pokra89
Well-known member
Evo i nas u Picasso garaži. Bila je ovo duga i teška borba, puna dilema, trilema, pitanja bez odgovora, lutanja, ali, evo sad je to iza nas. Sve ovo je potrajalo malo duže od očekivanog, najviše zbog mene samoga (tj. zbog c5ice) jer je ljestvica bila dignuta jako visoko, i trebalo je naći nešto što može dostojno zamijeniti bivše vozilo. Razmišljam, ako već kupujem, hajde da kupim bolje, ili ako ništa, sofisticiranije i naprednije, koliko je to već moguće. Koliko sam u tome uspio, pokazat će sljedeći dani, tjedni, mjeseci, a nadam se i godine.
Pa idemo onda kronološkim redom, C5 je otišao 14.12., svakodnevno pozajmljivanje tuđeg vozila, u ovom slučaju tatinog, mi nije neka draga opcija, pa sam htio proces nabavke novog, tj. novijeg, vozila čim prije ubrzati. Obzirom na skoro 4 godine i 100.000km sa C5, sa samo jednim ozbiljnijim problemom, obzirom na forum, obzirom na druženja s forumašima, obzirom na majstora u kojeg imam koliko-toliko povjerenje, logično je da je favorit bio Citroen, no to opet nije značilo da sam se samo na njega orijentirao. Gledalo se tu svega i svačega, od Tourana, S-maxa, preko 5008, razmišljanja o Sharanu i/ili Alhambri, a u posljednje vrijeme sam se ozbiljno počeo ložiti na novog Espacea. Ipak, cijelo to vrijeme u mislima je bio Citroen. Kad kažem Citroen, mislim na Grand C4 Picasso, jer ipak mi treba vozilo sa tri odvojena sjedišta, s velikim prtljažnikom, a obični Picasso je broj premali. Jednog Grand C4 Picasso-a sam odavno vidio, čak sam ga bio postavio i na forumu, i sebi sam govorio da će to biti moje sljedeće auto, čim prodam C5. I naravno da sam odmah po prodaji C5 zvao kako bih se raspitao, dogovorio, vidio, i u konačnici kupio tog Granda. Istaknuta cijena mu je bila 17.000€, što je apsolutno previše, ja sam išao nekom logikom da bih ga mogao spustit na 15.000€, C5 prodati za nekih 7.5-8.000€ i doplatiti za Granda. Jel' vrijedi k'o dvije „ce petice“? Naravno da nije, ali zakon ponude i potražnje, kao i tržište kako novih tako i rabljenih vozila je nemilosrdno. Dobra vijest je da je C5 otišao za 8.300€, a loša je da ovaj Grand kojeg sam gledao nije ni u blizu stanju u kojem očekuješ niti 5 godina star auto sa 87.000 km na satu. Èak sam cijenu uspio i spustiti na 13.600, ali i dalje nedovoljno, jer više od 12.500 nisam bio voljan dati. Sutradan sam, više reda radi, pogledao još jednog, ovaj paćenik je imao preko 200.000 km na satu, ali mu je cijena bila primamljiva – 9.000€, međutim ni stanje ni oprema ni nedostatak informacija u komunikaciji s vlasnikom me nisu posebno oduševili tako da sam i od njega odustao. I sad tu počinje igranka, kod nas u oglasima nema više ni blizu onoga što ja tražim, a auto mi treba. Traži po mobile.de i autoscoutu, tamo nešto čak ima, iako cijene nisu baš primamljive, ali šta je tu je. Kroz praćenje na desetke oglasa, bar sam sebi stavio neku listu prioriteta, a ona je glasila:
Prioritet broj 1. 2.0 HDi automatik;
prioritet broj 2. koža.
