Kvaliteta motornog ulja TOTAL

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Evo par postova iznad je kolega spomenuo baš tvoj motor... i ovo ulje što sam ti stavio link.
Razumije se u ulje više od mene, pa nebih puno dodavao :D
 

DS9

Active member
Hvala Ivane, izgleda da ljudi slabo obrate pažnju na prethodno pisano čak i kada se to nalazi na istoj strani na kojoj postavljaju pitanje. Biće da se netiquete izgubio u vremenu (i prostoru).i ostao rezervisan samo za informatičarske dinosauruse.

:angel:


***

Inače, pravi Total je i Quartz Classic 10W-40, ali je poznato da je to bitno manje kvalitetno (to ulje npr. ne zadovoljava PSA B71 2294 kao npr. Quartz 7000 10W-40, čiji je pandan) ulje od pomenutog Quartz 9000 5W-40 koje se može smatrati kao najefektnije ulje (u smislu zaštite motora, u okviru propisanih normi) za gotovo sve benzince i dizele bez DPF.

Informacije nekoliko iskusnih servisera sa CFS-a, a koje se tiču motora 2.0 HDi, idu u prilog korišćenja Quartz 9000 5W-40, i to bez obzira na pređenu kilometražu (što je i logično).

Najjednostavnije rečeno - iako servisna dokumentacija (najverovatnje - jer nije precizirano godište te xsare 2.0 hdi) dozvoljava upotrebu i tog quartz classic (jer zadovoljava ACEA A3/B4), definitivno će se motoru učiniti usluga sa Quratz 9000 5W-40.

I u smislu hladnog starta, i u smislu zaštite motora u najopterećenijim uslovima, i u smislu dužeg efektivnog intervala zamene tj. trajnosti/upotrebljivosti ulja itd.

Normo/homologacija PSA B71 2296 koju poseduje to ulje, koja ne mora nužno da bude ultimativan zahtev za taj motor (jer formalno to zavisi od njegovog godišta) ide u prilog tome.

Lično mislim da je razlika u ceni ta dva ulja tolika da je q9000 bitno manje skupo u odnosu na to koliko je bitno više kvalitetniji od tog classic-a.

Druga je priča što to nekome ne mora da znači ništa ako je njemu bitnije da u npr. pet izmena (koliko npr. planira da rabi taj motor) manje plati ulje - jer za tu razliku može da kupi npr. par pljeskavica koje su mu mnogo bitnije u životu.
 
Posljednje uređivanje:

cesar19

New member
Kao prvo hvala DS9 i Ivan. Pročitao sam cijelu temu ali pošto sam "noob" nisam znao pišete li o istom motoru 2.0HDI (90KS) godina 2003. jer, koliko znam, postoji i jača verzija tog motora. Samo zbog toga sam postavio pitanje.

Mislim da ste mi pomogli pri odabiru, jedino što sam pročitao na drugim forumima da bi bilo dobro stavljati isto ulje koje je stavljao i vlasnik prije, a to bi trebao provjeriti s njim. Iako ja volim stavljati Total pošto ga preporuča Citroen
 

toma

Active member
Citam i ja prek moba i vidim da pise da je quartz 5w40 9000 za aute bez dpfa ali moj 2.2 hdi je dolazio s dpfom i ide to ulje unutra. Doduse sada nema dpfa :D al koje ulje bi preporucili za 2.2 hdi? Nisam nigdje procitao(gledam prek moba pa sam mozda i preskocio).
 

DS9

Active member
Upravo tako, jer pitanje mešljivosti različitih automativnih motornih ulja praktično i ne postoji - pogotovo onih koja zadovoljavaju iste/slične norme.

U to se može osvedočiti svako ko pogleda npr. FAQ bilo koje veće kompanije
http://www.lubricants.total.com/contact-et-faq/our-faq.html
https://mobiloil.com/en/faq/product-faqs

Razlog je jer su prvenstveno i različita bazna ulja sasvim mešljiva, a sa obzirom da su aditivi koji se dodaju većini ulja koja zadovoljavaju iste/bliske norme u današnje vreme standardizovani - tj. nema baš ni neke verovatnoće da će negativno uticati jedni na druge u smislu da bi se istaložili i eventualno načinili neki bitan negativan efekat.

Rabljeno ulje definitovno delom ostaje u motoru prilikom standardne izmene, i to u količini od oko nekoliko procenata. Njegove osobine su bitno premenjene, ali je zato sastav novog/svežeg ulja prilagođen tako da ono sasvim "neutrališe" staro ulje. Hoću da kažem da je staro zaostalo ulje mnogo različitija stvar nego neko novo ulje, pa opet nema problema.

Najčešće, dešava se da poneki majstor pogrešno shvata hemizam motornog ulja (i način njegovog funkcionisana) - pa širi priču da posle jednog "tipa" (pod čime najčešće podrazumeva drugačiju gradaciju) obavezno mora da se npr. aditivima ispere motor kako bi nakon toga u njega išlo drugačije (uglavnom kvalitetnije) ulje.

