To castrolovo kalibraciono ulje je bitno (mnogostruko) tanje od ulja za dvotaktne mašine odnosno dvotaktola
To što neki majstor sipa u svoj auto (sa kojim motorom?) ne znači ništa više od toga da se radi o derivatu nafte koji može poslužiti i kao gorivo (jer i jeste gorivo/kerozin svojim najvećim udelom).
Što se Citroena tiče on je za svoje HDi motore predvideo preventivni i ****tivni aditiv (koji se sipa u rezervoar i meša sa gorivom) u cilju održavanja i čišćenja dizni.
Aditiv pod kataloškim brojem 9736.95 se naziva HDi Unik, dok je 9736.94 HDi Unik+. Inače su identičnog sastava ali je kod Unik+ veća koncentracija aktivne supstance. Za PSA ove aditive proizvodi Bardahl.
Hm, izgleda da sam zaboravio kako sam o tome već pisao i i na CFH
https://www.citroenforum.hr/130382-post20.html
***
Modernija (u poslednjih dvadesetak godina) ulja predviđena za podmazivanje automatskih transmisija (i nekih servo pumpi) tj. Atf su međusobno poprilično raznolikog sastava pa bi onome koji savetuje sipanje ATF-a u cilju čišćenja/poboljšavanja_rada sistema ubrizgavanja - odmah sledilo pitanje "a koji ATF je bolje da sipam, Dexron II ili Dexron III ili ..."
Inače, kako su sva novija Atf ulja poprilično fortifikovana sa značajnijom količinom supstanci/aditiva koji imaju zaštitnu ulogu u uslovima ekstremnih pritisaka (kakvi mestimično vladaju u menjačima) - jedna od poslednjih stvari koje bi neko želeo je da mu motor sagoreva atf. Jer, nesagoreli_ostatak/pepeo ne stvara probleme samo na DPF-u. Priča je naravno nešto drugačija kada se uz uklanjanje DPF blokira i EGR ventil.
http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/
Lično, ono što sam ja viđao je da bi po neko u svoj common rail dizel sipao gorivo diskutabilnog kvaliteta, a onda bi nakon nekoliko meseci ili godina zbog ispoljenih problema primenjivao recepte koji su bili decenijama (i pola veka) ranije aktuelni u određenim (za vojna vozila) slučajevima sa tadašnjim motorima i tadašnjim mazivima. I jedno i drugo su danas prilično drugačiji.
Za razliku od dvotaktola i ATF-a, navedeno kalibraciono ulje je drugačije i jasno je navedeno da ne sadrži aditive, a zbog toga je korektno kao čisto gorivo.
Ako bih i razmatrao da sipam nekakvo mazivo/ulje da se pomeša sa eurodizelom, kako bi kao pobljšalo/čistilo dizne mnogo bih pre sipao neko low SAPS ulje po ACEA C1 normi ili npr. citroenov LHM. Al`, ko će da izmeri effekat poboljšanja.
Btw, ja sam npr. u svom polovnom 1.4 HDi koji je prethodno u francuskoj prosao 200.000-300.000 km - za 60,00 km koliko ga imam sipao isključivo eurodizel koji je bio reklamiran kao skuplji (aditiviran), npr. Lukoil Ecto Dizel, a korekcije dizni su mu danas identične kao i kada sam ga kupio pre šest godina. Ne vidim razlog zašto bih mu sipao ATF.
Ako je sistem (odnosno dizne) već problematičan - onda mu i treba profesionalni tretman sa namenskim aditivima za to.