Vožnja u suprotnom smjeru

tihach

Member
Ma, ima ovdje i dobrih i zanimljivih prijedloga za smanjivanje takvih situacija, al zaboravljate jednu bitnu stvar:
Sve to košta i traži određenu inicijativu državnih službi!
I k'o u svemu drugome tu počinju problemi. Većina vas u svojoj okolici na lokalnim cestama vjerojatno zna za neki problem koji izaziva česte probleme u prometu, da se blaže izrazim, i to desetljećima nitko ne riješava, a nažalost, nekad je cijena takve nebrige i nemara, ljudski život.
Ima par cesta gdje mi se kosa diže na glavi kad se sjetim da moram proć tuda, samo po pitanju stanja asfalta, a koliki novci sa skupljaju na raznim 'naknadama za ceste'.
(ovdje bih stavio smajlića koji povraća):D
A trebat će skoro vladajućoj garnituri novi vozni park. i svašta nešta...:cenzura::cenzura::cenzura::cenzura:
 

vborovic

C5 modifikator
Nitko ne tvrdi suprotno, ali da svi razmišljamo o tome na taj način, ne bi bilo potrebno raditi nikakvu analizu, studiju i sl., jer bi stalo na nultom koraku ... a ako ne prije, onda barem za 50 godina, nekome će morati doći "z riti v glavu" da se nešto mora napraviti po ovom pitanju za opću prometnu sigurnost ...

E da, sad mi je sinulo, moram priznati da se ne sjećam zadnji put kad se dogodilo da se neki motorist vozio u suprotnom smjeru ... nije da tvrdim da su oni najbolji vozači među prometalima, ali ako uzmemo u obzir da je noćna vidljivost ceste iz auta u pravilu puno bolja od motora, kak to da oni ne zalutaju u krivi smjer, a voze se po istim pravilima i cestovnoj infrastrukturi kao i automobili?
 

tihach

Member
Hehe... ne "razmišljaju svi", u tome i jest problem. Bar ne oni koji su plaćeni za to.
Nije teško raspravljat o bilo čemu, na bilo kojem forumu. Teško je pokrenut stvari iz mrtve točke. Baš zbog inertnosti i sporosti državnih službi.
 

vborovic

C5 modifikator
Očito za sve postoji potrebna kritična masa ... evo, živo me zanima da li će se sa ovim nadolazećim prosvjedom potpore kurikularnoj reformi nešto pozitivno dogoditi ... ako da, znači da ipak ima nade za nas kao narod, naciju, državu, ... (... sami odaberite kontekst koji vam je interesantan) ...
 

tihach

Member
"Kritična masa" je umrla davno, kad su nestali ideali zbog kojih su ljudi vidjeli smisao za borbu u bilo kom smislu.
Danas nam ostaju aplikacije na mobitelu,trgovački centri...auti koji manje više svi liče jedan na drugog. :D
Uhhhh šta sam skrenuo sa teme.:shock:
Isprika svima koji čitaju,baš me lupilo nešto.:D
 

vborovic

C5 modifikator
Novi detalji o "nijemcu" u ovome slučaju ... naš čovjek, koji je 2 godine radio u Njemačkoj, vraćao se doma, a prema nekim portalima imao je izrečenu zaštitnu mjeru zabrane upravljanja vozilima B kategorije ... komentar rodbine: "Bio je umoran i pospan, nije ni znao da vozi u krivom smjeru" ... koliko umoran i pospan moraš biti da se uspiješ okrenuti na prometnoj traci, ničim izazvan (ajde, da se gdje je to moguće nepropisno okrenuo, pa nastavio u suprotnoj/dobroj traci, još nekako, ali ovo)?

I opet se pokazuje da je uvjerljivo najčešći uzrok svih prometnih nesreća ljudski faktor ... tko zna voziti, voziti će i po nepokošenoj livadi, a tko ne zna (ili zbog nečega nije sposoban voziti) iskočio bi sa tračnica i da vozi vlak po ravnome dijelu (uzalud sva infrastruktura i tehnologija na cestama) ...
 

deda

New member
Upravo tak,zato sam rekao da bi trebalo napraviti psihološku procjenu svakog kada ide polagat i kad napravi neki kritični prekršaj bez obzira na posljedice tog čina.Ta procjena se mora odnositi na cjelokupni stav prema životu i općenitim temama,a ne samo test inteligencije.Hitler je bio jako inteligentan,ali lud,šizofrenik,pa kaj je napravio.
 

vborovic

C5 modifikator
Pa gle, zaključak je da je čovjek bio inteligentan ... :D

Evo još malo kvalitetne (i svježe) materije za diskusiju (5 spojenih prezentacija, 81 slide):

Kod:
http://onlinepubs.trb.org/Onlinepubs/webinars/160420.pdf
 

ZlatkoC4

Well-known member
zgodna prezentacija i sve je već rečeno u njoj. Nažalost ali samo represivne mjere pomažu za ovakve stvari poput famoznih šiljaka na cesti.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
I opet se pokazuje da je uvjerljivo najčešći uzrok svih prometnih nesreća ljudski faktor
99,8 posto smrti na cestama nestat će danom potpune primjene samovozećih automobila. E, sad. Hoće li se to dogoditi za vrijeme naših života, teško je reći. :thinking:
 

NightSTALKER93

Well-known member
Donator foruma
@vborovic mislim da se tu nema puno izbora, a kao što si i sam rekao ni vremena, izmaknuti se blago koliko je to moguće (autocesta 100-130 i više, ne podnosi najbolje nagle trzaje volanom) ili nagaziti na brMze isto tako. Imam osjećaj da je ovo kao dvosjekli mač, prepustiti se air bagu ili skrenuti i potencijalno se onda 'sam razbubati'.
Ugl slažem se sa dedom, spriječiti takve kako god.

I još dvije stvarčice/dogodovštine iz mog vozačkog iskustva, nevezane direktno uz temu.

1) prije 2-3 godine, išli smo stari i ja od kumova iz Krapine, već je bilo kasno pola 3...ja sam vozio, nekih 140km/h pičim noga zaključana ko tempomat sa Fordom Focusom, nije bilo gotovo nikoga na cesti, kad negdje oko Zaboka čini mi se, na onom komadu di je zbilja par kilometara čiste ravnice..BUM! ptica mi se spičila drito u moj dio šoferšajbe. To se dogodilo u manje od pola sekunde, od kad sam ju uočio do kad sam reagirao (reagirao, čitaj: stisnuo ruke da držim volan ravno, nakratko zažmirio do udarca i pognuo glavu, sve to u djelić sekunde), sva sreća pa je staklo izdržalo i ptica se samo odbila...koja vrsta je bila, nisam je stigao pitati hehe :D ugl, slična situacija ovoj, di imaš malo vremena za reakciju.

2) prije kojih 3-4 mjeseca, išao sam do cure u Kladje, u blizini Samobora, uglavnom...postoji nakon kružnog toka ravnica (cesta je inače sa 2 trake, dvosmjerna) sa brijegićem, poslije kojeg je još jedan brijeg koji se zavija ulijevo. I točno na tom dijelu ceste zna biti popriličan broj nesreća, i nije mi bilo jasno zašto, sve dok to i sam gotovo nisam iskusio.
Kako sam se vozio prema vrhu tog brijega, na pola, umjesto da vidim samo dva fara uperena u mene...vidim ih 4!! Ali ne reagiram baš na prvu...bilo je dosta kasno malo sam bio umoran ovo-ono, nego mi je tek na drugu kliker proradio i refleksno sam nagazio na kočnicu koliko sam mogao (od toga su se i svi žmigavci uključili), i usporio dovoljno da me taj majmun iz drugog smjera promaši za kojih metar, dva, i uleti ispred ovog kojega je preticao :mad: :mad:
I sad Vas pitam, ko ti da tu HRABROST/LUDOST ić preticati sa vanjske strane, preko brijega, kada ti je sve zaklonjeno i ne možeš ništa vidjeti?? Ufff...blago je reć da sam bio ljut ko ris, i još da sam se malo tresao od šoka, ne bi mi palo napamet tako nešto...

Oprostite na dužem postu, nadam se da sam dovoljno razumljivo i opisno to sve sročio šta li već, kasno je, laka vam noć
 

vborovic

C5 modifikator
99,8 posto smrti na cestama nestat će danom potpune primjene samovozećih automobila
Ništa od toga, jer proizvođači ne budu odustali od proizvodnje automobila koji idu 400 km/h (npr. Bugatti Veyron/Chiron kao ekstremni primjeri) ... da je isključivo brzina krivac, a propisi su poznati (tehnički, gotovo nigdje na svijetu nema dozvoljene brzine od 130 km/h u prometu - osim na nekim dionicama gdje ograničenja ne postoje - opet se išlo na ruku auto/moto industriji), mogli bi se proizvoditi aute koji imaju ograničenje 130 km/h, i to po preformansama, ne elektronsko, koje se danas ionako lako makne i bok ... takvi auti će biti kao pomoćna vozila za nepokretne, starije, djecu, dostava i valjda one koji su lijeni. Direktori će i dalje imati službene vozače.

Alkohol kao popriličan krivac nesreća, pa bar danas postoje mikro senzori koji bi se dali jeftino ugraditi u svaki auto (ako treba i naknadno) koji bi po detektiranju alkohola u dahu vozača blkirali rad motora ... koliko ih to ima? Svaka čast Volvo-u na uložene milijune u aktivnu zaštitu pješaka, ali ako se za puno manje love može spasiti puno manje života, zašto se ništa u toj mjeri ne radi po pitanju C2H5OH?

Mercedes ima foru da moraš imati obje ruke na volanu, ako ih nemaš, on odmah podrazumijeva da si zaspao (jako sam pojednostavio princip), Golfovi imaju detektiranje razine glave, ako tehnologija detektira uzorak spavanja (padanje glave), auto će se sam usporiti do zaustavljanja ... dakle, može se ... zašto se to ne forsira u provedbu, ne znam ... valjda nas je sve skupa ipak previše na kugli zemaljskoj.

Vožnja u drugom smjeru je očito puno kompleksniji problem, jer ovisi od vanjske infrastrukture, auto ne može biti sam po sebi dovoljno pametan (i precizan) što je krivi smjer.
 

Cutac

Prèkaroš
Ja sam jučer imao iskustvo s vožnjom u suprotnom smjeru.
Vozim se po autocesti i dolazim do svog izlaza(koji je jedan od onih novijih dugačkih s ograničenjem od 80) i vozim po propisu, dam žmigavac, usporim na 90, vozikam se..
I najednom neki mali autić, mislim da je bio i20 gleda u suprotnom smjeru, ali stoji. Dobro, sva četiri su mu upaljena, stoji kod onog špica na zaštitnoj ogradi(kod račvanja) i reko', čeka da prođem pa će dalje vidjeti. NE. :cenzura::cenzura::cenzura:eni stari grob od 150 godina se počne okretati i tako da blokira :cenzura::cenzura::cenzura:enu cestu bez obzira na to što ja nailazim. :cenzura::cenzura::cenzura::cenzura::cenzura: nailazim, već sam naišao, bio sam na 70-ak metara od njega. I šta ću, sjednem na kočnicu i zaustavljam se sa 80 na 0 u roku 20 metara, možda 10 metara od njega. (Sada barem znam da mi radi ona funkcija "sva četiri kod naglog kočenja" :D ) I ne :cenzura::cenzura::cenzura:e frajera, on se nonšalantno okrene i nit da mahne, nit da pogleda, da nešto signalizira, ništa. Što da je bio kamion na 10 metara iza mene? Pa odošmo u pyzdu materinu i ja i on...

Tako da, problem su najčešće starci i žene koje sjede tako da su na volanu.
Eto da i to napišem. Ja u Rijeci idem u tunel i vozim se desnom trakom. Nisam iz Rijeke pa se nisam prestrojio na vrijeme(što sam trebao jer desna traka vodi na parking). Dobro, dam žmigavac i reko' ubacit ću se se ispred ovog puntića.
Mjesta ima, reko' vozač je morao vidjeti žmigavac i ja krenem. Kad sam krenuo, ova na trubu i trubi, ne staje. A mjesta ima i ubacim se i ostane još mjesta za jedan auto iza mene, a ova potrubi opet. Kasnije odem u desnu traku, ona me obiđe, a ženskoj je volan na 15 cm od prsa i drži ga objema rukama tako da joj dlanovi stoje na "9-3", a prsti dignuti gore. I di je to za promet? Da dođe neka opasna situacija, osim što bi sjela na trubu, ispao bi joj volan...


Tako da, po meni ne treba uvesti nove tehnologije i sniziti ograničenje brzine, nego izbaciti nesposobne vozače.
Isto kao što nekoordinirani ljudi ne mogu biti kirurzi, tako ne mogu biti niti vozači..
 

vborovic

C5 modifikator
pyzdu
Ha, rupa u sustavu cenzuriranja ... :D :D :D

Mislim da bi idealno bilo, s obzirom da bude kamera sve više i više, što službenih što neslužbenih, da se svaki nekrivotvoreni snimak, može upotri:cenzura::cenzura::cenzura:iti kao dokaz ... pa kad budu ljudi počeli masovno ugrađivati kamere u aute, i onda to kaj si snimio lijepo pošalješ policiji, a oni samo na temelju toga mogu nekome napisati kaznu, da vidiš kak se bude prorijedilo gluposti u prometu ... ne morate se složiti s ovime, ali tak dugo dok ljudi misle da su sami na cesti, nema pomaka na bolje ...
 

ZlatkoC4

Well-known member
on se nonšalantno okrene i nit da mahne, nit da pogleda, da nešto signalizira, ništa. Što da je bio kamion na 10 metara iza mene?
Ne bi bilo dobro nikako. trebao si ga odmah slikati i prijaviti. imaš i onu aplikaciju za mup uslikaš pošalješ dalje policija radi svoje.
Ali najvažnije je da si prošao bez nekih posljedica.

(Sada barem znam da mi radi ona funkcija "sva četiri kod naglog kočenja" )
Znači žmigavci u službi naglog kočenja. :grin:

na 15 cm od prsa i drži ga objema rukama
malo joj je tih 15 cm :D
 

Cutac

Prèkaroš
@vborovic
Slažem se sa tobom da trebamo imati kamere. Ne znam kako sada zakon stoji, ali nekada sam pročitao negdje da bi te kamere/snimke na našem sudu bile irelevantne.
A stvarno bih si stavio jednu naprijed, jednu iza jer stvarno ima debila da se zabezekneš..


Ne bi bilo dobro nikako. trebao si ga odmah slikati i prijaviti. imaš i onu aplikaciju za mup uslikaš pošalješ dalje policija radi svoje.
Ali najvažnije je da si prošao bez nekih posljedica.
Ne bih stigao jer je ono što sam trebao snimiti trajalo dok sam ja kočio i psovao :D

malo joj je tih 15 cm
Ma i sa pola metra bi ostala šuplja, šuplje glave :whistling:
 
Na vrh