Tu je pomešano nekoliko stvari pa je blaga preporuka da nije sasvim zgodno stalno mešati različita ulja - to dignuto na nivo zabrane čijim bi kršenjem došlo do upropaščivanja motora (što je sasvim daleko od istine).

Ako je motor posebno zanemaren, njemu može koristiti ispiranje da se ratosilja gadnih naslaga zbog višestrukog preterivanja intervala u kombinaciji sa korišćenjem manje kvalitetnog ulja - ali ako se uobičajeno koristilo nekakvo ulje, pa još i preporučenih normi (ovo Classic je ACEA A3/B4 - što identično zadovoljava i pomenuti Q9000), nema nikakvog bitnog razloga da se čini nešto dodatno samo zato što se menja gradacija ili se eventualno prelazi na ulje sličnih/bliskih normi (tipa sa ulja koje zadovoljava ACEA A3/B4 na ulje ACEA A/5/B5 ili ACEA C2), a relativno kvalitetnijeg sastava.

Ako bi vam neko rekao da morate da dobro isperete usta ukoliko nakon suncokretovog ulja jedete maslinovo verovatno bi ste se i nasmejali. A pogotovo ako bi vam rekao da ukoliko to ne učinite imate šansu da se npr. prehladite ili da vam omekšaju zubi.

Sa nekim nadobudnim majstorom možete da se kladite da uzmete dva sveža motorna ulja i da ih pomešate u sličnim količinama pa neka ostanu koju nedelju u providnoj boci da se vidi da li će se posebno zamutiti (što bi značilo da aditivi jednog talože aditive drugog ili da se kreiralo zajedničko jedinjenje - što je ekstremno mala verovatnoća) - i da se neće ništa bitno desiti, tj. mešavina će ostati slično bistra. Mada, kad bi i došlo do zamućenja - pre bih sumnjao u diskutabilan kvalitet providne plastike, odnosno kod takvog testa bi trebalo u iste providne boce staviti i pojedinačna ulja.

Dakle, baš kao što reče Doomsday - nema veze šta je bilo pre...važno da je sada kako treba.

***

Što se preporuka za ulje tiče, servisno uputstvo iz godišta te xsare je jasno da se preporučuje nekoliko ulja, raznih gradacija. Strana 45. (pdf-a 49.)
http://service.citroen.com/dtt/CDP/code/en_US/Xsara/index_2003.html
a može se videti i da se za 2.2 HDi preporučuje isto (pod Other HDi engines).

Èisto lično, moj stav odnosno preferenca je više puta isticana u generalnoj temi o uljima u smislu favorizovanja proizvođača sa Balkana, ali pošto je ovo tema o Total uljima - za 2.0 HDi kao i za 2.2 HDi bih (u okviru totalovih ulja) ukoliko je dostupan za nijansu više bih preferirao totalovu varijantu sa nešto više sisntetika - Quartz 9000 Energy 5W-40.
http://catalog.lubricants.total.com/en/products/nct/QUARTZ-9000-ENERGY-5W-40
Naravno, sveprisutni Quartz 9000 5W-40 je praktično default i sa njime nema greške.

Ko bude na servisnom sajtu pogledao plan održavanja i bude eventualno konstatovao da se preporučuju i znatno tanja ulja na radnoj temperaturi (koja su kreirana kasnije od pomenutog servisnog uputstva) - kao što je npr. Ineo ECS, upotrebu toga bih pozdravio, s tim što su takva ulja primarno razvijena kao kompromis u zaštiti motora i DPF-a

Za najteže uslove eksploatacije verovatno nisu najsrećnije rešenje za motore odnosno HDi koji nemaju FAP (jer mogu koristiti Full SAPS ulja kakva su ova q9000 serije).

Sa druge strane, onima koji takve jače mašine (2,0 i 2,2 HDi) umereno eksploatišu, ulje kakvo je Ineo ECS bi moglo da se uspostavi idealnim zbog uštede goriva. Takođe, nešto između bi bila upotreba i npr. ulja kakvo je Ineo MC3 5W-30, a mislim da je možda i najidealniji error-proof kompromis upotreba ulja Ineo Efficiency 0W-30. Èisto lično - mislim je ovo možda i najbolje totalovo ulje za širu upotrebu.

Po viskozitetu na radnoj temperaturi - ono je za oko 1 cSt deblje od Ineo ECS, za zanemarivu nijansu tanje od Ineo MC3 5W-30 (0.4 cSt) i oko 3 cSt tanje od Q9000 5W-40. Sa obzirom da je sastavom ACEA C3 (a viskoznošću praktično najdeblje ACEA C2) - moglo bi da se uspostavi odličnim izborom za očuvane HDi, i praktično idealnim za sve novije osim e-hdi. Obaška što je to ulje propisano za one (benzinske) motore koje je PSA razvijala sa BMW, jer od potonjeg poseduje odobrenje po normi LL-04.

