Ljetne gume - iskustva i preporuke

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Nokian Wetproof ti je 420kn u Vulkalu, za žene i majke dušu dalo.
A u buđetu ti je i Uniroyal Rs5... ne treba gledati dalje po meni
 

Colnago

Active member
Donator foruma
Razmišljam o promjeni guma a pritom sam našao Nokia Tyres usporedbu potrošnje goriva .


Dvoumim se da li da ignoriram cijenu novih guma ukoliko su "E"
Razmišljam o promjeni guma a pritom sam našao Nokia Tyres usporedbu potrošnje goriva .


Dvoumim se da li da ignoriram cijenu novih guma ukoliko su "E"
Isprika , poslao sam nezavršeno (n)

Link Fuel efficiency / Nokian Tyres

Ispada da se za nekoliko godina "uštedi" nekoliko tankova, a tom logikom bi se zapravo anulirala razlika u cijeni guma . Koilko u tome ima stvarne uštede ?
 

Brruno

Well-known member
Ja danas baš provocirao T005 od lani. Mokra cesta, 1°C, teško se daju isprovocirati, praktički iste performanse kao po suhom proljetnom danu.


Pokri se ruga za one izračune, ali realno se tako kupuje auto ako ga se uzima za A-B.
Ok, želja je voziti D segment, ali ako se nema love za održavati ga, pa valjda ga se neće kupiti. Isto za potrebu.
Potreba je vozit veliki auto. Kupuje se auto koji ti treba. Da sam htio se pravit vazan kupio bih BMW-a a ne C5. C5 pokriva sve moje potrebe, čak i to na knap, Netko kupuje BMWa iz potrebe ,netko iz želje. Tako i C5 . Obitelj ,gepek koliko toliko velik, mana su mu veličina guma,sve ostalo je prejeftino u odnosu na neki drugi auto u tom segmentu. I to original dijelovi ili premium dijelovi. Svatko gleda svoje želje i potrebe. Čak štoviše,treba mi veći gepek i mjesta otraga gledam passat ili superb za sljedeći auto. Recimo ja ne vozim kao ti i nisam pisao po forumu kako me ugrožavaš na cesti ili takvi kao ti s takvom agresivnom vožnjom. I da me lupis otraga jer ne drzis razmak propisno , trebao bih izaći van i lupit šamarčinu iako bi mi vikao da imaš premium gume? A c4 je premali za moje potrebe,da mi treba takav uzeo bih takav. Sigurno ga neću uzet samo zato jer ne dam 5000kn za gume za c5. To su "čudne izjave" da se ne izrazim drukčije.
Za mene je ovo kraj rasprave o gumama s tobom ,ali eto čisto da odgovorim na ove "čudne" izjave jer ima gro zadovoljnih korisnika i s odabranim i testiranim jeftinijim gumama osim premiuma. Pogotovo kad je razlika u cijeni ogromna.

"Treba" udoban auto radi puno kilometara(a opet, radiš 5000 godišnje 🤔), ali ako ga se ne može isfinancirati, što onda?
Čitaj s razumijevanjem. Ljeti radim 5k max , a ne cijelu godinu. D segmemt treba jer se ide daleko zimi i tada se radi se najviše KM. A uostalom, zašto bih kupovao nešto samo zato što drugi tako misle? Tebi ne treba C5 ,meni ne treba C4 ,end of discussion,previše si neozbiljan za ovakvu diskusiju.
 

Cutac

Prèkaroš
I da me lupis otraga jer ne drzis razmak propisno , trebao bih izaći van i lupit šamarčinu iako bi mi vikao da imaš premium gume?
Ja razmak držim, ne seri.
A i ne bih te lupio u guzicu jer bi kod mog i tvog naglog kočenja razmak samo narastao :D

Tebi ne treba C5 ,meni ne treba C4 ,end of discussion,previše si neozbiljan za ovakvu diskusiju.
Ti si prvi spomenuo auto drugog segmenta.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Dvoumim se da li da ignoriram cijenu novih guma ukoliko su "E"
Da ne ulazim u detalje, te oznake su apsolutno irelevantne, neusporedive i ne govore apsolutno ništa. Nemoj ih niti gledati.