To dvoje je pod moranje, sve ostalo ću lakše ili teže prežalit i oprostit. Hodajući po placevima, uvidio sam da je rijetko tko imao nešto slično u ponudi unazad godinu dana, što će reći da će izbor biti teži nego što sam mislio. U dalekoj Njemačkoj sam našao jednog koji mi savršeno odgovarao, od motorizacije preko stanja (na fotografijama) do opreme, međutim, problem je sad naći nekoga tko bi auto mogao provjeriti i potvrditi mi da je sve ok da odem po njega. Nakon par dana potrage čak sam našao lika koji mi je otišao, pregledao, provozao auto, prenio dojmove i zaključak je da je auto u sasvim dobrom stanju osim što je na ljetnim, i to prilično lošim gumama. Stupio sam u kontakt s prodavačem, međutim kad su na red došla pitanja jel' na autu nešto nedostaje, radi li sve, jel' ima nekih nedostataka za koje bih trebao znati…vlasnik me je potpuno ignorirao, te više nije odgovarao ni na kakve poruke i pitanja. Piši propalo, idemo dalje.
Nakon njega, u još daljoj Nizozemskoj sam našao sljedeći zanimljivi primjerak, poslao sam im mail, da bi me nakon sat, sat ipo vremena čovjek ZOVNUO (!!!) na telefon. Dobio odgovor na većinu pitanja, i sad je problem samo riješiti prijevoz. Međutim, koga god da sam kontaktirao, nitko nije vršio uslugu prijevoza vozila iz Nizozemske, osim jednog, koji je nabio cijenu toliku da bi me u konačnici vozilo došlo cca 16.000 €. Ipak previše. Paralelno sa svime ovime, u kontaktu sam bio i sa par švercera, onih manjih i onih većih, kao i sa par kuća koje se bave uvozom rabljenih vozila. Svima njima sam ostavio podatke i specifikaciju vozila kakav tražim, pa ako šta uspiju da me zovu...
Jedan dan mi stiže poruka od gospodina koji mi je preko poruka stvarno ostavio fin dojam – kulturan, načitan, poznaje materiju…da može licitirati za jednog Granda, a u prilogu mi je poslao slike kao i vještačenje nezavisne kuće sa svim oštećenjima i općim stanjem auta. Auto mi se na prvu svidio, stanje super, proizveden 27.7.2015.godine, 2.0 automatik, koža. Znači ima sve ono što mi je bitno i što sam tražio da ima. Kilometraža malo pojača, skoro 160.000 km, Intensive paket opreme (znači treći od moguća 4; ide Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive), s dosta stvari koje su doplaćene, pa se na kraju po količini opreme može nositi i s nekim Exclusive modelima. Ipak, dvije stvari mu fale da bi bio exclusive, a to su elektro podizanje i spuštanje prtljažnika i elektrokromni retrovizori (te dvije stavke idu serijski u exclusive), a za full opremu nedostaju i bixenoni, pranje farova, prednja i bočne kamere, adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, autonomno paljenje dugih/kratkih svjetala, 360 vision, sistem HiFi JBL … i još nekakvih čuda, ali što je tu je. Od onoga malo važnijeg što ima, tu je:
- panoramski stakleni krov
- sustav pomoći za parkiranje naprijed sa kamerom za vožnju unazad
- Paket Park Assist sa automatskom pomoći pri bočnom i parkiranju unazad i naprijed, mjeračem raspoloživog prostora, automatskim upravljanjem volana, nadzorom mrtvog kuta te električno preklopive vanjske retrovizore
- paket sjedišta: masažna prednja sjedišta, suvozačevo sjedište Relax sa električno podesivim naslonom za noge, nasloni za glavu Relax, složivo suvozačevo sjedište sa funkcijom stolića
- dodatno zatamnjena zadnja stakla
- paket za djecu: dodatni retrovizor za nadzor djece, zaštita od sunca u 2.redu
- 3D LED zadnja svjetla (kad već nema xenone, 'ajde bar nešto)
- otključavanje/zaključavanje/pokretanje vozila bez ključa
- 12-inčni panoramski displej visoke rezolucije sa mogućnošću individualizacije
- ambijentalno LED osvjetljenje unutrašnjosti vozila…itd.
