Satir
New member
Reparacuja zadnjeg mosta na saxsu u uvjetima garažnoga prostora.
Sestra mi se žali da njen Saxo metalno lupa u zadnjem kraju. Provezao sam se sa njom i utvrdio neugodno lupanje i tuckanje iz zadnjeg mosta, desni zadnji kotač je gornjim djelom više unutra. Sestra mi kaže da je išla kod dva mehaničara koji ne žele raditi takve zahvate jer previše uzimaju vremena.
Odlučio sam joj pomoći i reparirati most, kako to izgleda postaviti ću u novi naslov te možda nekom pomogne, Sestra se odvezla sretna i zadovoljna uz malu investiciju kupovine dijelova.
Pokušati ću redom opisati potrebne radnje.
Stanje mosta je vrlo korodirano i vijci koji drže sklopove su korodirani te ih treba natopiti naftom, meni se nafta pokazala kvalitetnije rješenje nego skupi sprejevi. Najbolje je da to učinite navečer te sutra radite oko mosta. Da bi se most mogao dobro reparirati, najjednostavnije ga je skinuti sa četiri nosiva vijka koji se nalaze dva u gepeku i dva ispod zadnjeg sjedala pod gumenim poklopcem.


Da bi započeli sa skidanjem mosta potrebno je prije toga skinuti doboše, potreban ključ okasti 32 i nosače pakni sa zvijezdastim imbusom T50 Zatim otpustiti vijke M6 koji drže cijevi hidraulike i ručne kočnice.



Očistiti koliko se može od korozije, najbolje bi bilo opjeskariti, ali se može dosta toga uraditi i rotirajućom čeličnom četkom te nanovo dobro natopiti naftom vijke torzionih opruga. Potrebno je kirnerovati odnosno prigodno označiti položaje ramena osovine i ostalih sklopova sa torzionkama, da bi lakše i jednostavnije to sve pravilno sastavili. Otpustiti svornjak centralne torzionke i pomoću vijka M12 koji služi kao radapciger da se iz žl:cenzura::cenzura::cenzura:i iz ležišta svornjak koji se nalazi u osovini, a koji se s druge strane komplet izvlači iz osovinske cijevi.


Nakon skidanja centralne torzionke skidaju se vanjske torzionke kojima je potrebno skinuti ekscentni osigurač kojega drže vijci za imbus T40. Kako su vijci izloženi soli sa ceste obično su zahrđali i tu treba strplivo i dobro očistiti te laganim lupkanjem pripremiti za otpuštanje, dobro je malo lupkati laganim čekićem i po inbusu dok se vijek otpušta, tako će lako popustiti i neće se otkinuti. Osovinska ramena se skidaju zajeno sa torzionkom a na drugoj strani se vadi osigurač u obliku ekscentra.
U desnoj strani obadva ležaja su bila oštećena a lijeva je bila solidna ali semerinzi su loši i prljavština je već počela i na toj strani ulaziti u ležaj.
Za rastavljanje mosta potrebno je imati i prigodan alat odnosno može se improvizirati radapciger sa navojnom šipkom M16 i primjerene cijevi promjera 50 mm koja se odsjeku na potrebnu duljinu da bi se izvukao svornjak, odnosno osovine koja je brušena i na kojoj se nalaze dva igličasta lešaja sa dva semeringa. Cijena jednog kompleta je 315 kuna. Cijena svornjaka - osovine je oko 320kuna.
Nastaviti ću......
Prilikom rastavljanja mosta potrebno je osigurati određene priručne alate koji nisu skupi ali mogu pomoći prilikom rasklapanja i sastavljanja mosta.
Najvažnije su čelične navojne šipke M16 I M12 i M8 sa čvrstim platnama koje će poslužiti kao radapciger. Potrebno je osigurati cijev nutarnjeg promjera 50 mm i dužine 220 mm za skidanje svornjaka - osovine iz cijevi mosta i nosača mosta. Za skidanje svornjaka potrebno je čvrstu platnu debljine 4-5 mm sa provrtom od 18 mm na koju se navari matica M16 te zajedno privremeno zavari za svornjak te se preko svornjaka navuče pripremljena cijev dužine 220 mm stavi se čvrsta platna i steže maticom M16, predhodno je potrebno zagrijati mosnu cijev i nosač mosta te laganim lupkanjem i pritezanjem matice izvlačiti svornjak.


