Problem sa menjanjem brzina

Mirage

Well-known member
Vts i berlingo iako su preko 10 godina razlike konstrukciski i dizajnerski su iz isti godina pa vjerovatno i mjenjači.
 

Kele

PSA Fan
a znate li da se ne preporučuje ostavljati auto u brzini , naročito kod plivajućeg zamajca ? za to postoji tzv. parkirna kočnica !!!
Mislim da C4 B7 nema plivajuci zamajac.Bar moj nema.Mislim da samo neki sa jacim benzinskim motorima imaju plivajuci zamajac,kao C5 recimo.
Znam da sam pre zamene kvacila trazio informaciju da li ima ili ne plivajuci zamajac ali nisam nigde nasao.Kada sam skinuo menjac,vidim da je obicni zamajac ugradjen.
Menjac jeste malo neprecizan,ali to mi toliko ne smeta.Smeta mi jedino to sto nema 6 brzina :)
 

Kele

PSA Fan
Stigao set za luftiranje kocnica, izluftirao sam kvacilo vakuum-om i mislim da se stanje nije promenilo.Pojma nemam sta je u pitanju.Proverio sam danas i onaj birac brzina na samom menjacu,i nema lufta niti se zaglavljuje,rekao bih da normalno funkcionise.
Sad mi palo napamet da sam nakon menjanja seta kvacila,zamenio i ulje u menjacu.Sipao sam Liqui Moly 3658 GL5,koje proizvodjac i preporucuje za citroen i pezo manuelne menjace. Kada je motor hladan,menjam brzine bez problema,a nakon nekoliko stiskanja papucice kvacila,pocne da zeza i imam utisak kao da je menjac neprecizan ili lamela nije skroz odvojena.
Nemam vise ideja sta proveravati.Mozda je u menjacu problem.
 

Cutac

Prèkaroš
Liqui Moly 3658 GL5
Hmm, GL5 nije za mjenjače sa žutim metalima. Trebao si uzeti neki GL4 i GL5 koji ima EP aditive koji zadovoljavaju GL5 specifikaciju, ali su takvi da mogu u mjenjače sa žutim metalima(GL4).
 

Kele

PSA Fan
Hmm, GL5 nije za mjenjače sa žutim metalima. Trebao si uzeti neki GL4 i GL5 koji ima EP aditive koji zadovoljavaju GL5 specifikaciju, ali su takvi da mogu u mjenjače sa žutim metalima(GL4).
Po specifikaciji proizvodjaca ovo ulje koje sam ja sipao je za citroen i pezo menjace preporuceno po normi PSA B71 2330 .
Moram pogledati sta pise u knjizici od auta.
Koje vi ulje sipate u menjac?
Palo mi je na pamet da nije mozda problem sa uljem,jer dok se ulje u menjacu ne "razbije" saltanje brzina ide bez problema.
 

Cutac

Prèkaroš
To mi iskreno nije jasno kako. BVM5 ima žute sinkrone(mislim da je bronca u pitanju), a GL5 onačava da se koriste EP aditivi koji mogu izdurati veće pritiske(zato su dobri za difove recimo), no "jedu" žute metale(broncu i mesing). GL4 ulja imaju aditive niže "izdržljivosti", ali nisu agresivni prema žutim metalima. Zato postoje GL4 ulja koja su godinama išla u mjenjače, GL5 koja su išla u difove bez špere, a u zadnje vrijeme GL4&GL5 ulja koja imaju drugačiji mix aditiva. Zadovoljavaju GL5 zahtjeve otpornosti, ali sa takvom kemijom da ne oštećuju žute metale. A čim imaju GL5, imaju i GL4. Kao da imaš čekić koji može razbijati mramor, pa logično da može i staklo.

Možda je LM samo tako napisao, ali čudno mi je.

Koristio sam Total Gear8 i prešao na Motul Motylgear 75w80 i Motul je za 6 koplja bolji od Totala.
 

