Ulje 5-30 vs 10-40

Daniels

New member
Isprika ako postoji tema, nemrem nač.

Dakle u motoru 2.2hdi 150ks, euro 5 jumper long life ulje 5-30 zamjena 50kkm.

Kojim ga uljem zamijenit 10-40, ne treba bit izmjena na 50kkm može bit I na 15kkm, al da sad u ljetu i vručinama, bude gušče a ne da se razrjedi kao voda.
5-30 je ok sad u zimi, ali po ljeti se primjeti grublji zvuk pogotovo nakon patnje po gradu ili na AC po usponima, na loco vožnji ok.
Našao par ulja 10-40 za euro 5-6 ali za kamione, jel to pametno stavljat u njega??

Hvala.
 

Cutac

Prèkaroš
10W-40 su uglavnom polusintetike i trebao bi ih mijenjati svakih 6-8 tisuća, pogotovo ako gaziš tog Jumpera, a pretpostavljam da gaziš, zato ga i imaš.

Jel ima to DPF?
 

bikerbj

Member
drž se onog što je propisano i nemaš brige...skrati interval izmjene i to je to...ja u scenica ulijevam 5W30 pa ga mijenjam svakih 10tkm i nemam brige...
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

DS9

Active member
Koje je godište taj Jumper?

Ukoliko mu je ulje po normi PSA B71 2290, kakvo je Ineo ECS pretanko pri forsiranju leti - može se probati bitno deblje ulje iz 5W-30 ili 5W-40 gradacije po normi ACEA C3. Full SAPS ulja kakva jesu po pravilu 10W-40ice nisu odgovarajuća za HDi koji ima FAP/DPF.

U zavisnosti šta je prethodno korišćeno - računaj da će biti odgovarajuće Ineo Efficiency 0W-30, Ineo MC3 5W-30 ili Ineo MC3 5W-40. Izmena na 450-500 sati, u zavisnosti od prosečne brzine.

Naravno i još gimila ulja drugih proizvođača koja su slično koncipirana gore pomenutim.
 

Daniels

New member
@Cutac :
Ima DPF,
pa nije da ga gazim ili pretovaram, nije u njemu nikad bilo više 800kg, a ne forsam ga jel onda I potrošnja odlazi, a kak je moj nije mi da ga ubijam.


@DS9: Bjelko je 2013g.
Ma našao sam I neka ali kamionska ulja šta su za EURO 5-6 motore pa sam mislio njih za samo ljeto, al sad koliko je to pametno, jel na +30 I više se osjeti da je ovo tanko, a kak je moj nije mi da ga ubijam I forsiram, patim ako mu mogu olakšat.
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Doomsday

U prolazu...
Dobro ti kolega DS9 govori, najbolje bi bilo, ako ćeš držat cijele godine, uzet TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30 ulje, ali recimo skratit interval na pola, 20-25 tis km max...

To ulje je jako blizu recimo TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30, ali mislim da je kvalitetnije baze od njega, i vjerujem kako će hladni startovi bit lakši sa TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30, dok na radnoj temperaturi su tu negdje, li-la...

Nisi napisao točno koje long life ulje sada koristiš, koliko km ima motor, i troši li ulje...

Ako ti ne troši ulje sada, a imaš volje i želje malo 'deblje' ulje samo ljeti, onda TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 je dobar izbor za po ljeti, dok zimi lijevaš TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30... Tako dobiješ nešto pojačanu zaštitu motora na radnoj temperaturi ljeti, a zimi lakši hladni start, sve unutar ili jako blizu preporuke proizvođača vozila...

Ako ti pak sad troši ulje, dobra kombinacija bi mogla bit po ljeti TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-40 koji je dosta gušći a ipak odgovara za DPF mašine, iako ga kod nas ima za kupit na manje mjesta nego TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-30 ali nađe se, dok recimo zimi možeš ulit TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30, nešto gušći od osnovne preporuke proizvođača vozila ali ne previše, pa će manje ga trošit a štitit motor OK...

To su ti kombe, ako troši ili ako ne troši ulje... A ako želiš jedno ulje cijele godine, moj izbor bi definitivno bio TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30, najkvalitetnije ulje po meni od svih ovih, može podnjet i zimu i ljeto relativno OK, odličan kompromis...

Valjda...

