C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Evo, tokom vikenda okrenulo se 150.000 km. Pet godina je navršeno, vrijeme za kratki resume.

Dosta skupih popravaka, jedan me čak ostavio i na cesti, jedini auto uz Opela Astru koji mi je to napravio, trebao bih biti nezadovoljan autom. Ali, ipak nisam. Relativno niska nabavna cijena u startu je ostavila dobar dojam, posebno danas, auti B segmenta već s najboljom opremom i motorizacijom dostižu pa i prestižu te cijene, uz dužno poštovanje proizvođačima, prema C5 to sve su motorne tačke (karijola za južnjake).

Prije svega radi ovjesa. Ispunjava sva moja očekivanja. Dovoljno mekan, dovoljno čvrst, po potrebi i dovoljno sportski (ne ni tada pretvrd da bi opravdao naziv sport!)

Dobra sjedala, čak i kad bole leđa, kuk, što već dolazi s godinama i najutreniranijima, opuštaju. Često izađemo iz auta s manjim tegobama nakon dulje vožnje nego što je bilo prije te vožnje. Toga u drugim autima nema. Ni u tim opjevanim suvovima. Zapravo, posebno u njima, radi manje opuštenog položaja tijela na sjedalu. Te spike da kod bolnih leđa treba sjediti što uspravnije nek si slobodno objese mačku o rep. O kukovima da ne pričam.

Unutrašnjost je uščuvana na Hondinom nivou, sve izgleda i radi kao prvog dana, osim pukotine na vozačkom sjedalu koju su mi iz usluge bez naplate popravili pa to smatram riješenim do daljnjega i srednje konzole koja na svaki pritisak crvči.

S "elektronikom" nisam do sad imao problema, što su me svi uvjeravali da ću imati, ali zato jesam s drugim stvarima pa da ukratko napišem po sjećanju što je mijenjano.
U jamstvenom roku bez naplate neke polugice na oba prednja svjetla, kompresor klima uređaja radi veće buke koju je dizao, ventilator kabine.
Nakon jamstvenog roka dva puta "denox" sustav, ležaj diferencijala i desna poluosovina, termostat, oba prednja cilindra/amortizera te sad ovo najskuplje s kvarom glave. Lijep spisak bogme!

Kad sam kod tog zadnjeg s glavom, evo, sad će uskoro 3.000 km nakon tog popravka. Nije placebo, sad su hladna jutra i auto sasvim sigurno hladan radi mekše, bez metalnog prizvuka koji je imao ranije, možda čak i kad je bio nov, jer se sjećam da me već kao nov malo razočarao nakon 1.6 hdi, a sad mi se čini tu negdje.

Dovoljno snage da s lakoćom prati tempo lijeve trake bilo koje autoceste pa i njemačkih.

Mjenjač uglađeno radi u svim režimima, dobra iskustva s programom za snijeg.

Ako koga zanima potrošnja, za grad treba računati sa 7 do 9, otvorena cesta 5 do 6, a tek pola litre više na autocesti.
Štreberski izračunat prosjek potroišnje mi je 6,7 l/100 km, a to otprilike odgovara i rezultatima na testovima i spritmonitoru.

Mogu samo ponoviti što sam već ranije napisao o kupovini polovnog. Kupovina polovnog po mom iskustvu, načelno da, ali samo onima koji znaju zašto bi baš C5, a takvi će znati da treba ostaviti nešto novaca za potrebno održavanje. Tu bih dodao da treba i za druge, zvučnije marke, samo o tome vlasnici mudro šute, ili krpaju, a ne popravljaju, ali kvarovi se događaju.

P.S. E da... moj sljedeći auto bit će Citroen. Ali bog zna kad će to biti. Ovaj se uvukao pod kožu.
 
Posljednje uređivanje:

szahtila

Well-known member
Evo, tokom vikenda okrenulo se 150.000 km. Pet godina je navršeno, vrijeme za kratki resume.

Dosta skupih popravaka, jedan me čak ostavio i na cesti, jedini auto uz Opela Astru koji mi je to napravio, trebao bih biti nezadovoljan autom. Ali, ipak nisam. Relativno niska nabavna cijena u startu je ostavila dobar dojam, posebno danas, auti B segmenta već s najboljom opremom i motorizacijom dostižu pa i prestižu te cijene, uz dužno poštovanje proizvođačima, prema C5 to sve su motorne tačke (karijola za južnjake).

