Karburator, na dizelu.
Svašta i ja napišem.
Pritezanjem filtera goriva samo sam mislio da sam riješio problem. Nije samo tu primao zrak, ako ga je uopće tu i primao, već na posebnom ulošku (što li je već) na stražnjoj strani kućišta, kako ga je damirs123 nazvao - ventiliću.
Naime, palio je dobro samo prvi dan nakon pritezanja filtera. Kasnije se ponovno ukazao zrak u crijevu koje vodi na pumpu. Ponovno sam skinuo filter zraka i provjerio što se događa sa tim rupicama otraga. Koristio sam ogledalo da otkrijem kako izgleda.
Evo slike:
Nakon što bi ovaj otvor s plastičnim križnim uloškom čvrsto začepio dlanom nestalo bi mjehurića zraka u crijevu prema pumpi i rad motora bi se stabilizirao i ponovno paljenje bi bilo iz prve.
Skinuo sam pažljivo sigurnosni zupčasti crni prsten, koji plastični uložak (ventilić) drži unutra. Prsten nije od tvrdog čelika već se savija tako da ga nije teško izvaditi koristeći šilo.
Nakon što se skine osigurač uložak se pažljivo izvuče i pri tome pazi da ne ispadne opruga sa njega i unutarnji pokretni valjkasti dio na koji nasjeda opruga.
Sada pokušati skinuti gumicu. Ja nisam uspio ničim već ju prerezao skalpelom, ionako više nije za upotrebu.
U Servisu kućanskih aparata kupio O ring gumicu otprilike istog opsega ali većeg promjera tijela gumice. Navukao ju na ležište i obrusio brusnim papirom budući je bila šira bar za pol milimetra u promjeru, i cijeli uložak nije mogao ući u otvor na kućištu. Pri zavlačenju svega gumicu sam malo nauljio a i otvor na kućištu te koristio gedoru koja je obuhvatila plastiku i laganim udarcima čekićem utisnuo cijeli uložak u otvor. No, tu sam napravio veliku grešku jer sam koristio gedoru nešto manjeg promjera nego što je promjer cijelog uloška tako da je vanjski plastični rub kanala u koji sjeda gumica puknuo na nekoliko mjesta, jer ga je tijesna gumica gurala van a gedora je bila uža od širine cijelog ruba, tj. više je nalijegala na tijelo bliže centru. No, i sa time, nakon postavljanja prstena više ne prima zrak i ne pušta naftu. Najvažnije, više se ne pojavljuju mjehurići zraka u crijevu koje od tog kućišta ide na pumpu. ...i Saxo normalno pali i vozi.
Jedna napomena, i moguća kvaka bi mogao biti otvor na tom plastičnom ulošku koji je pravokutnog izgleda i urezan je u tijelo iza gumice. Ne znam da li se plastično tijelo treba zakrenuti tako da su otvori sa svake strane u vodoravnom položaju??? To nisam provjeravao pri vađenju uloška budući sam i prije nego sam ga vadio, njegov vanjski dio, koji je u obliku križa, zakretan na jednu i na drugu stranu. Sada je postavljen tako da su otvori u vodoravnom položaju. Vrijeme će pokazati da li se događa što nepravilno.
Na predzadnjoj slici se vidi to plastično tijelo i bočno, iza prstena na koji se navlači gumica, sa svake strane pravokutni otvori. Trebao sam samo tijelo zarotirati za 90 stupnjeva pa bi se lijepo vidio taj otvor.
Osim toga, stara gumica je u presjeku očito više pravokuta nego okrugla. Nova, koju sam kupio u Unuku, za koju je pitanje kako će se ponašati pod utjecajem nafte, je okruglog presjeka, s time da sam ju morao brusiti sa vanjske strane finim brusnim papirom, kako bi je sveo na opseg koji bi mogao ući u sjedište. Uglavnom, problem je za sada rješen mada i dalje ostaje nepoznanica čemu služi isti uložak i koja je svrha pravokutnih otvora na njemu, kao i križa s vanjske strane. Da li ipak za moguće zakretanje i time određivanje protoka goriva prema: ???
Da li netko zna?