Auti za EU i Balkan

Mirage

Member
Pitanje-razmišljanje kakva je situacija s Citroenom da li i oni rade lošije i u posebnim tvornicama aute za sebe a posebne za Balkan i istok. Znam primjer moje Astre koja je kupljena nova u Hr i one iz uvoza razlika nebo i zemlja.
 
Posljednje uređivanje od moderatora:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Imaju tvornicu u Vigu koja radi low-cost modele ili surađuju sa FCA i Turčinima koji tiskaju Nemo. No ti auti su isti za De ili naše tržište po kvaliteti, ako ti misliš.
Vjerujem da je isto i u ostalim tvornicama.

Tu razliku više rade uvoznici koji slažu pakete. Tvornica im ponudi više trimova, npr. moj C3 je medium high paket, a bio je najviša serijska oprema Exlusive. (bilo je viši, ali posebih tipa SoChic)
U Njemačkoj je uvoznik lako moguće za bazu Exlusive opreme uzeo viši trim, Francuzi si možda stave najviši...
Provjerio nisam, ali to je standardna praksa sa najpoznatijim primjerom naše Highline opreme kod Vagena koja je praktički gola naspram Njemačke verzije.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
razmišljanje kakva je situacija s Citroenom da li i oni rade lošije i u posebnim tvornicama aute za sebe a posebne za Balkan i istok.
Ne. To bi tek, suprotno uvriježenim mišljenjima, poskupilo proizvodnju, pa čak i kada bi u istoj tvornici imali različite linije proizvodnje, opet bi bilo neisplativo. Teorija o različitoj kvaliteti u proizvodnji su dio folklora i balkanskih teorije zavjera. :) Npr. iz tovrnice u Mangualdeu stiže Berlingo. Modeli iz te tvornice stižu i u Berlin i u Pariz u i Zagreb. :) Razlike mogu biti u paketima opreme (različitia platežna moč tržišta) ili drastične razlike u cijeni doplate za neku opremu (mali broj primjeraka s nekom rijetkom opremom na tržištu i sl.)

S druge strane Berlingo se radi i u Turskoj. :) Ali njega nema na EU tržištu, pa o tome ne treba ni polemizirati, a možda bi se dalo naširoko. :)
 

Mirage

Member
Ma razine opreme su nešto drugo može se i kod nas nabaviti napucan auto s opremom ali onda su cijene nešto drugo i postupak nabave je drugačiji. Kod nas se ugl prodaju nekakve flote vozila jer se tako postigne bolja cijena i auto je prije na raspolaganju.

Ja sam baš mislio kako određene tvornice rade za određena tržišta te prvenstveno na razliku u kvaliteti ugrađenih materijala. Baš sam nekidan isto sudjelovao u raspravi kako se i dalje proizvode auti za različita tržišta znam da je to prije kod Opela bio slučaj Astra iz mađarske i Astra iz njemačke su bile na izgled iste ali trajnost je bila nešto drugo.
 

Dalibor

Dado Tornado
Ja sam baš mislio kako određene tvornice rade za određena tržišta te prvenstveno na razliku u kvaliteti ugrađenih materijala.
ima i toga, npr. renault sa svojim tvornicama u turskoj, ali ono na što ciljaš "je li isti citroen za EU i balkan" ovisi skoro isključivo o opremi, koja od istog modela može stvoriti dva različita auta.
imaš recimo u srbiji model sada već starog c4, koji je opremom i cijenom pripremljen za njihovo tržište
 

Doomsday

U prolazu...
A sad, čuo sam da se zna pazit gdje se šalju vozila proizvedena u ponedjeljak i u petak...

To se šalje na najlošija tržišta, jer valjda se nakon i prije vikenda malo slabije slažu kockice...

Valjda...

:D
 

sir.Oliver

Active member
razlika postoji .... a radi se o sledećem ... kada karoserija ide na antikorozivnu zaštitu ... prvih , recimo 1500 školjki , koje prodju kroz bazen sa kiselinom ( ili šta li se danas već koristi ) idu na EU tržišta a ostatak na istok ( u današnje vreme tu spada i balkan . na žalost , kupovna moć stanovništva ). znam to , jer sam išao lično u VIGO , bilo je pogrešaka u montaži moje Elysée ..... posrali su totalno stvar , pa sam išao lično ( zahtevao sam to od prodavca ) i nadgledao remont automobila . bio sam gost fabrike ceo jedan dan .... menjali su komplet instalaciju , radio , klimu .....
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
razlika postoji .... a radi se o sledećem ... kada karoserija ide na antikorozivnu zaštitu ... prvih , recimo 1500 školjki , koje prodju kroz bazen sa kiselinom ( ili šta li se danas već koristi ) idu na EU tržišta a ostatak na istok
To ima puno logike i zvuči potpuno vjerovatno.