Prije svega radi ovjesa. Ispunjava sva moja očekivanja. Dovoljno mekan, dovoljno čvrst, po potrebi i dovoljno sportski (ne ni tada pretvrd da bi opravdao naziv sport!)

Dobra sjedala, čak i kad bole leđa, kuk, što već dolazi s godinama i najutreniranijima, opuštaju. Često izađemo iz auta s manjim tegobama nakon dulje vožnje nego što je bilo prije te vožnje. Toga u drugim autima nema. Ni u tim opjevanim suvovima. Zapravo, posebno u njima, radi manje opuštenog položaja tijela na sjedalu. Te spike da kod bolnih leđa treba sjediti što uspravnije nek si slobodno objese mačku o rep. O kukovima da ne pričam.

Unutrašnjost je uščuvana na Hondinom nivou, sve izgleda i radi kao prvog dana, osim pukotine na vozačkom sjedalu koju su mi iz usluge bez naplate popravili pa to smatram riješenim do daljnjega i srednje konzole koja na svaki pritisak crvči.

S "elektronikom" nisam do sad imao problema, što su me svi uvjeravali da ću imati, ali zato jesam s drugim stvarima pa da ukratko napišem po sjećanju što je mijenjano.
U jamstvenom roku bez naplate neke polugice na oba prednja svjetla, kompresor klima uređaja radi veće buke koju je dizao, ventilator kabine.
Nakon jamstvenog roka dva puta "denox" sustav, ležaj diferencijala i desna poluosovina, termostat, oba prednja cilindra/amortizera te sad ovo najskuplje s kvarom glave. Lijep spisak bogme!

Kad sam kod tog zadnjeg s glavom, evo, sad će uskoro 3.000 km nakon tog popravka. Nije placebo, sad su hladna jutra i auto sasvim sigurno hladan radi mekše, bez metalnog prizvuka koji je imao ranije, možda čak i kad je bio nov, jer se sjećam da me već kao nov malo razočarao nakon 1.6 hdi, a sad mi se čini tu negdje.

Dovoljno snage da s lakoćom prati tempo lijeve trake bilo koje autoceste pa i njemačkih.

Mjenjač uglađeno radi u svim režimima, dobra iskustva s programom za snijeg.

Ako koga zanima potrošnja, za grad treba računati sa 7 do 9, otvorena cesta 5 do 6, a tek pola litre više na autocesti.
Štreberski izračunat prosjek potroišnje mi je 6,7 l/100 km, a to otprilike odgovara i rezultatima na testovima i spritmonitoru.

Mogu samo ponoviti što sam već ranije napisao o kupovini polovnog. Kupovina polovnog po mom iskustvu, načelno da, ali samo onima koji znaju zašto bi baš C5, a takvi će znati da treba ostaviti nešto novaca za potrebno održavanje. Tu bih dodao da treba i za druge, zvučnije marke, samo o tome vlasnici mudro šute, ili krpaju, a ne popravljaju, ali kvarovi se događaju.

P.S. E da... moj sljedeći auto bit će Citroen. Ali bog zna kad će to biti. Ovaj se uvukao pod kožu.
Tu bih dodao da treba i za druge, zvučnije marke, samo o tome vlasnici mudro šute, ili krpaju, a ne popravljaju, ali kvarovi se događaju. Ovo stoji 100%.Nema auta koji se ne kvari, no što skuplji, to se više taji
 

