Da li je automatski mjenjač bolji od manualnog mjenjača

Automatic

New member
Eto interesiraju me vaša mišljenja o mjenjačima zašto bi automatic bio bolji od manualnog mjenjača ili obratno ,te koji vam je mjenjač bolji za voziti ,održavati i za koji mislite da je kvalitetniji ili ekonomičniji itd .Na kraju ću vam reči moje mišljenje kad se izredate pošto radim jedne i druge.
 

ghorvat

Active member
Donator foruma
Jeftiniji za održavanja i ekonomičniji - ručni.
Bolji i ugodniji za vožnju - automatski.

Više se ne bih odrekao automatika niti da je triput skuplji. Pogotovo otkad živim i radim u Zg. :) A, valja uzeti u obzir moju afekcju prema automatiku uz neizbježnju činjenicu da starim. ;) Polako me zamaraju te rutine u mijenjanju brzina.
 

nero81

Member
da li je automatski mjenjac jeftiniji za odrzavanje nije pravilo. u globalu je puno skuplji,ali posto automatski mjenjac "zna" kako saltat brzine, vjerojatno se manje kvari i nema toliko kvarova kao rucni. moje misljenje iako nikad nisma vozio automatika. mislim da nema smisla na autima ispod 200ks
 

Zmix

New member
Eto interesiraju me vaša mišljenja o mjenjačima zašto bi automatic bio bolji od manualnog mjenjača ili obratno ,te koji vam je mjenjač bolji za voziti ,održavati i za koji mislite da je kvalitetniji ili ekonomičniji itd .Na kraju ću vam reči moje mišljenje kad se izredate pošto radim jedne i druge.
Tvoj nadimak na forumu govori dovoljno. ;)
 

deda

New member
Današnji automatici su na takvom stupnju tehnologije,da je posve svejedno kakav je to auto,uopće nema veze veličina i snaga.Po ćemu je skuplje održavanje?Definitivno za automatik,ali pravi automatik,ovi senzo, bezvezno, nisu automatici,to je drugi par rukava i to je još prezahtjevno.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ručno mijenjanje brzina po mom mišljenju i iskustvu bi trebalo odavno biti stvar prošlosti.
Ali iz nekog meni nedokučivog razloga toliko se za automatik dodatno naplaćuje, da se opet vozim s ručnim mjenjačem.
Volio bih da mi sljedeći auto bude ponovo automatik.
 

hacti

made in france
valjda kako me godine napadaju(i guzve po gradu) drazi mi je i "udobniji" automatik... jedini je problem sto kod nas ima malo majstora koji znaju popraviti tu vrstu mjenjaca, a sto se tice koji se vise kvare u danasnjim autima .....hm neznam bas! mogu samo reci da su mi manualni mjenjaci pali u ocima!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Teško je odgovorit na pitanje jer se u startu generalizira s automaticima. A njih ima svakakvih... cvt koji su nikakvi u autima, klasičnih hd, automatizirani ručni, DSGi suhi, uljni, itd...
Neki su bolji od manualca, neki lošiji :D CVT i automatizirani ručni su sranje... tu nemam što više dodat.

Sa DSGima sam se dosta podružio, i imaju nekih prednosti... izmjene su nevjerovatno glatke, potrošnja je manja... Ali, ovisno o verzijama, znaju zezat u sporoj vožnji po gradu, elektronika je čudno naštimana (kao ''uči'' se od vozača), ali na kraju uvjek ispadne da u normalnom modu prerano šalta, a u sportskom prekasno. Nikako nać savršenu sredinu, osim ako sam šaltaš... al to nije to. Najviše su me razočarali kad sam shvatio da se nakon malo brže vožnje uspila spalit lamela na DSGu. A navodno je predimenzioniran i izdržljiv mjenjač. Racku. Raz*ebao bi ja to brzo da mi je za svaki dan.

Od automatika su mi ipak najdraži klasiči HDi... Èak i oni 4 brziski :grin: Automatici su mi ipak za laganini vožnju, kruzanje hehe Doma mi je trenutno jedan 6 brzinski HD i u normalnoj vožnji nema puno razlike naspram DSGa (što se tiče osjećaja promjene brzine). Razlika se malo primjeti kad se tipkama bira niže brzine, malo se više osjeti promjena.
Negativna stvar je što takvi mjenjači redovito dignu potrošnju, možda ne puno, ali dignu... Prednosti... manje opterećenje na motor (što opet može puno značit), jednostavno održavanje i izdržljivost.