A sad... što se tiče utjecaja gume i potrošnje. Guma koja ima dobar ''grip'' pruža veći otpor kotrljanju, a veći otpor kotrljanju = veća potrošnja.
Samim time gume sa manjim otporom, u pravilu i manje gripa, troše manje.

Znači ako ideš štediti gorivo preko guma, direktno mjenjaš sigurnost za picilitar goriva.

Ako je štednja goriva mus, onda bi rađe to ostvario preko komfora (bez korištenja klime, bez otvaranja prozora), preko estetike (prelijepiti trakom sve spojeve i nepotrebne otvore na karoseriji), preko vlastitog vremena ako ti je jeftino (vozi deset ispod ograničenja) ili čak žrtvujući dugotrajnost motora (stavljanje nekog rijetkog eko ulja).
Gume bi ostavio kao zadnju opciju za štednju goriva.
 

gudelj

Member
Razmišljam o promjeni guma a pritom sam našao Nokia Tyres usporedbu potrošnje goriva .


Dvoumim se da li da ignoriram cijenu novih guma ukoliko su "E"

Isprika , poslao sam nezavršeno (n)

Link Fuel efficiency / Nokian Tyres

Ispada da se za nekoliko godina "uštedi" nekoliko tankova, a tom logikom bi se zapravo anulirala razlika u cijeni guma . Koilko u tome ima stvarne uštede ?
Ne zamaram se s tim, iako osjetim manju potrošnju goriva kad prijeđem sa zimskih na ljetne. Mislim da su zimske E, a ljetne C.
 

Ruske

Active member
evo frend na golfu od skoro 400ks vozio do nedavno lasse i stavio upravo tomket o kojem se pricalo pred 2 stranice...nije da ih dere u pol godine, lasse mu trajale 3+ godina, mozda 4...kaze odlicna guma u svim normalnim uvjetima...za tomket mi nije puno pricao, jer ih tek stavio
 

markan1000

Well-known member
Kod svega u životu vrijedi koliko para toliko muzike, pa tako ne postoji niti jedan razlog da kod guma ne bude tako.
Premium je kod svakog proizvoda premium jer je na njemu najviše komponenti ili karakteristika top kvalitete, a sve ostalo je nekakav kompromis. Tako je kod auta, guma, maslaca, keramičkih pločica, mobitela, svega. Netko je s kompomisom zadovoljan, netko nije, netko laže da je zadovoljan, netko laže da je nezadovoljan... Ali na svakom je da odluči za sebe što ga zadovoljava.
Svi mi vozimo Citroene jer nemamo ili ne želimo potrošiti lovu na neku premium marku. Ali vjerujem da nitko nije toliko lud da će reći da je Citroen najbolja marka na svijetu. Samo nam se u danmom trenutku čini kao marka koja predstavlja najbolji kompromis na svijetu :)
 

La Marche

Iskreni optimist
ivan222 ivan222
Zašto su oznake laž?
Prije nekoliko godina dobio sam uvid u pravilnike. Pa sve je određeno, do zadnjeg detalja, ali svi, od izgleda podloge, vrste betona, granulacije agregata, uvjeti testiranja, uređaji, ne vidim kako bi tu došlo do grešaka i gdje.
 

