Kvaliteta motornog ulja TOTAL

Dalibor

Dado Tornado
jeste primjetili da total quartz 9000 5w40 u ENERGY varijanti, koji je preplavio trziste, ne zadovoljava PSA normu Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296, a 7000 ENERGY ne zadovoljava 2294?! :D

od drugih ulja u trgovinama sirokom robom koliko znam shell helix ultra i mobil 3000 5w40 zadovoljavaju Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296.

ljeti sam koristio mobil 5w50, za zimu planirao motul v300 racing 5w40 ili fuchs racing gt pro s 5w40, ali zbog cijene potrazio sto ima po ducanima, i iznenadio se da to nisu oni stari quartzi koje sam lijevao u ZXa.

inace gore spomenute norme citroen je odredio radi sprecavanja talozenja garezi, toplinske stabilnosti i duljine intervala za izmjenu, a posebno za pezo/citro
 

Dalibor

Dado Tornado
evo ulja od Motula specijalno za citroen i peugeot stvorena prema Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296

ima odlične karakteristike: https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/12870/Specific_2296_5W-40_(GB).pdf?1340626872
(HTPS visokih 4,0 za ulje 5w40, važno protiv trošenja, TBN je isto visokih 10 radi otpornosti na starenje, iako indeks viskoznosti nije poseban vjerojatno posljedica nekog manje egzotičnog baznog ulja, vrlo vjerojatno nakrcan aditivima radi postizanja B71 2296).

kad bi ga bilo za naći u RH, zanimljiva alternativa total quartz 9000.

 

diegos

Well-known member
Malo je drugačija specifikacija, ne traže svi motori isto (ako gledamo po preporuci proizvođača)
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Evo samo da podjelim svoja iskustva sa Total INEO ECS. Do sada sam uvijek točio Total 9000 5w40, svakih 10-12kkm.
Na preporuku Anđelka iz Lagerosa sam uzeo 5w30.
Imam dojam da se regeneracija filtera udvostručila, tj. nešto što se prije događalo svakih 800ak km sada se događa svakih 1600km. Bilo je tu dosta otvorene ceste i brže vožnje po autoputu, ali jako opet. Razlika je primjetna.
I auto manje troši, pogotovo u gradskoj vožnji.

Tako da sve u svemu, jako sam zadovoljan.
 

Dalibor

Dado Tornado
to je "low saps" ulje za automobile sa DPF filterima.
saps je skračeno za sumporni pepeo, fosfor i sumpor.
ti elementi su kod nekih drugih vozila opet kritični za zaštitu protiv trošenja,
i ne bi koristio takva ulja u motorima koja ih ne traže (zbog filtera jel).
najčešće se radi o "rijetkim" uljima koja imaju niske vrijednosti viskoznosti na 40 i 100°.
ima ulja koja su low, mid i full SAPS
 

DS9

Active member
Neko bi mogao da se pita da li je to fordovsko ACEA C1 slično sa citroenovim/PSA Ineo First, sa obzirom da su na neki način sličnog viskoziteta na radnoj temperaturi, i na kraju krajeva oba su Totalova ulja, pa je prirodno pretpostaviti da je sastav aditiva kao i tip baznog ulja (ili bolje reći njihovog mixa) gotovo isti.

Ako se pogledaju specifikacije, osim što je Ineo First ipak tanje (za nijansu) - indeks viskoznost (IV) 167 vs. 187 jasno ukazuje da Ineo First ima većeg udela onog što podrazumevamo pod sintetikom.

U svojoj reklami/prezentaciji ulja Ineo First -
http://www.lubricants.total.com/consumers/lube-solutions-for-cars/our-engine-oil/total-quartz-ineo-first-0w-30.html
Total je ukratko prikazao svu problematiku oko podmazivanja motora - s tim što je za prednosti koje ističe sitnim slovima ukazao da su one u odnosu na standardno ulje, a što najčešće podrazumeva mineralno ulje 15W-40 po ACEA A3/B4. Ipak, u prikazu uštede goriva ističe da je 4,2 % dobijeno u odnosu na 5W-40 ulje, pa nije baš sasvim jasno da li se i ostalo odnosi na takvo ulje.

Logično je da se neko pita da li je za poređenje uzeto ulje npr. Q9000 5W-40 (koje dakle mnogi sa PSA vozilima koriste), ali čak i da jeste Total teško da bi to napisao.

A tek je teško za očekivati da Total sve ono što ističe za prednosti, napiše da je bolje u poređenju sa nekim uljem koje je slično koncipirano od nekog drugog proizvođača - a što najviše zanima onog koji bira ulje za neki motor. Normalno da bi razlike u brojkama bile jedva primetne (i pitanje u čiju korist).

