Xantia 1.9/2.1TD + Bosch/Lucas pumpa

djelonito

New member
Hvala Xkud-u na naslovljenom kako navodi za kupnju moga budućeg auta.
Ali, potrošnja moje dosadašnje Xantije 1,9 prosječno je bila oko 7,5 litara, a 2,1 ne znam. No, kako kaže Jura treba se i održavati.
Nadam se nekakvom savjetu u svezi same Bosch (Lukas) pumpe na motorima 2,1. Auto je bio malo s prednje strane oštećen, a na Njuškalu sam ga našao i solidno je očuvan. Jedino me brine taj dio s lijenošću. Da li je do elektronike na Lukasu ili što?
 

xud

Member
Znači moja potrošnja na 1.9 od 7-7,5 bi bila OK

Prepuštam članovima koji su imali Xantije sa oba motora da daju svoj sud o potrošnji i razlici u vuči i snazi motora.
 

jura

New member
Ja sam imao oba motora, jedan u XMu drugi u Xantiji ali vozio sam i 2.1 TD Xantiu u isto vrijeme kad i XMa. Po nekim mojim računicama, 1.9 TD xantia u prosjeku troši 7.5 l/100, pola gradske gužve, pola prigradske ceste, sa prednjim gumama na 2.2, stražnjim 2.0. MX, koji je teži sa 2.1 motorom mi je trošio 7.1 prosječno na istim relacijama. Doduše, ta lucas pumpa je znala radit probleme i auto bude tromiji zbog nje, a najzanimljivija činjenica je da ja ugasim auto, izvadim ključ, izađem i zaključam vrata a ovaj još radi na leru, dobrih 5 sekundi nakon gašenja. Koliko sam shvatio to je zbog lucasa, sa boshom nema tih problema...
 

djelonito

New member
Po meni je bolji td od hdi-a prve generacije!

Lista bi bila:
1. 2.1 td
2. 2.0 HDi 110 (ali samo zadnja godista)
3. 1.9 td (samo ranija godista)

2.1 mrvicu slabije vuce od hdi-a ali je pouzdaniji a i trebao bi biti jeftiniji! a-de-ii je sad na cijeni kod nas a prve generacije tih motora nisu bile bas spektakularne!
Neznam ipak je Hdi nešto što svi hvale ali ovaj 2.1 nekako je jako nezgrapan i svi govore da je težak za raditi i za djelove. A kad se nešto pokvari kako na kraj s njima .

A posjeduješ li XUD xantiju i kakvu . Jura zna moju lošeg stanja 1.9 ali oprema je VSX -njemačko tržište a ova koju bih kupiti je talijansko . Stvar je s mojom imala je mislim 9 kugli a ova samo 6. To nije sad važno ali motor i sistem ubrizgavanja -ljenost me muči pa ako ima tko koju za dodati..pozz svima
 

fullcool

New member
Neznam ipak je Hdi nešto što svi hvale ali ovaj 2.1 nekako je jako nezgrapan i svi govore da je težak za raditi i za djelove. A kad se nešto pokvari kako na kraj s njima .

A posjeduješ li XUD xantiju i kakvu . Jura zna moju lošeg stanja 1.9 ali oprema je VSX -njemačko tržište a ova koju bih kupiti je talijansko . Stvar je s mojom imala je mislim 9 kugli a ova samo 6. To nije sad važno ali motor i sistem ubrizgavanja -ljenost me muči pa ako ima tko koju za dodati..pozz svima
tvoja je sa osam kugli;) a i ova 2.1 bi trebala biti sa 8 kugli jer su 2.1 išle sa boljim paketima opreme.
razlika u snazi je skoro 20ks i to se naravno osjeti, plus što je 2.1 motor sa tri ventila po cilindru i ima drugačiju turbinu pa i tu dobija prednost, jednostavno taj motor mora "čupati". potrošnja je otprilike ista jer je 2.1 modernije konstrukcije pa je jači ali štedljiviji, u normalnoj vožnji bi čak trebao i malo manje trošiti 2.1
e sad problem je kod te pumpe, svi 2.1 motori u xantijama imaju lukas pumpu sa elektronikom koja izgleda često pravi probleme, a servis te pumpe je skup i ne može ga svaki bošista napraviti. jedno od rješenja je ugradnja pumpe bez elektronike ali se onda mijenjaju i dizne i lajtunzi visokog pritiska, a to je ono jeftinije rješenje, pa zamisli onda koliko košta popravak te elektronike.
generalka na tom motoru je skuplja nego na 1.9, navodno se glava motora ne može skinuti dok se ne izvadi motor, turbina bi trebala biti novijeg tipa koja je onda i znatno skuplja. kvačilo je hidraulično, nema sajle.
osim te što si ti našao, u oglasima su još dvije sa neispravnom pumpom, pa ti sad zaključi sam.
problem je što kod te ne znaš dali je samo pumpa loša ili je cijeli motor loš, šta ako središ pumpu pa onda vidiš da nevalja turbina ili cijeli motor.

ako hoćeš dođi do mene da probaš xm-a sa tim motorom, vidjet ćeš onda kako treba ići taj motor, a xm je oko 150kg teži od xantije.
i ja bi volio xantiu sa tim motorom ali da je dobar, pa ako rikne pumpa bar znam da se isplati popravljati.
 

jura

New member
jedinice sa 1.9 TD motorom su poprilično jeftini auti i hrpa seljačina ih je kupovala i unakazila neodržavanjem. 2.1 je puno rijeđi model i veća je šansa naći neku koja je bila obožavana i čuvana. Ali, opet se vraćami na početak priče, razlika u potrošnji nije velika, snage oda motora imaju dovoljno, tako da bih ja na tvom mjestu gledao opći dojam, ukupnu očuvanost i što manje "kemije" na autu. Da ćeš na oba imati posla, to sigurno, samo je pitanje koliko ćeš imati sreće.
 

xud

Member
A posjeduješ li XUD xantiju i kakvu
E sad ne znam je li pitanje upućeno meni ili Lakiiju da li ima Xantiu sa XUD motorom ? Malo sam zahebo sa nickom. Uglavnom imam 1.9 TD kratko vrijeme (od 6.mjeseca) serija II 1998. god. Nisam prezadovoljan motorom (opisao sam simptome par postova prije)
Po meni je poprilično lijena ali nisam mjerodavan jer zadnju Xantiju koju sam imao je bila 2.0 benzinac a zadnji dizel koji sam imao bila je Fiat Croma 2.5 TD pa nije baš za uspoređivat sa 1.9 Xantijom:hm:
 

jurapz

New member
Evo sad sam ti čuo iz prve ruke da je 99 posto kvar bosch pumpe na toj 2.1, znači prebacivanje na normalnu pumpu sa svim izmjenama košta oko 4000kn , znam ti tipa koji ima repariranu pumpu kakvu ti trebaš elektronsku za 3000kn pa si ti raznisli
 

djelonito

New member
Sve u svemu auto je skup za održavanje ali ima naglašenu udobnosz i nije možda dobar kao Xm ali dosta ljudi biježi zbog njihovih olesti. Međitim JURa neznam kako si saznao da je kvar 100% u Lukasu a i vlasnica to kaže i da ima neki zo 300 kn to sanirati ali koliko je i ona kvalitetna to je pitanje. I dali je sam taj ili ima još problema. A posrbice ako je oko motora jet skidanje glave kako smo pročitali zahtjevno je i skupo.

Proglem je koliko vidim i s hidrauličnim kvačilom jer i to nije za svakog da riješi lako.
A nije mi jasno kako nije hidroaktiva već 6 kugli !!

Malo samfulnuo slova ali nije bitno samo cifra od 300 je 3000 kn
 

jurapz

New member
Dosta su rijetke xantie hidroaktiv, ako je 2.1 a slabija oprema onda je obična, ja sam vidio 4-5 xantia 2.1 i nije niti jedna bila hidroaktiv, a što su svi potvrdili da ide kao luda, mislim da nećeš puno pogrešiti ako je uzmeš ako je očuvana, ako nije natukla brdo kilometara.
 

djelonito

New member
Još jednom pozdrav svima i hvala na izlaganjima .

Pitao bih dali znate tko fadi lukas punpe s električnim upravljanjem ??

Èuo sam za jednog majstora i da se nalazi u Zaprešiću pa ako tko zna koji je ili broj moba -kućni molio bih ga . HVALA
 

darkoooo

Limunofil :-)
Hej ekipa, a postoji li negdje štelung za ler gas na toj Lukasici?
Moja Xan radi fino, ali čini mi se kako je ler malo prenizak.
Nemojte mi samo napisati kako i za to moram do bošiste :D

Hvala :)
 

fullcool

New member
Zezaš ili stvarno?
Što nije jednostavnije skratiti sajlu ili papućici gasa smanjiti hod (krajnji opušteni položaj)

hihihi

:rolleyes:
ako nisi mijenjao pumpu onda nemaš sajle:whistling:

ler gas ne možeš ručno štelovati, pumpa je elektronska pa ide preko dijagnostike.
ali, ler gas treba biti 650-700 omin, možda ti se ipak samo čini da je nizak.;)
 

Dalibor

Dado Tornado
na lucasici 2.1TD mislim da se ne može podešavati ler gas.
ali bilo je na turbo dizelskih xantija sa 1.9 motorima lukasica koje su imale vijak za podešavanje lera.
radilo se o horizontalnom vijku pod kutem 45° temo negdje iznad sajle otprilike, koji se vezao na klackalicu gasa na pumpi ili oko nje... tako nešto :D
 
Na vrh