Kele

PSA Fan
A hidraulično ulje? Si njega menjao?
Menjao sam,jer sam masinom luftirao kompletan hidraulicni sistem za kocnice i kvacilo.Prilikom luftiranja masina automatski pumpa novo ulje u sistem pod pritiskom oko 3 Bar-a.
To mi iskreno nije jasno kako. BVM5 ima žute sinkrone(mislim da je bronca u pitanju), a GL5 onačava da se koriste EP aditivi koji mogu izdurati veće pritiske(zato su dobri za difove recimo), no "jedu" žute metale(broncu i mesing). GL4 ulja imaju aditive niže "izdržljivosti", ali nisu agresivni prema žutim metalima. Zato postoje GL4 ulja koja su godinama išla u mjenjače, GL5 koja su išla u difove bez špere, a u zadnje vrijeme GL4&GL5 ulja koja imaju drugačiji mix aditiva. Zadovoljavaju GL5 zahtjeve otpornosti, ali sa takvom kemijom da ne oštećuju žute metale. A čim imaju GL5, imaju i GL4. Kao da imaš čekić koji može razbijati mramor, pa logično da može i staklo.

Možda je LM samo tako napisao, ali čudno mi je.

Koristio sam Total Gear8 i prešao na Motul Motylgear 75w80 i Motul je za 6 koplja bolji od Totala.
U knjizici nema nista vezano za ulje u menjacu.Pise da je menjac bez odrzavanja tj. bez zamene ulja.
Na menjacu stoji oznaka 20DP55,i koliko sam uspeo na internetu da vidim to je BE4R menjac a ne BVM5.
Svugde stoji da je ovo ulje sto sam ja sipao u menjac i predvidjeno za ovaj auto,tj. godiste i motor.
 
Posljednje uređivanje:

mali_BB

Active member
Skužio sam šta je. Bar kod mene. Jučer ugasim auto sa stisnutim kvačilom, otpustim kvačilo, auto krene malo natrag i stane. Tek sam onda povukao ručnu. Kad sam išao ponovno izbaciti iz brzine, nema šanse. Jedva. Dakle mjenjač je ostao u opterećenju. Definitivno gasiti auto sa otpuštenim kvačilom u leru i povući ručnu. Ugasiti i onda ubaciti po potrebi u 1. brzinu.
 

Kele

PSA Fan
Izgleda da mi curi ulje iz menjaca.Verovatno ga trenutno u menjacu malo ima pa dok je hladan lepo radi a cim se malo zagreje pravi problem jer nema dosta ulja.
Probao sam danas malo voziti auto-putem,jer auto vozim vecinom po gradu,pa da ga malo produvam.Problem je naravno tu,tesko menjam brzine kada se zagreje.Vec blizu kuce primetim da kada skrecem pod 90 Stepeni,bilo u levu ili u desnu stranu,cuje se zvuk sa prednje leve strane kao kada se vozi sa praznom gumom,neko blago cviljenje.Mislim da tada diferencijal nema dosta ulja i odatle ti zvuci.Cim se tockovi isprave ,nema cviljenja.
Kada sam ga parkirao primetim ispod motora na onoj zastitnoj plastici da se sliva ulje.Na zastitnoj plastici,se verovatno svo ulje skuplja i zbog toga nisam primetio da kaplje ispod auta.Bas striktno vodim racuna i cesto proveravam da mi nije negde nesto masno,ali eto nisam primetio.Nekada je bolje nemati onu plastiku ispod motora.Zadnji put sam u junu prosle godine menjao ulje i sve je bilo suvo i bez tragova curenja.Cak mi je i motor za divno cudo totalno suv.
Ali eto,desava se.
Moram sad naci radionicu i podici auto na dizalicu pa da se utvrdi tacno sta je u pitanju.
Dosuti malo ulja u menjac,da moze sigurno doci do servisa i to je to od mene.
Samostalni popravak auta u Minhenu,na zalost nije moguc :)
 

dinko1981

Well-known member
Onako na prvu, iz iskustva, bi rekao da ulje curi iz spoja bloka motora i kucista filtera ulja jer im je to standardna boljka. Od tamo ulje se slijeva i daje lazni privid da curi iz mjenjaca
 

sir.Oliver

Well-known member
Onako na prvu, iz iskustva, bi rekao da ulje curi iz spoja bloka motora i kucista filtera ulja jer im je to standardna boljka. Od tamo ulje se slijeva i daje lazni privid da curi iz mjenjaca
a kako ovo može utjecati na menjanje brzina ? čovjek lijepo piše da je siguran da mu ulje nestaje iz menjača ( zadnji semering ).....
 

