C5 Količina LDS ulja

Pavel

Lepi™
Auto bio spušten full ali ulje se ne nazire. Usro sam se kad sam vidio. Ovjes radi normalno iako sam primjetio da se zadnjih par dana ne podigne/spusti kad otključam auto. Idem sad hitno tražiti tko ima u Sisku Total LDS ulje.

Izmjena ide na istu foru? Spustim i dosipam ili ima neka procedura? Hoće 2l biti dovoljno?
 

Profiler07

Well-known member
ne mozes ti mijenjati ulje...za promjenu ulja moras ici u servis jer se mora i odzraciti preko dijag,a ovako slobodno naspi koliko ti fali i mislim da ti ne fali vise od 0.3dl jer da je vise ne bi ti auto moglo raditi odnosno pumpa bi riknula
 

Pavel

Lepi™
Ma da, na to sam mislio. Spremnik je onako, polusuh. Ne nazire se ulje. Ja bi samo dosuo, ne bi sve ispustao i dolijevao jer je to velika za:cenzura::cenzura::cenzura:ancija a mislim da nije tako kriticno. Ali znaci za postupak dolijevanja nekih 2-3dcl se moze bez dijagnostike?
 

Profiler07

Well-known member
ma mozes ti sve doliti bez dijag,problem je samo kad mijenjas onda moras na dijag...a ovako dolijes i kad se bude vidjelo u rezerovaru da ima ulja onda ga zatvori i uradi nekoliko sklekova sa autom i onda opet na najnizi polozaj i onda pogledaj jel treba jos
 

Doomsday

U prolazu...
Dolijevat možeš uvijek bez dijagnostike, ako ne mijenjaš komplet i ne moraš odzračivat, dijagnostika ti nije potrebna...

Možeš dolit koliko god faali, ali obzirom da se voziš više-manje normalno, ekipa kaže da ti vjerojatno nedostaje samo 2-3 dcl, jer bi imao većih problema da ti fali više od toga...

:)
 

Pavel

Lepi™
Dolio sam pola litre, podigao ga, pa spustio, sad je u normalnoj poziciji. Sad se nazire ulje tj u ravnini je dna. I kod otkljucavanja se podize, kod zakljucavanja spusta. Sve je u redu sada. :)

Hvala svima
 

Pavel

Lepi™
Nakon probne vožnje mogu samo reći da sam primjetio da je nešto mekaniji i da malo više ljulja. Očito je taj manjak ulja igrao nekakvu ulogu. Sad je dosta labaviji. Dobro da sam pročitao i išao to provjeriti. Hvala svima na savjetima i pomoći. :)
 

bikerbj

Member
evo išao i ja provjerit i kod mene suho što se tiče ulja....e sad ja planiram napravit komplet izmjenu jer ovo je ipak prevalilo 230tkm samo da mi stigne dijagnostika.....nego mora li biti isključivo total lds ili može i neko drugo ako mi je prihvatljivije po cijeni....
 

Milosh

Test
Evo šta kaže service kako se ispravno gleda količina LDS ulja.

Prvo treba preko dijagnostike ispustiti pritisak iz sistema, pa onda pokrenuti postupak za provjeru u samom Diagbox-u. Nisam siguran ako se ovo ne uradi, da li to utiče na nivo ulja u posudi, kao što nisam siguran ni da li ovaj postupak nešto zapravo radi ili samo prikazuje uputstva za provjeru.

Uglavnom, treba spustiti auto u najniži položaj i pregledati nivu u posudi. Nivo treba biti između a i b oznaka na drugoj slici.



 

Milosh

Test
E, sad ću malo da obradujem sve vas sa hidraulikom na C5. :grin:

Ako ste pratili, znate da sam nedavno kontrolisao nivo LDS-a na preporučeni način (spuštanje auta u najniži položaj i kontrola nivoa) i da sam zaključio da mi nedostaje ulja. Zatim sam dosuo 1 litar i nakon toga je nivo i dalje bio ispod minimuma, pa sam zaključio da trebam još dosuti.

Nakon toga sam vidio ovu proceduru u service-u kako se pravilno provjerava nivo i odlučio da tako provjerim.

Prvo se u Diagbox-u odabere ''Delivery of vehicle to customer'' pa onda ''Check the level of LDS fluid''. Nakon toga, Diagbox postavi pitanje da li da ispusti pritisak iz sistema:

''Do you wish to depressurize the system now? Depressurization will take 3 minutes. Click OK to proceed.''

Ja sam misleći da gore navedenu proceduru iz service-a znam napamet odmah kliknuo OK, a prvo sam trebao odvrnuti čep od posude. :whistling: Ali to ipak nije bio problem, jer se desilo sledeće..

