Koji antifriz?

Rovan

Member
Donator foruma
Ekipa, koji antifriz (koja boja) ide u C4 Picasso 2018, i kolka količina antifriza a kolko destilirane?
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Imas vec pripremljene antifrize koji se ne mesaju. Ja sam za Peugeot 107 sipao Motul deklarisan do -35. U suštini, G12 su za aluminijumske hladnjake. Ako ces da uzmes nerazredjen antifriz, onda 50-50 je odnos antifriza i destilovane.
 

DS9

Active member
Ekipa, koji antifriz (koja boja) ide u C4 Picasso 2018, i kolka količina antifriza a kolko destilirane?
https://www.citroenforum.hr/threads/antifriz.10391/post-212110

Sad, iako sam gornji odgovor najpre pisao imajući u vidu auto iz 2003., dok se ovde radi o C4P iz 2018. - suština praktično ostaje ista, a pogotovo poslednji deo gde sam naglasio da bih lično koristio INA dugotrajni antifriz (inače je apokaliptov predlog takođe odlična varijanta):
BS SUPER https://www.ina-maziva.hr/ina-antifriz-bs-super-p128
odnosno istovetni rastvora već spremljen za upotrebu BS 40
https://www.ina-maziva.hr/ina-antifriz-bs-40-p133

Što se potrebne zapremine tiče - u većini C4P iz 2018 (sa različitim motorima) je potrebno 6.5 L ratvora, pa ako se koristi koncentrat onda je adekvatno 3 L njega i 3,5 L destil/demi vode.

P. s.

Btw, boja antifriza ne mora nužno da ukazuje na njegove osobine (norme/dugotrajnost), iako je na evropskom tržištu najveći broj antifriza koji imaju crvenkaste, ružičaste ili ljubičaste nijanse obeležen kao neka od varijanti vrlo dugotrajnih tj. g12/g12+/g12++/g13... odnosno koji su dugotrajniji od zelenih i plavih (g11) antifriza.

To nam upravo pokazuju zvanične varijante koje po svojoj plavo-zelenoj nijansi više liče na starije (g11) varijante.

Takođe, pomenuti a sasvim odgovarajući koncentrat (i za ovaj C4P) tj. Glacelf Auto Supra - je u koncentrovanom stanju u zavisnosti od upadne svetloste uglavnom narandžast - dok je u razređenom stanju uglavnom ružičast. Takođe, u matiranoj ekspanzionoj posudi ume da ima naradžastu nijansu, a boja mu je intenzivnija na višoj temperaturi, tj. kada je motor vruć.

Ovako nešto jeste karakteristično za antifrize kojima je dodata fluorescentna boja (zgodno za nalažanje curenja).

Suština priče je da, iako po boji birajući crvenkaste antifrize verovatno/uglavnom nećemo pogrešiti - antifrize (a iostala automativna maziva) treba birati po normi koju oni zadovoljavaju.

Tada sigurno nećemo pogrešiti, bez verovatno&uglavnom.
 
Posljednje uređivanje:

Rovan

Member
Donator foruma
Otkrio sam gdje curi...na kučištu termostata pomalo curka...e sad zamjensko kučište ne postoji, oriđiđi cijena od 1800 do 2200 kn (prekrasno, jerbo je i elektronika unutra)...kupio sam samo brtvu kučišta za 40kn, vidjet cu sutra kod frenda u kakvom stanju je kučište, vele da s obzirom da je od plastike da se hoće spigat od promjene temperature, ako nije spigano probat ćemo samo brtvu zamijenit pa ću zamijenit antifriz i pratit dalje dal curi...j***** ih jeftina plastika
 

Cutac

Prèkaroš
U teoriji možeš u "kanal" za brtvu i na blok nanijeti tanak sloj nekog adekvatnog brtvila i ostaviti 24 sata da se osuši i tek onda naliti antifriz.
Geto, ali uglavnom funkcionira. 1.4 bar bi trebalo izdržati valjda.
 
Na vrh