Scala & Golf by Liberty

liberty

Well-known member
Cmax prodan
u širu obitelj dolazi (danas) brat blizanac Berlinga - Toyota proace verso 1.5 hdi 130 ks ručni mjenjač u nekoj jačoj opremi (2024. s oko 10.000 km - znat ću kad ju vidim).
Rekli su mi da košta 27.500 a da je nova takva sada na akciji 32.600, pa se član šire obitelji odlučio za polovnjaka (pretpostavljam rent-a-car) - ja sam sugerirao da se kupi novo, no nije ni moj auto ni moja odluka
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Mislim da su uštimali taj motor do sada, a i trebao bi imati koju godinu garancije pa su valjda mirni
 

liberty

Well-known member
Mislim da su uštimali taj motor do sada, a i trebao bi imati koju godinu garancije pa su valjda mirni
mislim da daju još 9 godina garancije jer ako se nova toyota (pa i ta) kupi da je 10 godina garancije
5000€ za 10tkm je solidan popust, mada ja nikad nebi dao tolike pare za taj auto, ali to je samo moje mišljenje
nema druge opcije
ljudima trebaauto s kliznim vratima, izbor je:
- ford/caddy
- berlingo/partner/rifter/toyota
- kangoo

kod nas kangoo kao da ne postoji
a ford/caddy su isti auti koji ako su opremljeni kao berlingo/toyota koštaju oko 38.000 eur
s praktički svom opremom (tzv. family kod toyote) ista košta na popustu 32.600 eur

tako da u biti ni nema izbora
1.2 benz u takom autu ne dolazi u obzir

uostalom caddya već imaju, treba im auto takve koncepcije novi (caddy ima 7 godina)
 

dinko1981

Well-known member
Ma nisam mislio u smislu da ima druge, bolje opcije, već da mi je nepojmljivo dati skoro 30 tisuća za bilo koji auto a posebno u tipu berlinga
 

liberty

Well-known member
Ma nisam mislio u smislu da ima druge, bolje opcije, već da mi je nepojmljivo dati skoro 30 tisuća za bilo koji auto a posebno u tipu berlinga
ali ako ti je takav auto nužan?
ne vidim druge opcije

danas Polo košta od 20 teur na više, nema jeftinih auta
ono što je nekad bilo 30 teur je sad bar 40 teur ako ne i više u automobilskom svijetu

za mene ne postoje skupi auti
već samo oni koji nemaju svrhu ili za kojima ne postoji potreba

ako je svrha auta prijevoz lubenica - postoji svrha
ako je to vožnja po Grobniku - postoji svrha
ako je to odlazak do Mlinara kupit si hrenovku u tijestu - postoji svrha
a koliko će netko izdvojiti za auto koji mu pruža neku svrhu - to je individualno i teško usporedivo

slikovitije to mogu objasniti ovako - ako čovjeke veseli auto od 100 teur i on se zbog toga bolje osjeća i bolji je prema drugima - taj auto ima svrhu....no to nužno ne znači da svatko ora potrošiti 100 teur da bi postigao tu svrhu
i potpuno je individualno koliko je nekome nešto skupo

u mom gradu stan od 80 m2 prosječno novo opremljen/uređen košta 240 teur
ako auto košta 30 teur, nije auto ni skup koliko je stan skup
dok ako gledamo dijelove HR gdje se stan od 80 m2 dobije za 80 teur, onda možda možemo reći da je auto od 30 teur skup

uz to, kako postići da je auto pouzdan ako nije nov/noviji
a ako je auto nov/noviji on košta

šta je nekome pouzdano?
i to je isto pitanje
osobito vezano uz svrhu tj namjenu automobila
 

liberty

Well-known member
opral sam škodu izvana
i namazal je nekim sredstvom za zaštitu sjaj
hebeni kamenac se uhvatio za gril...bumo to riješili postepeno
radil sam to od ponoć do 2 ujutro tako da isam nikom smetal
zatim sam doma krpe oprao i taman pred 3 ujutro zaspao
zadovoljan, srce ko kuća, duša ispunjena

treba za vikend joj oprat stakla unutra
 

liberty

Well-known member
došel je u tu širu u obitelj
Proace ilitiga blizanac od ostojećeg berlinga

ne znam, mene ne oduševljava
malo sam ga pogledao unutra van
već kaže dodaj adblue

