Problem sa menjanjem brzina

Kele

PSA Fan
Probao sa luftiranjem,sa pritiskanjem pedale i sa vakumom,i nisam bas zadovoljan. Osecaj je da je malo bolje ali nakon pritiskanja pedale kvacila,tacno osetim da nije svaki put isto "tvrda". Sada sam u potrazi za glavnim cilindrom kvacila,ali i tu imam problem.Po oznaci cilindra koji pase na moj auto ,jako je tesko ili cak nemoguce pronaci odgovarajuci.Ima jako puno cilindara koji isto izgledaju kao ovaj moj,ali nisam siguran da odgovaraju.Verovatno postoji neka razlika u cilindrima cim im je oznaka razlicita.
Po vin broju svog auta sam dobio ovu oznaku 2182.X7 i originalna zamena 9800216380.Prosto ih je nemoguce pronaci,nigde ih nema.
Pronasao sam 9800216580 ali pise da je za 1.6 hdi,a izgleda potpuno isto kao i ovaj sto ja trazim.
Ima li neko da je skoro menjao glavni cilindar kvacila pa da zna da li mozda ovaj od 1.6hdi odgovara?
Usput,posto Citroen Service Box online nije vise besplatan,mozete na ovom sajtu uneti VIN broj vaseg citroena i traziti oznake rezervnih delova.
http://www.catcar.info/citroen/?lang=en
 

Kele

PSA Fan
Konacno sam danas uz pomoc jednog prijatelja mehanicara pronasao u cemu je problem.Problem je korpa kvacila.
Kako mi je on objasnio,ugradio sam set kvacila kod kog je ona lepeza sa perima na korpi dosta nize nego sto bi trebalo da bude.Rekao je da sam trebao da ugradim LUK set kvacila jer je kod tog seta lepeza na korpi dosta visa nego na Sachs kvacilu.
Zbog toga sto je lepeza niza,kada se pritisne pedala kvacila do kraja ,druk lezaj ne pritisne korpu dovoljno do kraja i samim tim korpa se ne odvoji skroz od lamele.Objasnio mi je i zasto tada kada dva ili vise puta stisnem kvacilo mogu lakse da promenim brzine.Kada se par puta stisne kvacilo,klip u sekundarnom cilindru se izduzi maksimalno moguce i tada ostvari najjaci pritisak na korpu kvacila.To je sve funkcionisalo dok se lamela nije malo potrosila.Kaze da ovde milimetri igraju veliku ulogu.
Dao mi je i uputstvo kako da testiram da li je to sve tako kako on kaze.
Postupak je sledeci:
-ujutro pre prvog paljenja,bez pritiskanja kvacila izbaciti menjac iz brzine
-upaliti motor bez pritiskanja kvacila
-pritisnuti kvacilo i lagano pokusati ubaciti u prvu brzinu
-ako se pri pokusaju ubacivanja u prvu brzinu auto blago pomera napred,iako je kvacilo do kraja stisnuto,znaci da korpa nije odvojena od lamele
Kod mene je bas sve onako kako je on naveo.Auto se blago pomera napred a menjac nece u prvu brzinu.
Kaze da se sada lamela istrosila par milimetara i da bi se odvojila od korpe ,potreban je duzi hod viljuske i veci pritisak koji zbog preniske lepeze druk lezaj ne moze vise da ostvari.
Nije me obradovalo to sto cu morati menjati set kvacila ali me odusevilo objasnjenje mog dobrog prijatelja koji je kako mi je naveo i sam doziveo ovo kao svoje iskustvo.
Za ovo je zasluzio da ga vodim na pecenje kada se vidimo. :)
Eto,sad je sve jasno kao dan. :)
 

Cutac

Prèkaroš
-ako se pri pokusaju ubacivanja u prvu brzinu auto blago pomera napred,iako je kvacilo do kraja stisnuto,znaci da korpa nije odvojena od lamele
Meni je ovako.

Ali, originalni set je Sachs, plus što moj novi Sachs nema probleme kakve ti imaš.
Ne samo da odvaja normalno, nego odvoji na prvom centimetru hoda, a ostalih 5-6 ništa ne znače.

Ja ne vjerujem da se tvoj problem krije u tome.
 

Kele

PSA Fan
Meni je ovako.

Ali, originalni set je Sachs, plus što moj novi Sachs nema probleme kakve ti imaš.
Ne samo da odvaja normalno, nego odvoji na prvom centimetru hoda, a ostalih 5-6 ništa ne znače.

