Evo i epiloga,da stavim tačku na ovaj slučaj.
Par postova unazad sam napisao da sam zamenio set kvačila i da prilikom laganog kretanja iz mesta kvačilo trese i pedala je dosta tvrda.Problem se smanjio ali ne i potpuno nestao kada sam podmazao cauru po kojoj klizi druk lezaj.Mislio sam to je to i vremenom će sve sesti na svoje mesto.Pre par dana sam vozio auto 20-ak kilometara i primetio sam da je u vožnji pedala ponovo jako tvrda.
Ostavio sam auto da stoji i pokušao na internetu pronaći da li je iko imao sličan problem ili neko rešenje.Nigde ništa,samo nagadjanja može biti ovo,može biti ono,ali ništa konkretno Onda slučajno na jednom forumu ,korveta je u pitanju ,neko napisao da korpa kvačila prilikom montaže nije unakrsno lagano pritezana i zbog toga par pera na dijafragmi korpe štrče.Zbog toga nema iste potisne sile na celoj površini korpe i odatle trešenje prilikom kretanja jer lamela ne prianja celom površinom na korpu.
Uzmem ja endoskop kameru i gurnem pored viljuške menjača i vidim da na čauri po kojoj klizi druk ležaj u krug ima kao linija kada se olovkom povuče.Ubacim menjač u peti stepen,i polako guram auto i pratim vrhove prstiju korpe da li ravnomerno kruže.Primetim da par vrhova prstiju korpe odstupaju milimetar-dva od pravolinijskog kruženja.Slučaj kao kada točak nije balansiran pa baca pri brzom obrtanju.
Znači pera korpe su u disbalansu i samim tim i druk ležaj pri većim obrtajima ima disbalans i ostavlja onaj trag na čauri što sam naveo.
E sad,došao sam do zaključka ili korpa ne valja,ili lamela nije iste debljine na celoj svojoj površini ili sam ja nešto zeznuo jer sam korpu ja pritezao.Na zamajac nisam sumnjao jer je stvarno ravan kao staklo i ni najsitniji ris nema.
Bilo je ovo treće što sam naveo,moja greška pri montaži tj. pritezanju korpe.
To sam shvatio tek na kraju ove moje priče.
E sad šta raditi?
Nema druge nego menjač ponovo dole.
Pošto taj moj prijatelj kod koga sam menjao kvačilo putuje na odmor,ostaje mi ili radionica da skidaju ponovo menjač dole ili da probam nešto sam da uradim.
Celu noć nisam spavao i razmišljao sam kako i šta se moglo desiti.
Dodjem u neko doba noći na ideju da probam da popustim korpu i da je ponovo pravilno-unakrsno pritegnem ,bez skidanja menjača.Hteo sam kroz rupu gde prolazi viljuška menjača ali ne ide,nema prostora.Plan mi je bio da menjač ubacim u peti stepen i polako olabavljujem šraf po šraf i guram auto dok je u brzini tako da se korpa okreće.Šanse da to izvedem ,gotovo nemoguće.
Medjutim,neko izmislio BE4R menjač
I ostavio mu jednu rupu sa strane.
Ona me je spasila
Ta rupa udara tačno na šraf od korpe i dovoljno je velika da kroz nju prodje nastavak od gedore sa torx glavom.Skinem pomoćni cilindar kvačila,izvadim onu gumu što sprečava da viljuška menjača lupka o zvono menjača,menjač u peti stepen i polako,šraf po šraf i redosledom 1-4,3-6,2-5 lagano otpuštao šrafove i gurao auto napred nazad
Pre otpuštanja sam proverio da možda neki šraf nije ostao labav ali svih 6 su bili pritegnuti.
Nije lako bilo ali otpustio sam korpu i skroz je bila labava.
Nakon toga krenuo u pritezanje,istim redosledom kao i pri popuštanju.Najviše muke mi je zadalo gurkanje auta napred-nazad jer sam morao unakrsno pritezati šrafove.
Kada sam ih sve pritegao,uzmem opet endoskop kameru i probam da proverim ima li nekog poboljšanja posle ove moje akcije.Koliko sam mogao primetiti,svi vrhovi onih pera od korpe su bili u liniji i nema više onog disbalansa kao ranije.
Stegnem dobro svih 6 šrafova i nabacim sekundarni cilindar.Upalim auto a ono pedala kvačila toliko mekana da sam pomislio da ima vazduha u sistemu.Probam da krenem lagano napred i nema više onih vibracija i kvačilo jako lepo i mekano pokreće auto.
Problem sa menjanjem brzina je rešen zamenom ulja ali ove vibracije su me baš sekirale.
Srećom od zamene seta kvačila nisam prešao ni 100 kilometara,pa verovatno nema nikakvih posledica zbog ovog problema.
Sada je konačno sve kako treba a nisam morao ponovo skidati menjač što me je veoma obradovalo.
Napravio sam i jedan video koji sam poslao tom mom prijatelju sa kojim sam menjao set kvačilai probaću da postavim ovde link.
On nije mogao da veruje da sam tako kako sam naveo uspeo da centriram korpu.
Ali eto,uz malo muke i to se može,ali pod uslovom da je citroen u pitanju
Izvinjavam se na predugačkom postu ali morao sam detaljno objasniti šta i kako ,pa nadam se da će ubuduće nekome biti od koristi.
I još jedna stvar koju sam naučio je da ni jednom kvačilu ne treba "vremena da nalegne samo od sebe" jer ili je odmah nakon montaže 100% u redu ili je nešto loše montirano ili neispravno.Te priče da će "vremenom naleći" nisu realne a ni istinite.
Meni se moglo desiti da mi se čaura ošteti,korpa,lamela,zamajac,druk ležaj.Jednom rečju kompletan sistem kvačila a možda i menjač.
Eto toliko od mene .
Budite mi pozdravljeni i uživajte u vožnji
Evo i link videa