Ja lično mislim da je ta priča o jednakosti modela za naše i EU tržište čista propaganda koju plasiraju i (logično) podržavaju prije svega prodavci ovlaštene mreže prodaje. Nemojte biti naivni, ko god radi u nekoj vrsti industrijske proizvodnje zna da se uštede prave na svim mogućim poljima. Dobro je poznato a odnedavno i dokazano da postoje znatne razlike u kvaliteti i ukusu najčešćih proizvoda za domaćinstvo u odnosu na tržišta na kojima se prodaju. Kad se prave uštede na proizvodima koji koštaju par eura, naivno je misliti da se ne prave slične uštede na vozilima koja koštaju desetine hiljada eura. To što se proizvodi za EU i balkan proizvode u istim fabrikama ne znači da su iste kvalitete. Ovaj primjer koji je Sir. Oliver naveo je odličan primjer kako se jednostavnim stvarima naprave uštede. Ne radi se tu nužno o različitoj kvaliteti dijelova, već uglavnom o jeftinijim i jednostavnijim procesima koji se koriste. Manje antikorozivne zaštite, manje damping materijala i zvučne izolacije, malo manje kvalitetna farba i lak, i takve stvari.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
prvih , recimo 1500 školjki , koje prodju kroz bazen sa kiselinom ( ili šta li se danas već koristi ) idu na EU tržišta a ostatak na istok ( u današnje vreme tu spada i balkan
Eto nas opet na početku. :)
Stupanj antikorozivne zaštite se radi u nekoliko stupnjeva. Koji stupanj zaštite će se primijeniti ovisi u potrebama tržišta na kojem će se auto koristiti. Najmanje su zaštićeni auti koji se proizvode za istok, ali Bliski istok, a ne Balkan. :) Tamo su ekstremno visoke temperature cijele godine i vrlo suh zrak. Korozija je rijetka pojava. Nepotrebno je raditi najveći stupanj zaštite, a i poskupljuje auto.

Slično je i s automobilima za japansko tržište. No, zbog drugačijeg razloga. Naime, u Japanu uopće ne koriste sol na cestama.

Dok recimo, auti za skandinavska tržišta (zbog vrlo vlažne i hladne klime s puno soli na cesti) imaju još jači stupanj antikorozivne zaštite od automobila za npr. nama "obožavano" njemačko tržište. ;) Iste serije antikorozivne zaštite, ali i s jačim akumulatorima idu i na rusko tržište.
 

Mirage

Member
Milosh baš o tome ja pričam. Apsolutno sve se pravi manje kvalitetno za nas nego za domaća tržišta od praška nutele pa tako i automobili.

bjelivuk upravo je to način na koji se danas štedi kod mene je ekipa za okladu razrezala gume iz njemačke i iz hrvatske isti model različiti broj plata. Sve se proizvodi različito jer eto mogu.
 

La Marche

Iskreni optimist
prvih , recimo 1500 školjki , koje prodju kroz bazen sa kiselinom ( ili šta li se danas već koristi ) idu na EU tržišta a ostatak na istok ( u današnje vreme tu spada i balkan . na žalost , kupovna moć stanovništva ). znam to , jer sam išao lično u VIGO
Dakle, ti si išao tamo da bi nadgledao kako popravljaju tvoj auto, a onako usput su ti ispričali i pokazali na koji način varaju jedan dio kupaca?

bjelivuk upravo je to način na koji se danas štedi kod mene je ekipa za okladu razrezala gume iz njemačke i iz hrvatske isti model različiti broj plata. Sve se proizvodi različito jer eto mogu.
Najzanimljiviji dio nisi spomenuo.
Koje su to bile gume?
Je li bila oznaka gume identična i da li su gume bile proizvedene u istoj državi i u otprilike isto vrijeme?
 

markan1000

Well-known member
samo ću reći da nisam pobornik teorija zavjere ni priča od frenda koji ima frenda kojem je ujak pričao s mehaničarem iz Citroena 1977. godine, koji je tad bio u penziji, i kojem je netko rekao da se tako varaju kupci na Balkanu. Ali ne sjeća se više tko.
 

Milosh

Well-known member
Donator foruma
Ovo što ja pišem nema veze sa Citroenom već je nažalost realnost svake industrije danas.

Upravo tako, that'l do!

Nema to veze sa kupovnom moći, već sa činjenicom da u slabije razvijenim zemljama može puno lakše proći nešto što je manje kvalitetno.
 

sir.Oliver

Active member
Bio sam tamo , i bio sam gost fabrike . jasno , hvalisanje mora postojati , pa me je jedan njihov gosn ing proveo kroz celi proizvodni sistem ... sve mi je pokazao .... ali mnogo podataka nije dao .... samo , imam i ja oči .... vidio sam karoserije , koje su prošle kroz kiselinu ranije i karoserije koje su upravo prolazile ..... razlika vidljiva golim okom
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Koja je guma ne znam prošlo je to već par godina a to mi je kolega bio u ekipi koja je rezala gume.
Bilo bi fora se organizirati na forumu, pa uzeti po jednu premium gumu iz DE i istu s istim DOT-om takvu u HR, pa pod pilu. :angel:
 

Mirage

Member
Bilo bi fora se organizirati na forumu, pa uzeti po jednu premium gumu iz DE i istu s istim DOT-om takvu u HR, pa pod pilu.
Da mislim da bi bilo fora.

Rezime priče ne želim ja širiti teorije zavjere samo sam htio usporediti neka prijašnja iskustava s današnjom situacijom posebice kod Citroena.
 
Na vrh