ExOduS442xb

Racing
Jedino što bih dodao je par riječi u odnosu na stari model jer sam bio vlasnik i prve serije C5 koja je sluzbeno kraca 10-15cm od ovog modela, ali svi znamo da je to ustvari ista platforma. Ono što mene smeta je manjak prostora, fale 5ta vrata. Općenito, gepek je korak unazad jer je manji, ista stvar je u kabini, ima manje mjesta, fale neki spremnici gdje mozes staviti boce vode i slicno, trebali su napraviti kao na C6 barem (za čaše), i one tipke za paljenje za svjetla u kabini su loše, na prvom C5 to nije klasičan prekidač, već se pritisne (nema zvuka tijekom pritiska) prema unutra i svjetlo se polagano pojačava, elegantnije rješenje. Ja sam također zadovoljan autom, ali mk1 C5 je bio funkcionalan obiteljski auto dok je MK2 više dizajnerski odrađen. To sam napisao iz razloga što si napisao da će ti idući auto također biti Citroen, po meni svaki aspekt novog auta mora biti bolji u odnosu na stari. C5 X7 je sveukupno bolji auto, kvalitetnije izveden, nema lupkanja, definitivno korak naprijed u odnosu na stari model po pitanju kvalitete, ali da su neke stvari mogli bolje napraviti, jesu. Čini mi se da će C5 X riješiti taj problem, gepek je ogroman, 545L, čini mi se da ima više mjesta u kabini i da ima brdo pretinaca dovoljne dubine, ali ovo je sada offtopic.
Inače, dobro napisan tekst kolega L La Marche
 

La Marche

Iskreni optimist
Jedino što bih dodao je par riječi u odnosu na stari model jer sam bio vlasnik i prve serije C5 koja je sluzbeno kraca 10-15cm od ovog modela, ali svi znamo da je to ustvari ista platforma. Ono što mene smeta je manjak prostora, fale 5ta vrata. Općenito, gepek je korak unazad jer je manji, ista stvar je u kabini, ima manje mjesta, fale neki spremnici gdje mozes staviti boce vode i slicno, trebali su napraviti kao na C6 barem (za čaše), i one tipke za paljenje za svjetla u kabini su loše, na prvom C5 to nije klasičan prekidač, već se pritisne (nema zvuka tijekom pritiska) prema unutra i svjetlo se polagano pojačava, elegantnije rješenje. Ja sam također zadovoljan autom, ali mk1 C5 je bio funkcionalan obiteljski auto dok je MK2 više dizajnerski odrađen. To sam napisao iz razloga što si napisao da će ti idući auto također biti Citroen, po meni svaki aspekt novog auta mora biti bolji u odnosu na stari. C5 X7 je sveukupno bolji auto, kvalitetnije izveden, nema lupkanja, definitivno korak naprijed u odnosu na stari model po pitanju kvalitete, ali da su neke stvari mogli bolje napraviti, jesu. Čini mi se da će C5 X riješiti taj problem, gepek je ogroman, 545L, čini mi se da ima više mjesta u kabini i da ima brdo pretinaca dovoljne dubine, ali ovo je sada offtopic.
Inače, dobro napisan tekst kolega L La Marche
Hvala na pohvali o dobro napisanom tekstu, a podebljano... ja sam dizajner po struci i to vizualnog, a ne tehničkog ni praktičnog opredjeljenja. Meni je izgled najvažniji.
Sve rečeno? :)
Mislim, drago bi mi bilo da imam kud s čašama i to nešto sa svjetlima što nisam baš shvatio, ali preko toga svega lako pređem, ako mi se izgled sviđa, motorizacija dovoljna, automatska klima i automatski mjenjač. Zadnjih godina i handsfree telefoniranje, navigacija (ugrađena, ne ova s telefona) i senzori za parkiranje na oba kraja. Ništa više mi ne treba, samo ako mi se izgled svidi.

Da, otkako žena ima problema s kukom, treba biti i udoban.

A to sve C5 je. Zato i ostaje još neko vrijeme u našem vlasništvu.
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Ne baš, iako nije strašno. Na 12.000 km za bagatelnu nabavnu cijenu nisu mi niti jednom priuštile nikakvo neugodno iznenađenje i da sam u škripcu s novcima, bez brige bih radije kupio njih, nego razmišljao tipično pogrešno: "ove koje imam su (pra)stare, ali će još poslužiti". Hvala bogu, otplatom C5 lakše se financijski diše.
Kako sam već ranije napisao, za razliku od onog ljetnog Nordexx modela, s kojim sam ljeti bio vrlo zadovoljan i koji se u međuvremenu prestao proizvoditi, te zimske Minerva su na velikim brzinama slabije držale smjer, a na temperaturama dosta ispod nule djelovale su kao plastične, tvrde i lošijeg držanja, kao da se stvrdnu na nižim temperaturama, tamo ispod otprilike -5.
Da ne bi bilo greške, ne bih ih sigurno mijenjao već ovu zimu, preko snijega Gorskog kotara su me dobro vozile i za hrvatske uvjete bi sasvim dobro poslužile, ali za koji dan idem na dug put na sjever Europe, a gornje dvije loše osobine ne idu ni uz njemačke autoceste (brzina), a ni uz hladnoće ("stvrdnjavanje").
 
Posljednje uređivanje:

La Marche

Iskreni optimist
Nije često u 59-oj godini postići osobni rekord. Uz C5 mi uspjelo, iako nisam planirao.
Prekjučer u 07:40 s prepunim autom za Berlin. Uz prosjek 101 km/h i potrošnju 6,1/100 stigosmo oko 19 sati u 1083 km udaljen berlinski stan. Dobra večera, loša vremenska prognoza za sutrašnji dan (taj dan je danas) i dobar san, poslali me dan ranije od plana, jučer u 07:50 samog i praznog auta natrag. 700 km uporne njemačke kiše i 383 ugodna km kasnije, eto me sa sporih 89 km/h, ali i mizernih 4,9 l/100 natrag u ZG u 19:30. Osobni rekord, 2166 km za malo manje od 36 sati.

Nisam čak bio ni posebno umoran. Dobar auto.

Da mi se osveti za torturu, zatulio čim sam u ZG tankirao, poznatim francuskim hitom Engine fault. Repair needed.
Mrak na oči.
Tlf u servis. Uvjereni da samo treba pdf aditiv, pređenih 156.000 km i poruka na ekranu odgovaraju, to rješavam sljedeći tjedan. U međuvremenu prestale poruke, sad Check kaže No Fault...
 
Posljednje uređivanje:

Tanaja

"Max. utegnut za vozit"
Svaka čast. Dobra potrošnja.
Što se vožnje tiče, meni je rekord 750 km u komadu u jednom danu. To mi je plafon, nakon toga se moram maknuti s ceste, jer postajem opasan.
 

La Marche

Iskreni optimist
Meni nekoliko puta u komadu ZG - Den Haag, ili obratno, oko 1350 km, ali s bar tri, četiri dana boravka.
Najviše u danu oko 1550 km sa C4, Toulouse - ZG, ali to sam se izmjenjivao sa suprugom, sam ne bih mogao, cesta je jako zahtjevna i umara.
ZG - Berlin je lagana trasa, a i znam ju ko svoj džep.
 

sfx7

Member
Meni je rekord nešto više od 1700km u jednom danu, od juga Hrvatske na sam sjever Poljske.

Volim putovanja i trudim se iskoristiti slobodno vrijeme što je moguće bolje, tako da nije rijetkost da uradim 1000+ kilometara u 2-3 dana. Polazak ranom zorom, povratak kasno navečer.

Naravno sve to uz barem jednog suputnika, kad je čovjek sam onda su takve kilometraže puno teže i opasnije.
 

MacSlavko

Well-known member
Donator foruma
To je kao po knizi! Kažu da se originalno punjenje spreminka isprazni na oko 150.000 km.
Nego, kakav ti je DPF? Hoćeš li ga čistiti? Ja jesam na P407 dao čistiti u vlaštenom na 143.000 (bio je 87% zapunjen) i bio super sa zadovoljan. Nakon čišćenja je zapunjenost bila 23%! I to za 1.500 kn (čišćenje DPFa i dolijevanje Eloysa)...
:cool:
 

La Marche

Iskreni optimist
Bio danas na zamjeni ulja u mjenjaču. Prije dvije godine zamijenjeno na 105.000 km, sad na 156.000 i nekako se nadam da ga više na ovom C5 neće trebati mijenjati dok je u mom vlasništvu.
Nije nimalo jefitno.
2935,48 kn.
 

La Marche

Iskreni optimist
158.000km. Štrajk motorića koji preklapa desni retrovizor. Jasno da se ne može ništa popravljati, nego samo zamijeniti cijeli retrovizor.
Ne vidim smisao dati oko 3.000 kn za novi retrovizor, dok je stari sasvim upotrebljiv za ono čemu retrovizor služi, a kerefeka ne radi pa sam tražio da mi isključe preklapanje i sad su retrovizori stalno u radnom položaju. Kad mi baš treba, preklopim ih ručno.