:D
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Doomsday

U prolazu...
A čuj, ovo je odlično ulje, onako mrvicu, ali baš samo mrvicu 'deblje'' od TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-40 koje isto ima C3 specifikaciju...

Ali je zato poprilično 'deblje' od recimo za njegov motor preporučenog TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W-30...

Ako je do sad lijevao dosta 'tanko' ulje (ne piše točno koje je u motoru) a nije ga trošio, to je popriličan skok, pogotovo bitno kod hladnog starta...

Taj Motul, kako rekoh, odlično ulje, ali ja ostajem kod onoga što već napisah gore... Jer ima smisla... Barem meni...

Valjda...

:D
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Daniels

New member
Motor prede ne troši ulje, 177kkm sad odvrtio, nije ubijan, ja sam ga jednom za probu natjerao do max 170km/h I neznam jel sam poslje koji put došao do 130, jel imam pištalicu podešenu na 120km/h.
Sad je u njemu ineo 5-30w i mjenjano na 15-16kkm. jel i ona šalica za kavu od filtera ulja meni nije da filtira 50kkm.
Nikad ne palim i isti tren ne krečem sa hladnim motorom.
Sad mi ideja 0-40 ili 5-40 i to strogo za ljeto i vručine recimo od 01.06-15.09. A ispalo da kombi neče više vozit nego samo za moje osobne potrebe, čitaj ide pregrada van i miče se do grede kod bočnih vrata ili če skroz van, izolacija i kreveti tak da mi služit če isključivo za kampiranje na ribolovima za vikend. Vračam se na šleper jbg nude mi dobru plaču.
 

Doomsday

U prolazu...
Još jedino nisi napisa jel u motoru ECS ili MC3 5W-30 ulje... Razlika je...

Ja osobno mislim da je ECS prerijetko ulje, i mislim da bi ti za tvoj motor po zimi odgovaralo sasvim TOTAL QUARTZ INEO EFFICIENCY 0W-30, koje ni ljeti nebi bilo toliko loše kao recimo ECS ako ti je trenutno u motoru...

A onda ljeti, ako baš želiš poboljšat zaštitu na vrućinama, ja bi na tvom mjestu ipak malo manje 'debelo' ulje, a kvalitetno, CASTROL EDGE 5W-40...

Još na njemu može pisat TITANIUM i TURBO DIESEL, ali to ti je sve isto ulje ako na njemu piše certifikat ACEA C3, i ako kupuješ u OK dućanu koji ima OK nabavljače, odlično ulje...

Zašto radije njega, a ne recimo onaj TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W-40 ili što Cutac reče MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40...? Pa zato jer ipak bolje štiti motor pri hladnom startu, a na radnoj temperaturi jest nešto malo manje viskozan, ali dovoljno ako se auto ne muči...

I to je to...

Valjda...

:D
 

Cutac

Prèkaroš
Mislim da ne bi trebalo brinuti o hladnom startu, jer koliko sam razumio, Daniels misli imati ljetno i zimsko ulje. U tom slučaju su sva ulja viskoznosti ispod 100 mm^2/s dovoljno "tečna" za brzo nabijanje tlaka u ljetnom "hladnom" startu.

P.S.
Èovjek smatra da mu je trenutno ulje pretanko preko ljeta, zašto onda ne bi stavio Motul i MoS2 aditiv? Ako se slučajno dogodi(a ne bi trebalo) nedostatan tlak ili protok ulja, MoS2 je tu da anulira negativne efekte.
 
Posljednje uređivanje:

Daniels

New member
Evo ovo je ulje u njemu TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30

A Castrol titanium edge fst 5-40 za turbo dizele imam u osobnom, motor ima oko 700kkm i dignuta snaga skoro duplo, i ulje je odlično jedino sa njim je zadovoljan.

Našao sam i ovo ako zadovoljava najviše standard a to su več euro 6c motori
mislim da se jumperčić nebi smio bunit na njega.
https://www.mall.hr/motorna-ulja/castrol-motorno-ulje-castrol-edge-sport-0w-40-1-l


E CUTAC tak je jedno za zimu rijeđe 0-30 a ljeti da je 0-40 ili 5-40. čisto da mi čuva motor kad vani uprži i dok sam na AC, grada očito više vidjet neče.

dakle ispada da bi ovo EDGE titanium 5-40 bilo ulje da ne razmišljam o ničem.
https://www.castrol.com/hr_hr/croatia/products/cars/engine-oil/castrol-edge/edge-product-range/edge-product-page.html
 

Doomsday

U prolazu...
Eto, znači imaš definitivno 'juhicu' u njemu zimi... Ja bi odma zimi preša na malo 'deblje' INEO EFFICIENCY 0W-30 koje je po meni i kvalitetnije ulje...

A ljeti, CASTROL EDGE 0W-40, super, još bolje, još kvalitetnije ulje...! Samo pazi, može pisat FST, može pisat TITANIUM, može pisat TURBO DIESEL ili TD, ali NE smi pisat na njemu A3/B4, OBAVEZNO mora pisat C3, radi DPF-a...

Ovo na mall.hr piše C3, ali na slici je A3/B4... Obavezno pripaziti prije nego uliješ...

Valjda...

:D
 
  • Sviđa mi se
Reactions: DS9

Daniels

New member
Ako mora pisat C3 onda ide ovo i da piše titanium

CASTROL EDGE 5W-40

Ulje Castrol EDGE 5W-40 pojačano tehnologijom Fluid TITANIUM prirodan je izbor za vozače koji od današnjih suvremenih vozila zahtijevaju maksimalne performanse motora, uz visoku razinu zaštite i bolje performanse ulja.



PREDNOSTI:


•Mijenja strukturu i postaje najsnažnije pri najvišem pritisku, štiteći Vaš motor
•Smanjuje trenje koje umanjuje snagu, pri svim brzinama i uvjetima rada motora
•Neovisno testirano po najvišim standardima za dokazane performanse
•Preporučaju vodeći svjetski proizvođači motora
•Štiti motor tijekom cijelog razmaka između ispusta, čak i pod ekstremnim tlakom
•Prikladno za primjenu kod hibridnih vozila



ZADOVOLJAVA ILI NADMAŠUJE INDUSTRIJSKE STANDARDE:


•ACEA C3
•API SN/CF
•dexos2*
•Zadovoljava zahtjeve Fiat 9.55535-S2
•Zadovoljava zahtjeve Ford WSS-M2C917-A
•MB-Odobrenje 229.31/ 229.51/ 226.5
•Renault RN0700/0710
•VW 502 00/ 505 01


*Prikladan za motore koji zahtijevaju performanse motornog ulja GM dexos2; ovaj se proizvod također može koristiti tamo gdje su izvorno specificirani proizvodi GM LL-A-025 ili LL-B-025.



POUZDANO DJELUJE:


•AUDI
•BMW
•FIAT
•GM
•HYUNDAI
•KIA
•MERCEDES-BENZ
•MINI
•RENAULT
•SEAT
•ŠKODA
•SMART
•VOLKSWAGEN
 

Doomsday

U prolazu...
Ako ti nije preskupo, ovo bi ti bilo i bolje, vjerovao ili ne čak je i mrvicu 'deblje', i bliže 100% sintetici, i bilo bi prije moj izbor za ljeto, uz INEO EFFICIENCY 0W-30 za zimu...

CASTROL EDGE 0W-40

Ulje Castrol EDGE 0W-40 pojačano tehnologijom Fluid TITANIUM prirodan je izbor za vozače koji od današnjih suvremenih vozila zahtijevaju maksimalne performanse motora, uz visoku razinu zaštite i bolje performanse ulja.



PREDNOSTI:


•Maksimizira kratkoročne i dugoročne performanse motora
•Smanjuje naslage u motoru i pomaže maksimizirati odziv motora
•Pruža nenadmašnu razinu zaštite u nizu različitih uvjeta vožnje i temperatura s izvrsnim performansama na niskim temperaturama
•Održava maksimalne performanse čak i kada je pod tlakom
•Neovisnim testovima dokazano poboljšava učinkovitost motora
•Izvrsne performanse na niskim temperaturama



ZADOVOLJAVA ILI NADMAŠUJE INDUSTRIJSKE STANDARDE:


•ACEA C3
•API SN
•dexos2*
•Zadovoljava zahtjeve Fiat 9.55535-S2
•MB-Odobrenje 229.31/ 229.51
•Porsche A40
•Renault RN 0700 / RN 0710


*Prikladan za motore koji zahtijevaju performanse motornog ulja GM dexos2; ovaj se proizvod također može koristiti tamo gdje su izvorno specificirani proizvodi GM LL-A-025 ili LL-B-025.


Pri odabiru ulja pogledajte svoj vlasnički priručnik i tražene specifikacije proizvoda također mogu postati prikladne i za druga vozila.



POUZDANO DJELUJE:


•BMW
•GM
•MERCEDES-BENZ
•MINI
•SMART
•PORSCHE
•TOYOTA

Valjda...

:D
 

DS9

Active member
Mislim da su Doomsday i Cutac preporukama odlično objasnili suštinu.Zbog prisustva FAP/DPF, među debljim biraju se ona koja zadovoljavaju ACEA C3. Koje od njih u okviru iste gradacije je manje bitno jer su sva pomenuta ulja sasvim kvalitetna.

Inače,
Full SAPS ulja kakva jesu po pravilu 10W-40ice nisu odgovarajuća za HDi koji ima FAP/DPF.
ja ovo gore izrekoh, ali po onome što piše u servisnoj dokumentaciji - za neke od varijanti (tj. za većinu) DW12 sa FAP, PSA dopušta i upotrebu Full SAPS ulja, dakle po normama PSA B71 2296 i 2300 (tj. Q9000 5W-40 i Q7000 10W-40, respektivno).

Dakle za motore kodnih oznaka 4HP, 4HR, 4HS, 4HT, 4HW, 4HX, 4HZ i 4HN - dopuštena je osim Ineo ECS i upotreba ulja kakva su Q9000 5W-40 i Q7000 10W-40.

4HL i 4HK - samo Ineo First i Ineo ECS.

Ipak, činjenica je da je radi očuvanja FAP zgodnije upotrebiti ulja koje ostavlja manju količinu SAPS. Međutim treba takođe imati u vidu da ukoliko motor troši više ulja sa sniženim SAPS nego ono koje je full SAPS, onda može biti bolji izbor potonji tip ulja.

Pošto potrošnja ulja može bitno zavisiti i od gradacije onda mu za pomenuti slučaj kombija dođu zgodna deblja ulja od Ineo ECS, a po ACEA C3.

***

Daniels, ovo beše tvoja tema (što sam nače zaboravio da prvo nju pogledam u ovoj raspravi o uljima), https://www.citroenforum.hr/kombi-vozila-173/jumper-2-2hdi-150ks-8120/index2.html

Tu vidim da je po fiskalnom računu naplaćeno 5+1 L kako navode Quartz Ineo 5W-30.
Koliko sam video po selektorima maziva, kod tog motora ide 8 L ulja, pa me čudi da nije naplaćeno još dva litra? Sad, možda ja grešim pošto ne znam tačnu kodnu oznaku tog motora, pa ako ide 6 L onda zanemari moje pitanje.

Btw, evo ti i od mene preporuka za dobro ulje koje bih ja uzeo da sam na tvom mestu.
http://www.ina-maziva.hr/hr/proizvod/ina-star-5w-40/3

Inače, najpre bih ti preporučio najomiljenije mi ulje u 5W-40 gradaciji, koga sam koristio jednu izmenu u svom c3 (nakon čega sam prešao na tanje ulje koje je sličnije Ineo ECS), pa iako postoji famov (tj Valvoline koji je pre oko mesec dana kupio kruševački FAM) predstavnik u Hrvatskoj nisam siguran da ga lako možeš nabaviti.

Dakle FAM Fenix Premium 5W-40
https://fam.co.rs/art/13/ulja-i-fluidi-za-motore-motorna-vozila-i-mehanizaciju/motorna-ulja-za-putnicka-vozila/fenix-premium-sae-5w-40.html

BRIŽINE d.o.o.
Hrvatska
Bana Josipa Jelačića 104, Rešetari
+385 35 367 333
+385 35 367 334
[email protected]

***

Èovjek smatra da mu je trenutno ulje pretanko preko ljeta, zašto onda ne bi stavio Motul i MoS2 aditiv? Ako se slučajno dogodi(a ne bi trebalo) nedostatan tlak ili protok ulja, MoS2 je tu da anulira negativne efekte.
Uglavnom, MoS2 (i ostali metalni sulfidi) se ne koristi kod motora koji imaju DPF, jer se time povećava koncetntracija SAPS. Mislim, može se koristiti, ali bi trebalo izbegavati. Slična je priča kao i upotreba full SAPS ulja u motorima sa DPF. Benzinci nisu previše osetljivi na to, pa je kod njih zgodnije.
 
Posljednje uređivanje:
Na vrh