Btw
jeste primjetili da total quartz 9000 5w40 u ENERGY varijanti, koji je preplavio trziste, ne zadovoljava PSA normu Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296, a 7000 ENERGY ne zadovoljava 2294?!

od drugih ulja u trgovinama sirokom robom koliko znam shell helix ultra i mobil 3000 5w40 zadovoljavaju Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296.

ljeti sam koristio mobil 5w50, za zimu planirao motul v300 racing 5w40 ili fuchs racing gt pro s 5w40, ali zbog cijene potrazio sto ima po ducanima, i iznenadio se da to nisu oni stari quartzi koje sam lijevao u ZXa.

inace gore spomenute norme citroen je odredio radi sprecavanja talozenja garezi, toplinske stabilnosti i duljine intervala za izmjenu, a posebno za pezo/citro
totalova serija Energy (dakle po pravilu ACEA A3/B4, Full SAPS), koliko je meni poznato nikada nije imala PSA homologaciju/approval - iako je PSA u svojim servisnim uputstvima navodila preporuku za upotrebi pojedinih ulja te serije.
[ame]http://service.citroen.com/dtt/CDP/donnees/fr_FR/2008_c1/c1_018_035_lubrifiants.pdf[/ame]

Razlog tome je da je PSA (sa Totalom) u periodu 2007-2009 razvila svoje sertifikate, i pri tome je očigledno odlučeno da predstavnik PSA B71 2296 bude obični Q9000 5W-40

Jedanput sam se obraćao Total-u, kao i PSA, sa najjednostavnijim (ali za njihovu politiku teškim) pitanjem - da li je za moj C3 1.4 HDi bez FAP pogodnije ulje Q9000 5W-40 ili Ineo ECS (jer se oba preporučuju kroz servisnu dokumentaciju, bez obzira što motor nema FAP ). Nisu mi odgovorili. A nisu iz jednostavnog razloga što je odgovor na takvo pitanje sasvim diskutabilan.

Ono što je istakao konaroast, mogli bi da očekuju i oni kojima su servisi sipali Q9000 5W-40, a dokumentacija preporučuje i Ineo ECS (što je u slučaju motora sa FAP praktično ultimatum)

Ovim gore sam hteo da istaknem da princip koji jeste jednostavan za odlućivanje korisnika i/ili majstora (tipa - najbolje/najadekvatnije je što je fabrika preporučila) ume da bude prilično razvučen ako se uzimaju detalji u obzir. Definitivno je fabrika u pravu kada za neki motor navodi da tu ne treba da ide čisto minerakno ulje nego samo ono što nazivamo sintetskim, ali je poprililično diskutabilno da li ulje koje zadovoljava BMW LL01 i npr. MB 229.3 (a nije mu nevadeno da zadovoljava i PSA) - ne bi bilo adekvatno za motor kome proizvođač (od nekog godišta) preporučuje/zahteva PSA B71 2296, a pri tome je taj isti proizvođač u prethodnim godištima kada nije bio kreirao svoju normu, navodio da je adekvatno upotrebiti i ono ulje koje nema njegov sertifikat/homologaciju/approval.

[ame]http://204.92.52.209/Egypte/pdf/quartz_9000_5w40.pdf[/ame]

[ame]http://www.bassettpetroleum.com/wp-content/uploads/2014/08/QUARTZ-9000-ENERGY-5W-40-PIB.pdf[/ame]

[ame]http://www4.total.fr/asia-oceania/australia/Technical%20Data%20Sheets/TOTAL/TOTAL%20Automotive/01%20-%20Passenger%20Car%20Engine%20Oil/03%20-%20Full%20Synthetic/QUARTZ%209000%20ENERGY%200W30%200114.pdf[/ame]

E da, na pomen Motulove serije 300V koja je mnogima referenca za najkvalitenija serijska sportska ulja, kad je već tema o Totalu - vrlo bih obratio pažnju na Yacco seriju Competition https://www.yacco.com/range/2-automobile/12/ posebno na ono iz viskozne gradacije 0W-40.

Manje je poznato da je tog manjeg tradicionalnog proizvođača sportskih ulja, posebno za Citroene, praktično preuzeo Total ostavivši mu slobodu razvoja.

Što se Hrvatske tiče uvoznik bi trebao da je ovaj
Autocentar Marinici D.O.O.
TRAMPOV BREG 21
51216 Viskovo
Croatia
[email protected]

Što se mene lično tiče, da mi treba sportsko ulje (a ne treba mi uopšte) koristio bih modriču sport 10W-60, koje je uglavnom inferiorno po osobinama od pomenutih sportskih ulja, al`bez uporednih merenja na stazi to mi ne bi previše značilo.

Onome ko npr. traži retke praktične (a objavljene) reference o tome koliko 300V ume da bude superioran - dole je navod čoveka koji ga je uporedio sa castrolovim Edge 0W-40. Doduše i nisu baš ulja iste kategorije/namene ali se dobro vidi šta se može očekivati. Za mene bi zaključak bio da se Edge odlično pokazao, a za 300V se to (i još bolje) po defaultu očekuje. Obaška što je logično da značajnija koncentracija polimera kod castrola (zbog razvučene gradacije) vremenom posustaje. Sa druge strane, pitanje je kako bi stvari izgledale ako bi se 300V koristio za ono čemu je navedeni castrol sertifikovan (npr. BMW Longlife-01)

http://www.350z-tech.com/forums/148-australia/67978-track-testing-motul-300v-10w40-vs-castrol-edge-0w40.html
 

anburaze

New member
Sad mi stavite musicu u uho......ja vozim c5 2.0hdi 103kw, i jednom prilikom mi mehanicar uz ka u nakon servisa veli da bi bilo bolje da lijevam 5w30, a ja i dalje lijevam quartz 9000 5w40, zbog sumpora, fap-a itd......ako je itko presao na 5w30 s ovakvim vozilom, dali vam trosi vise ulja 5w30 u 10000km od 5w40?
 

DS9

Active member
Nema potrebe za bubicom :whistling: ali nije baš jasno da li tvoj 2.0 hdi ima FAP.

Kako god, PSA je u nekim servisnim dokumentacijama (ranijih godišta, pre 2010.) sasvim legitimno dozvoljavala upotrebu i Full SAPS (kao što je Q9000) ulja u motorima sa FAP (kao i obratno).

Sa CFS-a iskustveno znamo da nešto starijim motorima 2.0 HDi sasvim odgovara Q9000 5W-40 jer su sa njim nekoliko prešli preko 400,000 km. Ovde je Deda na prethodnoj stranici naveo slično za Berlinga sa istim motorom. S` što treba imati u vidu da sastav Q9000 nije uvek bio isti i da su mu se specifikacije menjale (mada je to slučaj i sa ostalima).

Potrošnja ulja je inače sasvim druga stvar - i nije baš odgovarajući (tj. nije linerana zavisnost) parametar za ocenjivanje da li je neko ulje bolje ili lošije, ili da li više ili manje odgovara motoru.

Niži viskozitet generalno favorizuje potrošnju ulja, ali je favorizuju i povišeni obrtaji, veći zazori itd. - pa je u celoj priči gomila parametara (oko potrošnje ulja).
Osim toga ako nekakvo ulje nižeg viskoziteta izazove veći gubitak ulja (nisam rekao potrošnju ulja) to može da znači da je otčepio već načetu zaptivku, koja je bila zrela za menjanje. Neko zbog toga proglasi ulje za đubre - a istina je da je odlično učinilo ono za šta je i formulisano.

Ja mogu da navedem primer čoveka koji žustrije vozi xsaru picasso 1,8 benzin/plin, i koji konstatuje primetno veću potrošnju ulja sa Q9000 5W-40 nego sa Q7000 10W-40 - a sa druge strane lično mogu da potvrdim da je u mom motoru (1,4 HDi bez FAP, 2006.) potrošnja ulja za 12000 km bila praktično identična za Q9000 5W-40 i sa famovim premium 5W-40 (koji je usput i ACEA C3). Uz to, nakon prelaska na famovo ACEA C2 ulje koje je dosta tanje (dakle pandan Ineo-u ECS) potrošnja ulja je opet na istom nivou, čak možda i manja (jer je određivanje malih razlika u potrošnji ulja, čitaj do oko 0,5 L - vrlo teško odnosno diskutabilno i zahteva poseban trud, osim ako se to čini u laboratorijskim uslovima sa neopevano skupom istraživačkom opremom).

Ali - takav rezultat verovatno bitno više govori o načinu eksploatacije tog motora, nego što govori o nekakvoj razlici među uljima odnosno različitim njihovim tipovima/viskozitetima/normama.