Brruno

Well-known member
Kod svega u životu vrijedi koliko para toliko muzike, pa tako ne postoji niti jedan razlog da kod guma ne bude tako.
Premium je kod svakog proizvoda premium jer je na njemu najviše komponenti ili karakteristika top kvalitete, a sve ostalo je nekakav kompromis. Tako je kod auta, guma, maslaca, keramičkih pločica, mobitela, svega. Netko je s kompomisom zadovoljan, netko nije, netko laže da je zadovoljan, netko laže da je nezadovoljan... Ali na svakom je da odluči za sebe što ga zadovoljava.
Svi mi vozimo Citroene jer nemamo ili ne želimo potrošiti lovu na neku premium marku. Ali vjerujem da nitko nije toliko lud da će reći da je Citroen najbolja marka na svijetu. Samo nam se u danmom trenutku čini kao marka koja predstavlja najbolji kompromis na svijetu :)
U današnje vrijeme se ne bih složio. Pošto sam eto u branši mobitela ,elektronike , opreme,audio-video i slično, koliko para toliko muzike je pojam koji je nestao i više ne vrijedi. Mnogi brendovi žive na staroj slavi pa misle da se ne treba unaprijeđivati dok su neki dostigli veliku kvalitetu uz dosta nižu cijenu. Ne znam za maslac pa ne bih ulazio :D Razlika je jedino vidljiva u original opremi i dijelovima naspram kopija,ali ne u imenima brendova i cijeni. Neću nabrajat puno primjera jer ih ima bezbroj i više nisu iznimka,ali eto mogu izdvojiti Xiaomi vs Samsung. Samsung stagnira već par godina u višem segmentu dok je Xiaomi dostigao visine. Prije njega Huawei koji je nekad bio jedan od najlošijih proizvođača mobitela. Apple također,jedinošto ne stagnira je cijena,ali Apple ima svoj OS pa ne treba uspoređivati. Ali mogu uspoređivati Airpodse i JBL bluetooth slušalice npr, JBL daje puno više da dvostruko manje novaca. Da ne pričam o žičnim slušalicama,što JBL daje za 130kn , npr Sony ne može ni za 250. S druge strane,ono što daje JBL u bluetooth zvučnicima za 700-800 kn , npr Divoom daje za 400,a za 800 Divoom daje dvostruko bolji zvuk od JBL-a u tom rangu cijene. Itd,itd

evo frend na golfu od skoro 400ks vozio do nedavno lasse i stavio upravo tomket o kojem se pricalo pred 2 stranice...nije da ih dere u pol godine, lasse mu trajale 3+ godina, mozda 4...kaze odlicna guma u svim normalnim uvjetima...za tomket mi nije puno pricao, jer ih tek stavio
Ne mora značiti da će biti zadovoljan,ovisi o dimenziji gume. Po netu čitam da su neke dimenzije loše a neke odlične. U pravilu veće dimenzije se više hvale kod tog brenda. Ja sam bio uzeo 245/45/18 nakon dosta pozitivnih komentara korisnika te dimenzije ali isključivo te dimenzije ili slične. Za manje dimenzije neki su imali pohvale a neki ne baš. Neka javi dojmove.

U pravilu stvari stoje jednostavno,tko želi probati,testirati , vidjeti novitete itd, kupuje i isprobava svašta ,kad su auti u pitanju ja sam eto uzeo i probao C5 jer sam htio,mogao sam kupiti hvaljenog Passata i ne bih znao , tj. ne bi me bilo briga što nudi C5. Isto tako je i s ostalim stvarima. Želiš dobar telefon ,kupiš Samsung ili iPhone,želiš malo probati nešto dalje,kupiš Xiaomi,Huawei , Realme ,Oneplus Google Pixel itd. Kupio sam pred neki dan Ducati tenisice/cipele nekakav mix. Nevjerojatno su mi udobne, probao sam na blef. Netko ne bi ni pogledao jer ne piše Nike,Adidas ili Timberlake
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Pixel je 14 koplja ispred Kineza jer nema kamion bloatwarea u sebi.
I nije realno uspoređivati mobitele i auto gume. A i na tome se vidi da je Apple klasa za sve ostale. Nemam Apple i nikad ne bih dao te pare za mobitel, ali kad ga koristiš, vidi se. Tak je sa svime, a baš kao što je Markan napisao, ne može si svatko priznati.
Zvuk je već druga stvar, to je toliko individualno da se ne da raspravljati. Ali evo, uzeo sam Genius 1250b jer se svi kunu u njih, 200 kuna. Onda sam uzeo Kurzweil KS-40A za 900, spojio na FiiO Olympus2 E10K za 700 kuna i zvuk je puno bolji, ako ništa, jer ne zuji.
Koliko para toliko muzike, nisam dovoljno bogat da kupujem jeftino. Dvije izreke koje s razlogom postoje.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Zašto su oznake laž?
Prije nekoliko godina dobio sam uvid u pravilnike. Pa sve je određeno, do zadnjeg detalja, ali svi, od izgleda podloge, vrste betona, granulacije agregata, uvjeti testiranja, uređaji, ne vidim kako bi tu došlo do grešaka i gdje.
Jes, ali ne postoji neovisno tijelo koje bi testiralo, već je sve prepušteno na povjerenje proizvođačima bez standardizirane kontrole.
Plus postoji faktor automobila... ista guma se na različitim automobilima različito ponaša, što je nemoguće prikazati ovakvim označavanjem.

