Citroen vozila za MUP

Franz

Well-known member
ali svejedno je 100 konja po meni malo za policijski auto.
To ne znam, ali mislim da je 100 KS danas minimum za normalno prometovanje i racionalnu potrošnju. Zašto to mislim? Zato jer sam danas, nakon dugo vremena, vozio slabiji auto.

Danas sam sjeo u firmin auto od 65 KS. Moram reći da s njim postaje izazov normalno pratiti promet i tempo ostalih. U slabom autu vožnja Zagrebom prestaje biti vožnja i postaje "tjeranje". Danas me jedan C3 II (dizel) s lakoćom prestigao na usponu i uključio se u Slavonsku dok ga ja razvijam u drugoj na 5,5t okr. i hvatam treću. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
To je jednostvo realno stanje stvari.
Volim ovako jake argumente; misliš da bismo tim rekla-kazala stvarima trebali bezrezervno vjerovati?

Bolji? Po kojim kriterijima? Tko je to istraživao? Koji parametri dolaze u obzir za takva istraživanja? Gdje se može vidjeti ta rang lista automobila koji su bolji od kojih?

A najvažnije, otkud itko od nas zna za što će policija koristiti sve te Fordove i Citroene, što je njima uopće važno pa da MI znamo što je NJIMA bolje? Oni su postavili svoje zahtijeve u u pozivu i što sad tu itko ima filozofirati što je od čega bolje. Njima su trebali NAJJEFTINIJI auti u tim klasama, kompakt i karavan su ih nazvali, ako se dobro sjećam. I nikakve filozofije dalje nisu tražili.

A i što markan kaže... tri godine će izdržati koji god bio auto u pitanju. A ako se razbije negdje prije tog roka onda i bolje da je jeftin.
 

Kanader

Active member
Nemam vam ja namjeru trošiti vrijeme na to da vam dokažem da je Sljeme na većoj visini od Novog Zagreba.
Da je pitanje Dacia Sandero ili Citroen c elysee moglo bi se o tom pričat i pisat.
Ovako je vidljivo koji je automobil bolji i to iz zrakoplova.
Tko se vozio u ova tri automobila taj zna zašto je Škoda najbolja.
Tko nije nek piše što hoće.
I mi ne znamo zašto će policija koristiti automobile:rolleyes: Uzgajat će kokoši u njima.
Ako ti se ne da "filozofirati" ne moraš ništa pisati.
Ako se razbije prije tri godine bolje da je jeftin??? Kakve to veze ima s ičim?
Znaš li kakvo osiguranje imaju policijska vozila? Vjerujem da ne.
 

Brruno

Well-known member
Celysee nisam vozio ali Octaviu i Focusa jesam i octavia je za klasu bolja u svemu. Onaj model sa 105 konja 2013 je recimo startniji od focusa 1.5 120konja 2015 karavan. Crvsci unutra,plastike ne skripe,vrata masivnija cuje se po zvuku kad se zatvaraju,prostraniji. Novije skode su cak i udobne za razliku od starih. Ali zato su i skuplje i jbg to je bilo presudno kod kupnje.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ovo je (bar meni) vrlo zanimljivo područje, iako sasvim off topic. Pa neka moderatori vide što s tim dalje...
Zar ne uviđate razliku između pokušaja usporedbe "... da je Sljeme na većoj visini od Novog Zagreba." i "koji je auto bolji?"

Sljeme je na većoj nadmorskoj visini, Novi Zagreb (bar dio ispred moje kuće) je na oko 116m iznad mora, Sljeme na 1035m i to osporavati je kao tvrditi danas da je Zemlja ravna ploča, jer objektivni kriterij utvrđivanja te činjenice postoji i zato je jedno tvrdnja s točkom na kraju, a druga je rečenica s upitnikom na kraju.

"Bolji" u samom značenju te riječi je subjektivnog karaktera, dakle što je meni bolje, ne mora biti i drugima bolje, ali... moglo bi se postaviti pitanje da li bi bilo bolje živjeti ispod Sljemena ili u Novom Zagrebu i tu se sigurno ne bi svi složili.

Za mene je pitanje koji je automobil bolji ovakvo rješivo:
0. Nabavna cijena. Od toga mi ipak sve polazi, jer auto moram i platiti, pa je to nulti kriterij.

1. Najvažniji kriterij provjereno dobar, pošten i pouzdan servis i da tamo doznam da taj auto nema neku konstrukcijsku grešku koja nije otklonjena i da sam siguran da neće biti neznalice i da me neće varati s uljima, filterima, zamijenjivati mi dijelove i sve strahote raditi o kojima se povremeno da pročitati na kojekakvim forumima i čuti u birtaškim pričama. (na žalost ponešto od toga sam i sam doživio, a u ponešto sam još dodatno sumnjao, ali nemam za te druge dokaze)
2. A onda veličina prostora za vozača i putnike i veličina prtljažnika.
3. Potom da mi se sviđa.
4. Onda dolazi ekonomičnost.
Tek nakon toga gledam dojam u vožnji, prije svega udobnost.

Stvari koje spominje npr.brruno (škripa plastike, osjećaj težine vrata) mene uopće ne zanimaju, a njemu među prvima padaju na um kad treba napisati što ga se dojmilo na autu.
Kanader ne treba objašnjenja. Njemu je jednostavno Škoda bolja od Elyseea i gordijski čvor je za njega riješen.

Btw. kad se već spominju ova četiri auta... Vozio sam se u Focusu (pa i ovom novom), u Elyseeu, i u Octaviama (pa i ovoj novoj), a od Dacie u Sanderu. Sandero mi je manji otraga za kriterij o četiri odrasle osobe, a bitno je manjeg prtljažnika pa mi se nikako u ostala tri ne može uklopiti. O Focusu ne znam ni sam što da mislim, nit' smrdi, nit' miriši, ali meni ne opravdava skuplju cijenu, a Elyseeu bih dao prednost pred Škodom radi mekoće u vožnji.
 

vborovic

C5 modifikator
"Bolji" u samom značenju te riječi je subjektivnog karaktera, dakle što je meni bolje, ne mora biti i drugima bolje, ali... moglo bi se postaviti pitanje da li bi bilo bolje živjeti ispod Sljemena ili u Novom Zagrebu i tu se sigurno ne bi svi složili.
Opet se radi o subjektivnosti ... ono što bi se moglo uzeti kao kvaliteta u usporedbi automobila je statistika kvarova, redovnih servisa i izvanrednih servisa, te onda usporediti, ako dva auta imaju istu cijenu, ili sličnu, koliko je koji isplativiji za održavanje (znači da je kvalitetnije napravljen i da koristi kvalitetnije dijelove) ... što se tiče kvalitete obrade, škripanja i sl, vjerojatno i za to postoje nekakvi konkretni industrijski standardi i načini mjerenja, za koje ne vjerujem da ih netko na natječajima traži kao uvjet ...

Znaš li kakvo osiguranje imaju policijska vozila?
Najskuplje ... LOL
 

La Marche

Iskreni optimist
statistika kvarova, redovnih servisa i izvanrednih servisa
To u praksi uspijem uvijek doznati prema osobnoj prosudbi majstora u kojeg imam povjerenje i to dalje ne istražujem. To mi spada u 1.kriterij pri izboru, kako sam i napisao gore.

A ne znam imaju li najskuplje osiguranje. Možda nekad, kako čujem, sad te državne službe stvarno moraju paziti na svaku kunu pri odabiru čim pređu magičnu granicu za koju treba natječaj.
 

Brruno

Well-known member
U ovom slučaju je bitno šta je MUPU važno za odabir nekog auta. Moji kriteriji,ili nečiiji nisu uopće bitni. Mup ima svoje kriterije po kojem bira auto a sve ostalo nije bitno. Ono sto je mupu bolje ne znaci da je nama. Mozda cak nije ni cijena kriterij broj 1. nego nekakva lista uvjeta koju oni imaju.
 

La Marche

Iskreni optimist
U postu broj 12 stavio sam link na poziv za davanje ponuda.
Koliko ja vidim jedini kriterij je najniža cijena i traži se dokumentacija iz koje se vidi da je automobil tehnički usklađen s propisima.
Kome se da može tražiti, možda nađe još neki kriterij.

Ako otvoriš i dokumentaciju za nadmetanje, vidi se da traže "osobno vozilo niže srednje klase - hatchback", ugovorenih 150.000 km, na rok od 36 mjeseci, 181 komad.

Ja drugo vezano uz automobil ne nalazim, iako priznajem da nisam baš jako detaljno gledao. Previše ima toga o gospodarskom subjektu koji daje ponudu, da li isplaćuje plaće, da li plaća poreze, je li kriv za teški poslovni prekršaj, da li je u sukobu interesa, da li je kriv za lažno prikazivanje podataka i sl. da bih sve čitao.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Hm... Ali C-Elysee nije hatchback, ili...?
Mislim da u MUP-u nisu upoznati s tim UK relacijama klase. :)
trebali su pojednostavniti uz švapsku kvalifikaciju koju ovdje svi jako dobro razumiju: C-segment. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
Doslovno prema dokumentaciji za nadmetanje, ne citiram jer ne znam smije li se takve stvari iz službenih dokumenata citirati pa pišem koristeći njihovu terminologiju:

Elysee je odabran kao osobno vozilo niže srednje klase - hatchback.
Focus je odabran kao osobno vozilo niže klase - karavan.

Ovo mi se sviđa:
Elysee odabran kao auto niže SREDNJE klase,
Focus kao auto niže klase.
Evo, i državne službe znaju odabrati što valja, neopterećeni stereotipima.
:):angel::)
 

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
što se tiče kvalitete obrade, škripanja i sl, vjerojatno i za to postoje nekakvi konkretni industrijski standardi i načini mjerenja, za koje ne vjerujem da ih netko na natječajima traži kao uvjet ...
Najjači uvjet j. navabe je kako je naštelan usis i turbo.

Ode, crno na bilo, vidimo da Focus šije škodu, ako bi išli izmiriti lap time, za pet sekundi barem.

Focus Karavan 1,0 125 KS i Oktavija 1,0 115 KS

(livo je Focus, Desno škoda, krivo piše u naslovu)

[ame]https://www.youtube.com/watch?v=_NHLTbptXtE[/ame]

Ona dvojica na sktureu iz gornjeg videa se mogu yebat prid fokusom. :D
 

Kanader

Active member
Ovo je (bar meni) vrlo zanimljivo područje, iako sasvim off topic. Pa neka moderatori vide što s tim dalje...
Zar ne uviđate razliku između pokušaja usporedbe "... da je Sljeme na većoj visini od Novog Zagreba." i "koji je auto bolji?"

Sljeme je na većoj nadmorskoj visini, Novi Zagreb (bar dio ispred moje kuće) je na oko 116m iznad mora, Sljeme na 1035m i to osporavati je kao tvrditi danas da je Zemlja ravna ploča, jer objektivni kriterij utvrđivanja te činjenice postoji i zato je jedno tvrdnja s točkom na kraju, a druga je rečenica s upitnikom na kraju.

"Bolji" u samom značenju te riječi je subjektivnog karaktera, dakle što je meni bolje, ne mora biti i drugima bolje, ali... moglo bi se postaviti pitanje da li bi bilo bolje živjeti ispod Sljemena ili u Novom Zagrebu i tu se sigurno ne bi svi složili.

Za mene je pitanje koji je automobil bolji ovakvo rješivo:
0. Nabavna cijena. Od toga mi ipak sve polazi, jer auto moram i platiti, pa je to nulti kriterij.

1. Najvažniji kriterij provjereno dobar, pošten i pouzdan servis i da tamo doznam da taj auto nema neku konstrukcijsku grešku koja nije otklonjena i da sam siguran da neće biti neznalice i da me neće varati s uljima, filterima, zamijenjivati mi dijelove i sve strahote raditi o kojima se povremeno da pročitati na kojekakvim forumima i čuti u birtaškim pričama. (na žalost ponešto od toga sam i sam doživio, a u ponešto sam još dodatno sumnjao, ali nemam za te druge dokaze)
2. A onda veličina prostora za vozača i putnike i veličina prtljažnika.
3. Potom da mi se sviđa.
4. Onda dolazi ekonomičnost.
Tek nakon toga gledam dojam u vožnji, prije svega udobnost.

Stvari koje spominje npr.brruno (škripa plastike, osjećaj težine vrata) mene uopće ne zanimaju, a njemu među prvima padaju na um kad treba napisati što ga se dojmilo na autu.
Kanader ne treba objašnjenja. Njemu je jednostavno Škoda bolja od Elyseea i gordijski čvor je za njega riješen.

