Kad se svi sramote, 'ajde da i ja probam.
Sve što namještaš na tabli ventilacije i grijanja, toplo-hladno, gore-dolje, automatsko-ručno... je način ventiliranja/grijanja.
A/C gumb ti samo omogućava da namjerno isključiš rad kompresora, iz meni neznanih razloga, jer uočljive razlike u potrošnji (a tu sam zbilja i previše sitničav) čak i u štedljivoj vožnji nisam primijetio ni na jednom od više automobila kod kojih sam to isprobavao. Dopuštam da kad bih pola sata drndao na leru, da bi to moglo imati utjecaja, ali to nikad ne radim. No, primijetio sam veliku razliku kad znojan sjednem u auto i isključim A/C. Zamaglim auto k'o kravice štalu.
Èim se voziš, mislim da auto za vlastito kretanje, čak i ono jako štedljivo, treba toliko snage, da je trošak rada kompresora kap u moru. Tim više što, koliko čitam, ti kompresori ne rade kao nekad uvijek koliko mogu, nego i oni po potrebi smanjuju svoj rad, no u to se ne bih kladio. Moguće je da proizvođači samo prodaju maglu u uputama za korištenje.
Pa da svedem sve na nekoliko rečenica:
A/C gumb uključen omogućava da u sistem ventilacije/grijanja dođe i dodatno ohlađeni/osušeni zrak.
A/C gumb isključen koristi samo zrak koji dolazi izvana, po potrebi dogrijan toplinom koju proizvodi motor, a poneki auti (ili danas već svi?) imaju i dodatne grijače tog zraka da brže počnu grijati, no to nema nikakve veze s A/C gumbom.
Jedini izuzetak je uključivanje odmagljivanja prednjeg stakla, koji samim uključivanjem da bi bio učinkovitiji uključuje A/C ukoliko je bio isključen.