Obrni/okreni pošto je ulje (tj. njegov adekvatan/preporučen izbor) kompromis suprotstavljenih zahteva - u celoj priči, ako se pominju razlike među različito koncipiranim, a preporučenim uljima, vrlo je bitan način eksploatacije, jer nije isto da li motor većinom radi na (temp. rashladne tečnosti) na 90 C ili na 120 C. U drugom slučaju ulje prestaje da vrši sve one funkcije koje bi trebalo - ako nije odgovarajućeg viskoziteta i sastava. Doduše, i u prvom slučaju se to dešava ako ulje nije odgovarajućeg viskoziteta i sastava ali će motor to duže podneti pre nego ispusti dušu.

Kada bi me neki prijatelj pitao šta da sipa u svoj 2,0 HDi )bez obzira da li ima ili nema FAP) a prethodno je koristio Q9000 5W-40 - rekao bih mu da ako motor ima FAP, obavezno pređe na Ineo ECS. U slučaju da nema FAP, rekao bih mu da proba neko totalovo ulje iz 5W-30 gradacije, najpre po ACEA C3 - odnosno Ineo MC3 5W-30. (koje je po viskozitetu na radnoj temperaturi između Q9000 5W-40 i Ineo ECS). Pa da mi kaže utiske nakon oko 5000-10000 km.

Ukoliko bi mi prijavio da nije konstatovao bitnu razliku u potrošnji ulja, rekao bih mu da u sledećoj izmeni proba Ineo ECS - jer to što bi mi rekao bi značilo (između ostalog) da je njegov način eksploatacije motora takav da bi mu Ineo ECS odgovaralo.

Ukratko, sa srpskog nezavisnog foruma ljubitelja citroena, prema onome što su prijavljivali ljudi sa HDi kojima su servisi sipali Q9000 5W-40, a motor imao DPF - oni koji su prešli na Ineo ECS se ne vraćaju na prethodno.

Inače, ja se nadam da će u buduće oni koji koriste Ineo ECS, probati i Ineo First (iako to njihov motor striktno ne zahteva, ali mu je autorizovano za upotrebu) pa prijaviti utiske. Specifikacije Ineo First su takve (odlične) da je logično upotrebiti ga ako je motor kome se zahteva Ineo ECS u dobrom stanju.

Sad, to što bih ja lično, ako pominjemo ulja sa psa odobrenjem pre (nego Total) izabrao npr. ova dole dva je sasvim lični izbor.

https://www.wolflubes.com/EN_EU/products/product_65615.aspx

https://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=16&ved=0ahUKEwiQxpagnpTQAhWIESwKHRrXD_QQFghuMA8&url=http://www.valvoline.it/uploadedFiles/7108.pdf&usg=AFQjCNFL65orgJ5rK8Y3ywZs7hGPhIANbg

Nadam se da sam uglavnom bio jasan.

Srećno



P. S.

i jednom prilikom mi mehanicar uz ka u nakon servisa veli da bi bilo bolje da lijevam 5w30, a ja i dalje lijevam quartz 9000 5w40
Pa, ozbiljno pozdravi mehaničara, i kaži mu da ima još jedan koji smatra slično, i da mu je drago što ima mehaničara koji se ne drže uvek/čvrsto starijih koncepcija da je deblje ulje generalno bolji izbor.

Sa tim 2.0 HDi se ne trka, može se raspravljati o tome da li su mu zazori takvi da bi mu više odgovaralo 5W-40 ili 5W-30 - al` lično mislim da mu je zgodnije da hladan što pre dobije ulje u najudaljenijim oblastima, nego da se vlasnik oslanja na potencijalno bolju zaštitu zbog debljeg ulja pri eksploataciji koju možda nikad nije učinio.

Naravno, druga bi bila priča ako se sa tim motorom vuče prikolica celo leto po grčkim ili turskim gudurama.

***

U vezi toga,

to je "low saps" ulje za automobile sa DPF filterima.
saps je skračeno za sumporni pepeo, fosfor i sumpor.
ti elementi su kod nekih drugih vozila opet kritični za zaštitu protiv trošenja,
i ne bi koristio takva ulja u motorima koja ih ne traže (zbog filtera jel).
najčešće se radi o "rijetkim" uljima koja imaju niske vrijednosti viskoznosti na 40 i 100°.
ima ulja koja su low, mid i full SAPS
ovakav stav je sasvim legitiman, odnosno tačan (posebno onome čija je lična preferenca sportska vožnja), s tim što se neko sigurno pita kako to da istom motoru koji ima FAP bude odgovarajuće i prilično tanje ulje.

