Upozorenje "the risk of filter clogging" i filter čestica dizela

t2om2o

New member
Društvo da li je netko imao ovakav problem?

Ovo us..no vrijeme i otežani uvjeti u vožnji prošlog tjedna doveli su do toga da mi se upalila lampica proćistača diesel čestica, na displayu mi ispisuje "the risk of filter clogging". Gledao sam u knjižici i kaže da čim dozvole uvijeti vozim min 60 km/h. Problem je što sam u Našicama i vozim na kratke relacije i bojim se da je ovo sada već postao problem, pa me zanima ima li mjesta panici. Da li da odem do servisa ili imate nekakvo drugo rješenje osim da opalim po plinu. Jučer sam ga provozao i lampica se ugasila, ali čim se vratim u grad i vozim do 50 km/h ona se opet pali?
 

Matija

New member
Mislim da i brzina ima utjecaj, odnosno prosjek brzine. Kad "osjeti" da se voziš po otvorenoj cesti pokrene proces čišćenja.

Pa provozaj malo oko Našica, provozaj se do OS ili nešto. :)
 

Zmix

New member
Gas do daske!!!
Nema drugog leka.
Najbolje na autoput i momački produvaj mašinu. :cool:
I ne nabijaj obrtaje jer se onda ulje jako zagreva.
 

bundy

New member
Imao(m) isti problem. Da li je lampica upaljena konstantno ili povremeno? Ako je isto što i meni neće ti pomoći autoput, imaš garanciju i pravac servis. Već sam tri puta bio na servisu, prvi put su mi resetirali komp :), drugi put izvršili odzračivanje, treći put regeneracija..... čekam četvrti :)
 

La Marche

Iskreni optimist
ideja za četvrti problem, to sam imao na Peugeotu nekad davno:
- kvar senzora koji javlja nekom nešto, koje onda upali tu lampicu, znam samo da se nalazio blizu zadnjeg lijevog kotača, na dnu auta i da je koštao 900 kn, 2006.
sretno s tim.
 

Dalibor

Dado Tornado
risk of filter clogging javlja kako postoji rizik začepljenja,
treba promjeniti vozačke navike jer tim načinom vožnje, atmosferskim uvjetima ili sve skupa,
filteru se ne piše dobro.
 

bundy

New member
ideja za četvrti problem, to sam imao na Peugeotu nekad davno:
- kvar senzora koji javlja nekom nešto, koje onda upali tu lampicu, znam samo da se nalazio blizu zadnjeg lijevog kotača, na dnu auta i da je koštao 900 kn, 2006.
sretno s tim.
Jeli to možda senzor čepa goriva ili kako se već zove?
 

La Marche

Iskreni optimist
Ne. Nešto je bilo smješteno na dnu vozila, ispod neke manje plastične zaštitne ploče. Nije me ni tada previše zanimalo što je to, danas se još manje sjećam. Ali dobro se sjećam onih 900 kn.
 

gogo

New member
HDI prociscivac cestica

prekjucer mi se nakon gasenja auta upalio ventilator (nisam ni skuzio, nego mi žena kaže da auto radi), a nikakve lampice ili upozorenja

kasnije sam ga palio i ventilator se nije palio

imam C4 medvescak HDI90, nemam start-stop (nije e-Hdi)
jel imam proocistac krutih cestica, nemam pojma. Neznam ni kak radi.
al po nekoj laickoj logici to bi mogao biti procistac cestica da se upalio jer je neki senzor rekao da je razina preko trešholda
da, i taman sam presao 1000km, pa bi i to mogao biti triger za prociscivac...

kak taj pročistač uopce radi? jel spali nesto ili sam glup?

il bih trebao na servis il?

Zvao servis. Kazu da je najvjerojatnije prociscavac, posto nema vise simtoma, cukanja, lampica...
 

Mrèela

New member
Zvao servis. Kazu da je najvjerojatnije prociscavac, posto nema vise simtoma, cukanja, lampica...
Možda je radio regeneraciju pa je podigao temperaturu i zato ti se upalio ventilator.
Isteraj auto malo na otvoren put i u nižoj brzini digni ga na 3000 obrtaja i po gasu.
Je li se voziš puno u gradu i sparaš gorivo,daviš ga laganom vožnjom?
 

gogo

New member
u ovih 1300km je iskljucivo bio grad i to vrlo konzervativno (kad komp predlozi mijenjanje brzine, ja mijenjam).

sad vidim da nisam napisao kljucan podatak da se uz upaljen ventilator osjetio i miris paljevine (ko spaljeno jako puno sibica)

prek telefona su iz servisa rekli da je to ok
 

Matija

New member
Realna preporuka je da se ipak brzine ne šaltaju točno prema onom pokazivaču, nego malo kasnije, jer je on namjenjen za ultra ekonomičnu vožnju kako bi se zadovoljili eko standardi. Ja sam pokušao u par navrata tako voziti po gradu i doista mi potrošnja padne i za 10%. No, ne sviđa mi se kako auto zvuči, pogotovo jer i sa malo življom vožnjom brzo osjetim kako se motor umrtvi. Jednostavno bude drugačiji zvuk motora dok je hladan ako ga recimo mjesec dana i 600-700 km vozim bez da je prošao turu otvorene ceste i postizanja visoke radne temperature. Mislio sam da si umišljam, ali par testova je pokazalo da se cijeli auto drugačije ponaša. Odradim turu i onda sljedeća dva-tri tjedna vožnje po gradu ne bude tog grubog zvuka dok je motor hladan. Govorim o benzincu, a za dizel je još gore, jer ima puno više čađi.

Takva "ekonomična" vožnja, pogotovo ako je u gradu guši motor. Na otvorenoj cesti čak i nije toliki problem, pogotovo kad se održava konstantna brzina (npr. 70km/h u 5. brzini), jer motor bude vruć i izgaranje je bolje.

Board je poprilično precizan, i baš sam jednom prilikom pri povratku iz Varaždina za Osijek po magistrali gledao trenutnu potrošnju. Minimalnu potrošnju pri gotovo istim uvjetima (ravna cesta bez uspona/nizbrdice, konstantna brzina s tempomatom) je postigao tek nakon 30ak kilometara i pola sata vožnje. Tako da treba biti oprezan sa zagušenjem motora.
 

Joka

New member
Vidim da spominjete paljenje ventilatora nakon gašenja, pitanje za benzinca - kod mene se relativno često nakon gašenja pali vnetilator (po zimi i ne toliko kao kad je toplije), odradi nekih 15 sekundi i ugasi se, to sam smatrao pod normalnim, a vidim da ovdje napominjete da se palio ventilator pa reko možda i ne treba da se pali nakon gašenja?
 

Mrèela

New member
u ovih 1300km je iskljucivo bio grad i to vrlo konzervativno (kad komp predlozi mijenjanje brzine, ja mijenjam).
Pusti kompijuter,nismo mi na zapadu pa da vozimo dobrim putevima ,odličnim gorivom.
Samo ti njega izvezi na dobar put 10 minuta na 3000 obrtaja i ima da šapuće motor.
Ne prljaš ti samo filter već i usisnu i izduvnu granu,turbinu,egr ventil,ventile.
To što malo ušparaš na gorivu 50x viš ćeš platiti kada dođu nabrojani delovi na naplatu u paketu sa majstorima,a čuo si kakvi su nam majstori.
 

gogo

New member
A znam. U biti inace imam drugaciji stil voznje, al ovo predlaganje mijenjanja brzine utjece na psihu :wtf:

A ti simptomi koje sam nabrojao? Ventilator i miris paljevine? Jel itko imao isto iskustvo ciscenja FAB-a?
Evo 2 dana bez ikakvih daljnjih simptoma
 
Na vrh