Automatski mjenjač

szahtila

Well-known member
A bilo bi i čudno da ti tableti/displayi rade bez greške kad se uzmu u obzir šta sve podnose: temperaturne razlike od cca 70 stupnjeva, vibracije, sigurno i vlagu, prljavštinu...
Slažem se s tobom,ali valjda se zna kakvi uslovi mogu vladati u automobilu,pa bi i kvaliteta trebala biti takva.
 

markan1000

Well-known member
Pa kvaliteta i je iznadprosječna u usporedbi s uobičajenom potrošačkom elektronikom. Za svaki dio u automobilu se zna kakvi uvjeti vladaju i kakve bi kvalitete trebao biti, pa opet rikava. Rikne i običan mobitel/tablet, a kamoli ne ovo. To je jednostavno tako. A tko kupuje auto, i želi fancy display, koji je sigurno osjetljiviji nego stare kontrolne ploče. mora biti svjestan da to potencijalno nosi i određene troškove. Na svojoj koži sam najbolje iskusio
 

szahtila

Well-known member
Pa kvaliteta i je iznadprosječna u usporedbi s uobičajenom potrošačkom elektronikom. Za svaki dio u automobilu se zna kakvi uvjeti vladaju i kakve bi kvalitete trebao biti, pa opet rikava. Rikne i običan mobitel/tablet, a kamoli ne ovo. To je jednostavno tako. A tko kupuje auto, i želi fancy display, koji je sigurno osjetljiviji nego stare kontrolne ploče. mora biti svjestan da to potencijalno nosi i određene troškove. Na svojoj koži sam najbolje iskusio
Mislim da kad su ovi displeji, bilo od multimedije ili inst. ploče, u pitanju da su puno veći problemi softwerske nego li hardwerske prirode. Znam neke vlasnike Škode Superb i Pasata kojima je rađen updejt zbog nekakvih sitnih problema pa im nakog toga displej uopće nije radio. Ja ga imam na C3 i ponekad se pitam, kad je u pitanju navigiranje kroz menije, jel netko uopće provjerava praktičnost toga što je isprogramirano
 

kekec01

Member
Pozdrav. Zanima me da li bi bilo kakvih problema da se nakon zamjene ulja u mjenjaču, onih cca 3 litre, ponovi postupak kroz mjesec dana ali na način da se pumpicom kroz otvor mjerača ulja (štangice) izvuče koliko može i nalije svježa ista količina nazad i onda upali auto i prođe kroz sve brzine?
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Pozdrav. Zanima me da li bi bilo kakvih problema da se nakon zamjene ulja u mjenjaču, onih cca 3 litre, ponovi postupak kroz mjesec dana ali na način da se pumpicom kroz otvor mjerača ulja (štangice) izvuče koliko može i nalije svježa ista količina nazad i onda upali auto i prođe kroz sve brzine?
Koliko km ima mjanjač?
 

ExOduS442xb

Racing
Kakva je razlika između AM6 i AT6 mjenjača? Koliko znam svi automatski mjenjači koji su se ugrađivali u C5 su bili Aisin TF-80SC.
Treba mi prelivni vijak jer je mehaničar koji je prije mene mjenjao ulje pretegnuo taj mali vijak i unistio ga tako da torax više ne može sjest, tako da cu vjerojatno morati mjenjati glavni vijak i taj prelivni koji je u njemu.
Jedan mehaničar u VK koji se bavi reparacijom i popravcima mjenjača (prodao je taj mali vijak) kaže da ima razlike između mog mjenjača )po broju šasije piše AT6) i AM6 ali na netu ne mogu pronać ništa. Doduše, na ebay prodaju ecu od mjenjača i piše da je za 3.0 hdi i piše AT6.

A baš sam se namjerio da mjenjam ulje, kupio 12l Total jws3324 .
 

ExOduS442xb

Racing
Saznao sam par informacija, radi se o istom mjenjaču ali izgleda da neki dijelovi unutar mjenjača imaju različite brojeve dijela što bi značilo da postoje nekakve minimalne razlike, vj vezane uz godinu proizvodnje, u suštini je isti mjenjač pa mislim da su ga sa vremenom malo usavršavali, tipa neki dio koji bi se ranije pokvario zamjenili boljim itd. Lexija mi je pokazala BVA_AM6, tako da, jedan misterij manje.
 

konaroast

Citroenist
Donator foruma
Kakva je razlika između AM6 i AT6 mjenjača? Koliko znam svi automatski mjenjači koji su se ugrađivali u C5 su bili Aisin TF-80SC.
Treba mi prelivni vijak jer je mehaničar koji je prije mene mjenjao ulje pretegnuo taj mali vijak i unistio ga tako da torax više ne može sjest, tako da cu vjerojatno morati mjenjati glavni vijak i taj prelivni koji je u njemu.
Jedan mehaničar u VK koji se bavi reparacijom i popravcima mjenjača (prodao je taj mali vijak) kaže da ima razlike između mog mjenjača )po broju šasije piše AT6) i AM6 ali na netu ne mogu pronać ništa. Doduše, na ebay prodaju ecu od mjenjača i piše da je za 3.0 hdi i piše AT6.

