Klima po zimi

Citrus81

New member
Zanimaju me prednosti koristenja klime u zimskim mjesecima u vozilu.....
Zašto bi uopće palio klimu po zimskim mjesecima? Što vi koristite po zimi?
 

Luca

Active member
Koristis grijanje + klimu da ti se najbrze odmagle stakla. A kasnije ugasis klimu ako nije automatska .. super brzo odmagli stakla
!
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Upali se tu i tamo kad stavim odmagljivat prozore, al u pravilu ju ne koristim... Klasicno grijanje je i vise nego dovoljno. Evo ide desera godina, jos nije bilo potrebe za punjenjem ili ciscenjem iste
 

ZlatkoC4

Well-known member
vi morete upalit klimu ispod +3 stupnja??
A zašto nebi mogli ?

Zanimaju me prednosti koristenja klime u zimskim mjesecima u vozilu.....
Zašto bi uopće palio klimu po zimskim mjesecima? Što vi koristite po zimi?
Prednost je brzo odmrzavanje šoferke i klima kao što je i poznato isušuje zrak pa dobro dođe da isuši vlagu iz auta te ujedno i vlažnu odjeću. a palim je je većinom za odmrzavanje a inaće grijanje klasično s motora. kombiniraš.
Ako nije šoferka smrznuta onda ne palim klimu več klasično grijanje.
 

mirda69

Super Moderator
Uredništvo foruma
vi morete upalit klimu ispod +3 stupnja??
Je Tomek, i mene ovo zanima kak uspijevaju upalit klimu po zimi :D:D:D

Morti im niko nije rekel da se kompresor klime nemre ukopčat na niskim temperaturama :confused:...il oni imaju modernije afte od nas :hmmm:
 

tomica0308

Well-known member
kolege imaju sve zbrikano i direktacu :D:D ja nebrem palit kompresor ispod+3, a +4 vec radi, jedino ak radi samo isusivanje zraka ispod +3 pa brze odmagli.
Nek proba neko od vas upalit klimu i slusat dal se ukljucit kompresor
 
Posljednje uređivanje:

ZlatkoC4

Well-known member
Je Tomek, i mene ovo zanima kak uspijevaju upalit klimu po zimi
Pitanje je bilo dali možete upaliti klimu a ne kompresor. pa uzima topli zrak s motora u startu se preusmjerava iz grijača. ali klimu upališ normalno i ona regulira od kud će uzeti zrak u ovom slučaju topli zrak s motora a kompresor stavi u mirovanje. a kad ugasiš A/C onda klasičnim putem radi samo ventilator i ručno upravljaš upuhivanjem zraka u kabinu. a kad je na A/C radu sama riječ govori da onda to klima sama odrađiva. naravno je da neće upaliti kompresor pa nećeš se hladiti.

I kad je na A/C modu onda i vrtnja ventilator i smjerovi puhanja se obavljaju automatski za razliku kad je ugasiš i koristiš ručno ventilator i temperaturu podesiš gdje ti onda fiksno i konstantno puše po tvojoj želji a ne po radu A/C

Ljudi moji pa nije :palac-gore:-2 trenutno je vani -6 pa požurite sa -:palac-gore: :D

Ali vjerojatno je i moja greška u opisu onga što sam želio reći nema veze budem vam u živo jednom pokazao :grin: što sam mislio reći.
 

Dalibor

Dado Tornado
zimi se klimi ispod minus temp. može lediti vanjski izmjenjivač topline,
što bi moglo rezultirati oštećenjem njega ili ventilatora, ili da zrak prestane cirkulirati kroz kiler.
to je posebno izraženo ako nema dovoljno freona ("plina") pa je prenizak pritisak u sistemu.
ovo je čisto teorijski, vjerujem da je to na (modernim) autima izbjegnuto regulacijom rada kompresora ili smještajem izmjenjivača topline.
 

charllie

Active member
Pingvini ovak,zimi gde god v lepi nasi temperatura je vecinom iznad +3,dakle svima radi kompresor te ga ulje podmazuje i dihtunge pa nebudu tvrdi.;)
Druga stvar,ko ima malo bolju kucnu klimu nije mu problem ju ukljucit na -10 da grije,tehnicki nije neki probem,kak je na vasem i mojima citracima neznam.:confused:
 

vborovic

C5 modifikator
Hm, Zlatko, malo si sam sebi zakomplicirao ... klima, odnosno klimatizacija kao sustav u ovom smislu koji razmatramo, bez kompresora ne radi ... ono što zimi ekspresno povlači vlagu iz auta je upravo kompresor ... kompresor normalno radi i na tako niskim temperaturama, a na elektronici auta je kako će ona upravljati radom tog sustava, jer nema potrebe da kompresor radi punim kapacitetom kao ljeti (kad je pod najvećim opterećenjem, dok treba upuhivati hladni zrak), zimi je njemu super ... slično kak je frižider najsretniji u radu da ga staviš sad na ove minuse, za razliku od ljetnih mjeseci na +40 ... :D ... zimi je najlakše i provjeriti bez dodatnih zahvata na autu (dijagnostika, bojanje plina i sl.) da li klima uređaj radi, ako ne može povući vlagu unutar 15-20 sekundi (dosta ovisi o starosti samog vozila, ali i o kvaliteti samog klima uređaja, nisu svi isti), vjeroajtno je do nedostatka plina ili može upućivati na kvar jednog od ventila kompresora klime itd ...
 

vborovic

C5 modifikator
A, jesi ih razlomio ko čokoladu prije kuhanja ... :D ... budem probao iskopati što službena dokumentacija kaže o tome, odnosno, koji je princip rada klime (npr. za moj auto), nije ovo što si objavio preveć daleko od toga, ali može to i sažetije ... :)
 

