Trendovi u autoindustriji

vborovic

C5 modifikator
@ deda - naravno da bi infrastruktura trebala popratiti to, i sigurno bi se puno raskrižja moralo rekonstruirati, neka bi bilo nemoguće prilagoditi ... tko zna kak je u Budimpešti, zna kako su oni riješili problem tramvaja ... isključivo po sredii, nema preklapanja s prometom, a opet po tom "koridoru" se u hitmom slučaju voze hitna, policija, tako da taj "koridor" ima dvojaku funkciju (nisu samo tračnice s travom, nego i asfalt)
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Osjetno usporila prodaja automobila u EU na početku godine; u Hrvatskoj pad



Prodaja automobila u Europskoj uniji usporila je u siječnju dok je u Hrvatskoj smanjena prvi puta u više mjeseci, pokazuje u utorak objavljeno izvješće europskog udruženja proizvođača automobila ACEA.


U siječnju je u 27 zemalja Europske unije (podaci za Maltu nisu bili dostupni) registrirano ukupno 1.061.150 novih automobila, što je 6,2 posto više nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuju podaci ACEA-e.
Time je prodaja osjetno usporila na početku nove godine, nakon što je prethodna dva mjeseca bilježila dvoznamenkaste stope rasta, poskočivši u prosincu 16,6 posto.


Među vodećim su europskim tržištima automobila ponovo prednjačile Italija i Španjolska, sa skokom prodaje za 17,4 odnosno 12,1 posto. Francuska, Njemačka i Velika Britanija zabilježile su daleko slabiji rast, od 3,9 posto, te 3,3 i 2,9 posto.


U Hrvatskoj je u siječnju registrirano 2.269 novih automobila, 4,7 posto manje nego u prvom prošlogodišnjem mjesecu. Time je prodaja - nakon stagnacije u listopadu - smanjena prvi puta od travnja kada je potonula 19,3 posto, pokazuju podaci udruženja.
 

Damaj

Active member
Naravno da se smanjila prodaja novih auta kada je porasla prodaja rabljenih uveženih u auto salonima rabljenih vozila koji niču kao gljive poslije kiše. Dakle generalno auti se više kupuju samo ne novi. Ovo se sve odnosi na Hrvatsku.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
u auto salonima rabljenih vozila koji niču kao gljive poslije kiše.
Istina. Uvozi se doslovno svakakvo smeće. Jučer sam u jednoj lakirnci imao prilike vidjeti dva VW-a iz uvoza na limariji. :) Vjerojatno će ih dealer staviti ovdje u prodaju za +2t €
 

Franz

Well-known member
Ovisno za što ti auto treba i koliko imaš novaca. Ako prelaziš 25-30.000 godišnje, imaš 20.000€ sa strane viška za auto, kupnja novog je isplativa. Miran si najmanje 5-7 godina. Ako nemaš novaca, možeš biti sretan ako imaš išta što prolazi tehnički.
 

vborovic

C5 modifikator
Ako prelaziš 25-30.000 godišnje, imaš 20.000€ sa strane viška za auto, kupnja novog je isplativa. Miran si najmanje 5-7 godina
Sve je to relativno, s tom godišnjom klilometražom kod nekih već nakon 3 godine izlaziš van jamstvenih rokova (prema prijeđenim kilometrima) .. i onda imaš 3 godine star (mlad) auto, za koji ćeš sam plaćati dijelove (dakle, ne vidim taj "mir"). Npr, kod mojega, do 200tkm, gotovo nepisano pravilo, otići će letva volana i dvomaseni zamašnjak ... oboje će ti biti van jamstva, a novo jedno i drugo dođe cca 5000 kn ... pa ti vidi ...
 

deda

New member
Da samo za tri četri godine na novom autu spušiš najmanje pola love,pa za tu razliku nek se rabljeni cijeli pokvari,što je malo vjerojatno.A ima a takvih automobila sačuvanih sa ne puno km,a kriza likova koji su ih kupili nove kolko hočeš i prodaju ih daj što daš.
Bez obzira jer imaš love i ne treba ti za niš,opet nitko nema toliko da 7-8 tauzenki samo tak hiti bez veze.
Rađe to potrošim na ****jbe.
 

Damaj

Active member
Novo je novo, a reparirano do najsitnijih dijelova nikada ne može biti novo. Slažem se da se gubi puno novca na novom autu ako ga ne planiraš voziti barem 7 - 10 godina. Imam ja iskustva i sa novim i polovnim. Sa jednim polovnim naježio kao da sam kupio novi, a i sa novim sam naježio, kredit u švicarcima, a kada sam ga prodavao 2011.g. ispušio još 20 tkn jer je cijena polovnih drastično pala. Ali onaj kome je auto neophodan da si ne može priuštiti da je malo-malo kod servisera ipak je bolja solucija novi.
 

markan1000

Well-known member
ako dobro tražiš, godišnjaka ili dvogodišnjaka koji su puno jeftiniji od skroz novih se uvijek može naći. a to mi se definitivno čini isplativija kupnja od skroz novog, koji užasno puno gubi na vrijednosti u prvih godinu-dvije.
 

Damaj

Active member
Tu si u pravu, ali do takvih je teško doći, osim onih salonskih izvozanih ili sa malom kilometražom pa onda spuste cijenu 2-5% i uvjeravaju te kako je to povoljna kupnja. A možeš ih naći i u salonima rabljenih vozila koji su također precijenjeni...
 

liberty

Well-known member
od polovnih ja bi volio c3 ove ili prethodne generacije - nevjerovatno koliko mi se obje linije sviđaju, koliko su praktične i prostrane. super auto. kada bi se našlo nešto staro 3-5 godina s malo km i očuvano - super

nisam nužno ljubitelj samo francuskih auta, ali neke stvari na c3 me jednostavno oduševljavaju. pored njega konkurenti iz ostalih automobilskih brandova su mi jednostavno dosadni, suhoparni, neinventivni

čini mi se da je kupovina polovnjaka starosti cca 3 godine za nekoga tko ne radi pretjeranu km i auto koristi više u gradu nego izvan grada, pravi izbor
upravo zbog gubitka na cijeni

tko radi dosta km, ima garažu da čuva auto, tko ima šoldi da ne kupuje na kredit - nek si priušti novi auto:angel:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Volim Vojkovića, ali ovaj put ga sere na najjače.

Revolucija: Tesla model 3 označila kraj klasičnih automobila

Ljudi žele električni automobil, žele automobil koji dobrim dijelom sam ide, žele novu tehnologiju – i spremni su za to platiti razumne novce. Glavni problem Tesle postaje sada – isporučiti te stotine tisuća automobila, naručene u samo par dana. Zadnji broj govori o 276.000 naručenih automobila. Za usporedbu, Yugića je u skoro 30 godina ukupno proizvedeno 794.428.

Električni automobil je preskočio svoje mane, baterije su bolje nego ikada, zadnjih godina tehnologija je bogatija za tisuće vrhunskih patenata (neke drži i naš Mate Rimac!), i vrijeme je za promjenu – vrijeme je za poslati benzinske i dizel strojeve, koji se nisu makli gotovo 100 godina, u povijest. Električni automobil ima puno veće iskorištenje. Električni automobil troši ekološku struju (ukoliko imate obnovljive izvore). Električni automobil ubrzava kao blesav jer elektromotorima zbog izvrsne krivulje snage ne treba mjenjač. I električni automobil sve više vozi sam. Možete biti umorni ili nervozni ili jednostavno vam se ne vozi – za koju godinu će vas odvesti u potpunosti bez da trebate dirati volan.


Realno, elektromotor nije budućnost, budućnost je jeftina i ekološki prihvatljiva zamjena benzinu i dieselu.
 

Charlie S

New member
Iako sam uvijek volio limuzine, sada vozim monovolumen a patim za SUVom. Sviđa mi se trend porasta potražnje za SUV vozilima, na štetu limuzinskih izvedbi.
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
Èitao sam upravo kako su danas u Zagrebu, navodno, putnici napali jednog novopečenog zastupnika iz Sabora, jer, navodno - nije imao kartu! Fenomenalno. S druge strane, na parazitsku oligarhiju, koja nas svaki dan legalno sve više i više pljačka porezima i "trošarinama", nitko nema muda nasrnuti, ali će rulja zato s guštom "linčovati" nebitnog lika zbog vožnje bez karte u tramvaju.

Novi udar na građane: Jeftiniji automobili postaju skuplji, a skuplji jeftiniji (zahvaljujući Vladi RH)

Povoljni automobili u pravilu imaju nešto stariju tehnologiju koja ima višu emisiju CO2 i značajno poskupljuju, a kako se kod većine skupcjenih automobila radi o najnovijoj tehnologiji, emisija i trošarina su im niski tako da – pojeftinjuju

Poduzetnici se raduju, građani u – šoku. Riječ je dakako o prijedlogu porezne reforme koja se odnosi na automobile prema kojoj će se, nakon četiri godine koliko takva odredba nije bila na snazi, poduzetnicima vratiti mogućnost na povrat 50 posto pretporeza za kupnju novih automobila. Prisjetimo li se, Vlada je 2012. godine ukinula taj povrat s pojašnjenjem da je on u EU, prema kojoj smo tada hitali – nepoznata kategorija. No, gle čuda, sada kad se nalazimo u Uniji, vraća se povrat koji je prema tadašnjim tumačenjima u njoj bio »nepoznanica«,
No taj je podatak, iako ne sumnjamo da će ga iskoristiti golem broj poduzetnika, debelo ostao u sjeni činjenice da novi model obračuna trošarina poskupljuje najpovoljnije automobile, a značajno pa čak i radikalno pojeftinjuje skupocjena »kolica«.
Trošarina na CO2

O kakvom je tu »mađioničarstvu« riječ? Pa o »banalnosti« prema kojoj se istina zadržalo dvije osnovice prema kojima se obračunava trošarina – cijenu vozila i njegovu emisiju CO2 – no u značajno »pretumbanim« relacijama. Slikovito – prije su recimo skupocjeni automobili imali velike trošarine na vrijednost, povoljni automobili male. Sada su se te kategorije redefinirale tako da su cjenovne razlike postale manje bitne. Na žalost, kod najpovoljnijih automobila u pravilu je riječ o nešto starijoj tehnologiji koja ima višu emisiju CO2. No, prije ju je amortizirala niska trošarina na cijenu. Sada je cijena kategorija na koju se primjenjuje naplata trošarine od 1 posto, za vozila do 100 tisuća kuna, do 14 posto za ona skuplja od pola milijuna kuna. Riječ je dakako o iznosima na koji je obračunat PDV od 25 posto.

Kod trošarina na CO2, pa se tako posebno ističe podatak kako su poskupjela i neka vozila s emisijom manjom od 100 g/km, najniži je razred spušten na iznose od 75 do 95 g/km – pa su tako električna i vozila s emisijom ipod 75 g/km oslobođena trošarina, no drastično skaču trošarine već na automobile koji imaju emisiju CO2 veću od 90, odnosno 85 ako je riječ o dizelašima, g/km.

K tome, trošarina na CO2 se izračunava prema dva »ključa« – stopi za pojedini razred te još po jednoj koja se utvrđuje na način da se »od iznosa prosječne emisije ugljičnog dioksida (CO2) motornog vozila oduzme najniži iznos za skupinu kojoj motorno vozilo pripada, prema određeni tablicama, i tako dobiveni iznos pomnoži s pripadajućim iznosom u kunama za jedan g/km«. Je, komplicirano, iako je uvodu prijedloga istaknuto kao se želi maksimalno pojednostaviti proces. Dakle, na cijenu je smanjen porez, ali je zato CO2 drastično penaliziran. Automobili s benzinskim motorom emisije CO2 između 120 i 140 g/k, čija je cijena u pravilu najpovoljnija i u Hrvatskoj su najčešći kod »običnih građana«, imaju opći dio CO2 trošarine 4670 kuna, a razred ispod 120 g/km samo 620 kuna. Sukladno tome, i iznos koji se dobiva prije opisanim množenjem je 3,5 puta veći između ta dva razreda. Ide li vam kojim slučajem automobil u razred od 140 do 170 g/km CO2, katrastrofa je još i veća – samo osnovna CO2 trošarina iznosi 13.670 kuna!
Ekološka mjera

No, da ne zamaramo s pomalo zamršenim izračunavanjima, povoljni automobili s većim CO2 značajno poskupljuju, a kako se kod većine skupcjenih automobila radi i o najnovijoj tehnologiji, emisija i trošarina su im niski tako da – pojeftinjuju. Dijelom je za taj prijedlog zakona opet kriva – EU. Ona naime, s razlogom, poduzima velike pritiske na sve zagađivače kako bi se do 2020. godine emisija CO2 smanjila za 20 posto. Naravno, riječ je o, u pravilu, pozitivnom procesu jer nam u protivnom slijede još žešće klimatske promjene od ovih kojima svjedočimo, primjerice po kišama koje su ovaj studeni u Rijeci učinile najkišovitijim u povijesti. Ali, ako se u Hrvatskoj nastavi oblikovati poreze na ovakvoj socijalnoj bešćutnosti, skoro je svejedno hoće li nas uskoro ubiti klima ili – neimaština.

Dakle, ono što bi jedino bilo pozitivno, uz pedeset postotni povrat poreza poduzetnicima, jeste da se dvije najmanje klase automobila, poznate kao A i B segment u kojem se primjerice nalaze Fiat Panda, Volkswagen Up ili Renault Twingo, odnosno Punto, Polo ili Clio istih proizvođača, u cijelosti – oslobode trošarina. Riječ je naime o vozilima koja su istinska potreba, nikako ne »luksuz«. Na taj bi se način najviše pomoglo i hrvatskoj emisiji CO2 jer dolaskom značajnog vala novih automobila, emisija CO2 bi se automatski smanjila.
Realni život

Kasniji proces oblikovanja poreza na motorna vozila bi se mogli uvažiti na razne načine, možda čak i na predloženi, jer bi se tako ispoštivala najvažnija komponenta – socijalna i ekološka osjetljivost za ljude i zemlju u kojoj živimo.

– Nova su vozila nekoliko puta poskupjela do sada, a rabljena su »liberalizirana« pa jedino rješenje, za normalizaciju prodaje kod nas i pomlađivanje voznog parka, ujedno i punjenje državne blagajne, može biti primjerice smanjenje trošarine od 50 posto čime bi broj prodanih novih vozila značajno porastao. Sve drugo potiče uvoz rabljenih, što starijih po mogućnosti, smanjuje sigurnost prometa i – povećava zagađenje, zaključio je Agim Skura, direktor marketinga Autocommercea koji u Hrvatskoj zastupa automobile grupacije Fiat.

Nakon svega – za ne vjerovati! Djeluje kao da predlagači zakona nisu ni pokušali simulirati svoje tablice u realni život. Nije zapravo isključeno ni to da su prijedlog jednostavno prepisali iz neke zapadnoeuropske države u kojoj se zbog općeg standarda, logično, najviše penalizira CO2. Stoga, ne preostaje drugo nego – trošarine na popravni. S daleko više sluha za hrvatsku stvarnost.
 

vborovic

C5 modifikator
Èitao sam upravo kako su danas u Zagrebu, navodno, putnici napali jednog novopečenog zastupnika iz Sabora, jer, navodno - nije imao kartu
Zašto skrivati ljude - radi se o Ivanu Pernaru ... problem je u tome što je sam izjavio u jednom od novijih intervjua kako nikada nije kupovao kartu za tramvaj (čitaj: švercao se), a da sada to neće morati, jer saborski zastupnici imaju plaćen prijevoz ... dakle, što sada glumi? Pored toga, uz plaću koju dobiva, mogao je kupiti kartu za sebe i za sve putnike u tramvaju ...

A što se tiče ovog drugog dijela, isto kako ni porezna reforma nema smisla da bogati dobivaju još više (tzv. Konzum reforma), ista stvar je i sa autima ... ako je netko razmišljao u smjeru da će se time povećati prodaja automobila, ovi koji imaju, ok, kupiti će možda jedan ultra-turbo-skupi-rijetki auto i to je to ... većinu proračuna i dalje puni nepostojeći srednji sloj i većina nižeg sloja (po prihodima) ...

:thinking:
 

bjelivuk

Well-known member
Uredništvo foruma
isto kako ni porezna reforma nema smisla da bogati dobivaju još više (tzv. Konzum reforma)
Što znači "biti bogat"?
Gdje je brojka u mjesečnim prihodima ispod koje ćemo podvući crtu i reći - taj je bogat, a svi ispod su siromašni!

Prije toga treba razjasniti jednu bitnu stvar.

Èlanak 8. (NN 143/14)

(1) Porez na dohodak plaća se po stopi od 12% na poreznu osnovicu do visine 2.200,00 kuna, po stopi od 25% na razliku porezne osnovice između 2.200,00 kuna i 13.200,00 kuna te po stopi od 40% na poreznu osnovicu iznad 13.200,00 kuna.


Drugo, zamislimo da je tvoja ili nečija neto plaća 9500 kuna. Znači da u proračun uplaćuješ skoro 5.500 kuna, koliko iznosi razlika do tvoje bruto plaće.
Netko čija neto plaća iznosi 5.000 kuna u proračun uplaćuje 1.900 kuna. I dalje previše, ali bitno manje od iznose kojeg ti uplaćuješ, a koji će se opet, na različite načine, preliti i do onih s nižim plaćama koji manje sudjeluju u proračunu. Ne smatraš li pravednim da se onome, tko više sudjeluje u proračunu, barem malo rastereti? U konkretnom slučaju, onaj čija netto plaća iznosi sada 9.500, nakon 1.1. će iznositi 9.650. Cijelo jedno bogatstvo za 150 kn?
 

vborovic

C5 modifikator
Slažem se, taj tko definira crtu bogatstva zaslužuje Nobelovu nagradu za ekonomiju ... :D ... ovo drugo što is naveo također stoji (osim što si mi preuveličao neto plaću ... :D), ali, osnovni problem ... objasni ti malom čovjeku i umirovljeniku zašto oni ne budu osjetili na svojim primicima nikakav porast (a na izborima je jedan čovjek = jedan glas) ... naši "bogati" ionako dobro stoje prema davanjima državi ... u UK, iznad godišnjih prihoda od milijun funti porez ide do 80-90% (toliko ćeš dati državi) ... pa ti nakon tog izračuna i dalje budeš milijunaš, onda znaš koliko si zaradio ... a određeni milijunašti (i to nemali broj) i dalje žive i rade u UK i i dalje plaćaju taj "suludi" porez ... naši sa jedva 40% se nemaju baš nešto za žaliti ...
 
Na vrh