Možda će neko smatrati da je zbog ekoloških zahteva pritisak (na proizvođače motora i ulja) toliki da oni prave takve kompromise koji rezultuju manje trajnim motorima. Ako se osvrnemo kako je to bilo pre npr. tridesetak godina - pitanje je šta bi smo zaključili, jer danas motori sa današnjim uljima uglavnom prolaze više.

Dole je predavanje jednog od glavnoih (malo je reći) stručnjaka u Shell-u - i ono što on tu navodi baca nešto drugačije svetlo na klasično pitanje da li je istom motoru zgodnije deblje ili tanje ulje.

[ame]http://www.ltu.se/cms_fs/1.82748!/file/IanTaylor.pdf[/ame]
 
Posljednje uređivanje:

Dalibor

Dado Tornado
Sa druge strane, pitanje je kako bi stvari izgledale ako bi se 300V koristio za ono čemu je navedeni castrol sertifikovan (npr. BMW Longlife-01)
trkača ulja ne treba koristiti u običnim autima dulje od 5 tkm ili 6 mj.,
to su ulja koja moraju dati izvrsne rezultate tijekom kratkih vremena utrka,
nemaju aditive za dulje intervale izmjene kakvi su u običnim autima.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

ZlatkoC4

Well-known member
jednom prilikom mi mehanicar uz ka u nakon servisa veli da bi bilo bolje da lijevam 5w30,
Majstor ti je dobro preporučio ineo ecs 5w-30 direktno sudjeluje u boljem procesu sagaranja čađi i potrošnji goriva. Tako da je svakako bolji za motor sa fap filterom.

Ja koristim ineo First 0-30 a također mogu sipati i 5-30. oba su preporučena na hdi motorima sa fap.

Možda će neko smatrati da je zbog ekoloških zahteva pritisak (na proizvođače motora i ulja) toliki da oni prave takve kompromise koji rezultuju manje trajnim motorima. Ako se osvrnemo kako je to bilo pre npr. tridesetak godina - pitanje je šta bi smo zaključili, jer danas motori sa današnjim uljima uglavnom prolaze više.
Nema tu nekih posebnih pritisaka jednostavno se tehnologija poboljšala a time i prilagodba okolišu potrošnji usavršila na spram nekad.

Stare motore uspoređivati sa novim bih bilo po meni apsurdno, novi motori bez problema rade od 300tkm pa do 1miliona ovisno o motoru. dok stari motori nisu mogli tome približiti ni pod razno a već su se raskopavali od 60tkm pa prema gore i radile se generalke na motorima dok na novim motorima uz redovno održavanje nema više generalki a prevale neusporedivo veće km od starih motora.

Tako da se životni vijek motora u stvari produžio a ne smanjio.
Također treba uzeti u obzir da nekada i danas nije bilo potrebe za prelaženjem ovolikih km kao danas.
Današnji motori troše kao upaljač na spram starih motora. :grin:
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
trkača ulja ne treba koristiti u običnim autima dulje od 5 tkm ili 6 mj.,
to su ulja koja moraju dati izvrsne rezultate tijekom kratkih vremena utrka,
nemaju aditive za dulje intervale izmjene kakvi su u običnim autima.
Upravo tako, zato i rekoh da se Edge pokazao još i odličnim u nameni za koju je 300V optimalan.
 

Saks

New member
Da, vijek motora se produljio, ali zu cijenu da su novi motori postali potrosni. Nema vise generalke kod majstora ovako, eventualno ako zelis Motor reparirat onda tvornicki reparirani ali i to sve rijedje. Jer radije ljudi kupe odmah drugi Auto i amen. Ubiti cijela filozofija autoindustrije se svodi na to sve vise i vise, cim manje mogucnosti za popravak tj. moguc popravak al zu cijenu da ti se vrti, a vise da se na to ide da se Auti mjenjaju.
 

cesar19

New member
Pozdrav,

Sa Xsare 1,4HDI sam prešao na 2,0HDI (90KS) i na red dolazi mali servis. Vidim u Kauflandu Total Classic 10w40 120kn što mi se čini kao ok cijena i sjećam se da sam baš to ulje uzimao za 1,4HDI. Kakva je stvar sa 2,0 motorom? Moram li uzimati drugo ulje ili je i ovo ok? Èisto ako mi možete ukratko dati neke preporuke.
 

cesar19

New member
Bogme imaju odlične cijene, a još su mi i blizu. Baš ću otići vidjeti. Po tvom mišljenju koje je najbolje ulje za moj motor? Nije mi problem dati 50kn više ako će to produžiti život moturu ili mu smanjiti potrošnju i sl.
 
Na vrh