Još nešto. Krajem ljeta, nakon onog kvara brtve glave, stavljena je nova verzija softwarea. Mirniji rad hladnog motora i bolji rad start/stop sam primijetio. Ranije nikad nisi znao kad će se aktivirati, kad neće. Sad kad se ne aktivira, a da nije na prvu jasno zašto, otvorim prozor, pipnem ogledalo, toplo je, dakle radi regeneraciju. Zapravo korisno, obiđem blok dok ne završi i kad se opet aktivira, odem na parkiralište znajući da je završena. Iako nije ovo "švabo" da bi regeneracija bila problem, ipak mi je draže da znam da je bila i da je završena.
 

Mirage

Well-known member
Logično rješenje za retrovizor. Ja sam nakon 4 godine skužio da motor ima drugačiji zvuk na ubrzanju kada radi regeneraciju i onda kako kažeš pipneš ogledalo pa produžim vožnju, samo mi nije jasna logika dan prije sam radio turu od 50 km i nije palio regeneraciju a sutra 5 km i on radi regeneraciju.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
158.000km. Štrajk motorića koji preklapa desni retrovizor. Jasno da se ne može ništa popravljati, nego samo zamijeniti cijeli retrovizor.
Ne vidim smisao dati oko 3.000 kn za novi retrovizor, dok je stari sasvim upotrebljiv za ono čemu retrovizor služi, a kerefeka ne radi pa sam tražio da mi isključe preklapanje i sad su retrovizori stalno u radnom položaju. Kad mi baš treba, preklopim ih ručno.
Mudar potez za retrovizor. Ja na svom C5 mogu putem prekidača za biranje strana retrovizora odrediti hoće li mi preklopiti kod zaključavanja ili ne. X7 nema tu mogućnost?

Još nešto. Krajem ljeta, nakon onog kvara brtve glave, stavljena je nova verzija softwarea. Mirniji rad hladnog motora i bolji rad start/stop sam primijetio. Ranije nikad nisi znao kad će se aktivirati, kad neće. Sad kad se ne aktivira, a da nije na prvu jasno zašto, otvorim prozor, pipnem ogledalo, toplo je, dakle radi regeneraciju. Zapravo korisno, obiđem blok dok ne završi i kad se opet aktivira, odem na parkiralište znajući da je završena. Iako nije ovo "švabo" da bi regeneracija bila problem, ipak mi je draže da znam da je bila i da je završena.
Logično rješenje za retrovizor. Ja sam nakon 4 godine skužio da motor ima drugačiji zvuk na ubrzanju kada radi regeneraciju i onda kako kažeš pipneš ogledalo pa produžim vožnju, samo mi nije jasna logika dan prije sam radio turu od 50 km i nije palio regeneraciju a sutra 5 km i on radi regeneraciju.
Nezgodno je to sa regeneracijom. Kod C5 isto primjetim po zvuku motora, a i u plaćenoj veziji FAP aplikacije također vidim (obično počne prvi pokušaj na 70%). Na Fordu (PSA 2.0hdi Euro 5) skužim po tome kada se uključe ventilatori i skoči trenutna potrošnja (u stajanju 0,5l/h u regeneraciji preko 1l/h). Dok na Grand Scenic-u (1.5dci Euro 6, ali bez Ad-blue) koji smo nedavno uzeli uopće ne primjetim. A taj nam je auto kao za grad i vozi se na kratke ture i baš bi bilo zgodno znati da ga se ne prekine baš kada je u procesu... Nisu mi ni u ovlaštenom znali reći po čemu mogu prepoznati. Tješim se utoliko jer je mala mašina pa ne bi trebao proizvoditi toliko čađe...
 

La Marche

Iskreni optimist
Ja na svom C5 mogu putem prekidača za biranje strana retrovizora odrediti hoće li mi preklopiti kod zaključavanja ili ne. X7 nema tu mogućnost?
Ne. Treba ući autu u "mozak" i onda se posebno bira hoće li se isključiti samo automatsko preklapanje, samo ručno preklapanje, ili oba.
Ja dao isključiti oba preklapanja.
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh