Kele
PSA Fan
Pozdrav svima.
Iako sam se dugo godina profesionalno bavio popravkama na automobilima i znam veoma dobro kako koji mehanički sklop funkcioniše,zapeo sam sa jednim čudnim problemom na mom C4 B7 1.4 VTI 2011 godina,koji nikako ne mogu da razumem i ne uspevam da utvrdim uzrok.Naime radi se o tome da mi je otežano menjanje brzina kada se auto zagreje i kada se često pritiska pedala kvačila(gradska vožnja).
Smetnja koju sam naveo manifestuje se i kada duže vreme vozim auto-putem i ne pritiskam kvačilo često.Kada nakon recimo 200 predjenih kilometara pritisnem kvačilo,osetim da ne ulazi čisto u brzinu a nekada ni ne uspem da prebacim u željenu brzinu.Kada recimo dva puta pritisnem pedalu kvačila ,bez problema i mekano promenim brzinu.
Pre dve godine sam promenio komplet kvačilo,nov set ,korpa,lamela,druk ležaj ,vodjica-čaura po kojoj klizi druk ležaj.Čak sam i ulje u menjaču zamenio.
Pre zamene kvačila nisam primetio ovaj problem jer sam par meseci nakon kupovine menjao kvačilo a i vozio sam uglavnom kratke relacije.Prva duža relacija je bila nakon zamene kvačila kada sam i primetio da se ovaj navedeni problem-smetnja javlja.
Važno je da napomenem da prilikom zamene kvačila hidraulični cilindri kvačila nisu skidani niti je ispuštano ulje iz sistema hidrauličnog kvačila.
Nakon toga logično razmišljajući mislio sam da mi kvačilo ima vazduha pa sam ga izluftirao.Luftirao sam ga prvo priručnom metodom,a nakon par dana sam to uradio i mašinom za luftiranje koja to radi pod pritiskom od 3 Bar-a.Opet isti rezultat,bez nekog poboljšanja.
Ulje ne curi nigde,i nivo ulja u posudi je uvek isti.Posuda za ulje je zajednička i za kočnice i za kvačilo,i kočnice funkcionišu normalno.
Nakon toga odlučio sam zameniti pomoćni cilindar kvačila,onaj na menjaču,stanje isto.Nakon toga zamenim glavni cilindar kvačila,izluftiram mašinom,stanje bez promene.
Svi navedeni delovi su novi kupljeni i ugradjeni i lično sam sve sam zamenio.
Nakon duže vožnje auto-putem ili čestog pritiskanja pedale kvačila u gradskoj vožnji otežano menjanje brzine ali kada god pedalu pritisnem dva puta,bez poteškoća i lako menjam brzine.
Imam utisak da ili mi se iz nekog razloga stvori vakum u sistemu hidrauličnog kvačila pa nema dovoljnog pritiska ulja ili iz nekog razloga ne dolazi dovoljno ulja do pomoćnog cilindra da bi on do kraja pritisnuo viljušku kvačila.
Sve je novo,sve propisno više puta izluftirano ali bez uspeha.
Još jedna čudna stvar koju sam primetio,ponekad kada ugasim auto i ostavim ga u prvoj brzini i kada sutradan hoću da izbacim auto iz brzine pre startovanja motora,iako stisnem pedalu kvačila nema šanse da vratim ručicu menjača u neutralni položaj.Nakon toga dok držim pritisnutu pedalu kvačila ,upalim motor i bez problema izbacim menjač iz brzine.Nakon toga vozim ga sasvim normalno dok se navedena smetnja ponovo ne manifestuje tj. dok ne moram pedalu kvačila dva puta da pritiskam.
Vozim ga tako evo dve godine,i čak sam se navikao na to stanje ali bih ipak hteo da to rešim jer želim da ga prodam.
Možda neko ima kakav savet ili se već susreo sa ovim problemom pa da mi skrati muke,jer ja više nikakvu ideju nemam u kom pravcu dalje da tražim problem.Možda je ovo neka fabrička greška ali nisam nigde uspeo pronaći da je neko već imao sličan problem.
Izvinjavam se na ovako opširno napisanom postu ali sam hteo podrobno da opišem o čemu se radi i šta je sve do sada uradjeno i pokušano.
Iako sam se dugo godina profesionalno bavio popravkama na automobilima i znam veoma dobro kako koji mehanički sklop funkcioniše,zapeo sam sa jednim čudnim problemom na mom C4 B7 1.4 VTI 2011 godina,koji nikako ne mogu da razumem i ne uspevam da utvrdim uzrok.Naime radi se o tome da mi je otežano menjanje brzina kada se auto zagreje i kada se često pritiska pedala kvačila(gradska vožnja).
Smetnja koju sam naveo manifestuje se i kada duže vreme vozim auto-putem i ne pritiskam kvačilo često.Kada nakon recimo 200 predjenih kilometara pritisnem kvačilo,osetim da ne ulazi čisto u brzinu a nekada ni ne uspem da prebacim u željenu brzinu.Kada recimo dva puta pritisnem pedalu kvačila ,bez problema i mekano promenim brzinu.
Pre dve godine sam promenio komplet kvačilo,nov set ,korpa,lamela,druk ležaj ,vodjica-čaura po kojoj klizi druk ležaj.Čak sam i ulje u menjaču zamenio.
Pre zamene kvačila nisam primetio ovaj problem jer sam par meseci nakon kupovine menjao kvačilo a i vozio sam uglavnom kratke relacije.Prva duža relacija je bila nakon zamene kvačila kada sam i primetio da se ovaj navedeni problem-smetnja javlja.
Važno je da napomenem da prilikom zamene kvačila hidraulični cilindri kvačila nisu skidani niti je ispuštano ulje iz sistema hidrauličnog kvačila.
Nakon toga logično razmišljajući mislio sam da mi kvačilo ima vazduha pa sam ga izluftirao.Luftirao sam ga prvo priručnom metodom,a nakon par dana sam to uradio i mašinom za luftiranje koja to radi pod pritiskom od 3 Bar-a.Opet isti rezultat,bez nekog poboljšanja.
Ulje ne curi nigde,i nivo ulja u posudi je uvek isti.Posuda za ulje je zajednička i za kočnice i za kvačilo,i kočnice funkcionišu normalno.
Nakon toga odlučio sam zameniti pomoćni cilindar kvačila,onaj na menjaču,stanje isto.Nakon toga zamenim glavni cilindar kvačila,izluftiram mašinom,stanje bez promene.
Svi navedeni delovi su novi kupljeni i ugradjeni i lično sam sve sam zamenio.
Nakon duže vožnje auto-putem ili čestog pritiskanja pedale kvačila u gradskoj vožnji otežano menjanje brzine ali kada god pedalu pritisnem dva puta,bez poteškoća i lako menjam brzine.
Imam utisak da ili mi se iz nekog razloga stvori vakum u sistemu hidrauličnog kvačila pa nema dovoljnog pritiska ulja ili iz nekog razloga ne dolazi dovoljno ulja do pomoćnog cilindra da bi on do kraja pritisnuo viljušku kvačila.
Sve je novo,sve propisno više puta izluftirano ali bez uspeha.
Još jedna čudna stvar koju sam primetio,ponekad kada ugasim auto i ostavim ga u prvoj brzini i kada sutradan hoću da izbacim auto iz brzine pre startovanja motora,iako stisnem pedalu kvačila nema šanse da vratim ručicu menjača u neutralni položaj.Nakon toga dok držim pritisnutu pedalu kvačila ,upalim motor i bez problema izbacim menjač iz brzine.Nakon toga vozim ga sasvim normalno dok se navedena smetnja ponovo ne manifestuje tj. dok ne moram pedalu kvačila dva puta da pritiskam.
Vozim ga tako evo dve godine,i čak sam se navikao na to stanje ali bih ipak hteo da to rešim jer želim da ga prodam.
Možda neko ima kakav savet ili se već susreo sa ovim problemom pa da mi skrati muke,jer ja više nikakvu ideju nemam u kom pravcu dalje da tražim problem.Možda je ovo neka fabrička greška ali nisam nigde uspeo pronaći da je neko već imao sličan problem.
Izvinjavam se na ovako opširno napisanom postu ali sam hteo podrobno da opišem o čemu se radi i šta je sve do sada uradjeno i pokušano.