Klasični HDi su po meni manji trošak za održavanje od manualaca... ali su ti automatici sve kompliciraniji i kompliciraniji... i iako se manje kvare, kad nešto ipak rikne, onda zna maestralno riknut.
A manualni ko manualnci... izdržljivost ovisi o načinu vožnje (što i nema toliki utjecaj na automatik), kuplunzi se mjenjaju, ulje se mijenja... al to je to. Sve se zna.

E sad... što više volim?
Manualce. Tu nemoram puno razmišljat. Nema tog automatika koji može dat onaj gušt kad baciš auto u nižu brzinu prije zavoja kojeg napamet znaš.
S njima imam veći osjećaj kontrole i povezanosti sa samim autom. A to mi puno znači.
Ali naravno da znam poslat i kuplung i ručicu u tri PM kad se nađem u kakvoj gužvi, ili kad moram puno po gradu vozit. Tu automatici dolaze do izražaja.

Kad bi imao dva auta, drugi obavezno automatik. I to klasični HD. Malo veću potrošnju i mrvicu grublje izmjene vrate pouzdanošću, te manjim opterećivanjem motora.
Također mislim da ručni mjenjač nema što tražit u autima iznad srednje klase.

PS

e da... jedva čekam probat ovu Mazdinu kombinaciju DSGa i klasičnog HDa... Zvuči dobro. Al tek moramo vidit kako će podnosit kilometre.
 

deda

New member
Prošla su vremena kada si auto kupovao srcem,pa guštaš.Danas je promet takav da je vožnja postala mora,a voziš se jer moraš,a uglavnom kupuješ auto iz potrebe,jer moraš.Dakle automatik je u daleko bolji,jer te rasterečuje i manje umara.Ameri jesu malo čaknuti,ali pogledaj ih,tam samo šmekeri voze aute sa ručnim mjenjačem već više od 70 godina.Njima je auto samo kao stroj koji ih vozi,većinom,a zakaj da se maltretiraju kvačilom i šaltanjem i razmišljaju o tome u vožnji,ovak je konfornije a auto upravo i zato služi.
 

deda

New member
Jasno da si možeš kupiti kaj hoćeš i niš nećeš pogriješiti koji god auto kupiš.Sve to danas isto,nema razlike,ovisi samo kaj ti se sviđa i za kaj imaš love,a koja je marka ,apsolutno je svejedno.
 

Automatic

New member
Po meni je samo stvar u želji vlasnika vozila.Kvare se i jedni i drugi iako manualci nemaju dječjih bolesti ali zato puknutih vilica ,zalijepljenih i oštečenih sinhrona i sveg pomalo.Automatici jesu nešto skuplji za održavanje i kad odu često dio košta četvrtinu cijele vrijednosti auta.Ali ima sve više automatica i bit će sve više jeftinijih dijelova.Sam potrošni materijal za manualca je puno jeftiniji jer večinom idu oko tri litre ulja dok u automatica od 7 na više ,a sintetska ulja su skupa.Razni proizvođaći su neke dijelove namjerno stavili da moraju ić baš takva ulja.A i servisi koji imaju opremu za automatske mjenjače deru jer imaju monopol u alatu.
Što se guštanja tiče opet vaš izbor,jesti sendvič ,razgledavati okolinu,ne misliti na borbu sa mjenjačom,ne misliti na kretanje pod ručnom,imati jak motor za potegnuti e to je za ljude koji vole automatike .Onaj drugi gušt mjenjanja sam našao samo u staroj asconi i starijim autima .
U stvari svatko bira što hoče,popravlja kako i održava,nema tog što se ne kvari ni tog što se neda popraviti .I ono najbitnije svaki ima svoj gušt ,na vama je da odaberete, ja sam probao automatica i poslije toga samo automatic ,a poklao bi se prije toga za manualca
 

deda

New member
Nisam nikad ima automatika,jer jednostavno mi se nikad nije ukazala prilika da ga kupim.Međutim navozao sam ih se službenjaka i mene su oduševili.Ja ne vidim nikakvu prednost manualca u odnosu na automatik,dok obratno je sve na njihovoj strani,pa čak i održavanje.Kaj će prije riknut ionak je svejedno,jer to ovisi kak je kome opal grah.
 

zdeslav1967

šofer
Donator foruma
valjda kako me godine napadaju(i guzve po gradu) drazi mi je i "udobniji" automatik..
Ručno mijenjanje brzina po mom mišljenju i iskustvu bi trebalo odavno biti stvar prošlosti.
Današnji automatici su na takvom stupnju tehnologije,da je posve svejedno kakav je to auto
valja uzeti u obzir moju afekcju prema automatiku uz neizbježnju činjenicu da starim.
Točno se slažem z ovim kaj ste napisali.
Prvo kaj mi je puna kapa šaltanja i ne mislim da je to više nekaj kaj bi sam vozač trebal i moral delati dok vozi u 21. stoljeću. :weeabooface: Po tom pitanju je svakak "bolji". dal je kvalitetniji ja ne znam.
Mene ovaj moj "robotizirani" služi jako dobro. :whistling:
Idući auto, ak bog da, mi isto bude automatik.