Ja ne vjerujem da se tvoj problem krije u tome.
Moje kvacilo "hvata" blize patosu,otprilike na prvoj trecini hoda, i nije kao kod tebe.
Sachs jeste i kod mene bio originalno ugradjen ali kako mi je prijatelj objasnio ,ovaj set sto sam ja ugradio ima taj problem.Kada se uporede slike Sachs i Luk korpe ,tacno se vidi da je lepeza na Luk korpi vislja u odnosu na lepezu na Sachs korpi.Luk set je dosta skuplji od Sachs seta kvacila.
Kada guram rucicu menjaca u prvu brzinu,ovako kako sam naveo,auto krece napred.Cim vratim rucicu u neutralni polozaj,auto se inercijom vraca nazad,sto znaci da ima pogon i kada je pedala kvacila pritisnuta.
Rekao mi je i da uradim sledece kako bih tu teoriju testirao,da izmedju vrha klipne osovine sekundarnog cilindra i viljuske menjaca ubacim neki cvrst materijal debljine par milimetara i da onda probam voziti i menjati brzine. Kada se stavi neka podloska ili bilo sta drugo debljine oko 5 milimetara izmedju klipa i viljuske,povecava se hod viljuske i pojacava se potisak druk lezaja na korpu kvacila.Kako on kaze,tada bih trebao bez problema da saltam brzine.
To cu sutra da probam.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
Jel gore stavljen set kvačila koji je napravljen za taj auto?
Ovo mi je suludo, da je "normalno" da je Sachs kvačilo krivih dimenzija. Sachs, ne Depo, Maxgear ili neko smeće.
 

Kele

PSA Fan
Jel gore stavljen set kvačila koji je napravljen za taj auto?
Ovo mi je suludo, da je "normalno" da je Sachs kvačilo krivih dimenzija. Sachs, ne Depo, Maxgear ili neko smeće.
Stavljen je Sachs 3000 950 005, 228mm 18 zuba.Kupio sam ga preko Ebay-a ali je u pitanju online prodavnica auto-delova,sto je ovde svakodnevna praksa.Kada sam skinuo stari set,video sam da je takodje Sachs ali nisam uporedjivao brojeve sa korpe i lamele da vidim da li su identicni kao na novom.Stari set sam menjao jer se culo neko cviljenje pri kretanju(ima ovde na forumu tema),ali mislim da pre zamene probleme sa saltanjem brzina nisam imao. Od kada sam menjao kvacilo,od tada se secam da imam problema sa promenom brzina.Tako ga evo 2 i po godine vozim.Sada je bas problematicno postalo.
Moze biti da je u pitanju los kvalitet,jer ovde je Sachs set za moj auto dosta jeftiniji od Luk seta .Luk set za moj auto je 623 3323 00.Razlika u ceni izmedju Sachs i Luk je nekih 60-ak Eura,zavisi kako gde.
Možeš li problem riješiti trajnim podmetanjem podloške ili nečega drugog, da ne mijenjaš kvačilo zbog toga?
Hm,to nisam bas siguran.Ako je korpa previse plitka,pitanje je da li viljuska moze imati dovoljno dugacak hod da bi kvacilo radilo normalno.Drugo pitanje je i u kakvom je sada stanju set korpa-lamela.Mislim da je bolje da se ceo set zameni.
Danas sam ubacio komad plasticne cevi duzine 1 centimetar izmedju klipa pomocnog cilindra i viljuske.Dovoljno je cvrsta plastika i kvacilo sada hvata malo vise.Mnogo se lakse menjaju brzine,tek ponekad zapne.Cak i u prvu brzinu ide lakse.
Ipak ima smisla to sto mi je prijatelj mehanicar juce objasnio i sto su neki clanovi u ovoj temi sugerisali da kvacilo ili korpa prave problem.
Da budem iskren,najmanje sam sumnjao na kvacilo,ali eto ipak je do njega problem.Videcemo tacno kada se skine menjac sta je u pitanju.
 
Posljednje uređivanje:

Cutac

Prèkaroš
E, jedna bitna stvar, sjetio sam se na semaforu jučer.
Pomicanje auta kad ubacuješ u prvu ti nema veze sa kvačilom. Da kvačilo ne odvaja, nastavio bi se micati, jer ako ima energije da ga pomakne, svakako će ga nastaviti pomicati.
Pomakne se jer ti se ulazna osovina vrti, ima svoju inerciju. Znači dok ju ne uspori na okretaje izlazne(0), preko sinkrona se prenese moment sa ulazne na izlazu i pogurne auto lagano.
 

Milosh

Test
Da, meni kad je otišla korpa kvačila na Volvu, stalno se kretao ako je bio u brzini. Bilo kvačilo stisnuo ili ne, ako je u brzini i ako motor radi, on ide naprijed. Ugašen i u prvoj brzini, stisnem dugme za paljenje, on vergla i ide naprijed. :)
 

Memphis

Active member
Hmm, GL5 nije za mjenjače sa žutim metalima. Trebao si uzeti neki GL4 i GL5 koji ima EP aditive koji zadovoljavaju GL5 specifikaciju, ali su takvi da mogu u mjenjače sa žutim metalima(GL4).
To su ti priče za malu djecu ... tak da ne vjeruj svemu o čemu se piše/priča.
Zvuči kao loša korpa, potrgana pera. Jel tvrda papuča? Jel krči kad pokušavaš ušaltat?
Konacno sam danas uz pomoc jednog prijatelja mehanicara pronasao u cemu je problem.Problem je korpa kvacila.
 
Posljednje uređivanje:

Kele

PSA Fan
Evo nastavka moje price.Ovo je za poluditi.
Narucio nov set kvacila, LUK,koji je dosta skuplji od Sachs-a .Skinuli menjac dole,a ono stari set kvacila kao nov.Jeste da se lamela malo potrosila ali mogla je jos ko zna koliko da ide.Korpa isto tako,druk lezaj takodje , jos u njemu ima masti.
Kad je menjac vec dole , i kupljen je novi set kvacila,zamenimo mi to sve,,sastavimo i onda opet nastaje novi problem.
Pedala kvacila je jako tvrda i kada se krece iz mesta u prvoj brzini,lagano sa malo gasa,trese se auto i oseti se na pedali kvacila da podrhtava.Sad vise nisam siguran sta bi moglo biti.Kolika je verovatnoca da je nova korpa kvacila neispravna?
Sa starim kvacilom mi auto nije treslo i podrhtavalo kada se krece iz mesta a pedala je bila mekana.
Stavio sam cak novu i onu cauru po kojoj klizi druk lezaj,ali je nisam podmazao da se na nju ne bi hvatala prasina koja nastaje trosenjem lamele..Ne verujem da bi to mogao biti problem.
Bas sam izgleda baksuz. :)
 

Kele

PSA Fan
Evo nakon mesec dana od postavljanja teme,mogu reći da je problem rešen.
Prekontrolisana lamela,postavljena je ispravno tj. nije naopako montirana
smile
.Endoskopom pregledano sve u zvonu menjača i nema nikakvih vidljivih tragova da sa kvačilom nešto nije u redu.
Kroz rupu na menjaču gde ulazi viljuška podmazana čaura po kojoj klizi druk ležaj.Izluftiran hidraulični sistem kvačila,zamenjeno ulje u menjaču i sada je kvačilo mnogo mekanije i nema problema sa šaltanjem.Pedala je uvek ravnomerno tvrda i kvačilo fino razdvaja.
Da napomenem da je pre oko 2 godine kada je menjano kvačilo sipano ulje LiquiMoly 3658 GL5,koje je po katalozima delova predvidjeno za PSA vozila sa manuelnim menjačem.Nakon sipanja tog ulja,mislim da su i počeli problemi sa menjanjem brzina.
Pre par dana sam proverio u Autodati i video da tamo stoji da u ovaj menjač ide GL4+ ulje kao što je kolega Cutac i sugerisao.
Kupio sam GL4+(GL4/5) ulje,i njega danas nasuo u menjač.
Totalno drugačiji osećaj i sa lakoćom se menjaju brzine bez zapinjanja.Ranije nisam mogao iz neutralnog položaja direkt u prvu ubaciti već sam morao iz druge pa u prvu.Sada nema tih problema,bez muke se iz neutrala ubacuje u prvu.Te vibracije prilikom kretanja iz mesta su sada jedva primetne i ako se malo doda gas potpuno nestanu.
Obratite dobro pažnju i dobro razmislite kada sipate gl5 ulje u menjač.Ja sam hteo da sipam strogo ono što je propisano i da to bude renomiran proizvodjač ulja.Završilo se na žalost ovim mojim problemom.Na mnogo stranih foruma sam čitajući naišao na savete da se ispusti gl5 ulje i naspe gl4+(gl4/5).Mnogi su odgovorili da se poboljšalo šaltanje brzina nakon sipanja gl4+.
Ostaje da vozim i da se nadam da je to bio problem..
Za sada je sve kako treba i nadam se da će tako i ostati.
Svim kolegama učesnicima u temi ,zahvaljujem na sugestijama i savetima.
Živeli vi meni
smile
 
Posljednje uređivanje:

gudelj

Member
Ugl.. koliko drame zbog ulja :D ali ako je kriva specifikacija, onda je kriva specifikacija... Samo da napomenem za set kvačila, sva kvačila moraju po cross listi biti identična i jesu identična po istom oe broju, može biti samo razlika u kvaliteti. Kad sam krenuo malopre čitati pomislio sam da je stavljeno krivo kvačilo (jer i takvih slučajeva se nagledam)
 

Kele

PSA Fan
Staro kvačilo je bilo po OEM broju,samo je Sachs proizvodjač i kao što sam napisao kada je skinuto izgledalo je kao novo.Problem je bio što je pedala nekada bila tvrda a nekada meka.
Ovaj novi set je LUK i isto je po OEM broju,samo sada je pedala uvek konstantne tvrdoće.
Moguće da je i stara korpa imala problema i uz sve to i ulje koje možda nije bilo odgovarajuće za ovaj menjač i eto problema.
Sada je srećom sve u redu i nov set kvačila i gl4+ ulje su rešili problem.
 
Na vrh