Zupčasti remen-servisni interval

Spallato

Active member
Gledao sam po netu i pročitao svakakve informacije o intervalu promjene zupčastog remena. Kad se mijenja, na koliko tkm ili koliko godina, šta sve od djelova se mijenja i neka okvirna cijena?

Auto je C5, 2.0 HDI, 2010. godina, 130000 km.

Hvala.
 

vborovic

C5 modifikator
Zupčasti remen ili remen razvoda se kod HDi motora mijenja:

kod normalne upotrebe: svakih 240 000 km (150 000 milja) odnosno svake 10 godine
kod otežanih uvjeta: svakih 180 000 km (120 000 milja) odnosno svake 10 godine
 

Spallato

Active member
Hm...nije li to nekako predug period? Pretpostavljam da je to po "papirima" ali me zanima kakvo je iskustvo u praksu?! Usput, šta da očekujem s obzirom na kilometražu (osim redovnih servisa, ulje, filteri i to)?
 

mariola

Active member
Meni na proslom servisu (c4 2.0hdi) kad sam im rekao za z.remen rekose kako je dobar (135tkm.) i da mu je interval na 190tkm. da ga prije toga ne treba dirat. Zivi bili pa vidili. Ipak mislim da cu ga promjenit na 150tkm. ne zato sto je "potrosen" vec zato da sam miran. Ipak sam kupio polovan auto i ne zelim cekat zadnji cas.
 

vborovic

C5 modifikator
Budem pogledao u svoju dokumentaciju danas što sam mijenjao na nekih 120tkm i sada prije koji dan na 145tkm (i koliko me došlo) ... što se tiče remena, kao i za sve ostalo, slobodno ti promijeniš cijeli auto, uvijek i bilo kada, ali čemu, ako je zamišljeno da drži koliko treba (naravno, pod uvjetom da je remen ispravan nakon pregleda)
 

Spallato

Active member
Slažem se da ne treba mijenjati prije ako je sve ok. Ajde, kad uvatiš vrimena napiši šta si sve radia i neku okvirnu cijenu. Hvala.

P.S. Može li neka preporuka za pločice (prednje i zadnje), marka i cijena?
 
Posljednje uređivanje:

vborovic

C5 modifikator
Servis na 145tkm:
- ulje + filter ulja + podloška čepa kartera
- filter klime i filter zraka
- usluga
= 572 kn
- moje ulje: 185 kn

Servis na 126tkm:
- ulje + filter + čep
- filter klime i filter goriva
- diskovi i disk pločice na sva 4 kotača (ATE)
- kočiono ulje
- usluga
= cca. 3000 kn

Sve u ovlaštenom, ja imam popust čim uđem kroz vrata ... :D ... dijelove ne bi mogao nabavit sam jeftinije nigdje, pa da ih tražim svijećom ...
 

Spallato

Active member
Sad ću radit izmjenu ulja, filter ulja, prednje i zadnje disk pločice, filter goriva i to je to za sada. Nadam se da neće bit nekih neplaniranih troškova.

E, diskove si morao mijenjati ili..?
 

lageros-zg

New member
Pozdrav!

Prema proizvođačima dijelova, a koje ugrađuju proizvođači vozila, preporuka je da se prvi veliki servis napravi do 150tkm ili između 6-7 godine starosti vozila, a nakon toga između 5-6 godina starosti i oko 100-120tkm.

A po pitanju ponude, ja mogu napraviti kompletnu ponudu, ali broj šasije vozila mi je obavezan kako bih mogao ući baš u to dotično vozilo i ponuditi točno i ispravno.

Za sada toliko, a u slučaju bilo kakvih dodatnih pitanja stojim na raspolaganju.

Lijep pozdrav!

Anđelko Nizek

Lageros d.o.o.
 

vborovic

C5 modifikator
Tipičan "sukob" proizvođača automobila i proizvođača dijelova ... ovi prvi žele prikazati da sa dijelovima koje ovi drugi proizvode, auto može izdržati čim dulje, a ovi drugi žele prodati rezervne dijelove čim prije ... što uopće znači "veliki servis" ako se sve redovno održava i točno se zna na kojoj km ili starosti nešto mora biti zamijenjeno?
 

lageros-zg

New member
Problem je taj što to uglavnom plaća krajnji kupac.
Mnogi vozači pa i oni iskusniji, kao i trgovci te majstori, zaboravljaju komponentu radnog sata motora. Sva mehanizacija, pa i kamioni i traktori i slično, imaju radni sat za promijenu dijelova.
Pa u konačnici ako razumno sagledamo i tu treću dimenziju rada motora, samo na automobilima to nije navedeno niti se po tome vodi, a jednako ima svoj radni sat koji nije vezan za koliko je kilometara napravljeno na kotačima.

