C5 HDI 180 by La Marche

Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.

La Marche

Iskreni optimist
Zadnjih 350 km prošao sam isključivo po gradu ZG, uzduž i poprijeko, po gužvama, često i po zastojima, vožnjice dužine do 10 km, a često i ispod 2 km. U takvim uvjetima piše prosjek 8,2 l/100.
Za usporedbu, C4 (koji nije imao start/stop) trošio je pri takvim vožnjama oko litru manje. Nekako mi se za sada čini da uz 10 l veći tank, C5 ima otprilike istu autonomiju kao C4.
Sva sreća i za moje vrijeme i za auto da nemam često dane kad se tako moram vozati.
 

La Marche

Iskreni optimist
I automatski mjenjač, koji nezainteresiranima pomogne da smanje potrošnju, a štedljivim fanaticima diže potrošnju.
U automatskom modu rada nemoguće je približiti se normiranim potrošnjama.
Nakratko sam pomislio probati manualno mijenjati brzine u cilju vožnje na nižim okretajima od onih koje preferira automatika, ali ovo mi je prefini auto za takve kerefeke i to bi mi bilo protivno osnovnoj zamisli ovog automobila.

Naoko nevezano uz C5.
Ono prije negdje sam spomenuo da mi od cijelog dojma Priusa odudara primitivna ručna(ili je to nožna?) kočnica krrr-krrr.
Eto, da sam dobro nanjušio pokazuje oko 360.000 tih novih Priusa opozvanih radi čega? Ručne/nožne kočnice. Navodno bilo i smrtnih slučajeva kao posljedica nerada te kočnice.

C5... klik - drži, pipneš gas - otpušta.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
I automatski mjenjač, koji nezainteresiranima pomogne da smanje potrošnju, a štedljivim fanaticima diže potrošnju. U automatskom modu rada nemoguće je približiti se normiranim potrošnjama. Nakratko sam pomislio probati manualno mijenjati brzine u cilju vožnje na nižim okretajima od onih koje preferira automatika, ali ovo mi je prefini auto za takve kerefeke i to bi mi bilo protivno osnovnoj zamisli ovog automobila.
Ja sam odustao od ručnog šaltanja. Ne možeš prevariti kompjuter... I to mi smeta kod tih modernih automatika. Na starim automaticima si položajem gasa moga određivati kada će ti prešaltati.
Ručno šaltam samo kada se aktivnije vozim, da se tako izrazim. Ili kod ubrzanja pri uključivanju u promet. Kada shvati da sam jače pritisnuo gas, on bi odmah u nižu, pa to traje. A ovako prije ubrzavanja prebacim u ručni način i izvučem se na moment. 400NM i mala prva turbina... :whistling: Ide kao vlak. Jedino mi je zbog toga žao da nemam ručni mjenjač. Ovaj automatik bi stalno bacao u nižu...

ne može npr. C6 i CX biti jednako (meko) podešeni jer je c6 teži 400kg, duži 20 cm, i uz sve to ima motore 2 puta jače. slično je i sa c5 i xantiom.
Ne bih se složio do kraja. Bez obzira na povećanje mase, oba auta se mogu napraviti jednako mekana. To je kao da kažeš da se Rolls Royce koji teži 2700kg ne može podesiti mekano. Sve je stvar podešenja federa i amortizera tj. kalibracije kugli.
Treba uzeti u obzir da se danas vozi brže i aktivnije nego prije, ceste su generalno bolje, više se gleda na aerodinamiku tj. auto mora biti niži, i to se odražava u ovjesima. Danas skoro svaki autić ide 180km/h.

Na Citroenima nove generacije su smanjeni volumeni kugli i ukupni hod ovjesa, te unutar tog ograničenja ovjes mora biti tvrđi ili zauzdaniji ako hoćeš.

Ja sam si na bijelog stavio Comfort kugle i stvarno klizi po cesti :whistling:
 

basa

Member
To sam prvo pitao, da ne trošim previše novaca; ništa od toga...
na ovaj model ne stanu kočnice u 16" felgu... hm... ili da bolje formuliram - ne stanu 16" felge radi većih kočnica.
Možda će ispast glupo pitanje ili komentar, ali i sam imam c5 2.0 hdi, 120 kw automatik sa hidroaktivnim ovjesom i svojedobno nakon kupnje sam bio u potražnji za zimskim setom (na autu se nalaze Atlantique felge sa gumama 245/45 R18, kao i na tvojem). Na razna informiranja o mogućnostima rekli su mi da su mi diskovi veći nego na "normalnom" autu i da ne mogu staviti 16 coli felge i gume!!!

Nakon što sam dobio potvrdu proizvođača da na moj auto idu 225/60 r16 sve do 245/40 r19 tražio sam što jeftiniji set i nije mi bilo teško naći u mom mjestu c5 sa čeličnim felgama i gumama 225/60 r16 i isprobati to na svom autu. Dignuo i probao i bez ikakvih problema postavio felgu gore, zašerafio i zavrtio bez ikakvog zapinjanja. Jeste da je izgledalo kao da će svaki tren ogrebati, ali nije.

Na kraju sam na ebayu našao kompletan set original felge sa senzorima za tlak i zimskim gumama 225/55 r17 (baltique felge) i sad će evo treća zima kako ću se s njima voziti.

Što se tiče potražnje seta, savjet ti je da na ebay.de ruješ jer tamo stvarno ima dobrih ponuda i da se naći kompletan set za dobre novce.

Sretno

p.s. predivan primjerak c5, totalna kontra mome (moj je crni :whistling:)
 

diegos

Well-known member
Možda će ispast glupo pitanje ili komentar, ali i sam imam c5 2.0 hdi, 120 kw automatik sa hidroaktivnim ovjesom i svojedobno nakon kupnje sam bio u potražnji za zimskim setom (na autu se nalaze Atlantique felge sa gumama 245/45 R18, kao i na tvojem). Na razna informiranja o mogućnostima rekli su mi da su mi diskovi veći nego na "normalnom" autu i da ne mogu staviti 16 coli felge i gume!!!

Nakon što sam dobio potvrdu proizvođača da na moj auto idu 225/60 r16 sve do 245/40 r19
Za taj model sam našao podatak da ima 304mm diskove, pa i manje čeljusti... Zato ide 16 felga, a kod ovog od 180ks su diskovi/čeljusti veći, nema šanse da stane 16. :)
 

La Marche

Iskreni optimist
Evo me nakon točno dva tjedna i 1800 km.

Sve je to super, posebno sjajno rade
1.automatski mjenjač, tko ima malo iskustva s automaticima za čas će otkriti kako i kad treba izbjeći šaltanje naniže, koje usput rečeno radi brzo i glatko. Èesto se čuje da ljudima to izgleda sporo, možda tako izgleda jer opališ po gasu i onda ti koliko, pola sekunde, izgleda dugo vrijeme. A koliko treba dok pustiš gas, stisneš kuplung, munjevito premjestiš ruku s volana na mjenjač, prebaciš, pustiš kuplung i daš gas? Sekundu do dvije?
2.ovjes. Taj je priča za sebe. Najočitije je ne ni u gradu, ni na autocesti gdje se stvrdne, nego na običnim cestama, nevjerojatno, jučer od Karlovca prema Netretiću i natrag, gledam ispred sebe na cesti kvrge, zakrpe, ali ih uopće ne osjetim, samo ih vidim!

A ono što me baš ne oduševljava je:
1.ne mogu, kao na starom C4, otvoriti pomoću ključa izdaleka prozore.
2.nisam još dobio knjižicu vozila ni plan servisiranja, koliko sam shvatio, nemaju više starih pa čekaju novu pošiljku. Imam samo servisnu knjižicu.
3.nemam dovoljno prostora za odlaganje, za razliku od C4II, nemam ladice ispod sjedala, dosta uži su pretinci u vratima, manji je hlađeni pretinac, nema ni jedan pretinac u koji stane fascikl A4, pa ih moram stavljati u džepove na poleđini naslona prednjih sjedala.
Nije da je nešto strašno važno, ali eto... nemam to sve a volio bih imati.

Jučer mi nestalo tekućine za pranje stakla, pa je to uredno javio na ploči, što je u redu, a onda mi ostavio upaljen natpis "service". Mislim si, no krasno... ako mi to sad ostane svjetliti dok se to u servisu ne poništi... na sreću, kratkotrajna paranoična razmišljanja i zlovolja koja ih je popratila nisu bili utemeljeni, jer je nakon prve sljedeće poruke (otvorena vrata kad je ljepša i pametnija polovica ušla u auto) i taj natpis netragom nestao. A i tekućinu sam odmah dolio.
 

ZlatkoC4

Well-known member
nemam dovoljno prostora za odlaganje, za razliku od C4II, nemam ladice ispod sjedala, dosta uži su pretinci u vratima, manji je hlađeni pretinac, nema ni jedan pretinac u koji stane fascikl A4, pa ih moram stavljati u džepove na poleđini naslona prednjih sjedala.
to sam već i sam se uvjerio kod vlasnika C5, A na susretu u BP smo ja i Pokra komentirali njegovu C5 i moju C4 pa smo došli suglasni oko tih pretinaca i vrata da i nisu baš nešto očaravajući u C5 na spram C4.
1.ne mogu, kao na starom C4, otvoriti pomoću ključa izdaleka prozore.
Èudno da u takav auto nisu stavili mogućnost daljinskog spuštanja i podizanja prozora :confused:

Ali svejedno će moj sljedeći auto biti Citroen :grin:

Ali udobnost u C5 i komfor sjedenja nije mjerljiv sa C4. tu je C5 br.1
Iako i prtljažni prostor mi je bolje riješen u C4.
C5 je krstarica, lađa na cesti.:cool: A sad da je neki obiteljski auto i ne baš.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ma već sam se navikao.
Navodio sam prva zapažanja.
Kupiš auto, ovaj je ovakav, onaj je onakav, ovaj ima ovo, onaj ima ono, a vlasnik se prilagodi.