plastika unutra kao i onaj naš prije berlingo - ništa bolja
onaj pretinac iznad instrumenata moraš držati inaće ti poklopi prste
ne vidim smisao krovnih nosača na toj visini (za civilnu uporabu)
obzirom se radi o modelu sa u biti svom opremom (onaj bolji paket opreme) meni je poražavajuće da ima halogena svjetla
nešto sam provirio koliko je trošio u zadnjih 10.000 km i u zadnjih oko 65.000 km - jako puno, prosječna je brzina 50 kmh, netko ga je pržio - potrošnja je bila od 6,5 do 8,5 litara
sjediš u njemu, vani jako puše, vjetar ga ziba - to sam zaboravio da je moguće, kod "normalnih" auta to se ne dešava
unutarnje ručice prednjih vrata su prenisko postavljene
polica iza infotainmenta je nepraktična (mala, uska)
pretinci u kliznim vratima su veći nego u starom berlingu

uglavnom, ovako dok nije u pokretu meni to nije ništa bolji auto od mog nekadašnjeg berlinga
a infotainmenti, parking senzori, kamere, električna ručna kočnica, felge - to meni kod takvog tipa auta ne radi neku razliku

bumo vidjeli kako će se pokazati taj 1.5 hdi
ima 13.000 km
e da piše mu da mora na servis za (?) 18.000 km ili 9 tjedana
nije moj, nije moja briga, bi rekli
 

liberty

Well-known member
golfinjo je prešao negdje 177.400 km
hm, malo su me neugodno iznenadile kumho ljetne gume na izlizanom gradskom asfaltu kod jačeg kočenja pri nevelikoj brzini (vani sunčano toplo 17 stupnjeva)
jučer sam ga vozio otvorenom cestom, potrošnja je nekih 30-35% manja od gradske vožnje
ide sutra na registraciju, ima ove godine 16 godina

scalinjo - svaki put kad izađem na autoput nova točkica od kamenčića ili na braniku ili na haubi
ovaj put je baš "odvalila" u branik - morati ću to sam sanirati
kako su današnji autolakovi osjetljivi....
ona ima nekih 12.550 km, u zadnjih oko ...koliko 2.800 km od servisa (valjda) po mojoj procjeni potrošila oko 1 dcl ulja (odpokativno, to ni ne dodajem)
za vikend sam otišao napumpati golfu i scali gume
rijetko to radim
na scali mislim da to nisam napravio jedno 3500 km (4-5 mj) i baš je tlak u svakoj gumi pao za 0,3-0,4

golf imak radi jedno 1.000 km mjesečno, i zadnji put je pumano nakon čavla u gumi - njemu je u nekih 1.500 km tlak ipak manje pao, ali dobro mu je došlo pumpanje (0,2 mislim da je pao na svim gumama)

iskreno meni paše da je u gumama viši tlak od propisanog tj. na razini više osoba u autu + prednje čak i mrvu više
jer inaće primječujem da mi se prednje gume troše više po rubovima nego sredini (jednakomjerno)

e sad.....scala ima cjelogodinje continental (xl, ne znam zašto, ali su xl) i one imaju sad oko 10.500 km
ok su, nemam neke zamjerke, možda su malo bučnije i tvrđe od ljetnih, ostalo je ok

budem vido na golfu za nekoliko stotina km koliko ću uliti ulja - to kod njega radim na 2.000 km jer je njemu potrošnja ulja (tim motorima pod normalno, a na plin još i više) cca 1 do 1,5 dcl na 1.000 km....zasada na 1.250 km od zadnjeg nadolijevanja nije neka značajna razlika

na tehničkom su pregledali golfa danas - uvijek se čude nakon pregleda ppodvozja i općenito d ispod kako je u jako dobrom stanju

šta moram riješiti na golfu:
- pranje stražnjeg stakla, cijev koja ide kroz 5. vrata je očito pukla, sumnjao sam i prije da nije u bajnom stanju
nije problem ni u mlaznici (u 3. stop svjetlu) ni negdje prije 5. vrata) već baš u tom crijevu (u biti je plastično)

alu felge od golfa imaju više oštećenja nego kad sam ih uzeo (po rubovima/obodu)
žena i ja pazmo na te stvrai - mislite da su oštećenja nastala jer je netko prije zamaskirao na jednostavniji brži i jeftiniji način prethodna oštećenja pa se ona sad manifestiraju protekom vremena?
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
vozio sam tu toyotu blizanac od berlinga 130 ks dizel, manualni mjenjač

nešto bolja zvučna izolacija proizlazi iz boljih čini mi se duplih brtvi na vratima
na A stupu je dosta buke od vjetra
ne vidim neki napredak u odnosu na berlingo koji sam ja imao (2011.)
plastika unutra je vrlo slična, na vratima je bolja ali je ručica za otvaranje vrata iznutra prenosko u razini koljena
sjedala su bolji materijali i malo mekša ali su sjedeće površine naprijed isto kratke - dakle ubija na dugim stazama
ima neki glup board computer - ali ovako....napravio sam 300 km autoputa za nekih 3,5 sata gdje sam jednim dobrim dijelom ganjao dosta, negdje i koliko ide....mislim da mu je potrošnja bila oko 7 ili nešto malio više litara (tu isto nije neki napredak)
mjenjač 6. stupnjeva je tako - mislio sam da je puno precizniji nego onaj 5. stupnjeva, ali nije
ono što me najviše razočaralo - berlingo je imao 92 ks ovo ima 130 ks - ja tih 130 ks ne osjećam
1.6 hdio mi je čak djelovao malo eksplozivniji od 1.5 hdi
i kod ovog vrijedi da iznad 120-130 kmh nema smisla voziti, ali me začudiilo što ništa bolje ne postiže 160 kmh od 92 ks
za tamo ssam išao 5 osoba, za natrag sam, mislo sam da će biti dosta brži kad sam sam (cca. 270 kg manje) ali ne toliko, na usponima je dobar
ali stvarno je 1.0 tsi (u autu lakšem vjerovatno 250 kg) ispred tog 1.5 hdi....po nićemu dizel više ne privlači....

ono što je bolje - ovjes je malo mekši na udarnim rupama, ove michelin gume na njemu su zaista izvrsne
malo se manje naginje u zavojim autocestom (ne znam kako ali je tako, ovaj je viši od starog berlinga par cm)

ali dobro nije to bila klasična vožnja - 3 ujutro krenuo, prije 7 ujutro se vratio, napeto je bilo, utrka s vremenom

svjetla klasika halogena - bezvezno za današnje doba

ja koji zaista volim tu koncepciju auta nisam impresioniran - toliki skok u cijeni a toliko malo razlike (osim opremom) u odnosu na stari berlingo - ne znam
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
po nićemu dizel više ne privlači....
Za ovakve ormare su opet nužni... onaj, meni izvana fora, Tourneo Courier nažalost dolazi samo sa 1.0 motorom koji je po Ri i okolici na cca 11-12l/100.
 

liberty

Well-known member
Za ovakve ormare su opet nužni... onaj, meni izvana fora, Tourneo Courier nažalost dolazi samo sa 1.0 motorom koji je po Ri i okolici na cca 11-12l/100.
da, auto fora izgleda, nije bio opcija zbog 1.0

nagradno pitanje
auto je bio (ta ToyoDa) u okolici Udina u nekoj servisnoj radionici
po preuzimanju auta (auto je bio upaljen) i podveze se doma oko 350-400 km doma
dođe doma nema ključa
po putu ga je palio - gasio 2x, svaki put kao da je ključ kod njega
di je ključ?

ja sam otišao do njega i ključ našao, ali je bilo izazovno to raditi po kiši
šta mislite gdje je ključ bio?
čovjek me uvjeravao da je ostao u servisnoj radionici - ja rekao onda ne bi vozio auto, palio-gasio
ključa nema nigdje
gdje je ključ?

rezervni ključ ne može zaključati auto - ne da da se auto zaključa
gdje je ključ?

nije u autu, ne visi na anteni na krovu (ima onu dulju bezveznu antenu)
 
Posljednje uređivanje:

liberty

Well-known member
Što je kolega diegos osvojio u ovoj nagradnoj igri? :D
paket aranžman: čevosi + piva po svom izboru
pod uvjetom ako (bijelo/crno jaje) doputuje do pule

i uz to teatralnu vožnju toyotom koja je u biti berlingo sa sva 4 spuštena prozora
jednako tako ako dođe bez bolje polovice odvest ću ga na plažu gdje je jedini odjevni predmet (ne muških) samo tanga
tako da u miru možemo reći da su nam srca ispunjena
kada se bude vraćao u mjesto svog prebivališta, dobit će po svom izboru veliku kavu tik do mora s onom malom čokoladicom koja se dobije uz šolju
ako mu ponestane adbluea - ja častim s 2 litre, i to s benzinske postaje s pištolja, ne iz kanistra

s druge strane, ako dođe s boljom polovicom - čevose i dalje dobiva samo on jer polovica mola ostati polovica, dakle, ona je na salati
i ne ide se gdje su tange već ih vodim u crkvu gdje toliko zvoni da povjeruješ u sve što unutra govore
a lokaciju "tanga" plaže mu za neke buduće susrete proslijeđujem nekom od popularnih mobilnih aplikacija

ako se Diego odčuči doć čazmatransom ili flixbusom, dočekat ću ga pred stanicom i pokazat ću mu jedan od rijetkih auta koji ima manualnu pravu ručnu kočnicu - Scala
i u nevjerici ćemo komentirati da neki forumaši očekuju da im isti auto (kola/tačke) dođu po narudžbi
pustiti ćemo suzu vezano uz Scalu i odvest ćemo se u suton s toyotom moleći boga da nije negdje neki nogometni derbi pa da nas ne istuku zbog njegovog naglaska (mene ne tuku, ja sam na stabilnih 125 kg, i nitko ne želi da mu stanem na prste a kamoli pomilujem po glavi)

noljoj polovici (ako se usudi doč i prisustvovat tom važnom događanju) dat ćemo otvorenu kacigu, skutač od 50 ccm retro izgleda i velikih kotača pomodne naravno bijele boje da uz naljepnicu la vita e bella promovira hedonostički stil života bezbrižno se šepureći tim prometalom uz prekrasnu obalu netom zatvorenog brodogradilišta

ako želi sa sobom ponijeti i pretke, dakle, 3-4 životnu dob, ovisno o starosi istih, čaša za stavit gebis u vodu prije spavanja je zagarantirana
kao i pelene ak se ima problema s prostatom/mjehurom
ako je netko od njih slabije pokretan može na skuter s ushićenom boljom polovicom
ili u caddy s rampom za invalide (tzv. papamobil - naravno pomodne bijele boje)
preci uz to dobivaju da imaju sa sobom 2 vrečice šećera (cukra) za kavu ak im se poremeti inzulin uz tijelu i po 1 bočicu pollitrene jana/pijana bočice vode
za njih nema gledanja u tange da ih herc ne strefi/ili šlaag, ali mogu ih odvest na neku lokalnu bajkersku ferštu - ne MC već MK kluba po njihovom izboru, čisti da slušaju muziku njihove mladosti i da se stignu tetovirati prije odlaska natrag u mjesto prebivališta

da li su potrebni još neki detalji oko tog susreta?
da li se još netko želi pobratimiti?
prošlo je vrijeme corone, plaćam vam samo favorit ili ako ste zlovenac možete dobit i laško


btw. dolil sam ulje u golf - potrošnja mu je cca 1,1 dcl na 1.000 km, za tu ljutu mašinu to je sitnica (mnogi troše litru na 3.000 km)
sad je prešao 178.000 km, odličan je, scala je sutra vožena prvi put nakon 7 dana, čitavih 11 km
 
Posljednje uređivanje:

diegos

Well-known member
Ovo je tako velikodušno da bi se pola foruma moglo odazvat :ROFLMAO:
Svi auti koje vozim imaju normlanu ručnu (tko bi reko), dok adblue nema ni jedan te ne znam ni kako se to koristi :D ... Boljoj polovici se od Škode sviđa Kamiq, a Scala, onako...

u nevjerici ćemo komentirati da neki forumaši očekuju da im isti auto (kola/tačke) dođu po narudžbi
Hahaha
 

liberty

Well-known member
kakvi pola foruma
mislim, može, ako su ženske
muške ne šalji

ti si pobjedio na nagradnoj igri ne drugi
ne želim spasti na prosjački štap
šta je tako jeftin flixbus da svi želite doči?
jel ima mjesta u toj crvenoj Scali da se nekako došlepate uz Cutaca da vidimo i to čudo od auta
 
Na vrh