Kao rezultat toga imaš da jedan Evergreen EU72, ''kinez'', ima istu oznaku za kišu kao i Conti EC5, a na cesti su dan i noć.
Pevec na Kukuljanovu ima onu podzemnu garažu... kinez voli i na suhom provrtiti tamo kada se izlazi, a Conti nema šanse, na sličnim autima. A kad je mokro da ne govorim o razlici, iz prve ruke. A ista EU oznaka :)

Ili uzmi testove kočenja na mokrom... kako ista A klasa gume (Hankook S1 evo2 vs Uniroyal RS3) ima razliku u dužini kočenja za gotovo cijelu dužinu auta. Komedija.

Nema logike ta toliki raspon guma na tržištu, od kojih svaka ima svoju prirodu, stane u dva razreda jedne oznake... jednostavno nemoguće. Meni to govori da oznake nemaju apsolutno nikakvu težinu ni svrhu.

A da ne počnem sa usporedbom oznaka na zimskim/ljetnim, logike je još manje. Iliti standardna EU uhljebarska logika.

Druge dvije oznake, potrošnja i buka, su toliko beznačajne da ih nemam volje dalje niti komentirati.

Čak postoji i EU dokument di, u vrlo ublaženom tonu, priznaj da su napravili sranje od posla. Al barem će opravdati još koju plaću... nu:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/HTML/?uri=CELEX:52018SC0189&rid=7#footnoteref36
Da citiram par najzanimljiviji dio:
Inaccurate information: tyre tests conducted by some MSAs and consumer organisations showed deviating results compared to the declared label values for all three performance parameters, but in particular for wet grip 31 .

Inaccurate information: the deviating test results are attributed by MSAs 35 to different test conditions, incorrect application of the test methods referred to in the TLR and a lack of transparency of testing conditions. The problem is most pronounced for the wet grip parameter. In addition, it is solely the responsibility of the manufacturers 36 to declare the classes on the label.



Sve u svemu, u potpunosti ignorirajte EU oznake na gumama. A iz hrpe drugih, relevantnijih testova se već da izvlačiti neke zaključke o gumama.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Secam se priče jednog vulkanizera, kad sam kupio gume u njihovom centru. Imamo emisiju SAT, i oni su radili testove guma. Elem, iz Michelin im je bio covek koji im ispricao kako je autor te emisije Alvirovic trazio od Michelin pare kako bi bili prvi na testu. Michelin naravno nije zeleo nikome da daje novac kad znaju da su najbolji. Te sezone na testu pobedio Barum.
 

La Marche

Iskreni optimist
...ne postoji neovisno tijelo koje bi testiralo, već je sve prepušteno na povjerenje proizvođačima bez standardizirane kontrole...
Hvala, pročitao sam cijeli tvoj post, a već nakon ovoga, sve je jasno.
To u onim predetaljnim pravilnicima nije pisalo...

Zlatom pišu, drekom zapečate.
A gomila novca bačena u vjetar.
Secam se priče jednog vulkanizera, kad sam kupio gume u njihovom centru. Imamo emisiju SAT, i oni su radili testove guma. Elem, iz Michelin im je bio covek koji im ispricao kako je autor te emisije Alvirovic trazio od Michelin pare kako bi bili prvi na testu. Michelin naravno nije zeleo nikome da daje novac kad znaju da su najbolji. Te sezone na testu pobedio Barum.
Ili je problem samo što je barum htio dati više? :)
 
Posljednje uređivanje:

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Dao je sigurno više, no taj iz Michelin je rekao da nisu nista dali. No, niko ni ne uzima u ozbiljno razmatranje testove u SAT emisiji, bar ja ne uzimam :)
 
Na vrh