Jedna strana klime grije, a druga hladi

Micija

Diagbox 7,57 Modrièa.Free
Riješio sam problem sa klapnama jedna je pukla sad sve radi ok namjestio sam postavke i više ništa ne diram samo ventilator palim ne želim da se pomiču ako ne moraju.:D
Improvizacije nekakve ili servis i nova klapna?!
 

ZlatkoC4

Well-known member
Riješio sam problem sa klapnama jedna je pukla sad sve radi ok namjestio sam postavke i više ništa ne diram samo ventilator palim ne želim da se pomiču ako ne moraju.:D
koliko te izašo taj sport ako se može znati?
koliko vremenski da naprave izmjenu?
 
Kratko i konkretno pitanje.
Da li se može izvaditi i zemeniti donja leva klapna ventilacije bez potpunog rastavljanja celog kućišta ventilacije.
Naprsao je utor na klapni gde se ubada motor.
Gledao sam na youtubu kako se menjaju klapne na C5 MKII. Ovo kućište je malo drugačije pa ne znam šta me sve očekuje.
Kompletnu tablu sam već odvojio ali je još nisam izvadio. Mala garaža i tek sad počinje glavobolja...
U ovu avanturu se nikad ne bih zaleteo da nisam video da mi popušta dihtung na malom hladnjaku... :mad:
Da li se možda motorić zaglupeo pa vrteo dok nije preskočio?
Auto je ugašen sa 16 stepeni, klapne u donjem položaju ali je taj motorić bio preskočio par zuba. Sad sam ga rastavio i uzupčio kako treba.
Klapna inače radi samo malo teže od druge dve koje su kao nove.
Magarac koji je projektovao metalni zupčanik na motorićima, a plastiku unutra je verovatno projektovao i one silne džekove koji se svaki rastavljaju na svoj način i uz pomoć šrafcigera i obe ruke...
 

mile63

Member
Nije potrebno mijenjati klapnu nego ili motoric sa duzom osovinicom ili na sadasnjem motoricu na neki nacin produziti osovinicu jer u klapni postoji dovoljno mjesta za duzu osovinicu odprilike 2,5cm i sve ce ponovo funkcionirati kako treba (to pisem iz osobnog iskustva)
 
Kad sam video bele poglede prodavaca auto delova na pomen klapne za stari tip shvatio sam da ne vredi klapnu dalje tražiti i menjati.
Lemilicom i dobrim kalajem sam malo produžio i malo "podebljao" onaj ravni deo zupčanika.
Mislim da sada više neće moći preskočiti. Malo je pipavo za lemljenje jer treba višak toplote odvoditi sa osovinice jer je tu plastični poklopac motora...
Kućište tog ležišta sam osigurao blago stegnutom šelnicom tako da ne bi ono sledeće puknulo u slučaju naprezanja.
Sad sam u potrazi za odgovarajućom mašću.
Vidim da je išla neka bela silikonsko-teflonska koja se koristi kod zupčanika u elektrotehnici.
Za sada sam samo našao Wurth-ovu u spreju ali to mi je previše "posno" i suvo za ovu namenu.
Treba nagurati čistog maziva u ležište ali i sa strane namazati gde klapna češe stranice.
Izvadio sam mali hladnjak pa imam koliko-toliko pristup klapni pa vidim šta je i kako je bilo namazano.
 
Nisam je izvadio ali kao da jesam. Bukvalno mi je ostalo samo da je izvadim iz auta.
Nisam imao volje da još guram auto iz garaže, vadim tablu i guram auto nazad i to sve bez volana...
Za ovu operaciju je obavezna široka i prostrana garaža.

Sada je gornji deo table 10cm pomeren u nazad, a donji sve do menjača.
Donji deo table nikako ne može da se izvuče do ručice menjača bez potpunog odvajanja gornjeg dela.
Ja sam to sve izvlačio jer se taj problematični motorić nalazi tačno iza čeličnog nosača table...
Do malog hladnjaka se može doći natezanjem table ali i to je baš natezanje celog posla.
Kad završim staviću par slika za buduće odvažne optimiste.
 

Blade

New member
Dok čekam da mi neko reši zagonetku sa kablovima za utičnicu euro kuke...Da vas pitam još po nešto!

Citroen C5 1 je u pitanju. Na desnoj strani je reagovao na komandu za pomeranje klapne toplo-hladno, na levoj ne. Probao sam da skinem plastiku ispod volana, nisam uspeo. Jedino ono malo parče koje je bas ispod volana. Dovoljno samo da provučem ruku. I napipam motorić koji je skinut i radi kada okrećem komandu na tabli. Vezan je vezicom za nesto i tako ostavljen. Nezgodno je jer nista ne vidis. Napipao sam i osovinu klapne u koju bi trebala da se uzlebi osovina motorića i okrenuo nekako srafcigerom na polozaj za toplo, pa ću kada se vreme prolepša to da sredim.

Motorić radi i ne osećam pod prstima da su mu zubi oblajznuli, a čim se klapna okreće, znači da ni ona nije slomljena.

Buni me zašto je motorić skinut...
I da li plastika ispod volana moze da se skine i kako? Da bi mi bilo lakse da uradim taj posao...
 

toma

Active member
Da se malo nadodam što se tiče ovog toplo hladno. Meni je to isto bilo na autu ( C5 I ) a dogodilo se sljedeće:

motorić je bio u redu ali se klapna na početku rascvjetala ( tamo di sjeda polugica ( zupčanik ) od motorića ) te je zamijenjen s motorićem s dužom polugicom ( zubčanikom ) koji košta cca 580 kn ( ako se ne varam ). Što se tiče skidanja armature mišljenja sam da je bacanje novaca - 800 kuna. Ja sam sebi sam skinuo armaturu za cca 2 sata i vratio je za sat vremena.
 

Blade

New member
Bar da ceo deo ispod volana moze da se skine, bila bi pesma. Bilo bi i onda za..bano da pridješ alatom, ali bar bi mogao da vidiš šta radiš.
 

toma

Active member
ja sam i to uspio ali sam se morao "pigati" tako da mi je ova solucija bila najbolja. Nema puno vijaka i matica za odviti cca 15-ak i samo se izvuče van armatura.

P.s. mogu uslikati di se sve to nalazi pa uplodat ako kome treba
 
Da malo oživim temu.
Davno sam obećao slike.
Problem klapna-motorić sa vozačeve strane. Donja klapna.
Skidanje bez pomeranja cele armature - možda moguće ali montaža nazad...
Ja sam morao sve skinuti!
Kod mene je kao i kod mnogih drugih pukla klapna. Mada taj problem vezuju za redizajn verziju...
Rešenje je u komplet zameni cele armature sa klapnama ili u maloj prepravci motorića.
Ovo sam negde na netu pokupio. Možda i ovde. :)




Ovo je moje rešenje:





Tu je napukla osovina klapne.
Šelna služi da spreči širenje i eventualno pucanje ležišta.



PRE SVEGA OBAVEZNO PRVO SKINUTI KLEME SA AKUMULATORA!

Skinuti brisače, plastiku ispod njih .... tu su dva šarafa što drže konzolu.
U kabini konzolu drže šarafi sa svake strane kod šarki vrata. (ispod poklopca).
Konzola se još oslanja na nosač kod pedale gasa.
E taj čelični nosač je glavni problem jer ide tačno preko motorića i malog hladnjaka (grejača kabine).



Konzola je još vezana i za kućište ventilacije.
Da bi konzola mogla da se izvuče 10-tak cm prema nazad treba skinuti i centralnu konzolu. Osloboditi tablu u sredini. Radio...komande klime...
Skinuti se mora i volan.
Zbog volana sam skinuo i instrument tablu.
I vratilo volana sam skinuo. ono je vezano za konzolu. Vratilo može samo da se popusti ali ja sam ga celog skinuo.
Konzolu sam oslonio na daščicu i povukao je nazad do menjača.





Skinuo sam i kasetu da bi imao pristup i motoru sa desne strane da ga prekontrolišem. Ova strana može i na pipanje bez ove cele avanture.

Slika sa početka na kojoj se vidi curenje na ulazu u mali hladnjak.



Vidi se da bi se motor možda i mogao iščupati ali vraćanje motora u pravi zub i zavrtanje sva tri šarafa u tako skučenom prostoru... to prepustimo profesionalcima.

Ove operacije uključuju skidanje air-begova i radove oko elektro-mehaničkih sklopova direktno vezanih za bezbednost servisera i automobila.
Ovaj opis shvatite čisto informativno i ne laćajte se ovih radova ako niste sigurni šta radite!
 

Blade

New member
Hvala druze sto si ovo podelio sa nama. Mene sa prvim lepim danima čeka sređivanje ove klapne sa vozačeve strane. Osovina nije pukla, motoric radi, ali od kada je taj auto kod mene, motoric je izvađen i tako stoji. Napipao sam ga rukom i radi. A klapna moze da se pomeri vecim srafcigerom.

Zeznuto je samo sto ne mogu da skinem plastiku ispod volana, pa mora na pipanje. Citroen C5 1 je u pitanju.
 
Ako se dobro sećam, plastika ispod volana kod pedale gasa je dostupna tek nakon vađenja centralne plastike (plastike između sedišta).
Onda ćeš ugledati trouglastu pločicu koja drži sve.
Dobro bi bilo da popustiš celu konzolu. Šarafe koji je drže za karoseriju i šarafe koji je drže za kućište ventilacije.
Verovatno ćeš morati osloboditi spoj konzole i vratila volana.
Tek onda skini trouglastu pločicu i probaj malo nategnuti konzolu. Toliko da olakšaš pristup. Ja sam zbog malog hladnjaka morao više izvući konzolu. Pazi na težinu konzole. Ona ima čelični ram i dosta je teška.
Slikaj mobilnim telefonom ulaz klapne da vidiš u kakvom je stanju. Onda ćeš znati šta moraš dalje.
 
Na vrh