Nakon rastavljanja mosta potrebno ga je dobro očistiti i izpresati stare i oštećene ležaje iz glavčine. To se radi pomoću prigodnoga alata koji se sastoji od vijka M12 i dvije velike podloške-platne koje jedna mora biti za jedan milimetar manja u promjeru nego ležaj koja će izpresati ležaj zajedno sa odstojnom plastičnom čahurom ili sve jednostavno izbiti dobrim majzlom

Postavljanje ležaja se radi također sa priručnim radapcigerom vodeći računa o širini ležaja jer je jedan ležaj širine 18mm a drugi 21mm, nakon ležaja upresati semeringe te glavčinu dobro napuniti totnom masti za ležaje.

Kod sastavljanja posebno voditi računa o oznakama koje ste postavili na svim sklopivim i rotirajućim dijelovima mosta i na mosnoj cijevi, također je važno dobro zabilježiti, crtaćom iglom, ozubljenje na torzionkama i kirnerovati na suprotnoj glavčini.
Glavčinu s ležajima lagano navući na osovinu a forzionku postaviti na ulaz ozubljenja te provući vijak M8 i navrnuti ga oko jedan centimetar postaviti podlošku koja pokriva nazubljeni provrt, postaviti maticu i reperne crte poravnati na ozubljenju torzionke i glavčine sa nosačem mosta. Maticom jednostavno navući torzionku, pomoći laganim lupkanjem u glavčinu preko drvene daščice, daščica je važna :whistling:

Postavili smo zadnji most u njegovo ležište te ga pričvrstili sa četiri nosiva vijka. Kočnice očistili i obrusili, vužir ručne kočnice malo podmazali i vodili računa o postavljanju hidrauličnih cijevi na njihovo mjesto, malo zaštitili nosače pakni te ih stegnuli zvijezdastim imbusom T50. Vratili doboše i sve što treba.

Provozai se autom, sestra presretna mi zadovoljni jer smo mogli pomoći.
Posao nije previše zahtjevan rekao bih više je kovački. Ne znam dali će nekom pomoći ako je nejasno neka se pita.
Ali na kraju karlovačko smo zavrijedili ...živjeli
Sestra mi se žali da njen Saxo metalno lupa u zadnjem kraju. Provezao sam se sa njom i utvrdio neugodno lupanje i tuckanje iz zadnjeg mosta, desni zadnji kotač je gornjim djelom više unutra. Sestra mi kaže da je išla kod dva mehaničara koji ne žele raditi takve zahvate jer previše uzimaju vremena.
Odlučio sam joj pomoći i reparirati most, kako to izgleda postaviti ću u novi naslov te možda nekom pomogne, Sestra se odvezla sretna i zadovoljna uz malu investiciju kupovine dijelova.
Pokušati ću redom opisati potrebne radnje.
Stanje mosta je vrlo korodirano i vijci koji drže sklopove su korodirani te ih treba natopiti naftom, meni se nafta pokazala kvalitetnije rješenje nego skupi sprejevi. Najbolje je da to učinite navečer te sutra radite oko mosta. Da bi se most mogao dobro reparirati, najjednostavnije ga je skinuti sa četiri nosiva vijka koji se nalaze dva u gepeku i dva ispod zadnjeg sjedala pod gumenim poklopcem.


Da bi započeli sa skidanjem mosta potrebno je prije toga skinuti doboše, potreban ključ okasti 32 i nosače pakni sa zvijezdastim imbusom T50 Zatim otpustiti vijke M6 koji drže cijevi hidraulike i ručne kočnice.



Očistiti koliko se može od korozije, najbolje bi bilo opjeskariti, ali se može dosta toga uraditi i rotirajućom čeličnom četkom te nanovo dobro natopiti naftom vijke torzionih opruga. Potrebno je kirnerovati odnosno prigodno označiti položaje ramena osovine i ostalih sklopova sa torzionkama, da bi lakše i jednostavnije to sve pravilno sastavili. Otpustiti svornjak centralne torzionke i pomoću vijka M12 koji služi kao radapciger da se iz žl:cenzura::cenzura::cenzura:i iz ležišta svornjak koji se nalazi u osovini, a koji se s druge strane komplet izvlači iz osovinske cijevi.


Nakon skidanja centralne torzionke skidaju se vanjske torzionke kojima je potrebno skinuti ekscentni osigurač kojega drže vijci za imbus T40. Kako su vijci izloženi soli sa ceste obično su zahrđali i tu treba strplivo i dobro očistiti te laganim lupkanjem pripremiti za otpuštanje, dobro je malo lupkati laganim čekićem i po inbusu dok se vijek otpušta, tako će lako popustiti i neće se otkinuti. Osovinska ramena se skidaju zajeno sa torzionkom a na drugoj strani se vadi osigurač u obliku ekscentra.
U desnoj strani obadva ležaja su bila oštećena a lijeva je bila solidna ali semerinzi su loši i prljavština je već počela i na toj strani ulaziti u ležaj.
Za rastavljanje mosta potrebno je imati i prigodan alat odnosno može se improvizirati radapciger sa navojnom šipkom M16 i primjerene cijevi promjera 50 mm koja se odsjeku na potrebnu duljinu da bi se izvukao svornjak, odnosno osovine koja je brušena i na kojoj se nalaze dva igličasta lešaja sa dva semeringa. Cijena jednog kompleta je 315 kuna. Cijena svornjaka - osovine je oko 320kuna.
Nastaviti ću......
Prilikom rastavljanja mosta potrebno je osigurati određene priručne alate koji nisu skupi ali mogu pomoći prilikom rasklapanja i sastavljanja mosta.
Najvažnije su čelične navojne šipke M16 I M12 i M8 sa čvrstim platnama koje će poslužiti kao radapciger. Potrebno je osigurati cijev nutarnjeg promjera 50 mm i dužine 220 mm za skidanje svornjaka - osovine iz cijevi mosta i nosača mosta. Za skidanje svornjaka potrebno je čvrstu platnu debljine 4-5 mm sa provrtom od 18 mm na koju se navari matica M16 te zajedno privremeno zavari za svornjak te se preko svornjaka navuče pripremljena cijev dužine 220 mm stavi se čvrsta platna i steže maticom M16, predhodno je potrebno zagrijati mosnu cijev i nosač mosta te laganim lupkanjem i pritezanjem matice izvlačiti svornjak.


Nakon rastavljanja mosta potrebno ga je dobro očistiti i izpresati stare i oštećene ležaje iz glavčine. To se radi pomoću prigodnoga alata koji se sastoji od vijka M12 i dvije velike podloške-platne koje jedna mora biti za jedan milimetar manja u promjeru nego ležaj koja će izpresati ležaj zajedno sa odstojnom plastičnom čahurom ili sve jednostavno izbiti dobrim majzlom

Postavljanje ležaja se radi također sa priručnim radapcigerom vodeći računa o širini ležaja jer je jedan ležaj širine 18mm a drugi 21mm, nakon ležaja upresati semeringe te glavčinu dobro napuniti totnom masti za ležaje.

Kod sastavljanja posebno voditi računa o oznakama koje ste postavili na svim sklopivim i rotirajućim dijelovima mosta i na mosnoj cijevi, također je važno dobro zabilježiti, crtaćom iglom, ozubljenje na torzionkama i kirnerovati na suprotnoj glavčini.
Glavčinu s ležajima lagano navući na osovinu a forzionku postaviti na ulaz ozubljenja te provući vijak M8 i navrnuti ga oko jedan centimetar postaviti podlošku koja pokriva nazubljeni provrt, postaviti maticu i reperne crte poravnati na ozubljenju torzionke i glavčine sa nosačem mosta. Maticom jednostavno navući torzionku, pomoći laganim lupkanjem u glavčinu preko drvene daščice, daščica je važna :whistling:

Postavili smo zadnji most u njegovo ležište te ga pričvrstili sa četiri nosiva vijka. Kočnice očistili i obrusili, vužir ručne kočnice malo podmazali i vodili računa o postavljanju hidrauličnih cijevi na njihovo mjesto, malo zaštitili nosače pakni te ih stegnuli zvijezdastim imbusom T50. Vratili doboše i sve što treba.

Provozai se autom, sestra presretna mi zadovoljni jer smo mogli pomoći.
Posao nije previše zahtjevan rekao bih više je kovački. Ne znam dali će nekom pomoći ako je nejasno neka se pita.
Ali na kraju karlovačko smo zavrijedili ...živjeli