dinko1981

Well-known member
a kako ovo može utjecati na menjanje brzina ? čovjek lijepo piše da je siguran da mu ulje nestaje iz menjača ( zadnji semering ).....
Ovo ne moze utjecat i razlog za otezano mjenjanje moze i dalje biti neki drugi razlog a covjek jos nije siguran od kuda curi ulje
 

Kele

PSA Fan
Pozdrav drustvo.
Sada kad ovo napisem ,nemojte pomisliti sta je sa ovim covekom,danas pise jedno a sutra drugo :)
Jednostavno ovde covek nema uslova da nesto sam pazljivo pregleda ili proveri. Auto stoji na ulici parkiran i uvek nekome smeta.
No nebitno sad,da se vratim na temu.
Pola noci sam lupao glavu i sekirao se kako sam mozda svojom nepaznjom upropastio menjac.Imao sam i na starom citroenu C4 problem da mi semering poluosovine curi ,ali nije bilo problema sa saltanjem brzina ili da strada menjac ako ulje iz njega malo curi.Ne moze odmah sve iscuriti.Danas nakon posla,odem ja da ponovo proverim odakle curi ulje.Izvadim filter vazduha,da imam vise mesta oko menjaca,i uzmem mobilni telefon i ukljucim kameru.Gurao sam ruku dokle god sam mogao iza motora,snimao kamerom ispod,sa strana i sve je suvo,nigde tragova ulja,ni motornog a ni iz menjaca.Karter motora suv,kuciste menjaca suvo,semerinzi obe poluosovine suvi, dihtuju 100%.
To ulje sto sam mislio da curi,nisam sinoc dobro video jer je vec bio mrak,to mi je malo iscurilo kada sam luftirao kvacilo pre neki dan pa nisam na tom mestu obrisao.Takodje ispod auta,sa strane gde su tockovi,ona zastita motora ispod,sve suvo i nigde kapi ulja.Uzmem ja to ulje na prst i pomirisem,i vidim da se osetina DOT4 ulje.Za svaki slucaj skinem onaj plasticni cep za nalivanje ulja,stoji na gornjem delu menjaca ispod akumulatora,gurnem u menjac dugacku zicu i kad sam je izvukao na njoj bilo malo ulja.Kada se pomirise,odmah se oseti onaj karakteristicni miris hipoidnog ulja sto znaci da ono ulje sto sam sinoc video nije iz menjaca.
Uzmem onu moju vakuum pumpu i jos jednom probam da izluftiram cilindar kvacila.Posle sam provozao auto par krugova,i dosta je bolja situacija nego recimo juce.Problem je sto mislim da bez pomoci nekog ne mogu lepo izluftirati kvacilo jer neko treba pritisnuti pedalu.Ako mi u gornjem cilindru ima vazduha,on ostaje zarobljen,bez obzira sto ja vakuum pumpom izvlacim ulje na donjem cilindru.
Sutra cu imati pomocnika :) pa cemo probati ponovo izluftirati kvacilo i videti sta dalje.
Izvinjavam se na ovim opsirnim postovima ali nadam se da ne zamerate :)
Javljam se dalje,cim izluftiram kvacilo.
 

Mirage

Well-known member
To je na tragu onoga što sam ja napisao imaš zraka u sistemu i druk ležaj ne radi kako treba pa kvačilo ne odvoji do kraja zato se teško šalta. Zrak se u cijevima komprimira i onda hod papičoce kvačila ne radi dovoljan pomak druk ležaja.
 
Na vrh