A baš sam se namjerio da mjenjam ulje, kupio 12l Total jws3324 .
Koliko znam, AT6 podnosi manji okretni moment. I zato ćeš ga vidjeti u C4 Cactus, Peugeot 308 i sl. gdje je obično uparen sa nekim turbo benzincem. Mislim da mu je 300NM plafon.
AM6 je "heavy duty' i trpi do 450NM. Zato je tvoj V6 HDI softverski zauzdan na 450NM. Inače ta mašina u Jaguaru ili Range Roveru ide na 500NM.
Konstrukcijski i po načinu rada to su oba TF-80SC.
 

izubic

Member
pitanje... da li je tko mijenjao automatski mjenjač za ručni. Da li je to neka teška dubioza ili to ide lako sa par plastika i ručicom mjenjača?

inače.. nastavak moje priče (ako se kome da vratiti unatrag jer mi se neda prepisivati) je taj da mi je auto počeo zagrijan lupati kod prebacivanja u D
Odveo sam auto kod Maslića gdje je dijagnoza da je hidro blok definitivno otišao, da se on prvi mijenja, a da onda ukoliko ne bude dobro znači da je "dobila" i getriba što je sljedeći, veći zahvat.
Kad su mi promijenili hidro blok što sam po ponudi platio 13800kn, poslali su mi još račun za 3000kn za 14 litara ulja koje su potrošili za ispiranje getribe da bi dobili "čisto" ulje. rekli su da ulje koje mi je prije mijenjano nije defintivno pravo i da je bilo "crno ko noć". reko ajde.. što ću sad. odmah kod preuzimanja auta mi je mladi gospodin, koji koliko sam skužio komunicira s mušterijama, objasnio da ako sad počne opet lupati onda treba ići cijela getriba širom i da se mijenja sve unutra i da to košta 20+ tisuća kuna. :oops:

dakle.. nakon 2000km auto hladan prebacuje super u D, ali kad se zagrije zna "cuknuti" malo. manje nego prije, ali opet..

od tud moje pitanje s početka jer ne mislim u auto koji vrijedi 50-60kkn ubiti uz ovih 17 još 20+

i za kraj suma summarum mojeg iskustva je da ako niste mijenjali ulje do 150+kkm bolje niti nemojte jer sam ja išao mijenat ulje iz "dosade". prvo su mi stavili krivo ulje, pa dva put "kao" pravo čime su izgleda pokrenuli shitstorm.

eto.
 

Ap0qalypto

Homo sapiens
Donator foruma
Iskreno, ako je dotle došlo, ja bih prodao taj i uzeo manuelni, ako je moguće. da li je to robot ili klasican? Kod mene na robotu je stradao bio elektromotor hidraulicne pumpe kvačila, oko 200e je bio nov sa garancijom.
 

izubic

Member
Iskreno, ako je dotle došlo, ja bih prodao taj i uzeo manuelni, ako je moguće. da li je to robot ili klasican? Kod mene na robotu je stradao bio elektromotor hidraulicne pumpe kvačila, oko 200e je bio nov sa garancijom.
klasični 6 brzina Aisin
 

Profiler07

Well-known member
pitanje... da li je tko mijenjao automatski mjenjač za ručni. Da li je to neka teška dubioza ili to ide lako sa par plastika i ručicom mjenjača?

inače.. nastavak moje priče (ako se kome da vratiti unatrag jer mi se neda prepisivati) je taj da mi je auto počeo zagrijan lupati kod prebacivanja u D
Odveo sam auto kod Maslića gdje je dijagnoza da je hidro blok definitivno otišao, da se on prvi mijenja, a da onda ukoliko ne bude dobro znači da je "dobila" i getriba što je sljedeći, veći zahvat.
Kad su mi promijenili hidro blok što sam po ponudi platio 13800kn, poslali su mi još račun za 3000kn za 14 litara ulja koje su potrošili za ispiranje getribe da bi dobili "čisto" ulje. rekli su da ulje koje mi je prije mijenjano nije defintivno pravo i da je bilo "crno ko noć". reko ajde.. što ću sad. odmah kod preuzimanja auta mi je mladi gospodin, koji koliko sam skužio komunicira s mušterijama, objasnio da ako sad počne opet lupati onda treba ići cijela getriba širom i da se mijenja sve unutra i da to košta 20+ tisuća kuna. :oops:

dakle.. nakon 2000km auto hladan prebacuje super u D, ali kad se zagrije zna "cuknuti" malo. manje nego prije, ali opet..