[ame]http://www.fuel-economy.lubricants.total.com/documents/pdf/cars/nl/total_quartz_ineo_efficiency_0w30_012014_en.pdf[/ame]


***

Ko ne može sasvim da isprati sve ovo što sam naveo - suština mog ličnog stava je da bih ja za HDi birao novije koncipirana ulja bez obzira što ona striktno ne posuduju PSA odobrenja. (što inače i činiim za svoj auto)

Na primer, umesto Quartz 9000 5W-40, verovatno bih pre razmišljao o Quartz 9000 Energy 5W-40 (za potrebu onih koji više naprežu motor, i/ili za benzince) ili Total Ineo MC3 5W-40 (koje sam pomenuo u 5W-30 gradaciji) za umerenije rabljenje. Onima kojima je ultimatum da koriste Ineo ECS zbog prisustva DPF, a koji su uvek u dilemi da li je to pretanko ulje jer znatno forsiraju motor i na visokim ambijentalnim temperaturama - bih dakle pre savetovao Ineo MC3 5W-30 ili još pre Ineo Efficency 0W-30.

Plan održavanja za mnoga vozila iz godišta od pre npr. 2008. (kada su kreirane specifične PSA norme) verujem da pominje i upotrebu/preporuku Ineo ECS (to je npr. i slučaj za 1.4 HDi moje c3ojke koja nema dpf, iz 2006.) pa se čovek onda pita kako to sad da pređe sa poprilično debelog Q9000 5W-40 na znatno tanji Ineo ECS koji je ionako kreiran za motor koji ima DPF (a njegov motor to npr. nema) - pa su moji komentari najpre upućeni ljudima koji o tome razmišljaju.

Takođe, može se videti iz cele priče koliko je Total veliki, odnosno koliko mu je široka paleta motornih ulja pa zbog toga može i da se prema finim razlikama u eksploataciji motora probere "idealno" ulje.

Ko bude rekao da se treba držati striktno onoga što piše u servisnoj knjižici - mogu samo da kažem da PSA aktuelnim planom održavanja tu striktnost (za pojedine motore, mora se proveriti) donekle "razvodnjava", što je donekle i razumljivo jer i razvoj ulja ne stagnira.

Ono što sam ja viđao u svom motoru i još po nekim drugim je to da se upotrebom tanjih ulja koja imaju sniženi sadržaj materija zbog kojih zaostaje manje pepela (SAPS) zbirno dobija veći "kvalitet" u smislu da motor ne mora trpi drastično (u zimskim uslovima posebno izraženo kao dobit u zaštiti motora), ali da je najverovatnije čistiji, da ušteda goriva za koji procenat može da bude nezanemariva, i da generalno uzešvi takva ulja u nešto dužem intervalu zadržavaju osobine bliže prvobitnim.

Eventualne razlike u potrošnji ulja (zbog razlika u viskozitetu) su posebna priča, kao i razlike u ceni ulja. Èetvrta priča bi bila upotreba motora bliska sportskim namenema. Većinu poslednjeg što sam naveo je za pretpostavljeno uobičajeno, relativno umereno/bezbedno korišćenje auta.

Na kraju, sva ova moja priča oko pominjanja i ne striktno/sasvim preporučenih ulja ima za cilj da ljudima koji (nekim slučajem) smatraju da nikako ne smeju da upotrebe bilo kakvo drugo ulje osim onog koje pominje servisna knjižica (obaška što takvo više i ne postoji jer pod istim imenom ta ulja danas imaju drugačiji sastav) - to jednostavno nije tako (i nije toliko striktno).

Preporuke su napisane da budu kratke, jasne i da obuhvate najčešće a razne slučajeve (odnosno budu dobar kompromis) - dok sa druge strane na jednom ovakvom forumu, može se dozvoliti i rasprava o finim razlikama i evenetualno najefektnijem izboru ulja za konkretni auto konkretnog vozača/vlasnika.

U tom smislu Total ima gotovo idealno široku paletu ulja (što naravno nije čudo) - i nesumnjiv kvalitet.
 
Posljednje uređivanje:

mamut

C5
Donator foruma


FRANCUSKA kompanija Total, četvrti svjetski proizvođač ulja i plina, svjetski lider u proizvodnji tekućeg naftnog plina (LPG) i jedan od vodećih igrača u proizvodnji energije s niskim sadržajem ugljika, otvara direktno predstavništvo kompanije u Hrvatskoj.

Total vjeruje kako svojim direktnim prisustvom može doprinijeti razvoju lokalnog tržišta i ojačati ekonomske odnose s Hrvatskom, ali i da će biti u još povoljnijoj poziciji da osluhne potrebe krajnjih korisnika i odgovori na njihove potrebe.

Provjera porijekla ulja putem broja šarže na boci, analiza performansi ulja slanjem uzoraka nezavisnom laboratoriju ANAC s europskim centrom u Belgiji, kao i preporuka za korištenje proizvoda koji će optimizirati potrošnju goriva i produžiti životni rad motora, samo su dio usluga koje Total pruža svojim korisnicima.

Kompanija Total Croatia d.o.o. je jedini ovlašteni uvoznik Total i Elf maziva. Totalovi proizvodi se mogu kupiti u svim maloprodajnim objektima ovlaštenih distributera. Više informacija može se naći na lokaliziranoj Internetskoj stranici www.total.hr.

http://www.index.hr/auto/clanak/total-otvara-predstavnistvo-u-hrvatskoj/1014342.aspx
 
Na vrh