ZlatkoC4

Well-known member
A, jesi ih razlomio ko čokoladu prije kuhanja .
sad sam morao otiči po jedan red upravo čokolade za kuhanje jedina čokolada koju volim :D

ima cijeli pdf ali je pre velik uzel sam samo par stvari. ima za dvje vrste rada kompresora i bla-bla.
naravno da je za svaki model drugačije pa čak je razlika i po opremi auta a oba mogu imati automatsku klimu. ali ne i druge stvari koje se vežu uz istu.

znam da nist neznam.
Što manje znamo manje se i kvari :grin:
 

Pavel

Lepi™
Osim ljeti ne sjećam se da sam ikad palio klimu zimi. Doduše kad želim odlediti vjetrobransko staklo, ona se automatski upali. I tako radi koju minutu dok ne postigne efekt. Nekad je debeli minus, nekad je oko nule. Jesam li time napravio nekakvu štetu sustavu ne znam, jer nema mi logike da ako se može nešto gadno za:cenzura::cenzura::cenzura:ati da bi proizvođač napravio to na način da se jedino klimom i može odlediti nešto što se logično u minusu i zaledi.

Inače koristim samo ventilaciju. Okrenem ga na 25-26 stupnjeva, stavim na 4/8 ventilator i deri. Jako brzo zagrije, kasnije ga samo smanjujem (kako temperaturu, tako i brzinu vrtnje ventilatora). :D
 

vborovic

C5 modifikator
Osim ljeti ne sjećam se da sam ikad palio klimu zimi. Doduše kad želim odlediti vjetrobransko staklo, ona se automatski upali.
Odluči se ... ako je AC na ploči isključen, klima se sigurno ne bude upalila, a ako ti traje minutu za odleđivanje (valjda misliš na odmagljivanje), to je vjerojatno samo topli zrak usmjeren od motora u kabinu.

Inače, teško ćemo napraviti neki napredak na ovu temu, s obzirom da ljudi (nikoga ne prozivam) brkaju pojmove ... klimatizacija, ventilacija ... to što puše hladno/toplo, ne mora uopće biti povezano sa klima uređajem (uključenim kompresorom) ... analogni primjer je sobni ventilator i zidni klima uređaj, razlika mora biti očita ... kome nije, nema mu pomoći ... :D
 

Pavel

Lepi™
Odluči se ... ako je AC na ploči isključen, klima se sigurno ne bude upalila, a ako ti traje minutu za odleđivanje (valjda misliš na odmagljivanje), to je vjerojatno samo topli zrak usmjeren od motora u kabinu.
Ako pritisnem prekidač za odleđivanje prednjeg vjetrobranskog stakla, upali se i prekidač od klime (dakle svijetli mi A/C i Auto). Ne postoji mogućnost da mi odleđivanje radi bez njega. I da, mislim na odmagljivanje jel.

Kada pritisnem A/C, dakle ugasim ga, gasi se i odmagljivanje.
 

ZlatkoC4

Well-known member
s obzirom da ljudi (nikoga ne prozivam) brkaju pojmove ... klimatizacija, ventilacija ... to što puše hladno/toplo, ne mora uopće biti povezano sa klima uređajem (uključenim kompresorom)
I ja sam pobrkao neke stvari priznam :oops: ali klima je upravljačka jedinica za upuhivnje hladnog ljeti ili toplog zraka zimi. tako da sam rekao da a/c radi ako ga uključimo i ljeti i zimi s tim da je A/C dovoljno pametan da zna dali če upaliti kompresor ili ne tako da je svejedno nama kao vozaćima od kud dolazi topli zrak ako A/C napravi sve kako smo zadali.
Kada i koliko se pali kompresor je već jako šira tema. jer također se gasi kompresor kad se postigne zadana temperatura i npr u jesen jer naletom na hladnije područje on če mješati zrak iz vana sa toplim zrakom sa motora ili kad je u pitanju sami start putem grijača i preusmjeravnja grijanog zraka motora. tako da se kompresor ne gasi samo na minusima.

Jesam li time napravio nekakvu štetu sustavu ne znam,
Nisi klima ima sve moguće zaštite da ne dođe do smrzavanja ili pokretanja kompresora kad ne treba.
Ako pritisnem prekidač za odleđivanje prednjeg vjetrobranskog stakla, upali se i prekidač od klime (dakle svijetli mi A/C i Auto). Ne postoji mogućnost da mi odleđivanje radi bez njega. I da, mislim na odmagljivanje jel.
ne postoji druga mogučnost. osim kad bih čekao motor da se ugrije a to bih onda potrajalo pa da običnom ventilacijom usmjeriš topli zrak na šoferšajbu. najbolje je ovo odmagljivanje. A/C sama preusmjeri topli zrak iz motora u šoferku. kod tog odleđivanja ili odmagljivanja. s tim da ona odmah i grije samo manjim intezitetom u samom pljenju ali ubrzo dobija sve topliji zrak što vam je jelte i vidljivo po tome što ako je staklo izvana zaleđeno istodobno se polako i topi od dolje prema gore.

Kada pritisnem A/C, dakle ugasim ga, gasi se i odmagljivanje.
da, ali ti uvjek možeš preusmjeriti putem ventilacije puhanje u kanalicu ispod stakla i naprjed. tako da će ti držati i tako suha stakla. osim kod velikih vlaga unutar auta i izvan njega onda se desi da je ponekad potrebno dodatno odmagljivanje šoferšajbe.
 
Na vrh