od tud moje pitanje s početka jer ne mislim u auto koji vrijedi 50-60kkn ubiti uz ovih 17 još 20+

i za kraj suma summarum mojeg iskustva je da ako niste mijenjali ulje do 150+kkm bolje niti nemojte jer sam ja išao mijenat ulje iz "dosade". prvo su mi stavili krivo ulje, pa dva put "kao" pravo čime su izgleda pokrenuli shitstorm.

eto.

Pa za te si pare mogao staviti nov mjenjac...
 

ExOduS442xb

Racing
Koliko znam, AT6 podnosi manji okretni moment. I zato ćeš ga vidjeti u C4 Cactus, Peugeot 308 i sl. gdje je obično uparen sa nekim turbo benzincem. Mislim da mu je 300NM plafon.
AM6 je "heavy duty' i trpi do 450NM. Zato je tvoj V6 HDI softverski zauzdan na 450NM. Inače ta mašina u Jaguaru ili Range Roveru ide na 500NM.
Konstrukcijski i po načinu rada to su oba TF-80SC.
Dali si siguran u to? Pitam jer meni na samom mjenjaču piše da je AT6, međutim Lexija je pokazala AM6.
Na očevom C5 (2.7hdi) piše AM6, ali Lexija za oba pokazuje isto.
Sa neta (razlika):
AM6 - higher torque limit, slow gear change.
AT6 - lower torque limit, fast gear change
EAT6 - lower torque limit, faster gear gear change

Vjerujem da se ovo što ti govoris odnosi na EAT6? (TF70-Series Aisin AWF6F25 )

Sa wikipedije:
  • TF70-Series Aisin AWF6F25 (300Nm) - 6-speed transverse
    • Groupe PSAtransmission code AT6-III (EAT6)
      • Peugeot 208, 508 II, 308 II, 408 II, 2008, 3008 II, 5008 II
      • Citroën C3 III, C4 II, C4 Picasso II
      • DS DS3
  • TF80-Series Aisin AWF6F45 (450Nm) - 6-speed transverse
Ne znam zasto ih nazivaju isto, samo konfuziju stvaraju, tako da nakon ovog teksta vise ni sam nisam siguran.

Ali mi ovo ima smisla:
AM6 - higher torque limit, slow gear change.
AT6 - lower torque limit, fast gear change
 

-dominic-

Member
Donator foruma
Žao mi je čitat sve ovo, krivo ulje neću ni komentirat. Radim s 5 vrsta ulja svakodnevno, pa mi se nije dogodilo da stavim krivo, a da nisam "skužio" na vrijeme.

Na svojem promijenio nakon 90k km i 3 godine. Kilometraža je uvijek okvirna i uvelike ovisi o načinu korištenja. To naravno vrijedi za kompletnu mehaniku...

A cijela saga me podsjeća na youtube i likove koji poprave auto za siću, dok ovlašteni traže tisuće dolara.
Jer, ajmo promijenit sve i riješili smo problem, sve fino naplatimo i boli nas.

Ne kažem da sve navedeno šta ti se dogodilo nije moguće, ne popravljam aut. getribe pa neću nikom solit pamet. Ali da mi cijela prića smrdi, bome smrdi.
 

izubic

Member
Ma situacija je svakako sranje. Ako uzmem recimo rabljenu getribu i logično preselim na nju novi hidroblok, opet moram mijenjati ulje. Rabljena getriba + izmjena ulja + posao opet ispada 10kkn minimalno. Rezultat? pitaj boga
s tim da kad sam doveo auto rekli su mi da po broju šasije imaju hidroblok i da bude auto gotov drugi dan. nakon toga me zove da ipak imaju dvije vrste hidrobloka koji se razlikuju u jednom nekom detalju i da ga ipak nemaju. čekao sam ga 10 dana i rečeno mi je da ih nema, da imam sreće jer sljedeći iz tvornice izlazi u siječnju 2023. tako da je i kupnja druge getribe s planom iskorištavanja novog bloka lutrija.

slijedom svega gore navedenog sam i pitao za stavljanje manualnog mjenjača, na što mi još nitko nije dao konkretan odgovor (pitao sam i na drugim mjestima).

lp
 
Na vrh