Auti za EU i Balkan

La Marche

Iskreni optimist
Bilo bi fora se organizirati na forumu, pa uzeti po jednu premium gumu iz DE i istu s istim DOT-om takvu u HR, pa pod pilu.
Ne bi to puno pomoglo.
Gume su jedno, automobili drugo, namazi za kruh treće.
 
Posljednje uređivanje:

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Apsolutno nikakvu uštedu si proizvođači nebi radili kada bi radili ekstra proizvodne linije, različite upute radnicima, dealove sa dobavljačima i sortiranje djelova na bolje/lošije za jednu tvornicu i jedan proizvod.
Ekonomski gledano je to glupost, najjeftinije je raditi standardizirani proizvod u istoj tvornici.
Pazite, pa to bi morali zaposliti i hrpu inžinjera koji bi morali raditi na projektu gdje i kako uštediti, pa testiranja... i onda sveeee to zataškati. Hau jes nou.

E sad... može se i 'isti' proizvod raditi u više tvornica. Onda dolazi do jasnijih nijansi.
Kao nekad Honde iz Engleske ili danas Mazde iz Mexica. Svakako nisu razina orginalnom proizvodu.
Ili Nutella iz Poljske ili Italije.
 

La Marche

Iskreni optimist
Ekonomski gledano je to glupost, najjeftinije je raditi standardizirani proizvod u istoj tvornici.
Tako i ja shvaćam taj problem.
Da ne govorim kolike štete nastaju neposredno i posredno kad se otkrije neka greška pa 'ajmo sve u servis na zamjenu ovog ili onog...
Iako, u doba histerije štednje svega i svačega, često i na krivim mjestima, te svemogućem kompjuterskom praćenju svakog pojedinog artikla, mislim da nije sasvim isključeno da bi to nekom "geniju" moglo poći za rukom.
Èesto si mislim, koji je to morao biti veleum koji se nadao da u USA, kolijevci informatike, neće nitko primijetiti da im pokušavaju podmetnuti software koji mijenja način rada na valjcima... ako je to netko odobrio, tko zna kakve sve idiotarije bi mogao odobriti.

Također, nije nemoguće niti da se u slučaju moguće škartne serije nekog dijela proizvođaču ne vrati ta serija, nego je se zadrži pa se onda pokuša vidjeti što s njom. Sjećam se dva slučaja koje sam osobno imao. Stigli iz Kine prsluci s kopčanjem na krivoj strani, stigle iz Hrvatske majice s kontra otisnutim bojama. Dogovorno, nisu vraćeni, jer proizvođaču ne trebaju, zadržali smo ih za vrlo sitne novce, proizvođač zadovoljan jer je ipak nešto izvukao, mi dobili od njih novu ispravnu seriju, a ove škartne izuzetno povoljno ponudili naručiocu, koji ih je zadovoljan preuzeo, jer je dobio dvostruku količinu robe, a on je te škartne dalje reklamno poklanjao. Nitko nikog nije prevario, ali mi smo pošteni i bila je vrlo očita nepravilnost. Da je manje očita, ili čak neprimjetna i da nismo pošteni... ne znam... sve je moguće.
Ali baš... tako planirati varanje u tehnološkom procesu, o čemu se ovdje pisalo, uz vrlo upitnu zaradu, a moguće velike komplikacije i moguće greške u isporuci i montaži pa riskiraš da ti škart ode tamo gdje se traži prva klasa... to je i meni sasvim nezamislivo.

može se i 'isti' proizvod raditi u više tvornica. Onda dolazi do jasnijih nijansi.
To je druga stvar, imam i osobni primjer, cijeli život za aute kupujem gume Michelin, samo jednom su bile iz Brazila ili Meksika, nisam više siguran. Nikad poslije toga. Francuska ili Njemačka. I redovito sam 60 - 80.000km bez brige. One jedne su postale neupotrebljive već nakon 30.000, a čini mi se da i kao nove nisu bile na nivou ostalih.
 

