Saxo 1.1 2003.g lampica temperature

ProCo RAT

New member
Bok ljudi!

Evo prvi post ovdje, imam pitanje za vlasnike Saxa 1.1 Furio iz 2003 godine koji nema kazaljku temperature, samo lampicu

Dakle kad dam kontakt upale se sve kontrolne lampice i pogase kad upalim motor.Osim lampice temperature. Ona se nikako ne pali.

Dakle... Treba li to tako biti ili je došlo do nekog kvara? Logično mi je da se i lampica temperature upali kad daš kontakt jer je to način kontrole da ti senzor radi. Naročito na ovom Saxu koji nema nikakvu kazaljku temperature. Prešao je 58600 km i drugi sam vlasnik, u jako dobrom stanju je.

I još nešto, po gradu troši 8.5 l/100km, samo gradska vožnja i veoma kratke relacije. Lagana noga na gasu, nema divljanja, pemsija teška :D
Jel to puno?
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Daj ti njega lijepo na neku dijagnostiku.
Po nekoj logici bi se trebala paliti i ta lampica, al da znam 100%... neznam.
Trebalo bi i generalno pratiti temp. kako se kreće kod tebe... možda je termostat prdnuo pa nikako da se zagrije, to bi diglo potrošnju.
 

mengela

Well-known member
8.5 po gradu za saxa je puno, ni zimi mi nije toliko uzimao! Ako se dobro sjecam lampica bi trebala gorit... zasto se nepali, nebih znao rec...
samo ti to teraj ;)
 

Doomsday

U prolazu...
Ne mora značit da se mora palit kad daš kontakt...

Meni na Unu se ne pale lampica temperature i rezerve kad daš kontakt, a ispravne su i funcioniraju kad treba...

Netko sa identičnim vozilom bi ti trebao potvrdit pali li se kod njega ili ne...

Onda ćeš znat više...

Valjda...

:D
 

ProCo RAT

New member
Bio je na kompjuteru i ne pokazuje nikakvu grešku. Serviser kaže da to tako treba biti ali nije ni on 100% siguran... Pa je rekao da će mi se javiti kad pronjuška to malo.

Mislim, logično je kad daš kontakt da se upali SVE i onda ako je sve OK sve se pogasi kad upalis.
 

Sasa Nis

New member
Isti slucaj i kod mene.Ali bitno je da pali ventilator pri visokim spoljnim temperaturama.Samo menjanje lampica u Kontrolnoj tabli je veoma slozen zahvat tako da ti to ne bih preporucio.Ako pali ventilator onda je to po meni Ok.
 

luka1404

New member
Kad dam kontakt zasvjetli na djelić sekunde ta lampica, mene zanima što bi se desilo ako nabavim sat s kazaljkom temperature i probam zamijeniti svoj koji ima samo lampicu s takvim, dal je to netko probavao?
Moj je 2001. Godina, kilometri su digitalni.
 

sir.Oliver

Active member
nećeš uspjeti . skazaljka neće imati odakle da uzima informacije .... morao bi uzeti / dodati još jednu žicu i davač temperature ( sada predpostavljam da imaš samo termo prekidač , koji na odredjenoj temperaturi upali sijalicu ) .... znači , novi davač temperature ( u biti NTC otpornik - otpor pada kako temperatura raste - povečava se napon - jače EMP na satu i skazaljka se penje gore ) i naravno sam sat / pokazivač , koji može biti samostalan ili u sklopu table . ( samostalan ima na primer LADA ) ....
 

Doomsday

U prolazu...
Ne mogu ti reć sa sigurnošću za Saxo, ali imao sam jednu dogodovštinu sa Fiat Uno 2001. godište koji ima lampicu temperature, a ne kazaljku...

Znači, otišao mi senzor temperature, ne pali ventilator, i dam zamjenit termostat, sad pali ventilator, sunčan dan, ljeto, sve 5 samo Reno 4...

Tu večer vozim, kad lampica temperature počne lagano svjetlit, pa polako vremenom sve jače... Sutra odem u servis, i ispadne da je ugrađen termostat za pokazivač sa kazaljkom... Promjeni se za onaj sa lampicom, i opet sve 5, samo Reno 4...

Znači, vjerojatno drugačiji signal ide sa senzora termostata na lampicu, ono, kao, digitalni, 0 ako nije pregrijan i 1 ako je pregrijan pa upali lampicu... Senzor termostata za kazaljku šalje drugačiji signal, analogni, polako pojačava kako temperatura raste, kako bi kazaljka polako rasla i pokazivala temperaturu...

E sad, kod Una je to sve bilo u termostatu, a lampica je bila 'glupa', kao što bi bila i kazaljka ugrađena u tablu... Pretpostavljam da je tako i sa Saxom, i da bi uz tablu morao zamjenit i termostat... Ako je sličan način, i ako nije negdje u priču ubačen kompjuter koji to nekako drugačije kontrolira, iako obzirom na godište, nekako ne vjerujem da jeste...

Valjda...

:D
 

ProCo RAT

New member
Dobivam oprečne informacije... :confused: Netko kaže da im svijetli kad da kontakt, netko da ne svijetli... :confused:

Evo probudila me grlobolja, imam fibru... Netreba mi lampica za to:weeabooface:

Što se tiče sata možeš ugraditi mehanički sat ako ti ne smeta što će nakardno izgledati. Imaš termometar na živu sa sajlom i senzorom na kraju. Nadeš di ćeš zavidati senzor (na blok motora) i provučeš sajlu do sata u kabini.

Kako citirati nečiji post? :wtf:
 

fenian

New member
Pozdrav,

Moj je Saxo 1999., pa ne znam da li će ti moj odgovor kaj pomoći, ali bum napisao pa sam procjeni...

