Aditivi iskustva

LukaZg

New member
Zanima me ima li smisla dodavati aditive u Xsaru sa 300tkm? Mislim, mijenjao bi i dalje ulje i filter u intervalima, samo me zanima hoće li malo pročistiti motor ako se vozam sa tim aditivom 10ak tkm? Motor inače radi dobro samo eto kopka me malo pošto će joj sad 20 godina
Mislim da više pomaže čišćenje motora (flush engine) prije izmjene ulja i fintera nego što pomogne aditiv.

Koji aditiv?
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/us_2037.html?Opendocument&land=US
 

Gerira

New member
Pretpostavljam da to mogu sam napraviti? Koliko sam skužio samo utočim, pustim neka radi malo i onda mijenjam ulje i filter?

Koliko sam shvatio, ako troši ulje onda bolje ne? Baš ću danas provjeriti ulje, nadam se da ne troši haha, mijenjano je prije 7tkm prije božića
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Ako ti troši ulje, možda baš naslage smeća drže to na okupu koliko toliko. Moglo bi ti se desit da ga to očisti, skine naslage... a ulje na sve strane.

Tako da... ako je motor za*urac, treba ga popravit. Nikakav aditiv tu ne pomaže. Ali ako je uredan i servisiran motor, vjerujem da će pomoći... negdje sam već rekao, primjetna je razlika ispuštenog ulja sa i bez ''flusha''.
 

Gerira

New member
Danas kad provjerim razinu ulja poslije posla donosim odluku. Mijenjo sam u 9. ili 10. mjesecu ulje i filter, starog je negdje cca 3L odokativno izaslo, tako da mi se cini da ne trosi. Ali nikad neznas, prvo provjerit treba.
 

poginaldo

Active member
jel neko od vas radio, ili barem bio prisutan u ovlastenom delphi servisu kad se radi reparacija injektora?

radi se sa kalibracionim uljem, specifikacije na linku

http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/6E722BB0775C0AB3802579980025EFFB/$File/BPXE-8R4V4Z.pdf

to ulje koje ide u aparat, tj. masinu koja ispituje dizne poslije odradjenih maximalno 300 sati profesionalac prilikom zamjene ne baca nego svih skoro 40 litara saspe sebi u rezervoar goriva u svoje vlastitio auto

pametnom dosta


ako na vozilo imate jos uvijek dpf dvotaktol bolje izgara od atf-a,
a ako ste ga odstranili onda sto vise atf-a to bolje,
da je ovo kalibraciono jeftinije (oko4 ura politri)
serviser ne bi nikad naftu nasuo u rezervoar, sta mislite zasto
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
To castrolovo kalibraciono ulje je bitno (mnogostruko) tanje od ulja za dvotaktne mašine odnosno dvotaktola

To što neki majstor sipa u svoj auto (sa kojim motorom?) ne znači ništa više od toga da se radi o derivatu nafte koji može poslužiti i kao gorivo (jer i jeste gorivo/kerozin svojim najvećim udelom).

Što se Citroena tiče on je za svoje HDi motore predvideo preventivni i ****tivni aditiv (koji se sipa u rezervoar i meša sa gorivom) u cilju održavanja i čišćenja dizni.

Aditiv pod kataloškim brojem 9736.95 se naziva HDi Unik, dok je 9736.94 HDi Unik+. Inače su identičnog sastava ali je kod Unik+ veća koncentracija aktivne supstance. Za PSA ove aditive proizvodi Bardahl.

Hm, izgleda da sam zaboravio kako sam o tome već pisao i i na CFH
https://www.citroenforum.hr/130382-post20.html

***

Modernija (u poslednjih dvadesetak godina) ulja predviđena za podmazivanje automatskih transmisija (i nekih servo pumpi) tj. Atf su međusobno poprilično raznolikog sastava pa bi onome koji savetuje sipanje ATF-a u cilju čišćenja/poboljšavanja_rada sistema ubrizgavanja - odmah sledilo pitanje "a koji ATF je bolje da sipam, Dexron II ili Dexron III ili ..."

Inače, kako su sva novija Atf ulja poprilično fortifikovana sa značajnijom količinom supstanci/aditiva koji imaju zaštitnu ulogu u uslovima ekstremnih pritisaka (kakvi mestimično vladaju u menjačima) - jedna od poslednjih stvari koje bi neko želeo je da mu motor sagoreva atf. Jer, nesagoreli_ostatak/pepeo ne stvara probleme samo na DPF-u. Priča je naravno nešto drugačija kada se uz uklanjanje DPF blokira i EGR ventil.
http://www.tuneruniversity.com/blog/2012/05/dont-block-or-remove-the-egr-valve-its-saving-you-money/

Lično, ono što sam ja viđao je da bi po neko u svoj common rail dizel sipao gorivo diskutabilnog kvaliteta, a onda bi nakon nekoliko meseci ili godina zbog ispoljenih problema primenjivao recepte koji su bili decenijama (i pola veka) ranije aktuelni u određenim (za vojna vozila) slučajevima sa tadašnjim motorima i tadašnjim mazivima. I jedno i drugo su danas prilično drugačiji.

Za razliku od dvotaktola i ATF-a, navedeno kalibraciono ulje je drugačije i jasno je navedeno da ne sadrži aditive, a zbog toga je korektno kao čisto gorivo.

Ako bih i razmatrao da sipam nekakvo mazivo/ulje da se pomeša sa eurodizelom, kako bi kao pobljšalo/čistilo dizne mnogo bih pre sipao neko low SAPS ulje po ACEA C1 normi ili npr. citroenov LHM. Al`, ko će da izmeri effekat poboljšanja.

Btw, ja sam npr. u svom polovnom 1.4 HDi koji je prethodno u francuskoj prosao 200.000-300.000 km - za 60,00 km koliko ga imam sipao isključivo eurodizel koji je bio reklamiran kao skuplji (aditiviran), npr. Lukoil Ecto Dizel, a korekcije dizni su mu danas identične kao i kada sam ga kupio pre šest godina. Ne vidim razlog zašto bih mu sipao ATF.

Ako je sistem (odnosno dizne) već problematičan - onda mu i treba profesionalni tretman sa namenskim aditivima za to.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh