Ljetne gume - iskustva i preporuke

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Jeste, Michelin pod brend. Novu gumu letnju High performance su nahvalili na Britanskim portalima. Sobzirom na cenu, kažu da je guma odlicna. Ja bih se usudio i stavio je da imam dva seta guma.
Post je automatski spojen:

Gledao sam bas malo Tigar all season. To cu uzeti kad ovim Lassa all season prodje vreme. Inace, Tigar se u inostranstvu prodaje kao Taurus. Bar je pre bilo tako, znaci Tigar/Taurus/Rikken, sve jedna te ista guma :)
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Evo mene kako sam najavio za kraj ljeta... kraj ljeta 2020, skoro puna četiri mjeseca vožnje, dočekao sam s 9.000 km na Nordexxu Fastmove 4...
pozitivnim dojmovima s početka nemam što novo dodati.
Ovaj vikend 800 km, oko 300 od toga po Istri, većinom po mokrom, od ispilona, lokalne ceste do Huma, pulske ceste, sve bez problema, s kolegom libertyem đir 20-ak km... sve bez brige, kao svih ovih 8.000 km prije.

Kad stavim zimske, pogledat ću i javiti razliku u istrošenosti prednjih i zadnjih i vjerojatno će još i sljedeće ljeto provesti na mom autu.

Da li bih prijatelju preporučio tu gumu... kratko i jasno, da.
 

Brruno

Well-known member
ja cepam Lassa Multiways vec sigurno nekih 20 000 km, u dimenziji 215/55/16, meni vise ne treba. Nedavno sam po kisi imao jace kocenje, fenomenalno.
Malo sam pročačkao te Lassa. Driveways 245/45/18 1150kn komad??

U toj dimenziji sam nasao i LANDSAIL QIRIN990 245/45 ZR18 100W , koštaju nevjerojatno malo a label je B-A-68dB i svi je hvale. Za ono malo što vozim ljeti, cca 2000kn sve 4, pa neka traje 3 godine (ljeti napravim 5tkm max).
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Znači imaš para za C5, a nemaš za gume? Ili si samo pametniji od ostalih koji preplaćuju gume?
Isprike ako se naljutiš, ali kao sudioniku u prometu, što kao pješak, što kao vozilo, ide mi na ****c kad netko izmišlja toplu vodu sa gumama i kočnicama.

Sebe ako hoćeš ubiti, imaš grana i mostova koliko hoćeš.

Ne jednom sam skoro najebao zbog jeftinih guma. Kad me tip skoro razbio sa bar 70 na sat, Sava S3 po kiši na ljeto. Da me lupio, još bih mu ruku slomio, pa makar tu ruku odležao.
A jednom sam gledao kako saobraćajka bježi po križanju jer tip nemre stati. Znači sa 50 na sat je kočio valjda 30 metara.

Ovo isto vrijedi i za one koji kupuju ling lang gume, kao i za one koji voze prastare ili ćelave.

A ovo "radim malo km" je posebno glupa izjava.
Znači ako radiš manje od 5001 kilometra, nešto te štiti da ne uletiš u kritičnu situaciju? Ti se možeš vući kao sedam puževa, ali taj tenk od 1700 ili koliko kila sa 70 mora stati, svejedno je jesi do 70 došao u 3 minute ili 5 sekundi.
 

drago_st

Well-known member
Donator foruma
Ja san skuzia da za veca i teza vozila mi je bolje kupit znj gume nego neku ozbiljnu marku..ta vozila ionako prozderu gume, a znj su dobre godinu-dvi..
 

Cutac

Prèkaroš
Evo par, zamijenite aute ljudima, ako vas materijalna šteta ne dira
Na videu sa kombijem se sjebao zvuk, pa ispada da kočim ranije. Na svi videima kočenja su barem 2 godine stari premiumi. Statistički, premiumi se manje pogoršavaku kroz godine i onda dodajte početnih par metara dulji put kočenja i pogoršanje kroz godine, pa zamislite.



Ovdje vozimo oko 70


Kombinacija AcDc i ljeta, minimum 50 sam vozio, stao u dužini auta.


Otvoreni prozori i jeka, oko 60 na sat


Možda 75 na sat
 

pokra89

Well-known member
Dobro sad, tebi na Pandi zimske gume ljeti prokližu, prekomplicirano ti je namještanje temperature na dodirnom zaslonu, pa ti i nisi referentni pokazatelj :p
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Evo snimak iz rodnog li Novog Sada.
Slazem se Cutac Cutac sa tvojim stavom. Na proslom autu Scenic 2001, sam jedva izbegao sudar sa S3 Sava i mokrim jutarnjim kolovozom. Morao sam naglo kočiti i preći u suprotnu traku, kako budalu koja je na gradskoj cesti radila polukružno po sred puta. No, siguran sam da je bilo i do kočnica. Na C4P su kocnice prilično dobre, zamenjeni diskovi i pločice. Lassa ima napred jos 5-6mm šaru i imao sam par kočenja i po kiši i suvom. Po kisi pri 100km/h sam imao naglo kočenje uz promenu pravca. Za mene je bezbednost na prvom mestu. No, dužina kocenja zavisi kako od vozila, guma, zavisi i od vozača. Refleksi dodaju metre zaustavnog puta.
Drzanje odstojanja i prilagođena brzina, su stvari na kome možemo i moramo uticati.
Da ne idem previše u off sa temom :).


https://streamable.com/f5xh7x
 

Cutac

Prèkaroš
Ne pričam ja o budžet gumama, nego o ovim lijevim kinezima. Naravno, i budžet gume imaju mane, ali bar se može, ako ništa, očekivati da su razvijane u stvarnim uvjetima, a ne da su neka upitna smjesa, upitne šare i konstrukcije, iz upitnih tvornica.
 

La Marche

Iskreni optimist
B Brruno
Što zapravo očekuješ?
Nitko normalan ti neće ovdje napisati
Ma to je super - kupuj.

C5 dolazi serijski s Michelinom. Ako ne želiš dati 5.000 kn za nove Michelin ili slične gume, ako se voziš predviđajući i mirno, ako želiš isprobati i pritom ostaviti si bar 3.000 kn u novčaniku, probaj i vidi.
Ali nemoj očekivati da bi ti to netko savjetovao.
Ja sam svoja iskustva s budget gumama, ljetnima i zimskima opisao. Zadovoljan. Ali sinu za auto ipak uzmem premium. Kad počne zarađivati, neka sam odluči.
 
Posljednje uređivanje:

mengela

Well-known member
Donator foruma
Gledam ove testove ljetnih guma za '21 u dvije najčešće dim. Pored contija, bridgstonea i miše, dobre rezultate ima semperit i khumo 👍
 

Brruno

Well-known member
Znači imaš para za C5, a nemaš za gume? Ili si samo pametniji od ostalih koji preplaćuju gume?
Isprike ako se naljutiš, ali kao sudioniku u prometu, što kao pješak, što kao vozilo, ide mi na ****c kad netko izmišlja toplu vodu sa gumama i kočnicama.

Sebe ako hoćeš ubiti, imaš grana i mostova koliko hoćeš.

Ne jednom sam skoro najebao zbog jeftinih guma. Kad me tip skoro razbio sa bar 70 na sat, Sava S3 po kiši na ljeto. Da me lupio, još bih mu ruku slomio, pa makar tu ruku odležao.
A jednom sam gledao kako saobraćajka bježi po križanju jer tip nemre stati. Znači sa 50 na sat je kočio valjda 30 metara.

Ovo isto vrijedi i za one koji kupuju ling lang gume, kao i za one koji voze prastare ili ćelave.

