čak i generalku i sigurno ću se duže voziti istim motorom nego ti. Uz to ja trošim plin a plin itekako čuva i motor i ulje i auspuh, tako da neka pretjerana ulaganja u održavanje auta smatram besmisleno. Daj mu što treba i što je preporučeno, sve iznad toga je bačena lova. Kod prošlog auta mazao gume i koristio svakakvu kozmetiku za gume ne bi li spriječio pucanje guma na bokovima i opet su isto popucale kao i one koje nisam uopće mazao. Dakle bačeno lova za kozmetiku, a ja bio uvjeren da ću produžiti radni vijek gume. Isto ti je to i sa legurama motora, kvaliteta je ta da izdrži predviđeni broj kilometara i neće ti pomoći sve da mijenjaš ulje svaki dan.
 

hahehihoh

New member
Svaka čast na takvom održavanju, ali mislim da bih mogao bez ikakvog problema mijenjati ulje bar na 15-20 tisuća km.

Samo za info, moj ima 176.000 km i radi BP, iako su servisi bili radjeni na produžene intervale:
1. 22.000 km
2. 44.000 km
3. 67.000 km
5. 105.000 km
6. 135.000 km (prvi servis u mom vlastništvu)
7. 156.000 km (prvi put mijenjano kočiono ulje)

Sljedeči je veliki, naručen sam za dva tijedna.

Želim reći samo da radi super iako su bili intervali zamjene ulja i filtera produženi.

Svakako ti odlično održavaš auto, ali neznam koliko je isplativo.

Nek ti još dalje dobro služi!
 

ZlatkoC4

Well-known member
Uz to ja trošim plin a plin itekako čuva i motor i ulje i auspuh, tako da neka pretjerana ulaganja u održavanje auta smatram besmisleno. Daj mu što treba i što je preporučeno, sve iznad toga je bačena lova.
benzinac i dizel se u ovom pogledu održavnja ne mogu gledati isto noviji sistemi sagorjevanja dizela nije isto kao kod benzinca. također plin čuva motor to je podjeljena teorija, iako često imate sa plinom problema oko raznih senzora lampica i dr. koje redovno čitam na ovom forumu, te samo ulaganje u plin je taman razlika mog načina izmjene ulja.

Svakako ti odlično održavaš auto, ali neznam koliko je isplativo.
slažem se sa svim napisanim ali i dalje smatram da to nije bačen novac. sama kupnja novog automobila kao i polovnog je bačen novac.
i jedino što je isplativo je sjesti na bicikli sa 1KS i tjeraj ne brini ni za ulje, filtere, benzin, dizel, plin itd.
a onaj tren kad ne budem imao 500kn za izmjenu ulja i filtera više neću niti imati auto.

sve je to stvar pojedinca netko mijenja ranije netko na knap neko kasni a ima i onih koji uspu nekakav aditiv i ne mijenjaju uopće ulje ?

Isto bih pitao dali je kupnja cigareta i paljenja istih 20-30kn x 365dana 7-8tkn godišnje bačen novac ?
Dali je uredu platiti pivo u kafiću 25kn ?

Zar nije recimo bacanje novaca otići na grobnik se iz guštati i poderati gume ?

ja pazim da ne bacam novac na takove stvari pa si mogu priuštiti neke druge.

C3 1.4hdi koji sam imao 11god bio je redovno održavan svakih 10tkm prodan je u Šibenik u besprijekornom stanju sa 165tkm. osim redovnih servisa velikog servisa na 100tkm i promjene zadnjih amortizera, podloške diza nikad nije imao nikakvih problema. niti kapi ulja na motoru.

Od oca xsara koja sad ima 140tkm koja se na isti način održava još uvijek je besprijekorna i čak joj je most još uvijek ispravan.

tako nam je bio i bx i zx kao i neki drugi automobili ne-citroeni koje sam nekada koristio kao radna vozila.

Ali svakako prihvaćam vaše sugestije o održavanju automobila. umjesto 500kn god. ja dam 1000kn i nije mi žao jer znam koliko drugačije i bolje radi motor kad mu se promjeni ulje i filter ulja.
 

Damaj

Active member
te samo ulaganje u plin je taman razlika mog načina izmjene ulja.
Zaboravio si razliku cijene plina i benzina odnosno diesela gdje se ja vozim barem za trećinu cijene jeftinije od tebe (uračunavajući sve troškove oko plina), a sa ovim tkz. problemima oko plina ja nisam imao iskustva ni na ovom, ni na prošlom autu :whistling:
A ovo drugo sve što si naveo nema nikakve veze sa bačenim novcima u bespotrebno i pretjerano ulaganje u održavanje. Najbolje onda sipaj najjeftinije ulje i mijenjaj ga svakih 5000, efekat će biti isti.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zaboravio si razliku cijene plina i benzina odnosno diesela gdje se ja vozim barem za trećinu cijene jeftinije od tebe
i ako radiš barem 30tkm god onda imaš tu razliku tek isplativu ispod toga ne.

ja cu drugi tjedan promjenit ulje ,prosao 10tkm od velikog servisa, sad u metrou devetka 160kn, filter oko 60kn
mene je prošli put ulje ineo first, brtva, uljni filter sa rukama izašao 570kn u Cib Cimmerce
ne naplate oni svaki puta sve. :grin:
 

ZlatkoC4

Well-known member
Nije me bilo neko vrijeme životne okolnosti ne pitaju kad i gdje će se što dogoditi ali eto idemo dalje, moramo.

Evo da se osvrnem na moj C4 isteklo mu je dvije godine napravio 52,000km i dalje prezadovoljan autom, udoban, mal potrošač vrtim se globalno od 4,2-4,8L može on i manje ali može i više. cca 90% vožnje je otvorena cesta. što je za dizela i više nego li dobro. do sad odrađena dva redovna servisa u garanciji te dodatno dva puta na moj zahtjev izmjena ulja i filtera ulja. sve ostalo već piše u mojim postovima gore.

od oštećenja imao samo napuklu zaštitnu plastiku ispod motora to promijenio putem kaska.
njegove orginal ljetne Michelinke 205/55/16 napravile su cca 25-27tkm. a tako nešto i zimski set Michelin Alpin 5 također 205/55/16. gume i dalje dobro drže ne prokližu za sad na zavojima kiši itd.

Što reći auto je odličan možeš zaista sjediti satima u njemu i voziti se bez ikakvog problema jer je stvarno udoban i ugodan tih a nije lijen hoće i povući kad to zatreba.

Osim stvari koje sam već prije pisao da su zamijenjene u garanciji auto nije imao nikad problem da je stao ili da nije bio u voznom stanju. brisači su mu još uvijek prvi i još dobro brišu iako imam u rezervi original brisače nove kad ovi odu. je ih redovno 1 put mj. očistim tekućim sapunom gumice tako da im se vijek produžio a i odmah bolje čiste.

Žarulja niti jedna još nije mijenjana i neka tako i ostane. svjetla su stalno na automatskom režimu. dvozonska klima se pokazala boljom kada se ručno podešava nego li automatski. Nikakvih do sad grešaka nije izbacio.
u biti udoban, toči i vozi.
i kako naš drugar ovdje na forumu kaže samo ti to teraj.
a drugi kolega reče moj sljedeći auto će biti Citroen pa i moj.:grin:
 
Na vrh