Što se te lampice tiče - meni se ona upali (kao i sve ostale) kod paljenja, pa se ugasi odmah nakon, tako da neovisno što je tvoj noviji model, mislim da bi se i tebi trebala paliti kod inicijalnog kontakta.

Netko ti je već napisao da bi trebalo provjeriti da li se s vremenom pali hlađenje (ventilator) - to je sad malo teže testirati na ovoj hladnoći, ali ako pali, onda je vjerojatno samo žaruljica crkla.

Ja sam svoj Saxo od stare preuzeo negdje na proljeće, i na njemu nije radilo pola žaruljica za osvjetljenje table, žaruljica za kratka svjetla, i žaruljica od ručne.
Gledao sam na netu upute kako za moj (1.0, 1999.) skinuti instrument tablu - i je, izgleda komplicirano, i je "komplicirano" - ali igrom slučaja se dogodilo da sam tu instrument tablu morao skidati 5-6 puta u razmaku od mjesec dana, i zadnji put sam ju skinuo u ni 15 minuta, tako da ako budeš uvjeren da je lampica, probaj skinuti i zamijeniti žaruljice. S time da je meni kod žaruljice ručne krepalo i grlo i žarulja :)

Ja na svom nemam airbag, pa je to malo olakšalo proces, no ja sam isto tako uspio skinuti cijelu tablu bez skidanja volana - uz samo jedan šaraf viška (bez smijeha molim :), sam sebi sam rekao da ga budem skinuo i da mi nije problem ako ga neću moći vratiti nazad - to je jedan od 4 koji drže samu tablu na mjestu).

A za potrošnju, i ja imam isti problem, idem uskoro na servis, pa ću vidjeti kaj mi budu rekli. Imaš još kakvih simptoma? Ja recimo osjetim dosta intenzivan miris iz auspuha, a i zna se sam "zakočiti" na visokom broju okretaja..
 

luka1404

New member
Ma ja znam da je moj u ljetu palio i prvu i drugu brzinu ventilatora, al sad neki dan kad sam mijenjao antifriz, odzračio sam sistem i na kileru i kod termostata i tamo di ide u kiler kabine, čekao sam dosta dugo da upali ventilatore i nije, ali termostat se otvori, ne znam baš da će po toj hladnoći paliti ventilatore.
 

Dalibor

Dado Tornado
čekao sam dosta dugo da upali ventilatore i nije
ako je radio na leru, najprije da nije bio dovoljno zagrijan. jednom kada pređe 95c, na tim motorima ponekad treba dosta odzračivati na vijku kod termostata sa otvorenim kilerom/posudom.
sada po zimi dobro bi ga bilo odvest u pregrijavanje, pa tek onda otvoriti kiler i odpuštati vijak na termostatu... ali to je već kemijanje
 

sir.Oliver

Active member
to doomsday ... termostat s ovim nema nikakve direktne veze . termodavač ili davač temperature si mislio reći .... jer termostat je tu da reguliše temperaturu motora ... tj , kada je otvoren , onda pumpa gura vodu i kroz hladnjak a ne samo kroz glavu motora .... a termodavač , ili davač temperature ( u biti jedan NTC otpornik - otpornik sa negativnim temperaturnim koeficijentom - kako raste temperatura , tako pada otpor ... čime se povećava napon a samim tim i EMS ( elektromagnetna sila ) koja diže skazaljku na cajgeru . termoprekidač je bimetalni prekidač koji , kada se postigne odredjena temperatura , zatvara strujno kolo i uključuje ventilator ( ako je na hladnjaku ) ili pali sijalicu ako je na glavi motora .
 

maxx

New member
Pozdrav,

Moj je Saxo 1999., pa ne znam da li će ti moj odgovor kaj pomoći, ali bum napisao pa sam procjeni...

Što se te lampice tiče - meni se ona upali (kao i sve ostale) kod paljenja, pa se ugasi odmah nakon, tako da neovisno što je tvoj noviji model, mislim da bi se i tebi trebala paliti kod inicijalnog kontakta.
Na mom (bivšem) saxo-u istog godišta (motor 1.1) se pak nije palila lampica kod dodavanja kontakta.Mislio sam da je pregorila pa zato ne svjetli,dok jednog dana nisam mjenjo hladnjak i lampica zasvjetlila :D Ako se dobro sjećam,pumpa vode nije povukla antifriz iz posude(vezane za kiler) sve dok nisam na posudu stavio odrezanu plastičnu bocu i nadolio još antifriza...valjda se stvorio pritisak i odjednom sve proradilo kak treba.Odzračio sistem i vozi.
 

Doomsday

U prolazu...
@sir.Oliver

Hmmm...

Je, lako moguće, senzor temperature, da...

I mislim da je to možda i bilo na Unu, samo ima 2 različita modela kako rekoh, jedan koji 'okida' lampicu digitalno, bimetal, i jedan koji daje struju putem otpornika, za kazalljku... A zašarafe se na isto mjesto, i izgledali su slično, samo različite boje...

Možda je tako i sa Saxom...

Valjda...

:D
 

ProCo RAT

New member
Fenian, ventilator mi uredno pali a nije ni lampica pregorila nego jednostavno kad dam kontakt ona se ne upali. A po meni trebala bi. Sve mi je ostalo OK, jedino minimum u leru nekad padne na 500-tinjak okretaja, kao da će se ugasit pa onda hoće neće hoće neće... I onda dođe sebi!

Ali dobro je sve to, mali pali, radi i vozi jedino me živcira što nema servo volan, ništa mi drugo ne fali. Nije ni spor, prije sam imao Clio Sport 182RS ali mi ne fali 1200kn na gorivo mjesečno, sa ovim manje vozim i puno manje svraćam na benzinsku postaju

Kako quotati nečiji post ljudi?
 
Na vrh