A ovo "radim malo km" je posebno glupa izjava.
Znači ako radiš manje od 5001 kilometra, nešto te štiti da ne uletiš u kritičnu situaciju? Ti se možeš vući kao sedam puževa, ali taj tenk od 1700 ili koliko kila sa 70 mora stati, svejedno je jesi do 70 došao u 3 minute ili 5 sekundi.
Znači da te lupio sa gumama od 5000kn bi mu platio piće ? Misliš da te ne bi "skoro lupio" da je imao gume od 5000kn? Bez ljutnje ali jako glup stav. To je "Golf je najbolji" stav. Gume koje su dobile oznaku za XL 100, brzinu do 200 i kusur na sat su i Tomket koje su svi popljuvali bez da probaju a u toj dimenziji sam ih odvozio 2 ljeta i u ekstremnih situacijama nije ni mrdnula s mjesta. Kiša ili suho. Jedino ako voziš kao budala po zavojima pa očekuješ da te guma spašava ili se kao kreten zalijepiš na dupe i i kad naglo zakočiš očekuješ da te guma spasi.
C5 ima 1700kg i prednje gume ždere kao lud, naravno da ću probati gume koje se prodaju u EU dućanima a da ne koštaju kao premium. Ako malo klizne na 50 na sat,leti s auta. Najbolje da kupim najskuplje i da ih vozim 10 godina kao neki đabalabaroši i da stavim u prodaju jer eto, ipak je to Michelin. Trenutno imam na autu michelin PA4 prednje i DUNLOP WS5 zadnje, prije toga sam imao sve DUNLOP WS5, a prije toga sve hifly. Pojeo je C5 prednje sve bez problema u 10-15tkm. Imao sam situacije da sam morao kočiti po pljusku i nijedna nije mrdnula s ceste. Pa ni HIFLY. Razlika je u duljini trajanja. Hifly se brze pretvorio u plastiku dok se Dunlop brže raspao. Tomket ljetni je bio 3 sezone i sad tražim druge jer su postale tvrde. Ni na najjači gas mi tomket nije palio ESP a imam 163KS i ne mrda. Najbolje gume su nove gume. Testovi se rade svake godine da se vidi koje su bolje. Nekih modela niti nema na testovima,a pokažu se bolje od nekih brendova koji ponekad budu pri kraju na testovima.
A malo KM znači da će za te pare biti dobra a ne da moram baciti premium gumu od 1500kn jer je ostarila i postala plastika. Kad je već bacam,neka je 500-600 kn. Da mi je svejedno koja je,ne bih tražio testove po netu nego kupio najjeftiniju,naravno da su mi bitna iskustva.
Sad bi trebao lijepo otići svima koji su uzrokovali nesreće pogledati koje gume su imali,pa da vidimo jesu li u pitanju dobre Tomket i điđimiđi gume ili ćelave Michelinke ili DOT 2012 ili ljetne vozi po zimi. Ovako samo nagađaš bezveze i lupaš jer ti misliš da se svi trebaju voziti kao ti.
Isprike ako se naljutiš,ali ide mi na ****c da ljudi savjetuju nešto a nisu probali. Gledao si kako ne može stati tko,što,koji auto,kako je vozio,jesu kočnice bile dobre itditd. Gledao sam i ja kako A4 leti u džipa sa GY ASY3,a kočio 30metara. Možda je asfalt bio loš? Možda masan asfalt? Možda kočnice nisu bile dobre? Možda su u šumi?

L La Marche

Probat ću naravno,ako netko preporuči. Ne očekujem naravno,ali najmanje očekujem da netko tko vozi c4 viče i drži prodike nekome tko vozi c5 (pritom ne mislim na cjenovni rang nego na totalno drukčiji auto). Kao da ja sad njemu vičem što plaća premium gume za puno manji i lakši auto jer eto, netko misli da ne treba. Inače volim pitat jel netko nešto probao,ako nije,nikome ništa.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
premium gumu od 1500kn
A gle, da si uzeo C segment sa 16-icama, premium bi ti bio 500 kuna, a sa 110 konja i slično kila(puta 10, pardon) ih ne bi jeo.
Inače, kočenje predstavlja daleko veće opterećenje nego ubrzanje, pa makar imao 160 konja. Još kočenje plus skretanje...

Sad bi trebao lijepo otići svima koji su uzrokovali nesreće pogledati koje gume su imali,pa da vidimo jesu li u pitanju dobre Tomket i điđimiđi gume ili ćelave Michelinke
Pa generalno saznam o kakvim se gumama radi. Svaku nesreću se gume pregledaju i zapiše se kakve su, a po iskustvima policije, uglavnom se radi o gumama koje su za ****c, bilo da su stare, lijevog proizvođača ili ćelave. Plus što imaš testove i iskustva po internetu.

Ovdje se ne priča o Savi, Uniroyalu, Hankooku, Nokianu, Toyotu, ovdje se priča o gumama koje su kopija dizajna sa upitnom smjesom.

A da ne postoji razlika između Michelina i Hifly-ja po naglom kočenju po kiši ti ne vjerujem. Da je tako, nitko ne bi kupovao skuplje gume.
 
Na vrh