Btw. kad se već spominju ova četiri auta... Vozio sam se u Focusu (pa i ovom novom), u Elyseeu, i u Octaviama (pa i ovoj novoj), a od Dacie u Sanderu. Sandero mi je manji otraga za kriterij o četiri odrasle osobe, a bitno je manjeg prtljažnika pa mi se nikako u ostala tri ne može uklopiti. O Focusu ne znam ni sam što da mislim, nit' smrdi, nit' miriši, ali meni ne opravdava skuplju cijenu, a Elyseeu bih dao prednost pred Škodom radi mekoće u vožnji.
Prijatelju Octavija je bolji automobil po svemu od C elyseea. Želiš li tvrditi suprotno bojim se da češ ostati usamljeni jahač. Ova prva tvrdnja je kao dogma i zato sam smatrao da ju ne treba dodatno elaborirati.
Svako negiranje toga je smješno. Jasno da je moj dojam subjektivan. Pa ne pišem ja po nalogu Škode kao proizvođača automobila.
Ono što se vidi iz zrakoplova ne treba dodatno elaborirati niti na to trošiti vrijeme.
Ovo što ti pišeš su tvoji razlozi kojima se vodiš pri kupnji novog prometala. I to nije sporno. Netko voli Alfu i ispružit će do zadnje kune da ju kupi. I zadužit će i djecu ako treba. Iako je i na Alfistima i svakom tko drži do nekog razuma jasno da ona ne treba biti prvi izbor. Samo kad uzmeš statistike kvarova.
Pa opet se prodaje. I ja sam ju imao. I to ne jednu.
Ja poznam i jednog kolegu koji je dobrostojeći pa nije htio kupiti bolji automobil od Sandera.
Pa i sami alfisti kažu da se kupuje srcem, a ne razumom. Ali problem nastaje kad sve ostale pokušavaju uvjeriti da je ta kupovina razuman potez.
To se tebi događa.
Škoda je veća i udobnija te masivnija i ozbiljniji auto. Sama činjenica da su C Elysee ponudili samo istočnom tržištu nešto ti treba govoriti.
I za policiju će to biti pad s konja na magarca. Pretpostavljam da će ih uzimati u dizelskoj varijanti. Ali ja taj potez kao što sam već napisao podržavam.
Da li će uspješno izdržati tri godine bez većih kvarova? Vjerujem da hoće.
Da li je financijski isplatljiviji za kupovinu od Škode? Vjerujem da jest.
Ali ostaje činjenica ( eto za tebe nek bude moja subjektivna činjenica:)) da je Škoda bolji automobil. I skuplji jasno.
To da li bi se ja ispružio kao fizička osoba i dao puno više novca za Škodu nego li za Citraća je drugi par rukava. Ja sam gledao situaciju sa stajališta poreznog obveznika.
I za kraj napisao si da biraš autek po servisu koji dotična marka ima i gdje te neće varati??? Znači to je Citroen. Ajd nešto sam naučio. Još samo reci koji je to servis gdje možeš biti 100% siguran da te neće preveslati.
I ne smeta te ako plastika pucketa i po tebi su bolja tanja od debljih vrata?
To nije odraz kvalitete? Interesantno razmišljanje.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Ja poznam i jednog kolegu koji je dobrostojeći pa nije htio kupiti bolji automobil od Sandera.
Dvaput čitam i svaki put pročitam da "nije htio kupiti bolji automobil od SANADERA." :D :D U glavi mi slika blindirane Sedmice. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
po tebi su bolja tanja od debljih vrata?
Zašto imaš potrebu imputirati mi što nisam napisao?

Napisao sam da me debljina vrata ne zanima, a to nije isto.

Što se mene tiče:
Da li se otvaraju i zatvaraju za vrijeme životnog vijeka automobila, pri tom ne propuštaju vjetar i vodu, mogu li se otvarati i zatvarati prozori - to je otprilike sve što me zanima o njima. E, da... ima jedna stvar, volio bih kad bi se na današnjim autima prozori mogli spuštati do kraja, na žalost, većinom se ne mogu.
 
Na vrh