Ekipa, koji antifriz (koja boja) ide u C4 Picasso 2018, i kolka količina antifriza a kolko destilirane?
https://www.citroenforum.hr/threads/antifriz.10391/post-212110
Sad, iako sam gornji odgovor najpre pisao imajući u vidu auto iz 2003., dok se ovde radi o C4P iz 2018. - suština praktično ostaje ista, a pogotovo poslednji deo gde sam naglasio da bih lično koristio INA dugotrajni antifriz (inače je apokaliptov predlog takođe odlična varijanta):
BS SUPER
https://www.ina-maziva.hr/ina-antifriz-bs-super-p128
odnosno istovetni rastvora već spremljen za upotrebu BS 40
https://www.ina-maziva.hr/ina-antifriz-bs-40-p133
Što se potrebne zapremine tiče - u većini C4P iz 2018 (sa različitim motorima) je potrebno 6.5 L ratvora, pa ako se koristi koncentrat onda je adekvatno 3 L njega i 3,5 L destil/demi vode.
P. s.
Btw, boja antifriza ne mora nužno da ukazuje na njegove osobine (norme/dugotrajnost), iako je na evropskom tržištu najveći broj antifriza koji imaju crvenkaste, ružičaste ili ljubičaste nijanse obeležen kao neka od varijanti vrlo dugotrajnih tj. g12/g12+/g12++/g13... odnosno koji su dugotrajniji od zelenih i plavih (g11) antifriza.
To nam upravo pokazuju zvanične varijante koje po svojoj plavo-zelenoj nijansi više liče na starije (g11) varijante.
Takođe, pomenuti a sasvim odgovarajući koncentrat (i za ovaj C4P) tj. Glacelf Auto Supra - je u koncentrovanom stanju u zavisnosti od upadne svetloste uglavnom narandžast - dok je u razređenom stanju uglavnom ružičast. Takođe, u matiranoj ekspanzionoj posudi ume da ima naradžastu nijansu, a boja mu je intenzivnija na višoj temperaturi, tj. kada je motor vruć.
Ovako nešto jeste karakteristično za antifrize kojima je dodata fluorescentna boja (zgodno za nalažanje curenja).
Suština priče je da, iako po boji birajući crvenkaste antifrize verovatno/uglavnom nećemo pogrešiti - antifrize (a iostala automativna maziva) treba birati po normi koju oni zadovoljavaju.
Tada sigurno nećemo pogrešiti, bez verovatno&uglavnom.