Zasto su Citroenovi mjenjaci na losem glasu?

ExOduS442xb

Racing
Malo malo negdje procitam da su citroenovi mjenjaci dosta losiji od konkurencije i moram priznat da bas nisam te tekstove dozivljavao ozbiljno ali ove godine mi je bilo u opisu posla vozat svakakve nove i novije aute i moram priznat koliko god volio citroena recimo vw ima bolje mjenjace, sad stvar nije u samom mjenjacu vec u polugici mjenjaca koja ne djeluje uvjerljivo i pretjerano precizno, u cemu je tocno stvar i moze li se to naknadno malo srediti,nedavno smo mjenjali mehanizam polugice i oko polugice na bxu i sad je stvarno odlican, a cak mi se cini i bolji nego na novim citracima, nema logike uopce, u cemu je problem?:confused:
 

balki

New member
Te fame su napravile bapske usmene predaje nakon četvrtog gemišta i wannabe auto-magazin novinari koji pričaju o "kratkom ili duljem mjenjaču" i pritom misle na hod ručice a ne na prenosne odnose mjenjača;-)
Ručica je neprecizna ako mlatara na sve strane i treba privikavanje da "pogodiš" di ju treba turiti da ubaciš u treću
Mjenjač je kratak ako u 5 brzini dođeš do blokade motora a voziš u vjetar
Mjenjač je dug ako u 5 brzini nemožeš nabrat više od 4k okretaja a crveno je na 6k npr
Mjenjač je spor ako kod prebacivanja između dve brzine kad se ganjaš treba više od vremena potrebnog da izgovoriš "B"
Mjenjač je brz ako prebacivanje između dve brzine traje kao kvalitetan šamar (mjeri se samo vrijeme dok je dlan dodirivao lice!)
Dobar mjenjač je onaj koji bez lomova i reparacije izdrži brzu i agresivnu vožnju do generalke mašine (znači 100~150kkm) uz uvjet da vozač ima "feeling za osjećaj" vožnje a da pri tome ima dobro pogođene prijenosne omjere brzina te da je idealno dug ovisno o namjeni (znači ako se radi o jurilici onda mora u 5./6. koketirati sa crvenim, a ako se radi o penzionerskom prometalu onda da fino kruza 160 na ~3k okretaja npr).
Loš mjenjač je onaj koji rikne prije 200~300kkm umjerene vožnje uz uvjet da vozač ima "feeling za osjećaj"
Ako je vozač bičina koja melje/lomi/trza/cima/ubija mjenjač/auto tada takav nije dobar uzorak za određivanje kvalitete sklopova prometala.

Iz vlastitog iskustva i iskustva poznanika nemogu generalno reć ništa loše o mjenjačima Citroena.

+Svjestan sam da nisam pokrio sve sfere ali mislim da će nakon ovoga biti manje nedoumica u nastavku teme;-)
 

Automatic

New member
Koliko god mjenjača da sam slagao ali moram prizneti da su citroenovi i peugeotovi bili katastrofa,na večini otišao diferencijal,da ne govorim o sajlicama koje zezaju mjenjanje pogotovo na c3.Po mom se radi čisto o servisiranju mjenjača koje ljudi ne žele uraditi jel im je preskupo pa kad odu konusni ležaji odu izupčanici itd.....Mislim da citroen ima nježne mjenjače i treba ih češče servisirati da bi trajali.
 

quadrolg

Member
Kaj se tiče šaltanja,moj stari ima forda fiestu i makar mi je mrsko priznat ali moram reć da se fiesta 3 puta ljepše i glađe šalta nego moja xsara.
 

Automatic

New member
Da baš sam puno xara slagao (bilo potrebno promjenit cijeli mjenjač),i sve su precurile.Treba ponekad kad se pusti kuplung u leru poslušati da nije otišao ležaj na spojničkoj(čuje se ko klokotanje,pa kad par puta za redom stisnete i pustite nečuje se ništa itd,....)i naravno nekad provjeriti da li ima ulja i da nije koji semering propustio.Neke xare nemaju kontrolni šaraf već samo za ispustiti i unjih ide večinom 1.8 ltr.ulja kojw sw nalije ili kroz pinjon ili pokraj njega ima jedan inbus.
 

deda

New member
Nisam baš iskljićiv kao citroen fan,ali ja nikada kao i svi moji frendovi,familija koji vozi Citraće,nikad nisu imali problema sa mjenjaćima.Ak se kome i kaj dogodilo,to je bilo samo zato kaj su navaljiva ko nerasti na prasicu.Èak sam i ja strgao na saxu kuglu poluge jer sam bio ljut ko pes i na silu ga ruknuo u rikverc.Priče da su drugi bolji,samo su babske priče,svi imaju neke kvarove za koje su iskjlućivo krivi vozači sami.Em zbog neodržavanja,jer za nikoga kao i da ne postoji,dok se nekaj ne strga,em neki barataju ko sa konjskim plugom.
 

quadrolg

Member
Ja sam baš mijenjal ulje prije 25tkm i za sad je sve ok ali nije total, (nisam ga mogal nać u karlovcu) pa sam stavil tutelu full sintetika.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Èača mi vozi Xsaru deset godina, prije nje ax dizelaša. ja sam vozio c3 1,4 hdi imo je 150tkm, kad sam ga prodo. susjed mi ima dva saxa benzin-dizel. niti jedan od navedenih nije imao problema sa mjenjačem.

S tim da se slažem što je automatik rekao, sve treba održavati, jer obično zanemarena sitnica napravi največu štetu.

Tako da se ne može generalizirati. sad koliko če raditi dobro ovi novi mjenjači to čemo tek saznati.
 

deda

New member
Baš sam neki dan slušao priču jednog frenda koji je imao isti Berlingo kao ja.Auto sada ima tek 120 000,zdrobio mu se mjenjač jer je slon vozio sa prolupanima druk lagerom dok se nije rasuo,potrgao polugu kvačila i popigano spojničku i sve otišlo ka gosponu vragu.Ostale kvarove na tom autu neću ni spominjat,recimo samo jedan,rasipalo se staklo zadnje haube dok ju je zatvarao.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
C3 ima po meni najgori mjenjač u svojoj klasi što se osjećaja tiče. Al raspao se nije.
Mada po nekad treba dvaput kuplung stisnut za u rikverc. I malo jače gurnut za u prvu.

Ne vidim po čemu bi bili na dobrom glasu... nisam još vozio Citroena sa ručnim mjenjačem na razini omražene konkurencije.
 

HAL9000

New member
Donator foruma
imao sam puno citroena a vozio sam i dosta ostalih marki, mislim da je
PSA totalno neopravdano na lošem glasu
 

ZlatkoC4

Well-known member
Pa ja neznam o čemu se ovdje priča. Pa jel tko od vas bio u wv, mercedes, audi,servisima. Pa zašto ti ovlašteni servisi imenovanih "renomiranih marki" vade i servisiraju mjenjače ako su bolji i ne kvare se, nemaju dug-kratak hod. ne zapinju. stvarno neznam što oni to rade na tim mjenjačima.:confused:
 

deda

New member
Kaj zapinje,pa svima u nekom određenom trenutku nešto ponekad zapne,nema tog auta bilo koje marke,svako tko o tome priča nema pojma o strojarstvu i mehanici.Svima bi ja priuštio Fičeka ili Fapa,pa nek se nauči vozit i da vidi kaj znači mehanika.Svi se ponašaju ko junferice na prvom čvenku i svaki im... smeta.
 

Automatic

New member
Evo ovak,kod opela uredovno na getribama odlazi ležaj na spojničkoj,automatske getribe odlaze dosta često jer ljudi stavljaju neka druga ulja ,a opel neide na drugo ulje već original.NA mercedesu od starog uredovno rikava ručica mjenjaća.a kod automatica se drobi rikverc,na citrima hoće otić diferencijal i pumpa getribe na automaticima,na svim autima bu nešto otišlo ako se ne održava i ako na silu gurate ručicu mjenjača.Stvar je samo vlasnika ako primjeti mrlju od ulja ,vode,ako mjenjač lošije ulazi u brzinu ili nešto tak da ode kod mehaničara i prijavi nepravilnost.Sada kad ide zima svi mjenjači če se malo tvrđe mjenjati dok se ulje ne zagrije.Stvar je samo u pravovremenu primjetiti da nešto ne štima.
 

deda

New member
Svi su manje više isti,ali opet različiti,neki tvrdi,neki meki ,neki lamprdaju,neki su precizni,kak i ženske,ovisi na kaj se navikneš,a svaka promjena ti se ćini bolja,barem ispočetka.
 

charllie

Active member
Cuj deda kaj se tice gerli ja se nej htel naviknuti nek se one sam redaju ,promjena,promjena al ver jem da bi i one rad "menjace" redale.:angel:
 

Hrvoje Marin

Active member
Ne može biti mjenjač na uže kao direktni nikako. U B*W di je getriba ispod mjenjač je naj.

C3 šlampav, kao i PIC 1, C5 je isto na uže, ali ML6C ipak, pa je sasvim ok.
 

ZlatkoC4

Well-known member
Decki ja velim da Ivek ima prav po dugotrajnosti su vredu al se bas lepo ne menja,kaj je je,je je i basta.:angel:
basta=dosta:D

I zena ode u bananu ako ju ne servisiras :D
Opet si se krivo izrazio. žena ne ode u bananu-več ode po bananu:palac-gore::D

Ne može biti mjenjač na uže kao direktni nikako. U B*W di je getriba ispod mjenjač je naj.

C3 šlampav, kao i PIC 1, C5 je isto na uže, ali ML6C ipak, pa je sasvim ok.
Kakvo uže, na kurblu:grin:
 
Na vrh