Ono što me najviše privuklo kupnji baš ovoga modela je to što sam znao svu povijest vozila. Naime, velika većina auta iz uvoza su s aukcija. E sad, onaj koji kupuje takvo vozilo, mislim na pravne osobe, ima mogućnost uvida u stanje vozila preko fotografija, gdje neovisne kuće (Macadam, SGS, TÜV, DEKRA…) provode ekspretizu vozila i bilježe sva oštećenja i nepravilnosti. Obzirom na fer suradnju, koja se, prije svega, zasnivala na povjerenju i otvorenosti, s gospodinom preko kojega sam išao u kupnju vozila, ja sam ove podatke imao od prvog trenutka, tj, dobio sam ih na uvid, i rečeno mi je da, ako sam zadovoljan i vozilo mi odgovora, idemo u nabavku. Nakon što sam odvagao negativne strane (nije exclusive, nema sve ono što sam mislio da će imati, 160.000 km na satu), zaključio sam da ću ga naručiti. Još jedna pozitivna stvar u svemu ovome je što nisam vezan nikakvim ugovorima ili slično, odnosno ukoliko mi se vozilo po dolasku ne svidi, nema veze, tražimo dalje, a on ga stavlja u daljnju prodaju. Najviše me je izludilo čekanje; 13.1. sam dobio ekspertizu vozila, do 15.1. je trajala aukcija koju smo, je li, dobili, 25.1. je stigla potvrda, fakture i ostale gluposti koje je ova firma morala poplaćati, 1.2.je auto bilo na šlepi, 8.2. obavijest od firme koja se bavi prijevozom da su „veliki problemi sa izvozima smjer Pariz“ pa da se strpimo i imamo razumijevanja, 12.2. vozilo se kreće prema granici i večeras će biti u Mostaru! Ujutro ga idemo gledat! 13.2. auto uživo pogledano i pregledano, dogovoren pregled kod mog majstora u Ljubuškom, 14.2. auto pregledano, majstor dao zeleno svjetlo.
U trenutku stavljanja na aukciju, auto je imalo 158.967 km, a u trenutku preuzimanja ravno 159.000 (još da su i prva tri broja nule…). Imam pravo vjerovati da su kilometri pravi, i to iz dva razloga. Jedan je opće stanje vozila, a druga je servisna povijest vozila. Naime, prilikom ekspertize vozila, dobio sam i dokument održavanja, a preko ovlaštenog servisa sam došao i do podataka o kampanjama koje su rađene na vozilu, tako da smo imali potpunu sliku održavanja. A ona izgleda ovako:
Interno održavanje
18.01.2016. 24.047 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
29.02.2016. 30.704 km - redovni servis (ulje + filter ulja)
30.09.2016. 59.407 km - redovni servis (ulje + filter ulja + filter goriva + filter zraka), dopuna FAP aditiva (AdBlue), nove prednje gume
31.03.2017. 85.226 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
20.04.2017. 86.401 km - redovni servis (ulje + filter ulja)
07.07.2017. 98.507 km - prednje kočione pločice, nove gume
17.11.2017. 112.876 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
08.01.2018. 116.881 km - redovni servis (ulje + filter ulja + filter goriva + filter zraka), ulje za kočnice
19.06.2018. 138.730 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
29.10.2018. 150.198 km - redovni servis (ulje + filter ulja), nove zadnje gume
Obzirom da su zadnje gume vožene samo dva mjeseca, faktički su nove, čemu u prilog ide i dubina šare (7mm i 7,4mm)
Ovaj model je imao do sada četiri opoziva, odnosno kampanje, i sva četiri su uspješno odrađena.
Prvi opoziv je bio NPQ a u pitanju su bili nekakvi kabeli koji vode do rezvoara AdBlue-a, pa je znalo bacati grešku, i u nekim slučajevima auto se nije moglo upaliti. Opoziv nastupio 12.08.2016., a odrađen 11.02.2017. na 80.924 km.
