Zrak u kučištu filtera goriva

damirs123

New member
Pozdrav svima! Ja sam novi i imam problem sa paljenjem saxa 1.5d.Primjetio sam da mi vuče zrak na kučištu gdje se zašarafi filter goriva.Na njemu su dvije rupice sa stražnje strane i jedna ispušta naftu kada pritiščem gumenu pumpicu. Kad pumpam ručno naftu ona izlazi na taj ventilić, a ne znam ga izvaditi pa mi auto sve teže pali. Molim pomoć!Pokušao sam izvaditi taj ventilić ali se on samo vrti. Možda pušta njegov dihtung ali se ne usudim vaditi ga na silu.Molim pomoć
 

Lucky

New member
Re: Pumpa goriva povlači zrak

Imao isti cirkus sa pumpicom koja je uz filter goriva. Lijepo sve skinuo dole, pripasao na traktorski filter sa pumpicom i to je to. Miran sam vec 3 god. Znam jos dvoje ljudi koji su napravili isto i sve super radi. Do tada se trazio parking na ravnom ili da mu je guzica na povisenom i ostale kerefeke.
 

Gorski

Member
Donator foruma
Imam i sam isti problem oko paljenja, pogotovo prvi put u danu. Dugo vergla, srećom akumulator dobar. Kada je toplijii motor onda brže upali. Kada i pokaže namjeru da će upaliti kao da ne uhvati dobro pa da bi se ugasio. Moram pogledati i sam gdje se nalaze te rupice kod fitera goriva. Najprije sam provjeravao grijače, i doista, dva bila neispravna, pa ih sva četiri zamjenio za Iskrine. Sutra, kada se razdani ću pogledati pa i poslikati.

Maloprije se vraćao s posla pa, prije nego sam pokušao upaliti Saxa otvorio sam poklopac motora i ručnom pumpicom napumpao nekoliko puta. Pri tom sam primjetio zrak u prozirnom crijevu koje ide od kućišta filtera goriva na karburator, ali i malo vlažno ispod filtera, očito od goriva. Pokušam paliti i nekoliko je puta zaverglao ali i upalio nakon 3-4 sekudne. Zadnja 3-4 dana sam ga verglao i do 7-8 sekundi - otprilike. Nakon što sam stigao doma (vožnja nekih 2 km) ponovno podignem poklopac motora i vidim da je ispod filtera goriva sada već puno vlažnije, gotovo lokvica nafte u jednom uglu na mjenjaču ili što je već ispod filtera. Promatram i dok radi, kroz prozirno crijevo, osim goriva putuju i mjehurići zraka, a što ne bi smjelo. Za sada se ne osjeti u vožnji ali je krajnje vrijeme da to provjerim sutra, tj. danas kada se razdani. Javim se nakon provjere.

Evo što je bilo, slabo pritegnut filter goriva... :surprised:
I sada ti vozi auto na specijalizirani servis.
A ja se od servisa, koji je bio u 9. mj. mučim sa time, sve više i više. Jest da su i neispravni grijači pridonjeli ali...
 

Mrèela

New member
Evo što je bilo, slabo pritegnut filter goriva...
I sada ti vozi auto na specijalizirani servis.
A ja se od servisa, koji je bio u 9. mj. mučim sa time, sve više i više. Jest da su i neispravni grijači pridonjeli ali...
Èim nešto ne radi posle neke intervencije na autu,odma nazad majstoru. Sada si plato školu:D
 

Automatic

New member
Ovo što je damirs123 napisao više mi lići da je propustila membrana, jer sve što ima membranu ima na kučištu rupicu ako membrana propusti da se vidi da pušta kako bi zamjenili membranu da sklop opet ima funkciju ,jer kad nebi bilo rupice stvarao bi se vakum između sklopa i same membrane te ona nebi imala funkciju a ujedno se i vidi ako membrana propusti ,samo što onda tuda hoće potegnut zrak.Ovo vrijedi za aute koji imaju odlijano kučište na koji se zašarafi filter goriva i koje ujedno ima na sebi pumpicu za pumpanje nafte.Oni dieseli koji imaju pumpicu u obliku tlakomjera rade na principu usisa sa nepovratnim ventilom i sama pumpica zamjenjuje membranu jer na jednu stranu vuće a na drugu tjera ovisno o propusno -nepropusnim ventilima(ona hoće samo na krajevima od tarenja propustit)
 

Gorski

Member
Donator foruma
Karburator, na dizelu. :) Svašta i ja napišem. :)
Pritezanjem filtera goriva samo sam mislio da sam riješio problem. Nije samo tu primao zrak, ako ga je uopće tu i primao, već na posebnom ulošku (što li je već) na stražnjoj strani kućišta, kako ga je damirs123 nazvao - ventiliću.
Naime, palio je dobro samo prvi dan nakon pritezanja filtera. Kasnije se ponovno ukazao zrak u crijevu koje vodi na pumpu. Ponovno sam skinuo filter zraka i provjerio što se događa sa tim rupicama otraga. Koristio sam ogledalo da otkrijem kako izgleda.
Evo slike:

Nakon što bi ovaj otvor s plastičnim križnim uloškom čvrsto začepio dlanom nestalo bi mjehurića zraka u crijevu prema pumpi i rad motora bi se stabilizirao i ponovno paljenje bi bilo iz prve.
Skinuo sam pažljivo sigurnosni zupčasti crni prsten, koji plastični uložak (ventilić) drži unutra. Prsten nije od tvrdog čelika već se savija tako da ga nije teško izvaditi koristeći šilo.

Nakon što se skine osigurač uložak se pažljivo izvuče i pri tome pazi da ne ispadne opruga sa njega i unutarnji pokretni valjkasti dio na koji nasjeda opruga.

Sada pokušati skinuti gumicu. Ja nisam uspio ničim već ju prerezao skalpelom, ionako više nije za upotrebu.


U Servisu kućanskih aparata kupio O ring gumicu otprilike istog opsega ali većeg promjera tijela gumice. Navukao ju na ležište i obrusio brusnim papirom budući je bila šira bar za pol milimetra u promjeru, i cijeli uložak nije mogao ući u otvor na kućištu. Pri zavlačenju svega gumicu sam malo nauljio a i otvor na kućištu te koristio gedoru koja je obuhvatila plastiku i laganim udarcima čekićem utisnuo cijeli uložak u otvor. No, tu sam napravio veliku grešku jer sam koristio gedoru nešto manjeg promjera nego što je promjer cijelog uloška tako da je vanjski plastični rub kanala u koji sjeda gumica puknuo na nekoliko mjesta, jer ga je tijesna gumica gurala van a gedora je bila uža od širine cijelog ruba, tj. više je nalijegala na tijelo bliže centru. No, i sa time, nakon postavljanja prstena više ne prima zrak i ne pušta naftu. Najvažnije, više se ne pojavljuju mjehurići zraka u crijevu koje od tog kućišta ide na pumpu. ...i Saxo normalno pali i vozi.

Jedna napomena, i moguća kvaka bi mogao biti otvor na tom plastičnom ulošku koji je pravokutnog izgleda i urezan je u tijelo iza gumice. Ne znam da li se plastično tijelo treba zakrenuti tako da su otvori sa svake strane u vodoravnom položaju??? To nisam provjeravao pri vađenju uloška budući sam i prije nego sam ga vadio, njegov vanjski dio, koji je u obliku križa, zakretan na jednu i na drugu stranu. Sada je postavljen tako da su otvori u vodoravnom položaju. Vrijeme će pokazati da li se događa što nepravilno. :)

Na predzadnjoj slici se vidi to plastično tijelo i bočno, iza prstena na koji se navlači gumica, sa svake strane pravokutni otvori. Trebao sam samo tijelo zarotirati za 90 stupnjeva pa bi se lijepo vidio taj otvor.
Osim toga, stara gumica je u presjeku očito više pravokuta nego okrugla. Nova, koju sam kupio u Unuku, za koju je pitanje kako će se ponašati pod utjecajem nafte, je okruglog presjeka, s time da sam ju morao brusiti sa vanjske strane finim brusnim papirom, kako bi je sveo na opseg koji bi mogao ući u sjedište. Uglavnom, problem je za sada rješen mada i dalje ostaje nepoznanica čemu služi isti uložak i koja je svrha pravokutnih otvora na njemu, kao i križa s vanjske strane. Da li ipak za moguće zakretanje i time određivanje protoka goriva prema: ???
Da li netko zna?
 

AX-ja

èudo jedno
ovako kako si ti napravio je sasvim u redu.dobro napravljeno

ali kao pomoc za prvu ruku mogao si samo silikonom premazat preko te podloske i zatvorit rupu i nebi vukao zrak.
znam bar 2-3 sto tako voze.
 

Gorski

Member
Donator foruma
Nadam se da će biti ok! Jedino mi je krivo što nisam dovoljno razmišljao prije nego sam stavljao natrag taj plastični uložak. Zato savjetujem, ako se nabija natrag, što šire zahvatiti/pokriti rub plastičnog tijela sa alatom kojim se utiskuje unutra, kako mu se ne bi dogodilo ono što i meni, popucao rub plastike. Ako ne bude držalo probati ću sa silikonom mada, ipak mislim da nije toliko oštećeno i da nova guma dobro brtvi a metalni prsten/osigurač osigurava od ispadanja.
 

Gorski

Member
Donator foruma
Svaka čast! Hvala!
Eto, znači nije da ne postoji odvojeno. A u ovlaštenom servisu Ark Mihelić na Marinićima kažu da se ne može odvojeno kupiti već samo sa kućištem, a sve košta oko 2200,00 kn. :shock:
 

tadeii

New member
Pozdrav dečki... imao sam isti problem sa kučištem filtera gdje je vukao zrak. na preporuku jednog prijatelja mehaničara problem sam riješio tako da sam produžio crijeva i spojio ih na obićni ulaz-izlaz filter za golfa 2, te sam ga samo ubacio u neki prostor ispred ventilatora, gdje već ima mjesta, bez ikakvog učvršćivanja... sve super već 5g.
 
Na vrh