Kad se klikne na OK, auto se maksimalno spusti. To nije ni blizu onog normalnog najnižeg položaja koji se može zadati preko prekidača u kabini, već puno niže. Nisam mogao vjerovati koliko se spustio, jedva da ruka može stati između poda auta i tla. Dovoljno je prostora da se samo poljski miš može provući. :)







To spuštanje je trajalo tri minute a za to vrijeme se čulo nešto kao blago šištanje u predjelu posude i pumpe za LDS. Tek na pola tog procesa sam primjetio da LDS izlazi kroz čep posude, a toliko ga je već izašlo da je procurio na pod garaže. Stavio sam na čep neku staru krpu koja je na kraju bila skroz natopljena LDS-om.

Kad je procedura gotova, Diagbox kaže da se isključi kontakt, pričeka par minuta pa otpoji akumulator. Tako sam i napravio.

Odvrnem zatim čep od posude, kad ono nivo ulja do vrha, do čepa.

Vratim čep, spojim akumulator, dam kontakt, ništa se ne dešava. Upalim auto, on se normalno digne u položaj za vožnju. Probam ga dići i spustiti, sve radi normalno. Pogledam greške pomoću Diagbox-a, nije ih bilo.

Onda sam još jednom ponovio postupak da bih ga snimio. Ovaj put sam prethodno odvurnuo čep i onda snimio ovaj video dok se on spuštao.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=1gnMe1YskSo[/ame]

U principu je isti postupak kao na ovom drugom videu sa starijim C5.

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=pom6S1tU3uQ[/ame]


Moj zaključak je da je onaj način provjeravanja, bez dijagnostike, nepravilan, jer se auto ne može dovoljno spustiti da bi se nivo provjerio. Ako u najnižem položaju koji se može odabrati iz kabine, nivo bude u preporučenim granicama, onda će u najnižem položaju kad se radi pomoću dijagnostike biti previše LDS-a.

Ja sam nivo ostavio ovako jer nisam imao čime izvući ulje, ali planiram ga korigovati tako što ću špricom izvući višak.

Pretpostavljam da se čep prije postupka odvrće da ne bi došlo do prevelikog pritiska u posudi ako je odušak na čepu začepljen, jer bi time moglo doći do pucanja boce. Ja sam imao sreću da nije bio začepljen pa je kroz tu rupicu izašao dio viška LDS-a.

Takođe pretpostavljam da taj eventualni viši nivo ne šteti, sve dok višak može izaći kroz čep, ali to je samo moja pretpostavka.
 

Milosh

Test
Pa service i Diagbox kažu da se tako provjerava nivo, a i ovaj video. A inače, šta god da se radi na ovjesu (na klasičnim dijelovima ovjesa, ne hidraulici), gdje trebaju visjeti tockovi, radi se ova depresurizacija sistema, barem sudeći po uputstvima na service-u.
 

nsmajic

New member
Zdravo,

od nedavno sam vlasnik Citroena C5 II i još uvijek uvijek nisam upoznat sa svim održavanjem koje ovaj auto treba.

Što se tiče hidraulike, čitajući po forumu shvatio sam da ovaj ovjes radi sa LDS uljem i da kada se auto spusti u najniži nivo da bi ulje u posudi trebalo doći do sita.

U nastavku su slike posude sa uljem kada je auto u najnižem položaju. Mislim da fali ulja, ali bih volio da mi neko sa iskustvom kaže svoje mišljenje. Takođe, je li trenutno LDS ulje u sistemu (je li to boja LDS ulja koja se vidi na slikama) ?

Hvala,



 

gambler072

C5 enthusiast
Najispravnija metoda mjerenja nivoa ulja je ona koju je Milosh uradio i objavio, ali nazalost nisu svi u posjedu dijagnostike i znanja za njeno koristenje, tako da se vecina vodi ovim principom da ulje "progleda" kroz sito kada je auto u najnizem polozaju. Da li si napravio ovu sliku kada je auto bio u najnizem polozaju? Ako je tako, mogao bi dodati malo ulja. Sto se boje tice, to bi trebao biti lds, kada uporedis sa Miloshevim klipom, boja je ista. I ako budes bilo sta radio na autu da se mora stavljati na dizalicu, obavezno prije toga auto u najvisi nivo, gdje pise max speed 10 km/h.
 

nsmajic

New member
Da, posuda je uslikana dok je auto bio u najnižem položaju. Znači LDS ulje kupim u prodavnici auto dijelova ? Je li ima proizvođač ulja koji se preporučuje?

Upoznat sam sa tim da se auto mora postaviti u najviši položaj kada ide na dizalicu. Doduše, prvi put kada sam mijenjao gume to nisam znao, ali nije se desilo ništa, na svu sreću.
 
Na vrh