Cutac

Prèkaroš
Nije da je karoserija losija nego promijene dobavljaca za unutarnje plastike, selene, spone, auspuh...
Sve ide po tvornickoj specifikaciji, ali je losije i samim time jeftinije. Onda dodas ovo sto je Visočanstvo reklo da je i zastita limarije drugacija i dobijes Medvescak/Generation model iz Turske sa vise opreme za manje love od "prave" stvari.
Nije to auto u kojem ces poginuti nego je jednostavno sve na stepenici isopod zamisljenoga u uredima u Parizu ili di već jesu.

A mene su na faksu(znaci ne u firmi) ucili da uvijek moram uzeti u obzir i lošije materijale. Recimo kod odabira lezajeva za nesto, moramo naci "pravi" lezaj i jos u dokumentaciji dodati "moze jos i ...,...,..." tako da ekonomi mogu usporediti cijene raznih dobavljaca, tj. proizvodjaca.

A kad radis auto koji ima tri nosaca motora, to je recimo 400 tisuća nosaca u jednoj tvornici, njima razlika izmedju high end i mid range nosaca znaci puno po pitanju cijene.

A za gume, najcesce je da "slabije" tvornice imaju lose kalupe. Sunce ti, moje LM001 su iz Poljske i na kocki na kojoj trebaju boti 4 kanala, imaju tri, a gdje bi trebao biti četvrti je čista guma.
Slikat cu vam.

Meni osobno znaci gdje je sto proizvedeno, no samo ako znam kakva je tvornica. Da, u 99% slučajeva ce u Turskoj i sličnim zemljama biti losiji proizvod, ali ne mora znaciti.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
nego je jednostavno sve na stepenici isopod zamisljenoga u uredima u Parizu ili di već jesu.
Ma nije. Sve trimove su oni zamislili, od dna do vrha.
Samo je na uvozniku kako će posložiti paket, a Medvešćak je vjerovatno slagan od niže baze.
I nebih ga ja baš uspoređivao sa Generationom od Renola, jer se ne proizvodi u drugoj tvornici, već u istoj kao i ostali. I bar je dvije stepenice kvalitetniji od turskog renola
 

Cutac

Prèkaroš
Znam da sam negdje naletio da za svaku zemlju postoji njen "Medveščak" i da se razlikuje od standardnih verzija.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Tako je.... svaki uvoznik kreira vlasitu opremu, standardnu, posebnu i ''budget'' verziju. Ako bi ovo zadnje bio Medvešćak, logično je da uzmu recimo najniži tvornički trim, a dodaju par sitnica s kojim to zamaskiraju, tipa malo kroma vani, kožni volan nutra i voila.
Auto izgleda dost dobro, a u nabavi je jeftin...

Bubam napamet, ali valjda si recimo Belgijski uvoznik može za svoj Medvešćak priuštiti viši trim i pokoji komad opreme ekstra. I onda će opet ispast da je njihov buđet bolji od našeg. Buhuhu Citroen radi aute za balkansko tržište bla bla bla.
Javite se uvozniku, glavni i odgovorni za aute koji dolaze na naše tržište, njihov oblik, opremu...
 

La Marche

Iskreni optimist
Sad si me podsjetio, kad sam kupovao C5, taj je bio na našu najskuplju verziju nešto malo dodan, nekim sitnicama, zaboravio sam točno kojima, zbilja nešto bez veze.
Ali, po standardnom popisu opreme za C5 u Njemačkoj, za njihov tada jedini model u ponudi ta oprema je bila identična mojoj.
Cijena iz službenog njemačkog cjenika je bila oko 37.000 € za tako opremljen auto, dok je na mom autu u salonu stajala cijena s popustom 33.000, a to su mi još spustili na okruglo 30.000.
Osnovne cijene s koje su naši spustili na tih 33.000 se više ne sjećam, ali sigurno znam da je bila nešto niža od njemačke cijene.
 
Na vrh