Problem sa menjanjem brzina

Kele

PSA Fan
Pozdrav svima.
Iako sam se dugo godina profesionalno bavio popravkama na automobilima i znam veoma dobro kako koji mehanički sklop funkcioniše,zapeo sam sa jednim čudnim problemom na mom C4 B7 1.4 VTI 2011 godina,koji nikako ne mogu da razumem i ne uspevam da utvrdim uzrok.Naime radi se o tome da mi je otežano menjanje brzina kada se auto zagreje i kada se često pritiska pedala kvačila(gradska vožnja).
Smetnja koju sam naveo manifestuje se i kada duže vreme vozim auto-putem i ne pritiskam kvačilo često.Kada nakon recimo 200 predjenih kilometara pritisnem kvačilo,osetim da ne ulazi čisto u brzinu a nekada ni ne uspem da prebacim u željenu brzinu.Kada recimo dva puta pritisnem pedalu kvačila ,bez problema i mekano promenim brzinu.
Pre dve godine sam promenio komplet kvačilo,nov set ,korpa,lamela,druk ležaj ,vodjica-čaura po kojoj klizi druk ležaj.Čak sam i ulje u menjaču zamenio.
Pre zamene kvačila nisam primetio ovaj problem jer sam par meseci nakon kupovine menjao kvačilo a i vozio sam uglavnom kratke relacije.Prva duža relacija je bila nakon zamene kvačila kada sam i primetio da se ovaj navedeni problem-smetnja javlja.
Važno je da napomenem da prilikom zamene kvačila hidraulični cilindri kvačila nisu skidani niti je ispuštano ulje iz sistema hidrauličnog kvačila.
Nakon toga logično razmišljajući mislio sam da mi kvačilo ima vazduha pa sam ga izluftirao.Luftirao sam ga prvo priručnom metodom,a nakon par dana sam to uradio i mašinom za luftiranje koja to radi pod pritiskom od 3 Bar-a.Opet isti rezultat,bez nekog poboljšanja.
Ulje ne curi nigde,i nivo ulja u posudi je uvek isti.Posuda za ulje je zajednička i za kočnice i za kvačilo,i kočnice funkcionišu normalno.
Nakon toga odlučio sam zameniti pomoćni cilindar kvačila,onaj na menjaču,stanje isto.Nakon toga zamenim glavni cilindar kvačila,izluftiram mašinom,stanje bez promene.
Svi navedeni delovi su novi kupljeni i ugradjeni i lično sam sve sam zamenio.
Nakon duže vožnje auto-putem ili čestog pritiskanja pedale kvačila u gradskoj vožnji otežano menjanje brzine ali kada god pedalu pritisnem dva puta,bez poteškoća i lako menjam brzine.
Imam utisak da ili mi se iz nekog razloga stvori vakum u sistemu hidrauličnog kvačila pa nema dovoljnog pritiska ulja ili iz nekog razloga ne dolazi dovoljno ulja do pomoćnog cilindra da bi on do kraja pritisnuo viljušku kvačila.
Sve je novo,sve propisno više puta izluftirano ali bez uspeha.
Još jedna čudna stvar koju sam primetio,ponekad kada ugasim auto i ostavim ga u prvoj brzini i kada sutradan hoću da izbacim auto iz brzine pre startovanja motora,iako stisnem pedalu kvačila nema šanse da vratim ručicu menjača u neutralni položaj.Nakon toga dok držim pritisnutu pedalu kvačila ,upalim motor i bez problema izbacim menjač iz brzine.Nakon toga vozim ga sasvim normalno dok se navedena smetnja ponovo ne manifestuje tj. dok ne moram pedalu kvačila dva puta da pritiskam.
Vozim ga tako evo dve godine,i čak sam se navikao na to stanje ali bih ipak hteo da to rešim jer želim da ga prodam.
Možda neko ima kakav savet ili se već susreo sa ovim problemom pa da mi skrati muke,jer ja više nikakvu ideju nemam u kom pravcu dalje da tražim problem.Možda je ovo neka fabrička greška ali nisam nigde uspeo pronaći da je neko već imao sličan problem.
Izvinjavam se na ovako opširno napisanom postu ali sam hteo podrobno da opišem o čemu se radi i šta je sve do sada uradjeno i pokušano.
 

ivan222

Well-known member
Uredništvo foruma
Donator foruma
Pre dve godine sam promenio komplet kvačilo,nov set ,korpa,lamela,druk ležaj ,vodjica-čaura po kojoj klizi druk ležaj.Čak sam i ulje u menjaču zamenio.
Pre zamene kvačila nisam primetio ovaj problem jer sam par meseci nakon kupovine menjao kvačilo a i vozio sam uglavnom kratke relacije.Prva duža relacija je bila nakon zamene kvačila kada sam i primetio da se ovaj navedeni problem-smetnja javlja.
Imam (potpuno laički) filing da ovaj 'novi' set kvačila možda nije bio ispravan od starta. Nakon punog kruga koji si napravio, ja bi se vratio nazad na to
 

sir.Oliver

Well-known member
Kada recimo dva puta pritisnem pedalu kvačila ,bez problema i mekano promenim brzinu. --- meni ovo miriše na hidraulični sistem . kada stisne dva puta napumpa kvačilo i sve je ok.
 

Kele

PSA Fan
Kao sto sam naveo,set kvacila "Sachs" je potpuno nov ugradjen.Kvacilo nije tvrdo i kada recimo nakon sto se problem sa menjanjem brzina javi, parkiram negde auto par minuta i posle opet normalno menjam brzine.Tako je od samog pocetka tj. od kada sam primetio ovu pojavu.
Imam osecaj kao da se za tih par minuta dok auto stoji u mestu hidraulicni cilindri napune uljem.
Druga stvar koja je totalno suprotna je da kada ne stiskam kvacilo duze vreme tokom voznje na auto-putu,recimo nekih 100-ak kilometara,tada imam iste ove poteskoce sa menjanjem brzina.Pritisnem kvacilo dva puta i tada opet menjam brzine bez problema.
Skroz cudni simptomi.
Takodje i ja imam utisak da je problem sa pritiskom ulja izmedju glavnog i pomocnog cilindra.
Jedino nisam menjao cep na posudi za ulje i plasticnu cev kroz koju struji ulje u pomocni cilindar ali to mi sve izgleda u redu i nema curenja ulja niti se nivo u posudi za ulje u zadnje dve godine promenio.
Treba li cep na posudi da ima neku rupu da ne bi doslo do pojave vakuma u samoj posudi?
Na ovom mom cepu ne vidim nikakvu rupu za izjednacavanje pritiska.
 

Memphis

Active member
Ne znam. Kronološki gledano problem ti nastaje nakon promijene seta kvačila dok cilindre još nisi ni dirao. Jedino što tu uz sam cilindar preostaje da nije dobro ozračeno ili eventualno da je ulje dotrajalo budući da si već sve cilindre izmjenio. I to bi trebao osjetit na papuči. Jel ti se to počelo događat odmah nakon promijene kvačila ili nakon nekog vremena?
 

Kele

PSA Fan
Naveo sam gore u prvom postu da pre zamene kvacila nisam primetio taj problem jer sam ubrzo nakon kupovine auta ,nekih par meseci auto vozio samo kratke relacije i onda sam zbog nekog cudnog zvuka lamele prilikom kretanja iz mesta odlucio promeniti kvacilo jer sam trebao ici na odmor.Mozda je problem i pre zamene kvacila vec postojao ali zbog retkog vozenja mozda ga nisam primetio.Prvo duze putovanje je bilo to na odmor i tada sam primetio taj problem sa menjanjem brzina.
Kompletno hidraulicno ulje sam promenio,jer sam masinom luftirao sistem.
Znam da je problem cudan ,zato sam se i odlucio da pitam ovde na forumu da li je neko vec imao slican problem jer sam sve moguce pokusao :)
Moze problem biti i u menjacu,recimo sa sinhronima.
Setio sam se voznje starog FAP 4500 kamiona,kada se prilikom menjanja brzina moralo kvacilo dva puta stisnuti :)
Prvim pritiskom papucice kvacila se izbaci iz brzine i smiri se menjac tj. centralna osovina ,a onda nakon drugog pritiskanja se ubacuje u brzinu :)
 
Posljednje uređivanje:

Memphis

Active member
Da ti je sinhron onda bi ti krčao kod bržeg šaltanja brzina (iz niže u veću i sl.) i to bi događalo samo kod određene brzine. Po meni je tvoj problem u tome kaj kvačilo ne odvoji u potpunosti a sad pitanje je jel je cilindar ili korpa. Isto tako kod montaže kvačila može se dogodit da se korpa/pera "oštete" kad ciljaš spojničku u srce pa kasnije isto možeš imat problema sa šaltenjem, trešnjom i sl.
 

mali_BB

Active member
Još jedna čudna stvar koju sam primetio,ponekad kada ugasim auto i ostavim ga u prvoj brzini i kada sutradan hoću da izbacim auto iz brzine pre startovanja motora,iako stisnem pedalu kvačila nema šanse da vratim ručicu menjača u neutralni položaj.Nakon toga dok držim pritisnutu pedalu kvačila ,upalim motor i bez problema izbacim menjač iz brzine
Identična se stvar meni događa. 1.6 Vti. Auto mi stoji u garaži par dana. Dođem i nema šanse izbaciti iz brzine, dva puta stisnem kvačilo i izbacim iz brzine premda ipak teže ide. Nakon tog inicijalnog shift-a nikakvih problema tijekom vožnje. Već sam htio postaviti pitanje na forumu ali nikako.
 

Kele

PSA Fan
Identična se stvar meni događa. 1.6 Vti. Auto mi stoji u garaži par dana. Dođem i nema šanse izbaciti iz brzine, dva puta stisnem kvačilo i izbacim iz brzine premda ipak teže ide. Nakon tog inicijalnog shift-a nikakvih problema tijekom vožnje. Već sam htio postaviti pitanje na forumu ali nikako.
Slucaj kao i kod mene.
Ja sam sumnjao da kvacilo ne razdvaja pa iz tog razloga ne moze da se izbaci iz brzine.Medjutim to nije bio slucaj jer kvacilo normalno funkcionise.
Probaj sledece: kada parkiras vozilo,dok motor radi izbaci menjac iz brzine i pusti kvacilo .Nakon toga povuci rucnu kocnicu i na kraju ugasi motor.Kada ti je ugasen motor,ubaci u brzinu i ostavi tako da stoji.Nakon par dana testiraj da li ti se desava isto.
Od kada radim ovako kako sam ti napisao,nemam problema sa zaglavljivanjem rucice menjaca .
Ne znam koji je tacno razlog sto se to desava ali mislim da neki sinhron ili zupcanik u menjacu ostane pod opterecenjem i zbog toga ga je nakon par dana tesko izbaciti iz brzine.
 

sir.Oliver

Well-known member
a znate li da se ne preporučuje ostavljati auto u brzini , naročito kod plivajućeg zamajca ? za to postoji tzv. parkirna kočnica !!!
 

Cutac

Prèkaroš
To je zato jer je getriba u C4 II 1.4 VTi za ****c. Znam, jer ju imam. Znači isti čovjek vozi i održava njega, VTS i Mazdu, kao aute sa ručnim mjenjačima i jedino na C4 II sam imao taj problem dok nisam MoS2 ubacio. I sada ponekad neće u ler kad je ugašen, ponekad kad je upaljen(iako se to znaaatno smanjilo u odnosu kakvo je bilo do nekih 80 tisuća kilometara i bez molija), a ponekad na semaforu ne bi u prvu nikako. Jednostavno ne ide, jedino rješenje je druga pa prva.

Znači od prvog dana je tako, a to što mi se na drugim autima to ne događa znači da nije do načina vožnje, nego do majstorske getribe. Ali ajde, brzine se mijenjaju malim prstom, ni ne osjeti se ništa.
I gore je na 128 tisuća stavljen novi Sachs set kvačila radi druk lagera i nije se niš promijenilo. A stara lamela izgleda skoro pa kao da je ganc nova.
 

sir.Oliver

Well-known member
Šta ga i to napinje?
naravski da ga napinje . kada sam kupovao signum to je bilo prvo na šta mi je drugar , koji ga je dovezao iz švabije , skrenuo pažnju . drugo je bilo tankanje ... nikakav Jurki , Avanti i slične privatne pumpe. isključivo na OMV , Schell ili Slovnaft . ( radi bosch pumpe )
 

Mirage

Well-known member
To je zato jer je getriba u C4 II 1.4 VTi za ****c. Znam, jer ju imam. Znači isti čovjek vozi i održava njega, VTS i Mazdu, kao aute sa ručnim mjenjačima i jedino na C4 II sam imao taj problem dok nisam MoS2 ubacio. I sada ponekad neće u ler kad je ugašen, ponekad kad je upaljen(iako se to znaaatno smanjilo u odnosu kakvo je bilo do nekih 80 tisuća kilometara i bez molija), a ponekad na semaforu ne bi u prvu nikako. Jednostavno ne ide, jedino rješenje je druga pa prva.
I opel je imao takve mjenjače dugi niz godina, berlingo recimo u prvu ide uvijek, ali u rikverc od 3 puta jednom.
 
Na vrh