Teško je odgovorit na pitanje jer se u startu generalizira s automaticima. A njih ima svakakvih... cvt koji su nikakvi u autima, klasičnih hd, automatizirani ručni, DSGi suhi, uljni, itd...
Neki su bolji od manualca, neki lošiji :D CVT i automatizirani ručni su sranje... tu nemam što više dodat.

Sa DSGima sam se dosta podružio, i imaju nekih prednosti... izmjene su nevjerovatno glatke, potrošnja je manja... Ali, ovisno o verzijama, znaju zezat u sporoj vožnji po gradu, elektronika je čudno naštimana (kao ''uči'' se od vozača), ali na kraju uvjek ispadne da u normalnom modu prerano šalta, a u sportskom prekasno. Nikako nać savršenu sredinu, osim ako sam šaltaš... al to nije to. Najviše su me razočarali kad sam shvatio da se nakon malo brže vožnje uspila spalit lamela na DSGu. A navodno je predimenzioniran i izdržljiv mjenjač. Racku. Raz*ebao bi ja to brzo da mi je za svaki dan.

Od automatika su mi ipak najdraži klasiči HDi... Èak i oni 4 brziski :grin: Automatici su mi ipak za laganini vožnju, kruzanje hehe Doma mi je trenutno jedan 6 brzinski HD i u normalnoj vožnji nema puno razlike naspram DSGa (što se tiče osjećaja promjene brzine). Razlika se malo primjeti kad se tipkama bira niže brzine, malo se više osjeti promjena.
Negativna stvar je što takvi mjenjači redovito dignu potrošnju, možda ne puno, ali dignu... Prednosti... manje opterećenje na motor (što opet može puno značit), jednostavno održavanje i izdržljivost.

Klasični HDi su po meni manji trošak za održavanje od manualaca... ali su ti automatici sve kompliciraniji i kompliciraniji... i iako se manje kvare, kad nešto ipak rikne, onda zna maestralno riknut.
A manualni ko manualnci... izdržljivost ovisi o načinu vožnje (što i nema toliki utjecaj na automatik), kuplunzi se mjenjaju, ulje se mijenja... al to je to. Sve se zna.

E sad... što više volim?
Manualce. Tu nemoram puno razmišljat. Nema tog automatika koji može dat onaj gušt kad baciš auto u nižu brzinu prije zavoja kojeg napamet znaš.
S njima imam veći osjećaj kontrole i povezanosti sa samim autom. A to mi puno znači.
Ali naravno da znam poslat i kuplung i ručicu u tri PM kad se nađem u kakvoj gužvi, ili kad moram puno po gradu vozit. Tu automatici dolaze do izražaja.

Kad bi imao dva auta, drugi obavezno automatik. I to klasični HD. Malo veću potrošnju i mrvicu grublje izmjene vrate pouzdanošću, te manjim opterećivanjem motora.
Također mislim da ručni mjenjač nema što tražit u autima iznad srednje klase.

PS

e da... jedva čekam probat ovu Mazdinu kombinaciju DSGa i klasičnog HDa... Zvuči dobro. Al tek moramo vidit kako će podnosit kilometre.
Svaka čast za post!! Dobro i interesntno štivo.
 