Ja sam shvatio jednu najbitniju stvar u svemu, a to bi trebao shvatiti tko god se bavi ovakvim poslom, a to je da sve to košta, na ovaj ili onaj način i da živimo tu gdje živimo i gdje se prava potrošača ne poštuju i da svi mi ovdje koji sudjelujemo u raspravama ne plaćamo nikome njegove servise i ako već želimo nekome biti od pomoći, bolje reći da se napravi veliki servis i dvije godine prije nego samo dan kasnije.

Ja pratim većinu foruma i svatko ima svoje mišljenje i na neki način svi su u pravu, ali onda onaj jadni čovjek koji posluša riječ čovjeka koji se bavi prodajom kompjutera, jer je eto on to čuo od ovoga ili onoga, pa na kraju dođe do problema koji skupo košta, onda taj koji je to rekao tako i tako zbog nekog svog nastupa koji uljeva neku tzv učestalost u takvom poslovanju, a kontra (uzmimo npr) mene ovdje koji se bavi s time od 1992. godine i ima doticaja sa krajnjim potrošačima, ne preuzima nikakvu odgovornost.
Ja se ovdje ipak osjećam odgovornim, jer ako bilo gdje pogriješim, mene će se znati prozivati.
Zato zbrajam ono što govore u servisima, kao i ono što pokazuje praksa i nađem se na zlatnoj sredini, jer svi znaju reći kako danas ništa ne valja i da je sve lošije i kraćeg vijeka trajanja, a onda kontra tome svi se drže tih servisnih intervala koji su predugački, jer opet to paše za džep i nekako se nadaju da se to njima neće dogoditi.

Danas sve košta i sve je povezano i sve se zna, a opet se na kraju ništa ne zna i nitko nikome ne vjeruje ili pak se vjeruje nekome tko se bavi nekim drugim poslovima u životu.

Još treba razmisliti o tome od koga i kakav bi polovni auto kupovali i od kakvog čovjeka odnosno kako je tko održavao svoje vozilo, sa recimo nekim renomiranim dijelovima ili onima koji spadaju u neku donju sferu pouzdanosti i kvalitete.
Ja se tako vodim i tako održavam svoje vozilo pa shodno tome tako i nastupam kod svojih komentara, savjeta i preporuka, a sad, tko će se odlučiti za koju varijantu, bira sam, jer isto tako sam i plaća sve što radi na svom autu.

E da... i još jednom svima sve najbolje u Novoj 2016. Godini :euforija:
 

Spallato

Active member
Slažem se donekle da je bolje napravit 2 godine prije nego 1 dan kasnije, ali velika je razlika recimo, napravit izmjenu na 150000 km ili na 240000 km! Ne vjerujem da bi se proizvođači tako olako razbacivali brojkama od nekoliko desetaka tisuća km. I da, mene također zanima šta je to veliki servis ako se auto uredno servisira?!
 

lageros-zg

New member
Ja se ispričavam, previdio sam to da trebam objasniti što je "veliki serivs".
Pa onda evo što je što i što u što spada:

(i na žalost, ne zna se koliko točno što traje, jer testiranje vozila/motora u tvornici i na pultu nije jednako kao na ulici i u prometu na svim raznim mogućim uvijetima rada i načinima vožnje auta, a i nemali broj puta se vozila povlaće s tržišta zbog lošeg dijela i nečeg loše konstruiranog ili kao npr kugle/šape na Peugeotu 407 ili Citroenu C6 (iste su) koje se redovno mijenjaju svake godine, jer je genijalac koji je konstruirao vozilo napravio propust i taj dio da od zlata stavite, neće trajati dugo)

* VELIKI SERVIS *

Kompletan veliki servis se sastoji od izmjene kompletno svih natezača i klizača, kako za zupčasto, tako i za kanalno remenje, te zupčasti i kanalni(o) remenje.
Za modele vozila kod kojih pumpa vode je pogonjena zupčastim remenom, obavezno mijenjati i nju, a ako ide preko kanalnog remena, ovisno naravno i o kilometraži također mijenjati i nju ili na onda drugom sljedećem servisu, ali napominjem da usljed većeg intervala izmjene remenja, svakako preporučam obavezno izmjenu na svakom servisu. Razlog: samo ove godine je bio popriličan broj kupaca kojima je propustila pumpa vode na kilometraži od 180-230 tkm i proizvelo naknadne troškove koji su bili veći u odnosu da se promijenila u zahvatu velikog servisa koji je bio ranije.

Isto tako, ovisno o tome koja je kilometraža vozila (najčešće se to radi na drugom velikom servisu), uputno je promijeniti i simeringe bregaste osovine i radilice s prednje strane, a ovisno o tome kako koji motor, promijeniti i brtvu poklopca ventila, jer se radi izmjene simeringa bregaste osovine mora skidati poklopac ventila.
Isto tako kad se mijenja pumpa vode, uputno je staviti i novi antifriz, jer ukoliko je stari već pomiješan s prljavštinom ili već ponekim dolijevanjem, moguće je da se radi toga ošteti nova pumpa vode.
Kod nekih motora se u tom zahvatu isto mijenja i termostat, čak predostrožnosti radi, jer se nalazi na zeznutom mjestu i treba raskopati pola auta da se dođe do njega, a kad se radi veliki servis, to je taman to.

Kada se radi veliki servis?:
- kako sam već i naveo, kad je vozilo novo, prvi servis u vremenskom periodu od 6-7 godina ili do 150tkm, a već sljedeći ili drugi veliki servis smanjiti na vremenski period 5-6 godina ili 100-120 tkm.

Razlog tome je to što se s godinama i kilometražom zazori na motoru povećavaju i motor nije kao kad je izašao iz tvornice, već jednostavno s godinama se haba i troši te je trajnost vitalnih dijelova zbog toga skraćena.
I već spomenuti radni sat koji nitko ne računa daje svoj doprinos trošenju i uglavnom je to više nego li na satu pokazuje kilometar sat.

* MALI SERVIS *

Obuhvaća filtere i ulje te brtvu čepa kartera ili kompletno čep s brtvom.
Isto tako ovisno o proizvođaču vozila propisan je vremenski period ili kilometraža. Već ima i onih koji idu do 50tkm za jedan servis. Uglavnom, neki optimum je oko 20tkm kod novog auta, a kad ste već prešli 180-200tkm uputno je smanjiti na 10tkm (iako neki to već rade i s poptuno novim vozilom).
Ja osobno na svakom servisu mijenjam filter ulja, zraka i kabine, a filter goriva svaki drugi ili treći (moj je benzinac), dok kod dizelaša nekako se preporuča svaki drugi, ali vjerujem da ste svjesni kvalitete goriva kod nas pa onda ovisno o tome gdje i kako točite, uputno je mijenjati i taj filter radi zaštite znatno skupljih dijelova koje može uništiti loše gorivo.
Ali uz sve to je vrlo bitno da ti filteri budu kvalitetni, ne oni jeftileni koji za vrijeme rada nestanu negdje ili oni koji propuštaju više smeća nego li bi trebalo.


Dakle, to je uredno servisiranje i održavanje.
Ponavljam, svi znate reći kako je danas sve lošije kvalitete nego što je bilo prije pa shodno tome i vozila koja se proizvode i njihove komponente, a onda suprotno od toga što se govori o takvoj kvaliteti, opet se vode ovakve polemike oko toga kad se treba što raditi i gleda sa k onom dijelu gdje ćemo što manje novca potrošiti.
Naravno, novaca nema i ne pada sa drveta ili s neba samo tako, ali kada se dogodi havarija ili nešto neočekivano, sve se ljute na druge, a nikada si sami nismo krivi.

Ja se osjećam odgovornim da podijelim ono što srećem u svom poslu i s krajnjim potrošačima, dakle s vama, a kako bih stručnošću i učenjem te direktnim doticajem kod proizvođača dijelova bio na usluzi, jer cilj mi je podijeliti znanje i informaciju. Osobno sam od onih koji smatra da je danas informacija najbitnija i najvrijednija, a onda sve drugo.

I za kraj. Da li bi kupili vozilo od čovjeka koji je napravio matematiku i odlučio tako djelovati.
Naime, uvijek kupuje novog Golfa i vozi ga oko 3-4 godine, bez imalo ulaganja u njega. Samo toči gorivo i tekućinu za pranje stakla.
On je izračunao da je to auto koji ima najvišu vrijednost kao rabljeni te uz ne servisiranje istoga te maleno ulaganje staro za novo može kupiti opet novi Golf.
Ja ne znam za vas, ali ja takav auto ne bih kupio, neovisno o tome koja je marka vozila.

I da opet napomenem, ja dajem informacije sa kojima raspolažem iz prakse i ljudi poput vas + još i stručne studije od proizvođača rezervnih dijelova, a na vama je da odlučite što ćete s tom informacijom.

I probajte razumijeti još jednu činjenicu. Proizvođači vozila ne zarađuju na prodaji novih vozila, oni zarađuju na dijelovima i servisima, jer ako biste željeli isti auto kakav vozite sastaviti samostalno ili gledano posebno po dijelovima, od tih dijelova koje bi kupovali odvojeno, mogli bi konstruriati 3 nova auta u istoj vrijednosti.

Ja volim reći da je auto industrija teški kupleraj, jer tu ima svega i svačega i svatko sa svakim, jer nije uvijek sve kako piše na kutiji i slično.

Ako bude sve kako se nadam, iduće godine namjeravam napraviti Educa meeting te pozvati vas na to kako bi mogli međusobno razgovarati o svemu tome i gdje bih vam mogao objasniti ovakve neke stvari, jer ovako pisajući ode puno vremena i na kraju se izgubi smisao, jer vidim da porpiličan broj čitatelja ne pročita sve i opet ponavlja pitanja koja su već u tekstu odgovorena.

Lijep vam i srdačan pozdrav :palac-gore:

Anđelko

P.S.
I ono što me jako smeta kod iznošenja nekog troškovnika dijelova tko je koliko, gdje i što platio, navodi se samo npr: filter ulja = 50,00 Kn.
Èiji i koji brand je u pitanju, da li je s popustom ili bez, da li je s PDV-om ili mukte, jer sve to čini velike razlike, jer ako ja npr ponudim originalni PSA filter po 50,00 Kn, a netko drugi napiše da je filter platio 20,00 Kn pitanje je kakav je to filter i naravno da nije isto, jer nije Citroen C5 isto, kao i Trabant.
Nadam se da sam bio jasan ovime što sam rekao, jer na ovaj način se daju polovične informacije koje rade pomutnju kod ljudi i na kraju opet se ostaje u neznanju što i tko je iza tog nekog proizvoda.
 

vborovic

C5 modifikator
Imam C5 prethodni model u obitelji, i kod njega je (zbog godina, a ne km) mijenjano ovo što je Anđelko naveo pod veliki servis ... po preporuci ovlaštenog servisa, i to nekih 20tkm ranije nego što bi bio "normalni" interval prema kilometraži ... za aktualni model C5 prema mojim saznanjima, a imam kontakte sa, bez pretjerivanja, 40-50 vlasnika tog tipa auta (manje kod nas, više vani, gdje se veće kilometraže i rade), i prije 200tkm nije bilo potrebe za "velikim servisom", jer nikome od njih ništa o navedenog nije otišlo ... što naravno ne znači da meni sutra remen neće otići, ili nekome od njih, ali takva je situacija kakvu sam naveo ...

Proizvođači vozila ne zarađuju na prodaji novih vozila, oni zarađuju na dijelovima i servisima
Pitanje zapravo koliko "proizvođači" i zarade, kad sklapaju u aute sve ono što "podfirme" rade kao dijelove, koji se kasnije zovu rezervni ... :D

Što se tiče troškovnika, moguće da si alergičan na "polu" informacije, odnosno nepreciznost s obzirom da ti je to posao, ali ako ovo ide konkretno mene, Spallato pitao za okvirnu cijenu, ja sam mu je i dao ... inače, sve što ide u moj auto je cjenovnog ranga 4 na skali 1-5 ... ako netko baš inzistira, mogao bih poloviti konkretne proizvode/dijelove koji su bili korišteni, ali mi nisu ti podaci baš pri ruci
 

AX-ja

èudo jedno
lageros,mene samo zanima kome se vi ispricavate ?
tko ne zna sto je veliki servis,nek pita.

ja sam siguran da ce mu se objasnit,koliko vidim vi ste preko nekoliko puta ljudima izasli u susret.
 

vborovic

C5 modifikator
Nisam shvatio da se Anđelko ispričava u tom smislu kako ti prikazuješ, nego zato jer želi biti precizan u svojim odgovorima, a da ne bi bilo da je ovo ostalo neodgovoreno ... i s obzirom da čovjek ima što za reći, nek ostane zabilježeno, možda pomogne nekome drugome tko naleti na ovo objašnjenje jednog dana ... :)
 

lageros-zg

New member
Ma ispričao sam se onako kolokvijalno rečeno, ali i stvarno nisam u onom prije postu dobro pročitao da je bilo pitanje o velikom servisu pa nekako nije na odmet malo ponoviti gradivo :)

Svakako je dobro da možemo konkretno razgovarati o ovakvim stvarima, jer to je vrlo bitno za svakoga tko ima vozilo te je svaka informacija dobro došla.
Nisam zlonamjerno spomenuo navode o dijelovima, ali činjenica jest da se događa, gotovo svakodnevno, da netko u dućanu mi kaže kako je nešto kod nekog drugog jeftinije, ali naravno da ne isti proizvod već onaj iz donjeg doma pa nekako je to već postala i moja profesionalna deformacija da inzistiram često na tim nekim stvarima, jer su poprilično meni važne, ali i da znam reći svakom dotičnom što stoji iza neke takve cijene, a da mi se ne spočitava kako neto ima nešto jeftinije, jer malo tko vodi uopće brigu o tome, ali sam primjetio da ljudi prate sve više i više i žele se educirati i znati nešto više o dijelovima koje kupuju za svoja vozila.

I uvijek se nekako vodim da je bolje spriječiti nego liječiti, jer vrlo su skupe stvari u ovom poslu kad je to u pitanju.
iako ja imam vrlo puno primjera gdje su ljudi platili puno previše tvrdoglavost (moram baš reći to, jer se doista radilo o tvrdoglavosti), dok s druge pak strane bilo je i onih srećkovića koji su prkosili svim teorijama relativnosti i struke :D

Svakako se slažem da je bitno da sve ovo što komentiramo i iznosimo ovdje ima važnost za svakoga tko bude naletio i od svega toga si odabere svoj put, da se tako izrazim, ali svakako još jednom napominjem da se osjećam odgovornim, kao netko tko je član ovoga foruma i bavi se prodajom onoga što je svima vama ovdje potrebno da budem na usluzi, kako svojim znanjem i praksom u poslu, tako i svojim katalozima za točnu detekciju i ponudu traženoga.

I eto, još malo i u 2016. smo, pa sad ulazimo u nečiji servisni interval, kako veliki, tako i mali ;)

Sve najbolje svima :)
 

zux1

New member
Bio sam danas u ovlašten Citroen servisu u Mostaru (Hercegovinapromet)
Vozim Citroen c5 2009 god. i prešao je 131 000 km (kupio sam ga polovnog ss 96 000 km na satu) i od tad ga redovno servisiram u ovlaštenom servisu svakih 15 000 km.
Osim klasične izmjene ulja i svih filtera, serviser mi je skrenuo pažnju da trebam zamijeniti i prednje i zadnje disk kočnice (cijena 240 KM oko 1000 kuna), što sam i uradio, jer ih do sada ja nisam mijenjao.
Ali onda mi je rekao da mi se čuje kod rada auta u leru kao neko zveckanje, koje ja iskreno čujem samo zimi kad je temperatura ispod recimo 5 C, a sad ga ne čujem, ali on kaže da čuje. Kaže da je to neki lanac bregaste i da kad on počne zveskati, da je vrijeme za njegovu promijenu.
Osim toga su mi onda rekli, da pošto se i remeni trebaju skidati prilikom zamjene tog lanca, da je najbolje da i uradim veliki srevis sa zamjenom remenja i ostalog što se mijenja pri velikom servisu.

E moja su pitanja:
- da li je neko imao slično zveckanje i da li je netko promijenio lanac bregaste i koliko to oprilike košta?
- da li ako ću već mjenjati taj lanac trebam raditi i veliki servis s obzirom na kilometražu i godište auta?
 

lageros-zg

New member
Pozdrav!

Neću puno okolišati, ali ako do sada već nije napravljen veliki servis, onda sada obavezno.

Inače za cjenik ovdje u Hr, mogu ga navesti, ali broj šasije obavezno molim.

LP

Anđelko

Lageros d.o.o.
 
Na vrh