Zadnji auto s detaljem koji mi je baš smetao bio je 307SW HDI kojem je motor na svako jače dodavanje gasa brundao kao neki stari kombi, a ne krasan auto sa zelenim plišem u unutrašnjosti i to mi je išlo na živce do samog kraja. Ima tome više od deset godina. Ovaj je isto 2.0 HDI, ali nema ni traga takvom zvuku.

Nisam još napisao, a htio sam, da mi je u tih prvih 1800 km prosjek potrošnje 7,0/100.
Niš' od mojih malih potrošnji, ali nije mi žao. Nivo udobnosti je ovdje takav da ne očekujem ekstremno niske potrošnje. Ako ćemo pravo... i 7 nije uopće loše za takav auto i puno vožnje po gužvama. Na autocesti sporijom vožnjom oko 110, trebam računati sa oko 5,5 l/100.

Aha, htio sam i start-stop spomenuti. U nekoliko sam automobila do sada bio sa start/stop automatikom. Ni jedan nije bio ni izdaleka tako dobro riješen kao ovaj. Proradi već nekoliko stotina metara nakon hladnog pokretanja, proradi isti čas kad pustiš kočnicu i dok ti noga za koju desetinku sekunde s kočnice stigne do papučice gasa motor već normalno radi i možeš krenuti kao da i nije bio ugašen.

A čuj Zlatko, dobro mi služi kao obiteljski auto. Malo sam bio zabrinut kako će se snalaziti na uskim pretrpanim novozagrebačkim parkiralištima. Senzori i tu i tamo, dovoljan radius okretanja, nemam baš s tim nekih problema. Gdje sam stao sa C4, stanem i sa ovim. Samo pazim da ne parkiram na mjesta koja znaju biti zatvorena autima parkiranima po sredini. Mislim da razumijete kako mislim. Da se ne koprcam kod izlaženja, iako bi možda i to išlo, jednostavno si to ne želim priuštiti. Za sada. :)

Meni je prtljažni prostor prikladniji nego u C4, jer je veće površine poda prtljažnika i malo manje visine, u C4 da bih ga iskoristio trebao sam stavljati torbe jednu na drugu, što mi baš nije bilo drago, ovdje ih složim jednu pored druge.

Prije sedam dana vozio sam četiri osobe na interkontinentalni let, s onim velikim koferima, bogme, ubacili su sva četiri ta velika kofera u prtljažnik, te još tri ruksaka, a samo jedan ruksak je morao s nama u kabinu.

A treće sjedalo otraga, srednje, je ipak samo pomoćno, sat vremena najviše. Sjediš nekako visoko, glava na stropu, nema mjesta ni za ramena, osjećao sam se kao suvozač na sportskom motoru. Mislim da u C4 tri osobe lakše sjede otraga.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Nisam još napisao, a htio sam, da mi je u tih prvih 1800 km prosjek potrošnje 7,0/100.
Niš' od mojih malih potrošnji, ali nije mi žao. Nivo udobnosti je ovdje takav da ne očekujem ekstremno niske potrošnje. Ako ćemo pravo... i 7 nije uopće loše za takav auto i puno vožnje po gužvama. Na autocesti sporijom vožnjom oko 110, trebam računati sa oko 5,5 l/100.
Ova potrošnja za ovakav auto je odlična a s obzirom da je auto još u razradi to nije ustaljena potrošnja i smanjiti će se još malo. naravno da se ne može usporediti sa bivšom c4 ali isto tako c4 sa 2.0 motorom ima identičnu potrošnju od cca7L.

Za prtljažnik u C5 istina većih je gabarita u podu. Ali je zato uži u smislu otvora pristupa prtljažniku ograničen u tom segmentu. ali za klasične kofere je dušu dao.
 

diegos

Well-known member
Aha, htio sam i start-stop spomenuti. U nekoliko sam automobila do sada bio sa start/stop automatikom. Ni jedan nije bio ni izdaleka tako dobro riješen kao ovaj. Proradi već nekoliko stotina metara nakon hladnog pokretanja, proradi isti čas kad pustiš kočnicu i dok ti noga za koju desetinku sekunde s kočnice stigne do papučice gasa motor već normalno radi i možeš krenuti kao da i nije bio ugašen.
Hoćeš reći da se auto gasi/pali dok je motor još hladan? :thinking:
Svaka čast ako to koristiš, ja bi to odmah ugasio :D

Potrošnja mi se čini ok za taj auto, ipak nije baš lagan... Bude se možda spustila za još koji dec :)
 

markan1000

Well-known member
nemam dovoljno prostora za odlaganje, za razliku od C4II, nemam ladice ispod sjedala, dosta uži su pretinci u vratima, manji je hlađeni pretinac, nema ni jedan pretinac u koji stane fascikl A4, pa ih moram stavljati u džepove na poleđini naslona prednjih sjedala.
c4 - apsolutni kralj praktičnosti!
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Tako je. Još je uzak motor... 😂
Treba se to malo razraditi.
Mislim da možeš biti super zadovoljan, jer ja sa bijelim po gradu imam 11l...
Sivi dođe na 8l.
Taj 2.0 je puuuno štedljiviji motor od 2.2 iako je 2.2 komforniji motor.
Mislim da je to razlog zašto su ga prestali razvijati.
Potrošnja je u izravnoj relaciji sa CO2 🙁
 

La Marche

Iskreni optimist
Možda nisam bio jasan. Nisam ja nezadovoljan ovom potrošnjom. Pogotovo kad se vratim samo desetak godina unatrag... 307SW sa 110 KS i HDI je otprilike toliko trošio, a taj se auto ne da usporediti s ovim.

Neću isključivati start/stop. Tako je napravljen, netko je to projektirao, izveo i testirao i taj zna zašto je tako napravljeno, moje je da to koristim. Moguće je da 0W30 ima veze s tim da mu ne smeta hladno gašenje, ne znam i uopće me to ne brine.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Moguće je da 0W30 ima veze s tim da mu ne smeta hladno gašenje, ne znam i uopće me to ne brine.
upravo zato je sa tim uljem, da bi se što lakše pokretao hladan. od tud i je 0w30. rjeđe ulje brže se grije i time brže podmaziva motor. i pospješuje izgaranje čađi te smanjenju potrošnje goriva.

osobno taj sustav stop start kod c4 nisam htio niti pod razno. koliko got taj sustav bio razvijen i stavljen s ciljem smanjenja ispušnih plinova smatram da za motor nije baš zdravo da ga se svakih 50-100m pali gasi. ali o tome će vrijeme svjedočiti.

Samo ti to tjeraj :grin:
 

HAL9000

New member
Moj C5 ima podizanje prozora , kada zaključaš auto ostani držati gumb i prozori se podignu.
Na moju primjedbu da se ne mogu spustiti s daljinskim su nešto u servisu promrmljali da je to izbačeno zbog sigurnosti ali nisam dobio nikakav suvisli odgovor.
 

vborovic

C5 modifikator
Svi C5 X7 modeli to imaju, da duljim pritiskom možeš zatvoriti otvorene prozore ... neki auti imaju razrađeno da se normalnim, kratkim zaključavanjem automatski zatvaraju i prozori, a ovdje se razmatra opcija da na daljinskom nema (kao npr. na starijim modelima C5) gumba s kojim bi se prozori mogli otvoriti i zatvoriti bez otključavanja auta.

Koliko sam ja upoznat s problematikom, dosta vlasnika s tom opcijom se žalilo na to da su nesvjesno spustili stakla na autu preko daljinskog, i da su im otuđene stvari i što sve ne (kod otključavanja, postoji sigurnosni mehanizam ponovnog zaključavanja u roku 30 sekundi ako se barem jedna vrata ili prtljažnik ne otvore, kod stakla naravno toga nema niti je bilo tako zamišljeno). Jedino kako su tome mogli doskočiti jest da se mijenja kompletna elektronika daljinskog i BSI-ja, da se staklima može upravljati preko duljeg pritiska na taj gumb, ali je zaključak kako to opet ne rješava problem, i zaobišlo se taj problem na način da se u potpunosti eliminirala takva varijanta na X7 modelima.

E sad, specifičnost je sa onim autima koji imaju automatski prtljažnik, nerijetko se dogodi da se on sam otključa, nenamjerno, tipa, na odlasku od auta, a u rukama se petlja sa stvarima i daljinskim, i to je još veći problem nego spuštena stakla ... :D ... ali, o tom potom ... :D
 

ZlatkoC4

Well-known member
Zato su i napravili da se auto zaključa i dižu prozori a otključava i spuštaju prozori zadržavajući pritisnutim tipku ključa ( dižu )ili otključavanja ( Podižu).
 
Status
Nije otvoreno za daljnje odgovore.
Na vrh