Drugi opoziv je oznake NWG, i označavao je nekakvu grešku senzora pritiska ulja. Opoziv je nastupio 20.12.2016., a odrađen je isto kao i onaj NPQ, odnosno 11.02.2017. na 80.924 km.
Treći je oznake NYB, a tiče se zatezača remena, ili kako sam našao objašnjenje „the ancilliary drive belt tensioner may not conform to specification. This could cause a noise to be heard under certain driving conditions“. Opoziv nastupio 09.05.2017., odrađen 30.06.2017. na 97.634 km.
Posljednji opoziv oznake GCH, i naravno, opet se tiče AdBlue-a, ovaj put je u pitanju poklopac spremnika uree… Koliko sam se uspio upoznati s problemom, opoziv je išao na sva Citroen vozila koja čep imaju u podu prtljažnika, a ne pokraj poklopca od goriva, kao i sav normalan svijet. Opoziv nastupio 23.10.2017, odrađen 16.11.2017. na 112.876 km.
Što se tiče opoziva, to je to, i do današnjeg dana nije zabilježen više nijedan.
Mimo opoziva, na vozilu je u ovlaštenoj servisnoj intervenciji zabilježeno još par zahvata. Prvi se tiče…pogađate, AdBlue-! Ovaj put je u pitanju rezervoar. Pun je internet priča o ovome, ljudima je zadavalo glavobolje samo takve, tko ga je u garanciji promijenio dobro je prošao, ostali nesretnici su morali plaćati 800-900 € za novi spremnik! Dva modela koje sam ja gledao kod nas imali su isto taj kvar, i dok je kod jednog to prošlo pod jamstvom, drugi je morao to rješavati o svom trošku, a obzirom da je čovjek bio u Luksemburgu, sveukupno je dao 930 € za popravak! Uglavnom, spremnik je zamijenjen novim, poboljšanim, samo par mjeseci nakon proizvodnje, odnosno 08.03.2016. na bijednih 31.887 km.
Drugi intervencija je bila motorić stražnjeg brisača. Crk'o valjda. To je bilo 30.09.2016. na 59.407 km, kad je urađen i servis te zamjena guma (vidjeti gornju tablicu).
Treća i četvrta intervencija su bile manje-više banalne. Jedna je bila na senzoru mjerača ulja, a druga na prskalici šoferšajbe. Sveukupna vrijednost je 30ak eura, a odrađeno je 11.02.2017. na 80.924 km.
Kad se sve usporedi, možemo zaključiti da se kilometraže slažu. E sad, je li prava ili ne…to na kraju krajeva nije niti bitno. Ono što se može iščitati jeste da su intervali zamjene ulja bili: 30.704 km, 28.703 km, 26.994 km, 30.480 km i 33.317 km (mašala!) ili u prosjeku, ulje se mijenjalo svakih 30.039 km. Međutim, zavirimo li u službene preporuke plana održavanja, a to je ono čime se vanka jedino vode, vidimo da je održavanje u skladu s planom.
Bilo kako bilo, ja ću ove intervale prepoloviti, kao što je bio slučaj i sa C5 a on neka se buni ako mu ne paše. Ipak nakon skoro 3ipo godine mučenja, mislim da će mu dobro doći malo opuštenije vožnje. Intervali punjenja AdBlue-a su bili: 24.047 km, 35.360 km, 25.819 km, 27.650 km i 25.854 km ili u prosjeku svako 27.746 km odnosno, prosječna potrošnja AdBlue-a iznosi 0,6127 l/100km. Pod pretpostavkom da ću servis raditi svako 15.000 km, to mi dođe nekih 9,2l, odnosno nešto malo više nego pola tanka AdBlue-a između dva servisna intervala.
To bi, „ukratko“ bilo to.
Što se tiče fotografija ili slika, nema, nije još prošao tretman uljepšavanja
Sad ozbiljno, s kućom sam dogovorio da se auto ne dira, ne polira, ne sređuje, doslovno da ga se ostavi u stanju u kojem je došao. Tek kad i ako se odlučim kupit ga, onda ćemo te detalje rješavati. Obzirom da smo se, eto, dogovorili, pranje i poliranje ide idući tjedan. A do tada ove sirotinjske, nefiltrirane i nesređivane fotografije.
Pa idemo onda kronološkim redom, C5 je otišao 14.12., svakodnevno pozajmljivanje tuđeg vozila, u ovom slučaju tatinog, mi nije neka draga opcija, pa sam htio proces nabavke novog, tj. novijeg, vozila čim prije ubrzati. Obzirom na skoro 4 godine i 100.000km sa C5, sa samo jednim ozbiljnijim problemom, obzirom na forum, obzirom na druženja s forumašima, obzirom na majstora u kojeg imam koliko-toliko povjerenje, logično je da je favorit bio Citroen, no to opet nije značilo da sam se samo na njega orijentirao. Gledalo se tu svega i svačega, od Tourana, S-maxa, preko 5008, razmišljanja o Sharanu i/ili Alhambri, a u posljednje vrijeme sam se ozbiljno počeo ložiti na novog Espacea. Ipak, cijelo to vrijeme u mislima je bio Citroen. Kad kažem Citroen, mislim na Grand C4 Picasso, jer ipak mi treba vozilo sa tri odvojena sjedišta, s velikim prtljažnikom, a obični Picasso je broj premali. Jednog Grand C4 Picasso-a sam odavno vidio, čak sam ga bio postavio i na forumu, i sebi sam govorio da će to biti moje sljedeće auto, čim prodam C5. I naravno da sam odmah po prodaji C5 zvao kako bih se raspitao, dogovorio, vidio, i u konačnici kupio tog Granda. Istaknuta cijena mu je bila 17.000€, što je apsolutno previše, ja sam išao nekom logikom da bih ga mogao spustit na 15.000€, C5 prodati za nekih 7.5-8.000€ i doplatiti za Granda. Jel' vrijedi k'o dvije „ce petice“? Naravno da nije, ali zakon ponude i potražnje, kao i tržište kako novih tako i rabljenih vozila je nemilosrdno. Dobra vijest je da je C5 otišao za 8.300€, a loša je da ovaj Grand kojeg sam gledao nije ni u blizu stanju u kojem očekuješ niti 5 godina star auto sa 87.000 km na satu. Èak sam cijenu uspio i spustiti na 13.600, ali i dalje nedovoljno, jer više od 12.500 nisam bio voljan dati. Sutradan sam, više reda radi, pogledao još jednog, ovaj paćenik je imao preko 200.000 km na satu, ali mu je cijena bila primamljiva – 9.000€, međutim ni stanje ni oprema ni nedostatak informacija u komunikaciji s vlasnikom me nisu posebno oduševili tako da sam i od njega odustao. I sad tu počinje igranka, kod nas u oglasima nema više ni blizu onoga što ja tražim, a auto mi treba. Traži po mobile.de i autoscoutu, tamo nešto čak ima, iako cijene nisu baš primamljive, ali šta je tu je. Kroz praćenje na desetke oglasa, bar sam sebi stavio neku listu prioriteta, a ona je glasila:
Prioritet broj 1. 2.0 HDi automatik;
prioritet broj 2. koža.
To dvoje je pod moranje, sve ostalo ću lakše ili teže prežalit i oprostit. Hodajući po placevima, uvidio sam da je rijetko tko imao nešto slično u ponudi unazad godinu dana, što će reći da će izbor biti teži nego što sam mislio. U dalekoj Njemačkoj sam našao jednog koji mi savršeno odgovarao, od motorizacije preko stanja (na fotografijama) do opreme, međutim, problem je sad naći nekoga tko bi auto mogao provjeriti i potvrditi mi da je sve ok da odem po njega. Nakon par dana potrage čak sam našao lika koji mi je otišao, pregledao, provozao auto, prenio dojmove i zaključak je da je auto u sasvim dobrom stanju osim što je na ljetnim, i to prilično lošim gumama. Stupio sam u kontakt s prodavačem, međutim kad su na red došla pitanja jel' na autu nešto nedostaje, radi li sve, jel' ima nekih nedostataka za koje bih trebao znati…vlasnik me je potpuno ignorirao, te više nije odgovarao ni na kakve poruke i pitanja. Piši propalo, idemo dalje.
Nakon njega, u još daljoj Nizozemskoj sam našao sljedeći zanimljivi primjerak, poslao sam im mail, da bi me nakon sat, sat ipo vremena čovjek ZOVNUO (!!!) na telefon. Dobio odgovor na većinu pitanja, i sad je problem samo riješiti prijevoz. Međutim, koga god da sam kontaktirao, nitko nije vršio uslugu prijevoza vozila iz Nizozemske, osim jednog, koji je nabio cijenu toliku da bi me u konačnici vozilo došlo cca 16.000 €. Ipak previše. Paralelno sa svime ovime, u kontaktu sam bio i sa par švercera, onih manjih i onih većih, kao i sa par kuća koje se bave uvozom rabljenih vozila. Svima njima sam ostavio podatke i specifikaciju vozila kakav tražim, pa ako šta uspiju da me zovu...
Jedan dan mi stiže poruka od gospodina koji mi je preko poruka stvarno ostavio fin dojam – kulturan, načitan, poznaje materiju…da može licitirati za jednog Granda, a u prilogu mi je poslao slike kao i vještačenje nezavisne kuće sa svim oštećenjima i općim stanjem auta. Auto mi se na prvu svidio, stanje super, proizveden 27.7.2015.godine, 2.0 automatik, koža. Znači ima sve ono što mi je bitno i što sam tražio da ima. Kilometraža malo pojača, skoro 160.000 km, Intensive paket opreme (znači treći od moguća 4; ide Attraction, Seduction, Intensive i Exclusive), s dosta stvari koje su doplaćene, pa se na kraju po količini opreme može nositi i s nekim Exclusive modelima. Ipak, dvije stvari mu fale da bi bio exclusive, a to su elektro podizanje i spuštanje prtljažnika i elektrokromni retrovizori (te dvije stavke idu serijski u exclusive), a za full opremu nedostaju i bixenoni, pranje farova, prednja i bočne kamere, adaptivni tempomat, prepoznavanje prometnih znakova, autonomno paljenje dugih/kratkih svjetala, 360 vision, sistem HiFi JBL … i još nekakvih čuda, ali što je tu je. Od onoga malo važnijeg što ima, tu je:
- panoramski stakleni krov
- sustav pomoći za parkiranje naprijed sa kamerom za vožnju unazad
- Paket Park Assist sa automatskom pomoći pri bočnom i parkiranju unazad i naprijed, mjeračem raspoloživog prostora, automatskim upravljanjem volana, nadzorom mrtvog kuta te električno preklopive vanjske retrovizore
- paket sjedišta: masažna prednja sjedišta, suvozačevo sjedište Relax sa električno podesivim naslonom za noge, nasloni za glavu Relax, složivo suvozačevo sjedište sa funkcijom stolića
- dodatno zatamnjena zadnja stakla
- paket za djecu: dodatni retrovizor za nadzor djece, zaštita od sunca u 2.redu
- 3D LED zadnja svjetla (kad već nema xenone, 'ajde bar nešto)
- otključavanje/zaključavanje/pokretanje vozila bez ključa
- 12-inčni panoramski displej visoke rezolucije sa mogućnošću individualizacije
- ambijentalno LED osvjetljenje unutrašnjosti vozila…itd.
Ono što me najviše privuklo kupnji baš ovoga modela je to što sam znao svu povijest vozila. Naime, velika većina auta iz uvoza su s aukcija. E sad, onaj koji kupuje takvo vozilo, mislim na pravne osobe, ima mogućnost uvida u stanje vozila preko fotografija, gdje neovisne kuće (Macadam, SGS, TÜV, DEKRA…) provode ekspretizu vozila i bilježe sva oštećenja i nepravilnosti. Obzirom na fer suradnju, koja se, prije svega, zasnivala na povjerenju i otvorenosti, s gospodinom preko kojega sam išao u kupnju vozila, ja sam ove podatke imao od prvog trenutka, tj, dobio sam ih na uvid, i rečeno mi je da, ako sam zadovoljan i vozilo mi odgovora, idemo u nabavku. Nakon što sam odvagao negativne strane (nije exclusive, nema sve ono što sam mislio da će imati, 160.000 km na satu), zaključio sam da ću ga naručiti. Još jedna pozitivna stvar u svemu ovome je što nisam vezan nikakvim ugovorima ili slično, odnosno ukoliko mi se vozilo po dolasku ne svidi, nema veze, tražimo dalje, a on ga stavlja u daljnju prodaju. Najviše me je izludilo čekanje; 13.1. sam dobio ekspertizu vozila, do 15.1. je trajala aukcija koju smo, je li, dobili, 25.1. je stigla potvrda, fakture i ostale gluposti koje je ova firma morala poplaćati, 1.2.je auto bilo na šlepi, 8.2. obavijest od firme koja se bavi prijevozom da su „veliki problemi sa izvozima smjer Pariz“ pa da se strpimo i imamo razumijevanja, 12.2. vozilo se kreće prema granici i večeras će biti u Mostaru! Ujutro ga idemo gledat! 13.2. auto uživo pogledano i pregledano, dogovoren pregled kod mog majstora u Ljubuškom, 14.2. auto pregledano, majstor dao zeleno svjetlo.
U trenutku stavljanja na aukciju, auto je imalo 158.967 km, a u trenutku preuzimanja ravno 159.000 (još da su i prva tri broja nule…). Imam pravo vjerovati da su kilometri pravi, i to iz dva razloga. Jedan je opće stanje vozila, a druga je servisna povijest vozila. Naime, prilikom ekspertize vozila, dobio sam i dokument održavanja, a preko ovlaštenog servisa sam došao i do podataka o kampanjama koje su rađene na vozilu, tako da smo imali potpunu sliku održavanja. A ona izgleda ovako:
Interno održavanje
18.01.2016. 24.047 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
29.02.2016. 30.704 km - redovni servis (ulje + filter ulja)
30.09.2016. 59.407 km - redovni servis (ulje + filter ulja + filter goriva + filter zraka), dopuna FAP aditiva (AdBlue), nove prednje gume
31.03.2017. 85.226 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
20.04.2017. 86.401 km - redovni servis (ulje + filter ulja)
07.07.2017. 98.507 km - prednje kočione pločice, nove gume
17.11.2017. 112.876 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
08.01.2018. 116.881 km - redovni servis (ulje + filter ulja + filter goriva + filter zraka), ulje za kočnice
19.06.2018. 138.730 km - dopuna FAP aditiva (AdBlue)
29.10.2018. 150.198 km - redovni servis (ulje + filter ulja), nove zadnje gume
Obzirom da su zadnje gume vožene samo dva mjeseca, faktički su nove, čemu u prilog ide i dubina šare (7mm i 7,4mm)
Ovaj model je imao do sada četiri opoziva, odnosno kampanje, i sva četiri su uspješno odrađena.
Prvi opoziv je bio NPQ a u pitanju su bili nekakvi kabeli koji vode do rezvoara AdBlue-a, pa je znalo bacati grešku, i u nekim slučajevima auto se nije moglo upaliti. Opoziv nastupio 12.08.2016., a odrađen 11.02.2017. na 80.924 km.
Drugi opoziv je oznake NWG, i označavao je nekakvu grešku senzora pritiska ulja. Opoziv je nastupio 20.12.2016., a odrađen je isto kao i onaj NPQ, odnosno 11.02.2017. na 80.924 km.
Treći je oznake NYB, a tiče se zatezača remena, ili kako sam našao objašnjenje „the ancilliary drive belt tensioner may not conform to specification. This could cause a noise to be heard under certain driving conditions“. Opoziv nastupio 09.05.2017., odrađen 30.06.2017. na 97.634 km.
Posljednji opoziv oznake GCH, i naravno, opet se tiče AdBlue-a, ovaj put je u pitanju poklopac spremnika uree… Koliko sam se uspio upoznati s problemom, opoziv je išao na sva Citroen vozila koja čep imaju u podu prtljažnika, a ne pokraj poklopca od goriva, kao i sav normalan svijet. Opoziv nastupio 23.10.2017, odrađen 16.11.2017. na 112.876 km.
Što se tiče opoziva, to je to, i do današnjeg dana nije zabilježen više nijedan.
Mimo opoziva, na vozilu je u ovlaštenoj servisnoj intervenciji zabilježeno još par zahvata. Prvi se tiče…pogađate, AdBlue-! Ovaj put je u pitanju rezervoar. Pun je internet priča o ovome, ljudima je zadavalo glavobolje samo takve, tko ga je u garanciji promijenio dobro je prošao, ostali nesretnici su morali plaćati 800-900 € za novi spremnik! Dva modela koje sam ja gledao kod nas imali su isto taj kvar, i dok je kod jednog to prošlo pod jamstvom, drugi je morao to rješavati o svom trošku, a obzirom da je čovjek bio u Luksemburgu, sveukupno je dao 930 € za popravak! Uglavnom, spremnik je zamijenjen novim, poboljšanim, samo par mjeseci nakon proizvodnje, odnosno 08.03.2016. na bijednih 31.887 km.
Drugi intervencija je bila motorić stražnjeg brisača. Crk'o valjda. To je bilo 30.09.2016. na 59.407 km, kad je urađen i servis te zamjena guma (vidjeti gornju tablicu).
Treća i četvrta intervencija su bile manje-više banalne. Jedna je bila na senzoru mjerača ulja, a druga na prskalici šoferšajbe. Sveukupna vrijednost je 30ak eura, a odrađeno je 11.02.2017. na 80.924 km.
Kad se sve usporedi, možemo zaključiti da se kilometraže slažu. E sad, je li prava ili ne…to na kraju krajeva nije niti bitno. Ono što se može iščitati jeste da su intervali zamjene ulja bili: 30.704 km, 28.703 km, 26.994 km, 30.480 km i 33.317 km (mašala!) ili u prosjeku, ulje se mijenjalo svakih 30.039 km. Međutim, zavirimo li u službene preporuke plana održavanja, a to je ono čime se vanka jedino vode, vidimo da je održavanje u skladu s planom.
Bilo kako bilo, ja ću ove intervale prepoloviti, kao što je bio slučaj i sa C5 a on neka se buni ako mu ne paše. Ipak nakon skoro 3ipo godine mučenja, mislim da će mu dobro doći malo opuštenije vožnje. Intervali punjenja AdBlue-a su bili: 24.047 km, 35.360 km, 25.819 km, 27.650 km i 25.854 km ili u prosjeku svako 27.746 km odnosno, prosječna potrošnja AdBlue-a iznosi 0,6127 l/100km. Pod pretpostavkom da ću servis raditi svako 15.000 km, to mi dođe nekih 9,2l, odnosno nešto malo više nego pola tanka AdBlue-a između dva servisna intervala.
To bi, „ukratko“ bilo to.
Što se tiče fotografija ili slika, nema, nije još prošao tretman uljepšavanja
Sad ozbiljno, s kućom sam dogovorio da se auto ne dira, ne polira, ne sređuje, doslovno da ga se ostavi u stanju u kojem je došao. Tek kad i ako se odlučim kupit ga, onda ćemo te detalje rješavati. Obzirom da smo se, eto, dogovorili, pranje i poliranje ide idući tjedan. A do tada ove sirotinjske, nefiltrirane i nesređivane fotografije.









Posljednje uređivanje: