Mislim da su Doomsday i Cutac preporukama odlično objasnili suštinu.Zbog prisustva FAP/DPF, među debljim biraju se ona koja zadovoljavaju ACEA C3. Koje od njih u okviru iste gradacije je manje bitno jer su sva pomenuta ulja sasvim kvalitetna.
Inače,
Full SAPS ulja kakva jesu po pravilu 10W-40ice nisu odgovarajuća za HDi koji ima FAP/DPF.
ja ovo gore izrekoh, ali po onome što piše u servisnoj dokumentaciji - za neke od varijanti (tj. za većinu) DW12 sa FAP, PSA dopušta i upotrebu Full SAPS ulja, dakle po normama PSA B71 2296 i 2300 (tj. Q9000 5W-40 i Q7000 10W-40, respektivno).
Dakle za motore kodnih oznaka
4HP, 4HR, 4HS, 4HT, 4HW, 4HX, 4HZ i 4HN - dopuštena je osim Ineo ECS i upotreba ulja kakva su Q9000 5W-40 i Q7000 10W-40.
4HL i 4HK - samo Ineo First i Ineo ECS.
Ipak, činjenica je da je radi očuvanja FAP zgodnije upotrebiti ulja koje ostavlja manju količinu SAPS. Međutim treba takođe imati u vidu da ukoliko motor troši više ulja sa sniženim SAPS nego ono koje je full SAPS, onda može biti bolji izbor potonji tip ulja.
Pošto potrošnja ulja može bitno zavisiti i od gradacije onda mu za pomenuti slučaj kombija dođu zgodna deblja ulja od Ineo ECS, a po ACEA C3.
***
Daniels, ovo beše tvoja tema (što sam nače zaboravio da prvo nju pogledam u ovoj raspravi o uljima),
https://www.citroenforum.hr/kombi-vozila-173/jumper-2-2hdi-150ks-8120/index2.html
Tu vidim da je po fiskalnom računu naplaćeno 5+1 L kako navode Quartz Ineo 5W-30.
Koliko sam video po selektorima maziva, kod tog motora ide 8 L ulja, pa me čudi da nije naplaćeno još dva litra? Sad, možda ja grešim pošto ne znam tačnu kodnu oznaku tog motora, pa ako ide 6 L onda zanemari moje pitanje.
Btw, evo ti i od mene preporuka za dobro ulje koje bih ja uzeo da sam na tvom mestu.
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-star-5w-40/3
Inače, najpre bih ti preporučio najomiljenije mi ulje u 5W-40 gradaciji, koga sam koristio jednu izmenu u svom c3 (nakon čega sam prešao na tanje ulje koje je sličnije Ineo ECS), pa iako postoji famov (tj Valvoline koji je pre oko mesec dana kupio kruševački FAM) predstavnik u Hrvatskoj nisam siguran da ga lako možeš nabaviti.
Dakle FAM Fenix Premium 5W-40
https://fam.co.rs/art/13/ulja-i-fluidi-za-motore-motorna-vozila-i-mehanizaciju/motorna-ulja-za-putnicka-vozila/fenix-premium-sae-5w-40.html
BRIŽINE d.o.o.
Hrvatska
Bana Josipa Jelačića 104, Rešetari
+385 35 367 333
+385 35 367 334
[email protected]
***
Èovjek smatra da mu je trenutno ulje pretanko preko ljeta, zašto onda ne bi stavio Motul i MoS2 aditiv? Ako se slučajno dogodi(a ne bi trebalo) nedostatan tlak ili protok ulja, MoS2 je tu da anulira negativne efekte.
Uglavnom, MoS2 (i ostali metalni sulfidi) se ne koristi kod motora koji imaju DPF, jer se time povećava koncetntracija SAPS. Mislim, može se koristiti, ali bi trebalo izbegavati. Slična je priča kao i upotreba full SAPS ulja u motorima sa DPF. Benzinci nisu previše osetljivi na to, pa je kod njih zgodnije.