La Marche

Iskreni optimist
Po mom iskustvu, temeljenom na Hondi Jazz (i još jednoj osim moje), te na jednom Mercedesu A (od prijatelja, a ne mom), CVT su odlični prenosnici snage, s nekim prednostima u odnosu na manualni mjenjač a i na ostale mjenjače, kao i sa manama u odnosu na njih. Meni su mane jedino veća buka u rijetkim trenutcima kad raspališ po gasu do kraja i nešto veća potrošnja pri brzoj vožnji autocestom. Svemu ostalom dajem prednost, posebno naglašavam malu potrošnju i mirnu i tihu vožnju u gradu, koja omogućuje bolju koncentriranost na promet.
Milijuni automobila se veselo kotrljaju svijetom s raznim oblicima CVT mjenjača, ali kako sam već navikao - za nas u Hrvatskoj nisu dosta dobri, već su počašćeni forumaškim poetskim izrazom "sranje".
Navodno su neki prije tridesetak godina za Fiat, Ford i još nekog bili skloni nekim kvarovima, valjda pucanju remena ili nešto slično, ali to je pradavna prošlost.
Ali tako to ide. Prvi i drugi Golf je bio u to vrijeme odličan auto, pa se to iskustvo i danas prenosi s koljena na koljeno. A Spačeki i Amiji su hrđali i dijelovi za Dianu bili su skuplji od dijelova za Yugo i Moskviča, pa i danas svi u ovim krajevima (jel' se ti krajevi zadnjih godina ono zovu region, a ne više zemlje bivše Jugoslavije?) pričaju o skupim dijelovima za Citroen. (nisam odolio ovom dodatku, ispričavam se, ali ne jako)

Robotizirani su mi odlični, ali ne u automatskom modu, već kao manualni s polugicama kod volana. Nije automatski mod rada, ali obožavam takav način mijenjanja brzina - valjda me podsjeća na GT serijal na Playstationu. U tom modu rada, čak i obični stari C3 munjevito mijenja brzine.
Malo razmišljanje o sporosti izmjena robotiziranih mjenjača...
Opališ gas do poda i onda počneš mjeriti da mu treba cijela npr. sekunda da bi promijenio brzinu i isporučio punu snagu.
Dobro, budimo pošteni i prema tom jadnom automatiku, pa za isti manevar s manualnim mjenjačem izmjerimo koliko traje cijeli ciklus, dakle, suvozač uključi štopericu isti tren kad vozač pusti gas, kuplung do poda, poluga mjenjača iz više u nižu, pusti kuplung i opali gas do poda i isključi štopericu u trenutku kad auto jurne, kao što je mejreno robotiziranom automatiku. Što piše na njoj? Ispod sekunde? Svaka čast! Tako mijenjate svaki put? A automatik baš tako mijenja svaki, ali svaki put.
Na sreću o kvarovima mjenjača ne znam ništa.
Nikad u životu nije mi se pokvario niti jedan mjenjač, ni na autu ni na motoru, niti osobno poznam ikog kome se to dogodilo.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
netreba odmah cijelu Hrvatsku petljat :D to je moje osobno misljenje, mozda sam trebao jasnije napomenut. Bazirano upravo na toj Hondici, dva multitronika i jednoj Micri. Sranje su, da ih jos jednom pocastim.

Na to misljenje uvelike utjecu moje vozacke preference i potrebe, koje su gotovo dijametralno suprotne pd tvojih.
Dalje od skutera nebi smjeli, po meni. Gotovo neprirodno mi se s njime vozit. Meni najveci problem je gotovo nikakav osjecaj kontrole nad radom motora. Tu meni prica staje. Slabije performanse i ekonomicnost su također highlight, usprkos tome sto drze "uvijek idealne okretaje".

Za azijate je jasno zasto ih koriste, svabi su se sa njima maestralno zahebali (i jos placaju tu gresku), a u americi, zemlji automatika, mislim da je nemoguce nac CVT. Osim mozda u pokojem hibridu ili nekakvom trzisnom promasaji.

Robotizirani, ili kako se vec zove, rucni mjenjac sam samo jednom vozio dok se kupovao novi auto. Probna voznja sa novim novcatim C2. Prije probne voznje je bio favorit, ali sam ga uskoro kompletno prekrizio. Nemogu ja to :grin:

Moram napomenut... jasno mi je da je i sa jednim i drugim moguca lagana i ugodna voznja. Sa CVTom pogotovo. Al mi to nista ne znaci, pa mi na kraju dana ipak misljenje (trenutno) ostaje isto.
 

La Marche

Iskreni optimist
Sad sam shvatio!
Izraz "sranje" u hrvatskom forumaškom jeziku je sinonim za "ne sviđa mi se".

"Sranje" je dakle mehanizam s kojim je (da citiram zadnju tvoju rečenicu, ivane) "...moguca lagana i ugodna voznja." što tebi očito ne odgovara. Poštujem taj stav, iako ga baš ne razumijem, a razmišljam i malo dalje:

Citroen (kao i CVT mjenjač) je također poznat kao "sranje", dakle to je vozilo koje omogućuje laganu i ugodnu vožnju. U potpunosti se slažem s tvrdnjom, iako mi je izraz malo neobičan.

:)
 
Na vrh